Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Carol80
Skrevet (endret)
4 minutter siden, The Kitten skrev:

Det har jo tidligere blitt sagt at hun skal prøve å stille i retten for å komme med tilføyinger og forklaringer til det som blir lest opp. 

Det bør hun for sin egen rettssikkerhet og med tanke på domsavsigelse. Spørsmålet er om hun evner dette. Tipper det kommer an på om hun får forklare seg fritt eller blir stilt direkte spørsmål. Mener det var snakk om dette i april, at hun ønsket å forklare seg fritt.   

Endret av Carol80
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Carol80 skrev:

Jeg lurer på hvorfor mediene ikke er tyngre inne og dekker denne saken. Nå er det bare  Kim Wall og ei som ble drept av kjæresten sin øverst i headeren på nettavisene. Er ikke denne saken dramatisk nok til å publisere?

Kanskje de gjør det bevisst? For å ikke gi mora den mediedekningen hun klart ønsket..?

Anonymkode: 8737d...88e

• Liker 5
Gjest Carol80
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de gjør det bevisst? For å ikke gi mora den mediedekningen hun klart ønsket..?

Anonymkode: 8737d...88e

Kan være. Men ingenting i denne saken virker å skape sympati for mor. Den beskriver henne heller som en manipulativ kvinne med sterke vrangforestillinger, så jeg ville ikke tro at de med dekning av saken ville skapt en scene for mor, annet enn for de mest iherdige støttespillerne hennes.

Endret av Carol80
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir nok slettet men må bare skrive: lurer på hvilket forhold mora har til sine foreldre. 

Anonymkode: 985c3...f18

• Liker 16
Gjest Margo
Skrevet
45 minutter siden, Alivamale skrev:

Enig! Det kan ikke være helt enkelt å holde styr på denne tråden. Det er mange her inne, meg selv inkludert, hvor følelsene rundt denne saken medfører at man spekulerer og kommer med personkarakteristikker som man virkelig ikke innehar kompetansen til å sette.

Skriver under på dette! Kjenner det går en smule varmt av og til, og skriver ting som absolutt ikke burde skrives. Da setter jeg pris på at Yvonne sensurerer meg og andre det svartner litt for 👀 

Gjest Carol80
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi mediene var skråsikre på at her var et dødsfall grunnet mobbing, og det skaper alltid flotte overskrifter, lett å finne folk som vil uttale seg, politikere som vil gjøre noe med det, huff så trist, enkelt å lage hjereskjærende saker på velkjent oppskrift som soper inn klikk og annonsepenger. Men så viser det seg at det er noe helt annet, nemlig mulig barnemishanlding med døden til følge. En mor som ikke har opptrådt slik man skal, og medier som er rundlurt. Ikke kan de bruke sin vante oppskrift, det er vanskelig å få uttalelser fra folk, det er vanskelig å bildesette slike historier. Og det er vanskelig å tro hvor grusomme folk faktisk kan være, selv om de er mor og det gjelder et barn. De vet rett og slett ikke helt hvordan de skal vinkle det.

Og så har det vel gått opp for noen (forhåpentligvis) at alle de andre sakene der media har gitt foreldre fri mikrofon om f.eks det grusomme barnevernet som stakk med ungene deres, kanskje det ikke var så ensidig som det foreldrene sa. At barnevern, helsevesen, skole og familie har gitt info av en helt annen karakter, som betyr at barnevernet bare har gjort jobben sin. Og så bør jo journalistene stille seg følgende spørsmål "hvis min innblanding i en barnevernsak første til at foreldrene fikk tilbake omsorgen, hva førte det egentlig til for barnet? fikk barnet det bedre? eller bare mor og far" og den setningen bør de tenke lenge og grundig på, og gjerne få litt vondt i magen over.

For hadde barnevernet hentet Angelica kunne dette blitt en slik sak, mor både hadde og har fri mikrofon via sin forsvarer i TV2 og selveste barnevernsmotstander nr 1, Asbjørn Øyhovden. Det er mange som har godt av å bli mer kritisk til medias ensidige fremstilling av ting etter denne saken, den viser godt hvor farlig det er å ta side når ikke alle sakens fakta er lagt i bordet. 

Anonymkode: c0d93...979

Bra forklaring!

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi mediene var skråsikre på at her var et dødsfall grunnet mobbing, og det skaper alltid flotte overskrifter, lett å finne folk som vil uttale seg, politikere som vil gjøre noe med det, huff så trist, enkelt å lage hjereskjærende saker på velkjent oppskrift som soper inn klikk og annonsepenger. Men så viser det seg at det er noe helt annet, nemlig mulig barnemishanlding med døden til følge. En mor som ikke har opptrådt slik man skal, og medier som er rundlurt. Ikke kan de bruke sin vante oppskrift, det er vanskelig å få uttalelser fra folk, det er vanskelig å bildesette slike historier. Og det er vanskelig å tro hvor grusomme folk faktisk kan være, selv om de er mor og det gjelder et barn. De vet rett og slett ikke helt hvordan de skal vinkle det.

Og så har det vel gått opp for noen (forhåpentligvis) at alle de andre sakene der media har gitt foreldre fri mikrofon om f.eks det grusomme barnevernet som stakk med ungene deres, kanskje det ikke var så ensidig som det foreldrene sa. At barnevern, helsevesen, skole og familie har gitt info av en helt annen karakter, som betyr at barnevernet bare har gjort jobben sin. Og så bør jo journalistene stille seg følgende spørsmål "hvis min innblanding i en barnevernsak første til at foreldrene fikk tilbake omsorgen, hva førte det egentlig til for barnet? fikk barnet det bedre? eller bare mor og far" og den setningen bør de tenke lenge og grundig på, og gjerne få litt vondt i magen over.

For hadde barnevernet hentet Angelica kunne dette blitt en slik sak, mor både hadde og har fri mikrofon via sin forsvarer i TV2 og selveste barnevernsmotstander nr 1, Asbjørn Øyhovden. Det er mange som har godt av å bli mer kritisk til medias ensidige fremstilling av ting etter denne saken, den viser godt hvor farlig det er å ta side når ikke alle sakens fakta er lagt i bordet. 

Anonymkode: c0d93...979

Og denne journalisten har vunnet kulturdepartementets menneskerettighetspris for journalister for hans arbeid mot vold og overgrep mot barn? Det henger jo Ikke på greip i det hele tatt 😲

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Ulzzang skrev:

litt på siden (så at noen etterlyste det)

https://www.tv2.no/a/3878747/

Wow.... Og hun ble visst frisk av å bytte skole også.

Anonymkode: 45eb5...034

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min hadde lært en sang som heter "jeg er en liten undulat" i bhg i dag. Ble dårlig da jeg satte på sangen og hørte teksten og så ungen "danse" til. Uff.. 

Anonymkode: 39ddc...122

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min hadde lært en sang som heter "jeg er en liten undulat" i bhg i dag. Ble dårlig da jeg satte på sangen og hørte teksten og så ungen "danse" til. Uff.. 

?? Feil tråd, eller??

Anonymkode: 8d610...59c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?? Feil tråd, eller??

Anonymkode: 8d610...59c

Assosiasjoner fra sangteksten om undulaten som får så dårlig med mat, og til jenta som sultet i hjel?

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Carol80 said:

Farfaren til A har i sitt embete som lege iallefall ikke vært tilstrekkelig tilstede for barnebarnet, gitt den nære kontakten det er beskrevet at de har hatt i Budstikkas artikkel. Lurer på om han skal vitne og om det isåfall blir problematisert.

I hvilken grad mener du leger har ansvar for å engasjere seg i personer de omgås privat?

Anonymkode: 9fa3f...7cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?:)

Anonymkode: 05bdc...91b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?:)

Glem det, så svaret ditt lenger oppe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Glem det, så svaret ditt lenger oppe.

Det var ikke ab122 som svarte. Det var jeg som gjettet at det var assosiasjoner.

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Carol80 skrev:

Kan være. Men ingenting i denne saken virker å skape sympati for mor. Den beskriver henne heller som en manipulativ kvinne med sterke vrangforestillinger, så jeg ville ikke tro at de med dekning av saken ville skapt en scene for mor, annet enn for de mest iherdige støttespillerne hennes.

Mja, kommentarfeltene under disse sakene flommer jo av støttespillere for mor. Skremmende. 

Anonymkode: 445c2...c0c

• Liker 3
Gjest Carol80
Skrevet (endret)
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hvilken grad mener du leger har ansvar for å engasjere seg i personer de omgås privat?

Anonymkode: 9fa3f...7cb

Om de kan påregnes direkte ansvar er jeg usikker på annet enn at de har avlagt en ed om å hjelpe. Når noe skjer på fly etc så spør man alltid etter lege. Da har de en plikt  til å hjelpe vedkommende. I dette tilfellet er pasienten barnebarnet til en morfar som er lege, de bor på samme sted inntil mor velger å flytte, og det har kommet frem at hun har nært forhold til familien sin (står i budstikka). Da synes jeg ikke det er urimelig at denne slektningens innblanding i saken blir debattert. Hvor mye han har sett barnet er en annen sak, og hvor mye tiltalte har manipulert omgivelsene kan ha påvirket. Likevel vet vi at mormor besøkte dem på hytta de siste månedene og burde da ha sett med egne øyne tilstanden til barnebarnet. Jeg synes det skurrer i flere ledd og er spent på hva vi får vite av de ulike vitnene i tiden fremover. 

Endret av Carol80
Gjest Carol80
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mja, kommentarfeltene under disse sakene flommer jo av støttespillere for mor. Skremmende. 

Tipper de lukker kjeften i løpet av rettssaken.

Gjest chisandra
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har så smått begynt å snu. Tv2 delte noe på Facebook i går, og kommentarene hadde endret seg. Ikke hos alle så klart, men mange. 

Folk begynner å våkne. De ser vel nyhetene på tv2 og NRK, de har gjerne en oppsummering i nyhetene hver dag. Og de oppdateringene begynner å bli riktig presentert - omsider. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...