Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er helt oppslukt av denne saken, og det er interessant å lese rettsreferatene og alle kommentarene her. Føler og tenker mye av det som blir sagt. Er opprørt, sint, skremt, irritert, forbanna, trist... Lærer faktisk mye om å være mer obs på mennesker av denne saken. Den ressurssterke typen er godt egnet til å skjule ganske mye. Jeg håper og tror aktoratet har nok (ser slik ut allerede tidlig i saken) til å ta denne dama og at det blir diskusjoner åpenlyst i media i kjølvannet av dette. 

Koser ekstra mye med liten datter og sønn om dagen. Kommer aldri til å glemme A og rettsaken... 

Anonymkode: 39ddc...122

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Flere her mener at meldingene skulle fungere som alibi. Men de er jo ikke det: de er kriminaliserende i forhold til det hun ellers har sagt. Det henger bare ikke på greip. 

Anonymkode: c6795...eca

Spørsmålet er vel om de er kriminaliserende ifht hva hun trodde da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Carol80 skrev:

Og i tillegg klare å lire av seg i SMSene fra Kiwibesøket (i videoen) at datteren med en bmi på 8,7 skal lage et måltid til dem sammen (derav påstanden om at A skar grønnsaker rett før hun falt sammen). Hun har prøvd å skape seg et alibi.

Har du link til dette? Hvor er videoen fra?

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er svært vanskelig å finne noen logikk i dette... 

Jeg har reagert på to ting: 

1. Det er en usedvanlig tilfeldighet at faren til Angelica utviklet anoreksi som 14-åring (eller var det 13?) etter å ha blitt mobbet. Dette sa han uoppfordret i sitt vitnemål i retten (jfr. Budstikkas referering), men han husket ikke om han hadde fortalt om dette til moren. 

2. Angelica halverte vekten sin på fire måneder. Hun gikk ned 20 kilo! Avhengig av om vi regner på fire måneder eller på tre måneder (tiden på Beitostølen) blir det 1,25 kilo i uken eller 1,66 kilo i uken. Tatt i betraktning at en så liten kropp tross alt ikke trenger så mye energi for å fungere kan man jo lure på om hun i det hele tatt har spist noe i denne perioden. 

Anonymkode: 2bb63...84a

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du link til dette? Hvor er videoen fra?

Det ble jo linket til TV2. Videoen ligger der. 

Anonymkode: c9f27...32b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har link til tv2 videoen fra noen år siden der moren sto frem og snakket om mobbing?

Anonymkode: ba0c1...57d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Carol80 skrev:

Det er pussig for ettersom jeg har forstått så var det køyesenger både i hytta og i annekset. Og det var godt og varmt der, mens i hytta var det kaldt. Mor har blitt beskrevet av skolene som overbeskyttende, så det er veldig merkelig at hun ikke ville være i nærheten av datteren eller engang dekke det hun trengte av primærbehov. Men som vi har sett så har hun tatt mange valg som går på tvers av normal atferd.

Mulig at mor er for stiv eller "gammel" til å kunne klatre opp i øverste køyeseng og A er i alle fall ikke kapabel. Ellers så er det kanskje greit å la en tenåring få litt pusterom på en liten hytte, men det forklarer ikke hvorfor mor ikke tok i bruk det andre soverommet inne i hovedhytta. 

Anonymkode: 5eb63...652

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mulig at mor er for stiv eller "gammel" til å kunne klatre opp i øverste køyeseng og A er i alle fall ikke kapabel. Ellers så er det kanskje greit å la en tenåring få litt pusterom på en liten hytte, men det forklarer ikke hvorfor mor ikke tok i bruk det andre soverommet inne i hovedhytta. 

Anonymkode: 5eb63...652

Moren er 46, den gang altså 44. Ikke 94. 

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

81 aktive medlemmer. Seriøst. :o Jeg har aldri sett en så besøkt tråd. Jeg har omtrent sluttet å følge saken, det føles ekkelt å tenke at moren ikke gjorde det nødvendige å redde dattera. Det er jo en mors plikt. 

Anonymkode: 5113e...48c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, miss spjåk said:

rektor har vel plikt til å gå videre med bekymringsmld fra foreldre i skolen. men det er ufordrende for ansatte i skolesystemet å sile ut hvilke bekymringsmeldinger som er reelle, og ikke bygdesladder/hevngjerrige foreldre  etc. Problemet generelt med bekymringsmeldinger er at alle tenker alle andre tar tak.. rektor henviste jo foreldrene til selv å melde videre om de anså bekymringene som sterke. Tenker spesielt på moren som tidligere er sitert i denne tråden, som ikke torte å melde med fullt navn. Hun uttaler at hun var helt sikkert på at det kom til å gå galt med jenta, likevel velger hun å ta mer hensyn til seg selv og forholdet hun hadde til tiltalte.. ! må være forderferdlig å vite i ettertid at du kanskje var den som kunne ha gjort en forskjell.                   

denne saken burde være en oppvekker for alle som ser en annen vei når magefølelsen sier noe skurrer. tankene mine går til christoffer-saken. Vi må bry oss mer! det var en her inne som stusset over hvorfor ikke barn av slike foreldre selv tar kontakt for å få hjelp. det er en ekstrem naiv og skremmende tankegang. barn er veldig lojale overfor foreldre, og om man er oppvokst med omsorgssvikt (spesielt emosjonell?) vet man ikke om noe annet. OM det var en form for omsorgssvikt i flere år, i form av en overkontrollerende mor som overstyrte lek, blåste kommentarer ut av proposjoner og på den måten overførte sin angst over på datteren etc, er det ganske logisk at noe som kanskje begynte som tanker om overvekt, spant videre til en form for spiseforstyrrelse pga dette. Det snakkes om genetikk, det kom frem i retten at faren til angelica hadde blitt mobbet og slitt med spiseforstyrrelser. Det kanvære mor overførte denne fryktten over på datteren slik at det faktisk ble en selvoppfyllende profeti. Legg til effekten mor sine holdninger hadde på datteren, skeptisk til alle fagetater, det er oss mot dem. Jeg synes lappen mor skrev sier mye "det beviser at vi begge er løgnere". At mor har fokuset sitt på hva helsevesenet tror og tenker om dem når datteren har en så alvorlig lidelse er skremmende. Løgnere, om hva??

Det virker som om alle som « unnskylder» skolenes roller anser det som om de må ha en ferdig tygd sak før bv kan kontaktes. Det fremkommer nesten som om det er umulig å konferere m andre faginstanser slik at en sak kanskje blir belyst fra ulike perspektiv.

Er det profesjonskamp?

Anonymkode: 37999...62f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har det kommet frem mer informasjon om fotografiet av A. kvelden før nyttårsaften? Satt hun i en stol eller i senga med den puten i fanget?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg husker ble det sendt til sammen 7 bekymringsmeldinger til BV. Så det er jo ikke sånn at ingen har reagert. Basert på det som har kommet frem til nå synes jeg det virker som om skolene har gjort en veldig god jobb. Bl.a vært raske til å fatte enkeltvedtak, det er ikke nødvendigvis en selvfølge over alt. 

• Liker 12
Skrevet

Ved å skrive disse meldingene bekrefter jo rett og slett moren at hun i aller høyeste grad vet hvor alvorlig helsesituasjonen er...

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg mener at dersom hun f.eks prøvde å skjule når datteren egentlig døde ville hun formulert meldingene på en helt annen måte fordi meldingene feller henne på veldig mye.

Jeg syns meldingen stiller mor i et dårlig lys når det kommer til at hun ikke skjønte alvoret i datterens tilstand, men på en annen side syns jeg faktisk de understøtter vitneutsagn (skolepersonalet) om at jenta var mer aggressiv mot mor enn andre f.eks, noe som tyder på at det er jenta som skriver selv. 

Jeg lurer på når mor kom tilbake til hytta? Er det oppgitt noe sted? Kan jenta ha trosset mors anbefalling om å holde senga og kollapset i forsøket?

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fant nettopp Angelicas julekalender på Facebook. Hva er dette syke greiene? Så evig mange bilder også :(

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i himmelens navn skulle hun da velge å kriminalisere seg selv i disse meldingene? Det henger ikke på greip om hun gjorde det med overlegg. 

For det første har det nok vært litt panikkartet, og hun har bare forsøkt å kalkulere, uten å nødvendigvis lykkes. (Som vi kanskje skal være glad for, dersom vi vil at sannheten skal frem...)

Dernest virker det som om en del av personlighetsforstyrrelsen hennes er at hun mangler innsikt i hvordan hun fremstår ovenfor andre. Det er ett eller annet som kobler feil, dersom hun ikke ser selv at hennes beste mulighet var å legge seg flat og være ulykkelig, mentalt sammenbrudd, angrende synder. 

Anonymkode: 73f0b...a9c

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at dersom hun f.eks prøvde å skjule når datteren egentlig døde ville hun formulert meldingene på en helt annen måte fordi meldingene feller henne på veldig mye.

Jeg syns meldingen stiller mor i et dårlig lys når det kommer til at hun ikke skjønte alvoret i datterens tilstand, men på en annen side syns jeg faktisk de understøtter vitneutsagn (skolepersonalet) om at jenta var mer aggressiv mot mor enn andre f.eks, noe som tyder på at det er jenta som skriver selv. 

Jeg lurer på når mor kom tilbake til hytta? Er det oppgitt noe sted? Kan jenta ha trosset mors anbefalling om å holde senga og kollapset i forsøket?

Men tror du rettsmedisineren tar feil? I det med 6-12 timer på magen, etter døden inntraff?

Anonymkode: 73f0b...a9c

• Liker 13
Skrevet (endret)

Det er ikke rart om Angelica høres voksen ut og har samme tone som moren. Husk at de har vært sammen nesten uavbrutt i månedsvis og moren har vært behandler, lærer, venninne og «mamma».

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

"15:34

– Hvor mange ganger møtte du tiltalte ansikt til ansikt? spør forsvarer Ann Turid Bugge.

– Kanskje tre-fire ganger, svarer rådgiveren.

– Hvor mange ganger så du Angelica fysisk? spør hun videre.

– Flere ganger om dagen.

– Snakket dere med henne om hvordan hun hadde det?

– Ja, kontaktlærer hadde regelmessige samtaler med Angelica.

– Er det skrevet referat fra de møtene?

– Det skal være gjort ja.

– Hvor får vi tak i dem?

– Det skal vi ha overlevert til politiet, svarer hun."https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjefcnwmx000109ejlrtg9mfb?mode=static

I disse referatene tenker jeg at det kommer frem viktige ting.

• Liker 9
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helt oppslukt av denne saken, og det er interessant å lese rettsreferatene og alle kommentarene her. Føler og tenker mye av det som blir sagt. Er opprørt, sint, skremt, irritert, forbanna, trist... Lærer faktisk mye om å være mer obs på mennesker av denne saken. Den ressurssterke typen er godt egnet til å skjule ganske mye. Jeg håper og tror aktoratet har nok (ser slik ut allerede tidlig i saken) til å ta denne dama og at det blir diskusjoner åpenlyst i media i kjølvannet av dette. 

Koser ekstra mye med liten datter og sønn om dagen. Kommer aldri til å glemme A og rettsaken... 

Helt enig med deg. Jeg er også helt oppslukt av saken, og den rører ved hele følelsesspekteret (unntatt de positive). Jeg er også litt ekstra glad i mine barn om dagen ❤️

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...