Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
1 time siden, SoftKitty skrev:

Det er jo ingen som vet sikkert hva som er hendelsesforløpet akkurat nå.. Vi vet ikke om moren fant henne på magen feks. Vi vet at hun lå pakket inn i sengen liggende på rygg når AMK kom dit. Rettsmedisiner sa at det virket som at A har ligget 6-12 timer på magen etter at hun døde, men dette er heller ikke noe han kan si med 100% sikkerhet. Tror likevel mer på hans konklusjon etter undersøkelser enn jeg tror på feks mor.

Hele denne saken har vekket enn ganske ny følelse hos meg. Ekkel, seig, mørk. Jeg håper så inderlig sannheten kommer frem.

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Glidelås skrev:

Hele denne saken har vekket enn ganske ny følelse hos meg. Ekkel, seig, mørk. Jeg håper så inderlig sannheten kommer frem.

Enig, det er som å se ned i et dypt, mørkt og bunnløst dyp av menneskelig ondskap. Mitt eneste håp er at det kan komme kunnskap og oppmerksomhet utav denne saken slik at fremtidige ofre kan berges i tide. 

Anonymkode: 35098...0c5

• Liker 14
Skrevet
5 minutter siden, Glidelås skrev:

Enig med deg. Heldigvis skjer slikt veldig sjeldent. Psyke mennesker fins jo rundt oss , men sånt som dette er så uhyrlig at det fins nesten ikke ord.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)

1 time siden, The ceiling lamp skrev:

Hvilken konkret diagnose har hun fått?

Det er ikke nevnt. Sørheim har gitt henne en personlighetsforstyrrelsesdiagnose og beskrevet hvilke trekk som preger moren, men konkret diagnose er ikke nevnt. 

Anonymkode: c9f27...32b

Innlegget er ryddet for sitering av og svar til slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis moren blir dømt, hvordan tror dere hun blir behandlet av andre innsatte i fengselet? De som sitter inne for vold,drap ,voldtekt av barn blir ofte fryst ut i fengselet. Det er hiarki og de som sitter inne for å ha gjort ting mot barn er nederst. Tror dere de andre innsatte vil tro på  hennes historie?

Anonymkode: d4a15...542

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis moren blir dømt, hvordan tror dere hun blir behandlet av andre innsatte i fengselet? De som sitter inne for vold,drap ,voldtekt av barn blir ofte fryst ut i fengselet. Det er hiarki og de som sitter inne for å ha gjort ting mot barn er nederst. Tror dere de andre innsatte vil tro på  hennes historie?

Det innlegget kunne du gjerne spart deg for. 

Anonymkode: 4319d...7a6

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det innlegget kunne du gjerne spart deg for. 

Hvorfor det? 🤷‍♀️

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det Tv2 som tabber seg ut.

I følge Budstiklas rettsreferering sier ikke patolog Stray-Pedersen noe om gulv; «Flekker på kroppen tyder på at hun har ligget på magen de første timene etter at hun døde, og senere blitt lagt over på ryggen», sier Pedersen.

Det fremgår også av samtale med amk at jenten ligger i sengen.

Anonymkode: f3177...e2d

Har noen gitt tv2 beskjed om å rette sine feilsiteringer?

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det Tv2 som tabber seg ut.

I følge Budstiklas rettsreferering sier ikke patolog Stray-Pedersen noe om gulv; «Flekker på kroppen tyder på at hun har ligget på magen de første timene etter at hun døde, og senere blitt lagt over på ryggen», sier Pedersen.

Det fremgår også av samtale med amk at jenten ligger i sengen.

Anonymkode: f3177...e2d

Takk for oppklaring.

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Flere her mener at meldingene skulle fungere som alibi. Men de er jo ikke det: de er kriminaliserende i forhold til det hun ellers har sagt. Det henger bare ikke på greip. 

Anonymkode: c6795...eca

Hva slags kriminaliserende sms er dette? Det eneste jeg har sett er sms hvor moren uttrykker bekymring over at de er på hytta og ikke på sykehuset, at hun kan få hjerteinfarkt og at det var livsfarlig. Vil ikke kalle det kriminaliserende, men mer som at det skulle se ut som hun prøvde å få datteren bort fra hytta før hun døde. Og dette tenkte hun vel fordi datteren allerede var død. Hun ville vel ikke ha det på seg at andre skulle se at datteren døde på hytta uten at moren hadde prøvd å gjøre noe. Ganske kalkurerende kan man si i så fall.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? 🤷‍♀️

Fordi det er spekulativt og vitner om et ønske/behov om å dreie diskusjonen i en uheldig og unødvendig retning. 

Pleier ikke å sette foten ned her inne, men dette innlegget kunne jeg ikke la være å kommentere. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det er spekulativt og vitner om et ønske/behov om å dreie diskusjonen i en uheldig og unødvendig retning. 

Pleier ikke å sette foten ned her inne, men dette innlegget kunne jeg ikke la være å kommentere. 

Jeg er bare veldig interessert i dette temaet(hiarki i fengsel ) og lurer på hvordan det ville blitt i dette tilfellet. Rart det var dette du reagerte på av alt som blir skrevet her inne men kanskje jeg ikke selv skjønner hvor forferdelig dette var. Jeg mente ikke noe mer med det enn det jeg faktisk spurte om. Beklager hvis det støtet noen. Lurer fortsatt da...

• Liker 7
Gjest gjest- silje
Skrevet (endret)

Jeg reagerte på listen som skal "motivere" Angelica til å spise, den handlet mer om mor, vil jeg si, enn ei 13år gammel jente og hennes drømmer for fremtiden.

Altså jeg har ei jente på samme alder som Angelica var. Og for fremtiden så håper jentungen min (og jeg) at hun skal få oppleve kjærlighet, egne barn, reise og skape nye relasjoner, ta en utdannelse hun er interessert i. Alt dette er ting jeg tror at de fleste jenter på den alderen planlegger og drømmer om. Ikke å reise og kose seg med moren, og å bo på en gård med moren resten av livet.

Men det som kom frem i retten i dag viser jo at skolen tok alt som var blitt sagt til de på alvor og de satte i gang flere tiltak både mot mobbing og for spisingen. Men moren gjennommførte ikke tiltakene. Hun valgte den andre veien og det var å isolere Angelica, istedenfor å sørge for at hun fikk den hjelpen hun trengte.

Hele saken er bare helt grusom og jeg får helt vondt av å tenke på stakkars Angelica som har hatt det slik, på den skitne og rotete hytten med musefeller. Stakkars jente som lå der helt hjelpeløs. 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av gjest- silje
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Har selv nær familie som har personlighetsforstyrrelse, så er godt kjent med hvordan det kan gi seg til kjenne hos en person. Det er veldig vanskelig for utenforstående (altså alle som ikke bor med eller tilbringer veldig mye tid sammen med personen) å oppdage, da de likevel kan være veldig flinke til å snakke for seg og å skape et glansbilde for omverden.

Anonymkode: 5ed65...337

Innlegget er ryddet for persondebatt og omtale av mindreårig og barn.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare veldig interessert i dette temaet(hiarki i fengsel ) og lurer på hvordan det ville blitt i dette tilfellet. Rart det var dette du reagerte på av alt som blir skrevet her inne men kanskje jeg ikke selv skjønner hvor forferdelig dette var. Jeg mente ikke noe mer med det enn det jeg faktisk spurte om. Beklager hvis det støtet noen. Lurer fortsatt da...

Dersom du er interessert i å lære om hva som skjer i kriminalomsorgen vil jeg anbefale at du kontakter KRUS. 
http://www.krus.no/

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du er interessert i å lære om hva som skjer i kriminalomsorgen vil jeg anbefale at du kontakter KRUS. 
http://www.krus.no/

🤣👏takk!

jeg lurte på hva som eventuelt vil skje med tiltalte hvis hun blir dømt. Hun må da sone i kvinnefengsel med mange som har døtre på utsiden. Jeg lurer på om de da vil sympatisere med tiltalte eller fryse henne ut. Tror ikke det står noe om dette på krus, men skal sjekke🤷‍♀️😂

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Jeg tror ikke vi skal henge oss opp i det med gulvet, det er sannsynligvis bare tv2 som har rota i gjengivelsen. 

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har selv nær familie som har personlighetsforstyrrelse, så er godt kjent med hvordan det kan gi seg til kjenne hos en person. Det er veldig vanskelig for utenforstående (altså alle som ikke bor med eller tilbringer veldig mye tid sammen med personen) å oppdage, da de likevel kan være veldig flinke til å snakke for seg og å skape et glansbilde for omverden.

Anonymkode: 5ed65...337

Bra skrevet 😰💕

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet
5 minutter siden, chisandra skrev:

Jeg tror ikke vi skal henge oss opp i det med gulvet, det er sannsynligvis bare tv2 som har rota i gjengivelsen. 

Det som står i budstikka er vel ikke notater fra den som skriver ned ordrett alt som skjer (husker ikke hva heter)? Tv2 har vel sine egne reportere. Eller er det sånn at budstikka har offisielt og ordrett? De velger jo ut og skriver uansett ikke alt. Da er det gjerne mulig at Tv2 har notert ned mer utfyllende på akkurat det? 

Gjest chisandra
Skrevet
Akkurat nå, Rainstorm skrev:

Det som står i budstikka er vel ikke notater fra den som skriver ned ordrett alt som skjer (husker ikke hva heter)? Tv2 har vel sine egne reportere. Eller er det sånn at budstikka har offisielt og ordrett? De velger jo ut og skriver uansett ikke alt. Da er det gjerne mulig at Tv2 har notert ned mer utfyllende på akkurat det? 

Joda, det er mulig. Har bare ikke sett andre medier har skrevet noe annet enn at hun lå i sengen. Synes tv2 er ganske upresise rett som det er. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...