Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Carol80
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig at mor er for stiv eller "gammel" til å kunne klatre opp i øverste køyeseng og A er i alle fall ikke kapabel. Ellers så er det kanskje greit å la en tenåring få litt pusterom på en liten hytte, men det forklarer ikke hvorfor mor ikke tok i bruk det andre soverommet inne i hovedhytta. 

Anonymkode: 5eb63...652

Nei og det forklarer ikke den lave temperaturen, mangel på mat, rot og søppel. I budstikka så sto det også beskrevet at hytta var møkkete (betalingsartikkel).

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt rart at moren var på Kiwi såpass sent på nyttårsaften, men regner med at aktor ville ha poengtert det hvis det er mistenkelig. 

Anonymkode: c9f27...32b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Carol80 skrev:

Nei og det forklarer ikke den lave temperaturen, mangel på mat, rot og søppel. I budstikka så sto det også beskrevet at hytta var møkkete (betalingsartikkel).

Fastlegen eller helsesøster kommenterte også at mor var uflidd/ustelt, hadde skitten joggebukse på osv. 

Anonymkode: 45eb5...034

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Carol80 skrev:

Hvilken artikkel er det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken artikkel er det? 

Referatet fra rettsaken, tror det var i går. 

Anonymkode: 35098...0c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Referatet fra rettsaken, tror det var i går. 

Anonymkode: 35098...0c5

Ok, takk, da har jeg sikkert oversett det. 

• Liker 1
Skrevet

19 vitner og 3 rettsdager. Vi får nok høre enda mer om det «usunne» forholdet mellom mor og datter, samt lokalmiljøet. 

9B70DB62-AAF2-4F1F-9C5C-E585A306A6D8.jpeg

Gjest Carol80
Skrevet

Det ble reagert på bildene retten fikk se.

IMG_7263.PNG

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Så vidt jeg husker ble det sendt til sammen 7 bekymringsmeldinger til BV. Så det er jo ikke sånn at ingen har reagert. Basert på det som har kommet frem til nå synes jeg det virker som om skolene har gjort en veldig god jobb. Bl.a vært raske til å fatte enkeltvedtak, det er ikke nødvendigvis en selvfølge over alt. 

Fordelt på svært mange år......

Anonymkode: 37999...62f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det ble jo linket til TV2. Videoen ligger der. 

Takk. Videoen er ikke mulig å se for meg. Kan en av dere si kort hva det var i videoen? Var det video fra Kiwi? (SMSene fra Kiwibesøket (i videoen)).

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke på disse insinuasjonene fra aktoratet om at hun har manipulert meldinger etter datteren var død. Jeg syns morens utsagn hele veien bærer preg av at hun er lite kalkulert og snakker før hun tenker, og ikke er i stand til den typen grov og kynisk manipulasjon som aktoratet insinuerer. 

Hun har felt seg selv på en del egne utsagn, hele veien. Det er ikke feil man gjør om man har planlagt noe for en normalt intelligent person.

Hun har indirekte sagt flere ganger i ulike sammenhenger at hun skjønte datteren var syk i det som er kommet frem tidligere. Som går i mot egne utsagn om at "hun ikke så det" i intervjuer etc. Tenker f.eks på det med at hun sa i et intervju om at datteren "trengte spise seg opp". Og det kommer helt tydelig frem at hun så faren både hos VG og TV2 nå:

I en av tekstmeldingene skriver moren: «Det er risiko for hjerteinfarkt. Jeg er lei for det. Jeg finner det ikke på. Det er vanvidd at vi er her og ikke på sykehus. Det er rett og slett livsfarlig».

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wE0EA4/valdres-saken-leser-opp-tekstmeldinger-mellom-tiltalt-mor-46-og-avdoede-angelica-13

https://www.tv2.no/nyheter/9723527/

Jeg lurer mer og mer på om forholdet mellom mor og barn, kanskje har vært litt for venninneaktig. Litt sånn: "oss to mot verden"-forhold. Og at det kanskje er årsaken til at det går så galt til slutt. Syns det virker som hun ikke klarer overstyre barnet sitt og ta morsrollen i forhold til datteren. Selv ikke når hun egentlig skjønner at det står om livet.

Jeg håper virkelig at Kripos kan avdekke noe mer i forhold til dødstidspunktet og om mors bevegelse tidligere på nyttårsaften er reell, fra telefonmaterialet. Det har mye å si for mors troverdighet i saken.

Anonymkode: c6795...eca

Hvis hun hadde kommet til sykehuset med datteren som hadde en bmi på 8.8 så er det svært trolig at bv hadde tatt datteren ifra henne,om legene hadde klart å redde henne, For en mor som hadde lagt all skyld på andre for datteren sin tilstand, må det ha vært et kjempenederlag. Uansett, jeg er nesten hundre prosent sikker på at moren hadde ønsket at datteren hadde overlevd selv om det hadde betydd at datteren hadde blitt flyttet til et fosterhjem,samtidig vet jeg svært lite om den diagnosen moren har fått.

Anonymkode: 1f603...8e8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på disse insinuasjonene fra aktoratet om at hun har manipulert meldinger etter datteren var død. Jeg syns morens utsagn hele veien bærer preg av at hun er lite kalkulert og snakker før hun tenker, og ikke er i stand til den typen grov og kynisk manipulasjon som aktoratet insinuerer. 

En del av den diagnosen moren har fått, er nettopp manipulasjon nevnt som et trekk.

• Liker 4
Skrevet

Sikkert flere som har sett dokumentaren om spiseforstyrrede Emma fra Nederland (ligger på VG). Sammenligner man Emma sine siste dager med det A angivelig har gjort de siste dagene, henger det ikke på greip. Emma var knapt i stand til å puste den siste tiden. Det å skrive meldinger var ikke fysisk mulig for Emma. Den fysiske formen til en anorektiker de siste dagene før h*n dør tror jeg er viktig å fokusere på. Det kan avsløre tiltalte på historier hun har fortalt. Spesielt med meldingene, det at A var i stand til å skrive meldinger er ikke sikkert.

Jeg er klar over at alle som dør av anoreksia ikke dør av samme grunn osv. Men med A sin lave BMI vet vi at hun hadde lite muskler, derav liten mulighet til å gjøre ting som å skrive melding.

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i himmelens navn skulle hun da velge å kriminalisere seg selv i disse meldingene? Det henger ikke på greip om hun gjorde det med overlegg. 

Det er ikke sikkert at moren tenkte det ville bli en etterforskning hvor rettsleger pluss lydeksperter kom til å uttale seg. Jeg har selv aldri hørt om en rettsak hvor nettopp anoreksia er en del av tiltalen, og hvor foreldrene har sittet på tiltalebenken.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tror du rettsmedisineren tar feil? I det med 6-12 timer på magen, etter døden inntraff?

Anonymkode: 73f0b...a9

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at dersom hun f.eks prøvde å skjule når datteren egentlig døde ville hun formulert meldingene på en helt annen måte fordi meldingene feller henne på veldig mye.

Jeg syns meldingen stiller mor i et dårlig lys når det kommer til at hun ikke skjønte alvoret i datterens tilstand, men på en annen side syns jeg faktisk de understøtter vitneutsagn (skolepersonalet) om at jenta var mer aggressiv mot mor enn andre f.eks, noe som tyder på at det er jenta som skriver selv. 

Jeg lurer på når mor kom tilbake til hytta? Er det oppgitt noe sted? Kan jenta ha trosset mors anbefalling om å holde senga og kollapset i forsøket?

c

Må jo være en grunn til at hun ikke lå i sengen.

«Han forklarte i retten mandag at mye tydet på at Angelica hadde ligget død på magen på gulvet i så mye som seks til tolv timer før hun ble snudd og forsøkt gjenopplivet.» kilde: https://www.tv2.no/nyheter/9722417/

(Sorry, ble helt feil med siteringen her og når jeg prøver å rette litt, gjør jeg det verre😫) 

Anonymkode: 8327a...808

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En del av den diagnosen moren har fått, er nettopp manipulasjon nevnt som et trekk.

Hvilken diagnose har hun fått?

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde også vært interessant å fått innsikt i hva som gjorde at det sklei ut etter at A hadde økt vekten under opphold på institusjon til hun til slutt døde. 

Anonymkode: 985c3...f18

• Liker 1
Skrevet

Noen som har link til tv2 videoen fra noen år siden der moren sto frem og snakket om mobbing?

Anonymkode: ba0c1...57d

https://www.tv2.no/a/8618055/                              

Skrevet
Akkurat nå, moroklompen skrev:

https://www.tv2.no/a/8618055/                              

Beklager, litt trøtt. Ser nå at du spurte om noe intervjuet hun gjorde om mobbing før barnet døde.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...