Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, chisandra skrev:

Det har så smått begynt å snu. Tv2 delte noe på Facebook i går, og kommentarene hadde endret seg. Ikke hos alle så klart, men mange. 

Folk begynner å våkne. De ser vel nyhetene på tv2 og NRK, de har gjerne en oppsummering i nyhetene hver dag. Og de oppdateringene begynner å bli riktig presentert - omsider. 

Det er bra! Det er så mange som kommenterer uten å sette seg inn i saken i det hele tatt.. 

Anonymkode: 445c2...c0c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Carol80 skrev:

Jeg ble selv mobbet gjennom hele barneskolen, uten at noe konkret ble gjort. Dette var på 80-tallet og ting var annerledes, idag vet vi mer om mobbing og konsekvensene av det. Likevel tenker jeg vi må kalle en spade for en spade, moren har svært få konkrete tilfeller å referere til, uten at det i mine ører høres ut som mobbing. Hun har samtidig hatt venner gjennom hele oppveksten, men i perioder har hun nærmest kvalt venninnene sine med en veldig styrete mor.

I rapporten som Budstikka har skrevet "Da Lommedalen mistet en av sine egne" står det også at datteren ble veldig opptatt av den ene venninnen hun hadde på den tida, og skulle være lik henne i alt hun gjorde og sa, kjøpte like klær rett etter at venninna hadde fått noe nytt. Hun blir av en av skolelederne også beskrevet som ekstremt sjenert og vanskelig å komme inn på. Så jeg tenker at vi ikke må se bort ifra at det ikke var så rart om enkelte barn trakk seg vekk fra henne, når omstendighetene var slik.

Samtidig synes jeg ikke barn skal tvinges til å leke med noen de absolutt ikke passer sammen med, de må få velge venner til en viss grad. 

Hva f... en slik periode med ønske om å være lik en person man synes er kul tror jeg er veldig vanlig i 10-12 års alderen. Jeg hadde i hvert fall en slik periode selv. Jeg var også ekstremt sjenert. Men altså, alt går over. Og dette er da for svarte ingen grunn til "at barn skal trekke seg vekk" fra en person. Det er uansett mobbingen som er problemet her og ikke at de "trekker seg unna". En person som er sjenert i utgangspunktet kan som følge av mobbing bli "ekstremt" sjenert.

Anonymkode: 9fa89...852

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er bra! Det er så mange som kommenterer uten å sette seg inn i saken i det hele tatt.. 

Har mange ganger tenkt at det skulle vært en mekanisme som gjorde at folk ikke kunne kommentere før de har gjennomført ein liten pop quiz om innholdet.

Anonymkode: b7019...c2d

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Skremmende at noen barn må leve alene med en forelder med personlighetsforstyrrelse. Det skulle vært noen som kunne fanget slikt opp. At barna hadde en telefon de kunne ringe f.eks.

Anonymkode: 9ec52...4c6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skremmende at noen barn må leve alene med en forelder med personlighetsforstyrrelse. Det skulle vært noen som kunne fanget slikt opp. At barna hadde en telefon de kunne ringe f.eks.

Men så har vi det problemet at barn er så utrolig lojale mot forelderen sin, uansett! 

Anonymkode: 35098...0c5

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hvilken grad mener du leger har ansvar for å engasjere seg i personer de omgås privat?

Anonymkode: 9fa3f...7cb

Han var hennes bestefar og lege .

Anonymkode: d9d94...460

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange slike sider, som https://www.korspahalsen.no/ og https://www.ung.no/hjelp/#1709_Oversikt_over_gode_hjelpetjenester.html, men det er jo viktig at barn har kjennskap til tjenesten. 

Anonymkode: b7019...c2d

• Liker 6
Skrevet

Jeg lurer veldig på hva tiltaltes ektemann tenker om alt som har kommet fram i retten så langt.

• Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at jeg er uenig. 

Men jeg tror dessverre ikke det vil hjelpe. Barn er så uendelig trofaste mot foreldre, selv om de tydelig blir behandlet dårlig. Barn av foreldre som mishandler i form av for mye omsorg, eller andre typer omsorgssvikt vil være vanskeligere for barn å gjenkjenne og ender trolig med at barna føler det er de selve det er noe galt med. 

(Noe som kan gi foreldre ennå mer makt og barna blir ennå mer lojale). 

Mange barn lever med tungt alkoholiserte foreldre, fysisk vold, seksuelle overgrep og mishandling som tydelig gjør vondt for barna å oppleve. Men likevel sier få i fra. 

Det er uendelig vondt å vite, og gjør at jeg virkelig beundrer fosterforeldre, beredskapshjem og barnevern. For det er nok sjelden de har lette oppdrag når et barn må flyttes ut av hjemmet sitt med tvang. 

• Liker 19
Gjest chisandra
Skrevet

Aktoratet mener at de tekstmeldingene vi hørte om i går er svært sterke bevis på at moren visste hvor galt det sto til, noe som står i sterk kontrast til det hun sa i avhørene; at Angelica hadde det helt fint på hytta, at hun ikke merket noe galt med henne. 

(Tv2 nyhetene)

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Linnéa Myhre, for eksempel. 

Anonymkode: 5085c...839

• Liker 48
Skrevet (endret)
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mja, kommentarfeltene under disse sakene flommer jo av støttespillere for mor. Skremmende. 

Hvor? Jeg kan ikke se det flommer av støttespillere for mor. Jeg mener at mor med rette er tiltalt i saken, men kan ikke se at det er overveldende støtte til henne. 

Endret av Alivamale
Skrivefeil
  • Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Linnéa Myhre, for eksempel. 

Ja, lurer på hva hun mener om sitt eget «bidrag» i denne saken, etter de siste dagers opplysninger. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fakta er at mor er bekymret for spiseforstyrrelse. Fakta er at A spiser normalt på skolen og spiser når hun er innlagt. Fakta er at hun sultet ihjel etter tre måneder isolert på hytta sammen med bare mor. 

Anonymkode: af65c...d63

Dette er ikke noe underlig for en person med anoreksi. Et sykehus setter ofte en målvekt der en ikke slipper ut før en når den vekten. En anorektiker vil da ofte velge å spille spil og spise seg opp til målvekt raskt for å komme seg vekk fra sykehuset for å kunne tape vekten som ble "tvunget på dem" hjemme igjen. 

Anonymkode: c6795...eca

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også spent på om besteforeldrene kommer til å vitne i retten, og hva de i så fall vil si om hele saken.

Anonymkode: 4ab7a...a69

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått med meg dette med Linnea Myhre ?

Anonymkode: d4a15...542

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En ting er at barn er lojale mot sine foreldre inn i det selvutslettende. En annen ting er at barn gjerne ikke vet at noe er galt. Hvordan skal de vite at det er noe å melde fra om når de aldri har opplevd annet enn de forhold de lever under? 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber hun moren med? 

Og ser hun har giftet seg, lurer på hva ektemannen sier til dette!

Finner ikke artikler eller noe der hun kommer med mobbing i 2012!

Anonymkode: d2e9f...8ba

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...