Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Carol80
Skrevet
16 minutter siden, Sveva skrev:

Dette tenker jeg også. I hennes virkelighet så har hun jo kjempet mot systemet, hun er skyldfri. Og hun prøvde å vise dette ytterligere ved å lage disse meldingene (hvis det er slik at hun har skrevet dem). I meldingene har hun liksom en omsorg for datteren ("jeg er lei for det , men du kan ikke stå opp, det er for farlig bla bla"). Hun har bare ikke den omsorgen hun skulle ha hatt, for hun har tenkt at siden det var "de to mot verden" så skulle hun fikse dette selv.

Dette her lurer jeg også på/er noe jeg ikke klarer å fatte.

En teori jeg fikk i dag etter å snakket med et klokt menneske om saken: At når mor så hvilken vei det bar (og på et plan hun ha sett det) så ble det for mye å håndtere rasjonelt overhodet, det ble umulig å forholde seg til på noen som helst måte, så tiltalte har  lukket øynene totalt for det som skjer rett foran nesa hennes (noe som ikke ville ha skjedd med en frisk mor, en frisk mor ville ha oppsøkt hjelp for lengst og ikke isolert seg på en hytte med sitt syke barn).

Kanskje har avdøde også bare blitt en byrde for henne mot slutten (å se hvordan A har svunnet hen har antagelig fått mor til å tenke hvor vondt hun selv, mor, har det i denne situasjonen = takk for et drittår!-meldingen kom kanskje fra det ståstedet).  Tiltalte tenker at hun skal "starte på nytt" når det er over (og det har hun gjort, hun skapte seg et alibi og så fant hun seg en ny mann.) Altså har hun bare latt det gå sin gang, og tenkt at omverdenen vil se det som at hun har kjempet for barnet sitt. Hun regnet ikke med at omverdenen ville se noe annet enn det hun ser.

Ut fra egen erfaring med denne typen mennesker, så er det kun deres egen sannhet som gjelder og de klarer ikke å forstå at de selv kan ha feil. Det er alltid "alle andre". De har null selvinnsikt, er drevne på manipulasjon og de er mestere i å fremstå som offeret og å skaffe seg sympati fra andre. I tillegg er de kun opptatt av egne behov og av egne følelser, det er meg, meg, meg. Utad virker de veltalende, imøtekommende, lette å samarbeide med og svært oppegående. På innsiden er det kaos og egne traumer/sår og et stort tomt hull som de ofte forsøker å fylle med andre mennesker - de lever sitt liv gjennom andre.

Synes bildet som er tegnet av mor passer godt inn i den beskrivelsen. Dette er syke mennesker som jeg håper samfunnet som helhet blir flinkere til å gjenkjenne, da de faktisk er skadelige for de som må leve med dem, selv om de utad virker som verdens hyggeligste.

Veldig interessant lesning, takk! Virker å ha endel fellestrekk med psykopater.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hadde også vært interessant å fått innsikt i hva som gjorde at det sklei ut etter at A hadde økt vekten under opphold på institusjon til hun til slutt døde. 

Anonymkode: 985c3...f18

Absolutt. Du kan jo prøve å få tiltalte til å fortelle om dette.

Anonymkode: 4ab7a...a69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det står faktisk ingen steder hvilken spesifikk pf Sørheim mener at moren har. 

Anonymkode: c9f27...32b

• Liker 3
Gjest Carol80
Skrevet

Noen som lurte hvor det sto at hytta var skitten. Her er utdraget fra saken i Budstikka.

IMG_7264.PNG

Skrevet

Ifølge moren selv, hvordan fant hun datteren død? Jeg føler jeg har lest forskjellige ting, men tv2 sier: "Moren har derimot forklart at datteren falt om mens de to lagde mat, og at hun ringte nødtelefonen like etterpå"

Denne har jeg misset helt. Er det det som alltid har vært forklaringen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)

At hun ble funnet med åpne øyne har ingenting å si, bare så det er avkreftet. Mennesker i koma kan slå opp øynene rett før/når døden inntreffer. Jeg har sett det selv på nær familie. 

Anonymkode: c66e7...29e

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Gjest Carol80
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At hun ble funnet med åpne øyne har ingenting å si, bare så det er avkreftet. Mennesker i koma kan slå opp øynene rett før/når døden inntreffer. Jeg har sett det selv på nær familie. 

Anonymkode: c66e7...29e

Ok takk for info.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men tror du rettsmedisineren tar feil? I det med 6-12 timer på magen, etter døden inntraff?

Anonymkode: 73f0b...a9c

De artiklene jeg leser så står det kan ha vært død i 6-12 timer.

Fra Budstikka:

Rettsmedisineren sier funn gjort under likundersøkelsen tyder på at avdøde kan ha ligget død i 6-12 timer på magen, før hun ble snudd på ryggen.

Jeg vil tro at en så undervektig person vil få en annerledes død enn folk flest, har det blitt nevnt noe om dette fra rettsmedisinerne?

Jeg får ikke meldingene til å passe inn. Om det er for å dekke over noe er det veldig rar skrivemåte. Avslutte med drittslenging virker veldig rart å fake i en sånn situasjon. Jeg tipper vi aldri får vite akkurat hva som skjedde.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Glidelås skrev:

Ifølge moren selv, hvordan fant hun datteren død? Jeg føler jeg har lest forskjellige ting, men tv2 sier: "Moren har derimot forklart at datteren falt om mens de to lagde mat, og at hun ringte nødtelefonen like etterpå"

Denne har jeg misset helt. Er det det som alltid har vært forklaringen?

Jeg fikk en annen oppfatning av hva som hadde skjedd, av nød-telefonsamtalen moren hadde.

Det var dessuten ikke spor av nylaget mat i den hytta A. ble funnet.

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 7
Skrevet (endret)

Av de 4 cluster b personlighetsforstyrrelsene så er det 3 av de som er vanskelig å skille fra hverandre i den grad at anerkjente psykologer i USA har argumentert for at histronisk PF og narsissistisk PF ikke lenger burde være oppført som egne diagnoser men som bør plasseres inn under psykopati som 2 varianter av denne tilstanden. 

Men nå vet vi jo ikke hvilken personlighetsforstyrrelse mor har fått av rettspsykiater da dette ikke ble oppgitt konkret. 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en annen oppfatning av hva som hadde skjedd, av nød-telefonsamtalen moren hadde.

Det var dessuten ikke spor av nylaget mat i den hytta A. ble funnet.

Jeg trodde først hun fant henne i sengen. Nå er jeg forvirret.

• Liker 2
Skrevet

Det er så groteskt det som kommer fram. Kan jo bli mørkredd av mindre. Så fælt er dette. Hvordan kan en mor la datteren ligge alene i en hytte full av rot og kulde for å dø? For det er jo det som har skjedd uansett hva som har hendt før og etter. Blir helt kvalm. Stakkars barn! 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Glidelås skrev:

Jeg trodde først hun fant henne i sengen. Nå er jeg forvirret.

Den samme oppfatningen fikk jeg, fra nødsamtalen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror rettsmedisineren hadde sett det dersom hun døde en uke før, litt kred må mannen få!

Anonymkode: 11015...c25

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jo, de fant henne i sengen.

«Han forklarte i retten mandag at mye tydet på at Angelica hadde ligget død på magen på gulvet i så mye som seks til tolv timer før hun ble snudd og forsøkt gjenopplivet.» kilde: https://www.tv2.no/nyheter/9722417/

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Skrevet

Hvor sa moren at hun fant henne? Når hun snakket med ambulansen?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, de fant henne i sengen.

«Han forklarte i retten mandag at mye tydet på at Angelica hadde ligget død på magen på gulvet i så mye som seks til tolv timer før hun ble snudd og forsøkt gjenopplivet.» kilde: https://www.tv2.no/nyheter/9722417/

Her er det Tv2 som tabber seg ut.

I følge Budstiklas rettsreferering sier ikke patolog Stray-Pedersen noe om gulv; «Flekker på kroppen tyder på at hun har ligget på magen de første timene etter at hun døde, og senere blitt lagt over på ryggen», sier Pedersen.

Det fremgår også av samtale med amk at jenten ligger i sengen.

Anonymkode: f3177...e2d

• Liker 16
Gjest The ceiling lamp
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En del av den diagnosen moren har fått, er nettopp manipulasjon nevnt som et trekk.

Anonymkode: 1f603...8e8

Hvilken konkret diagnose har hun fått?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Glidelås skrev:

Hvor sa moren at hun fant henne? Når hun snakket med ambulansen?

Det er jeg usikker på.

"15:22

– Kan du huske hva som ble sagt angående Angelicas tilstand, når dere fikk den første meldingen? spør Bugge.

– Jeg mener det var en bevisstløs jente med kjent anoreksi, svarer ambulansesjåføren.

– Med tanke på pust?

– Det kom på skjermen etter hvert, mens vi rykket ut. Det kom meldinger frem og tilbake om at jenta pustet og ikke pustet.

– På et eller annet tidspunkt får dere beskjed om hjertestans. Hvor i tidsforløpet er vi da?"

"13:57

Det går mange minutter uten at ambulansen finner frem. Loggen fra AMK-sentralen, som Budstikka har fått tilgang til, viser at det tok 36 minutter fra tiltalte ringte til ambulansemannskapene kom frem til hytta på Beitostølen:

19.07: AMK mottar melding til 113

19.08: Ambulanse varslet

19.22: Luftambulanse varslet

19.43: Ambulanse ankommer Beitostølen

20.20: Luftambulanse lander Beitostølen

20.48: Luftambulanse varsler politi"https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje9mo663009m09d3mrs3v1ai?height=500&mode=live

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er jo ingen som vet sikkert hva som er hendelsesforløpet akkurat nå.. Vi vet ikke om moren fant henne på magen feks. Vi vet at hun lå pakket inn i sengen liggende på rygg når AMK kom dit. Rettsmedisiner sa at det virket som at A har ligget 6-12 timer på magen etter at hun døde, men dette er heller ikke noe han kan si med 100% sikkerhet. Tror likevel mer på hans konklusjon etter undersøkelser enn jeg tror på feks mor.

Innlegget er ryddet for sitering av og svar til slettet innhold, samt omtale av mindreårig/barn og identifisering av privatpersoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...