Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fått med meg dette med Linnea Myhre ?

Anonymkode: d4a15...542

Ikke jeg heller. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber hun moren med? 

Og ser hun har giftet seg, lurer på hva ektemannen sier til dette!

Finner ikke artikler eller noe der hun kommer med mobbing i 2012!

Anonymkode: d2e9f...8ba

Med håp om at noen bygger opp under meg med kildene: det står tidligere i tråden at hun var 50% ufør og jobbet som selvstendig nringsdrivende 50%, hun startet blant annet et enkeltmannsforetak noen få mnd før jenta døde.

Anonymkode: c6795...eca

• Liker 2
Skrevet

Det som kommer fram av mors kontrollbehov og oppførsel, både i skole og privat er skremmende. Om en likevel klarer å legge vekk alt dette, alle fordommer eller tanker om mor og om barnets oppvekst, hva sitter man igjen med?

Et potensielt dødssykt barn som ble fjernet fra helsepersonell og behandlingssteder av sin omsorgsperson. Et potensielt dødssykt barn som ble isolert av sin omsorgsperson. Et potensielt dødssykt barn som ikke fikk nødvendig medisin av sin omsorgsperson. Et barn som omsorgspersonen sviktet, med døden som konsekvens. 

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber hun moren med? 

Og ser hun har giftet seg, lurer på hva ektemannen sier til dette!

Finner ikke artikler eller noe der hun kommer med mobbing i 2012!

Anonymkode: d2e9f...8ba

https://www.tv2.no/a/7872767/

Les også fellingen i PFU i linken øverst. 

Anonymkode: 59d11...41f

• Liker 3
Skrevet (endret)

Fra Budstikka: 

702F162A-664D-442D-A350-84320B8E1F7B.jpeg

Endret av Vampyrina
  • Liker 9
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting er at barn er lojale mot sine foreldre inn i det selvutslettende. En annen ting er at barn gjerne ikke vet at noe er galt. Hvordan skal de vite at det er noe å melde fra om når de aldri har opplevd annet enn de forhold de lever under? 

Anonymkode: 5085c...839

Det er et veldig godt spørsmål.

• Liker 3
Skrevet

Som mor selv så sliter jeg med å forstå ting som flyttingen til hytten, bo i forskjellige bygg på hytten og kommunisere via sms. Et dødssyk barn blir flyttet langt unna helhelsesystemet, moren velger at hun ikke vil bo i samme hus som henne på hytten og kommuniserer via sms selv om hun vet at datteren er syk, alvorlig syk. Det blir nevnt meldinger der hun ramser opp ting som datteren ikke bør gjøre på grunn av sykdommen.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så overrasket over hva «allmenheten» forstår av saken . Jeg har en i nær familie som har slitt med anoreksi og når jeg tok opp saken ved middagsbordet var alle veldig støttende ovenfor moren og synes veldig synd på henne... dette må jo være fordi media ikke dekker dette skikkelig . Er jo bare de som virkelig setter seg inni saken som forstår jævelskapen. 

Anonymkode: 3666f...5c3

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting er at barn er lojale mot sine foreldre inn i det selvutslettende. En annen ting er at barn gjerne ikke vet at noe er galt. Hvordan skal de vite at det er noe å melde fra om når de aldri har opplevd annet enn de forhold de lever under? 

Anonymkode: 5085c...839

Undervisning til barn i barnehage og i skolen om hva som er psykisk og fysisk mishandling, og samtaler med barna, kunne hjulpet. (På samme måte som barn også får undervisning for å si fra om de opplever seksuelle overgrep).

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/a/7872767/

Les også fellingen i PFU i linken øverst. 

Anonymkode: 59d11...41f

Det sier jo mye om TV2s partiskhet at artikkelen fremdeles ligger ute, selv om det er link til PFU. Etter de siste dager i retten burde de ha skam nok til å ta den bort. For øvrig gikk deres reprortasje i dag kun på smser mellom tiltalte og avdøde, ikke det som kom frem i dag. Ensidig og stadig mindre troverdig. Syns at de som kun ser nyhetene på tv aldri får med seg alt det som er kommet frem, og nyansene denne saken har. 

Anonymkode: c0d93...979

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Alivamale skrev:

Hvor? Jeg kan ikke se det flommer av støttespillere for mor. Jeg mener at mor med rette er tiltalt i saken, men kan ikke se at det er overveldende støtte til henne. 

I tidligere artikler publisert på Facebook av diverse media har det vært veldig mye støtte til mor. Hvis du søker «Valdres saken» på Facebook. Det har blitt kalt en heksejakt på mor og mange mener mor har fått nok straff osv. 

Anonymkode: 445c2...c0c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Zoey skrev:

Barn av foreldre som mishandler i form av for mye omsorg, eller andre typer omsorgssvikt vil være vanskeligere for barn å gjenkjenne og ender trolig med at barna føler det er de selve det er noe galt med. 

Dette er en av grunnene til at for eksempel emosjonell mishandling er så skadelig. Barn som blir utsatt for det, tror at foreldrene er perfekte mens barnet selv bare er søppel, og ingenting verdt. Emosjonell mishandling fører til flere psykiske skader hos det voksne barnet  enn fysisk og seksuell mishandling. Ang A, hvordan i all verden skulle hun klart å beskrive hvordan hun egentlig hadde det? Hun hadde ingen blåmerker å vise til, de var på innsiden. Moren viste en overdreven omsorg og lot ikke A få utvikle seg, det ble en symbiose mellom de to, meget skadelig, men hvordan skal man forklare den type omsorgssvikt? Selv jeg som er voksen, kan vanskelig finne ord for å beskrive den type omsorgssvikt.

Anonymkode: 1f603...8e8

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier jo mye om TV2s partiskhet at artikkelen fremdeles ligger ute, selv om det er link til PFU. Etter de siste dager i retten burde de ha skam nok til å ta den bort. For øvrig gikk deres reprortasje i dag kun på smser mellom tiltalte og avdøde, ikke det som kom frem i dag. Ensidig og stadig mindre troverdig. Syns at de som kun ser nyhetene på tv aldri får med seg alt det som er kommet frem, og nyansene denne saken har. 

Anonymkode: c0d93...979

De kan ikke bare fjerne artikkelen, det er ikke slik det fungerer. Men de er pliktig til å opplyse for leseren eventuelle feil som er oppdaget i ettertid eller som her, domfellelsen i PFU. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er en av grunnene til at for eksempel emosjonell mishandling er så skadelig. Barn som blir utsatt for det, tror at foreldrene er perfekte mens barnet selv bare er søppel, og ingenting verdt. Emosjonell mishandling fører til flere psykiske skader hos det voksne barnet  enn fysisk og seksuell mishandling. Ang A, hvordan i all verden skulle hun klart å beskrive hvordan hun egentlig hadde det? Hun hadde ingen blåmerker å vise til, de var på innsiden. Moren viste en overdreven omsorg og lot ikke A få utvikle seg, det ble en symbiose mellom de to, meget skadelig, men hvordan skal man forklare den type omsorgssvikt? Selv jeg som er voksen, kan vanskelig finne ord for å beskrive den type omsorgssvikt.

Anonymkode: 1f603...8e8

Har selv blitt utsatt for fysisk, seksuell og emosjonell mishandling . Kan skrive under på at det er den emosjonelle mishandlingen som setter dypest spor og som er verst å komme over. Uten at jeg skal sammenligne meg med denne saken.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Uff, jeg håper rettsaken snart tar sin ende, og at noen tar sin lærdom fra den. Det er helt utrolig hvordan moren har fått stelle til uten at noen har grepet inn.

Anonymkode: 9f77a...755

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tidligere artikler publisert på Facebook av diverse media har det vært veldig mye støtte til mor. Hvis du søker «Valdres saken» på Facebook. Det har blitt kalt en heksejakt på mor og mange mener mor har fått nok straff osv. 

Facebook har neppe utgitt artikler om saken. Såvidt meg bekjent utgir ikke Facebook eget redaksjonelt innhold. Facebook gir rom for at du og jeg kan dele artikler som andre har skrevet. Det betyr ikke at alt på Facebook er sant. Det betyr ikke nødvendigvis at masse mennesker støtter moren i denne saken, selv om du kan lese og se støtteerklæringer til henne på Facebook.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Alivamale skrev:

Facebook har neppe utgitt artikler om saken. Såvidt meg bekjent utgir ikke Facebook eget redaksjonelt innhold. Facebook gir rom for at du og jeg kan dele artikler som andre har skrevet. Det betyr ikke at alt på Facebook er sant. Det betyr ikke nødvendigvis at masse mennesker støtter moren i denne saken, selv om du kan lese og se støtteerklæringer til henne på Facebook.

Tror du misforstår. Medier deler artiklene sine på Facebook. 

Anonymkode: 45eb5...034

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk på barneskolen gikk jeg i klasse med en jente som hadde en mor som var ganske kontrollerende (på ingen måte i så stor grad som i denne saken, men likevel). Moren kunne kommentere at vi MÅTTE leke med NN. Samtidig, hvis vi var flere som ringte på, så fikk bare «den og den» lov å komme inn. Hun observerte ofte i lek og var mye mer tilstede hele tiden enn hva andre foreldre var for å styre leken. En gang noen hadde tegnet en stygg tegning om datteren (som selvsagt ikke er Ok), troppet hun opp i friminuttet og kjefter vilkårlig på flere av oss i klassen for å ha mobbet datteren osv. 

Poenget er, at enkelte foreldres oppførsel påvirker hvordan andre unger forholder seg til barnet deres. Vi syntes etterhvert det ble både slitsomt, ekkelt og vanskelig å forholde seg til denne jenta pga moren hennes stadige innblanding. 

Noen foreldre går inn og forsøker styre både barnet og barnets omgivelser for å beskytte barnet, men det har ofte motsatt effekt. Jeg tror moren og Angelica hadde en veldig sterk tosomhet som etterhvert ble mer og mer kvelende for Angelica. Jeg tror heller ikke alt var så rosenrødt mellom dem den siste tiden på hytta. 

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Carol80 skrev:

Helt enig i det, var veldig sjenert selv. Man blir jo usikker på alt og alle. Men det er ingenting i denne saken som tilsier mobbing. Vi har lest i dag i retten at A ble lett krenket, hun ble sint når venninnen lekte med andre. Mor utøvde kontroll ved å ta i bruk forskjellsbehandling ift de andre jentene, og ekskluderte enkeltbarn. Hun lagde også masse leven ut av en enkelt kommentar om en badedrakt. Jeg tror hun overførte sin frykt og negativitet over på datteren, slik at hun også ble var for forandringer. Selv om man er sjenert må man tåle å bli uvenner med vennene sine, man må løse konflikter. Sånn er nemlig livet, og da trenger man redskaper for å gjøre dette, dette er foreldrenes jobb å lære barn, fremfor å skape splid mellom dem. 

Dette med badedrakta har jeg tenkt masse på også og stusset på hvordan det har blitt så stort for dem. Hva om jenta som kommenterte badedrakta hadde rett, og at det ikke hadde noe med at Angelica var for stor, men at hun rett og slett hadde en badedrakt som var blitt for liten for henne. 

Og forøvrig er jeg helt enig med hele innlegget ditt. 

Anonymkode: 5dce4...805

• Liker 30
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...