Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det har blitt lagt ut her tidligere, men nå står det en del mer om tekstmeldingene Kripos skal gå igjennom 

https://www.tv2.no/nyheter/9723527/

Anonymkode: ab505...bab

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen tvil om at hun var undervektig i perioder og døde av avmagring. 

Anonymkode: af65c...d63

Det var en som tidligere i tråden fortalte om et forsøk på soldater (tror jeg) som ble sultet ned til lav BMI og samtlige utviklet anorexia, de ble friske igjen når de var tilbake på normal BMI. Da er det vel slik at kroppen selv utvikler sykdommen fordi matinntaket har vært altfor lavt i lengre tid, slik forstod iallfall jeg det. 

Anonymkode: 35098...0c5

• Liker 6
Gjest chisandra
Skrevet

Lurer på om Budstikka har en annen journalist i retten i dag, for denne oppdaterer raskt og mye.

AnonymBruker
Skrevet

Tok Budstikka opp de tekstmeldingene i går? Jeg fikk med meg at de skrev at aktoratet og forsvarere diskuterte om de kunne være manipulert, men jeg fikk ikke med meg at de skrev noe om innholdet? Jeg forstår selvsagt at avisa ikke kan skrive alt som skjer i saken, men ble litt overrasket over at innholdet i tekstmeldingene faktisk hadde kommet frem i rettssaken i går uten at Budstikka refererte til de.

Anonymkode: 7fdbe...473

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tok Budstikka opp de tekstmeldingene i går? Jeg fikk med meg at de skrev at aktoratet og forsvarere diskuterte om de kunne være manipulert, men jeg fikk ikke med meg at de skrev noe om innholdet? Jeg forstår selvsagt at avisa ikke kan skrive alt som skjer i saken, men ble litt overrasket over at innholdet i tekstmeldingene faktisk hadde kommet frem i rettssaken i går uten at Budstikka refererte til de.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Ulzzang skrev:

Det er bare foreldre som kjente tiltalte som vitner idag?

Ja, det tror jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På generelt grunnlag: Folk må huske at groteske ting også skjer, og vi må tørre å tenke tanken. 

Ja,groteske ting skjer. Familiemedlemmer tar livet av hverandre på de mest grufulle måter. I denne saken prøver nok veldig mange å "forstå". Finne en forklaring. De fleste av oss tenker jeg ikke vil dehumanisere moren. At hun er alvorlig syk. Ikke for å forsvare,men for å i det hele tatt klare å forholde seg til det. 

Anonymkode: d1a07...6e2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja denne har jeg lest, men takk for link likevel. Men jeg bare lurte på om Budstikka også har referert til disse tekstmeldingene, og om de eventuelt har referert til flere? Slik jeg forstår det på tv2 så var det flere tekstmeldinger det ble vist til i retten i går, men tv2 refererer ikke til alle.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja denne har jeg lest, men takk for link likevel. Men jeg bare lurte på om Budstikka også har referert til disse tekstmeldingene, og om de eventuelt har referert til flere? Slik jeg forstår det på tv2 så var det flere tekstmeldinger det ble vist til i retten i går, men tv2 refererer ikke til alle.

Budstikka har ikke referert noe særlig til innholdet i tekstmeldingene. Her er det tv2 som har gått ut med mest informasjon. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sto veldig lite om meldingen i live feeden som jeg fikk med meg i går hvertfall. Håper det kommer frem mer etterhvert, for dette ser jeg for meg at kommer til å ha veldig mye å si for saken fremover.

• Liker 1
Skrevet

"Jeg begynner å reagere mer og mer på oppførselen til tiltalte i flere settinger, sier moren.

Hun forteller at hun fikk høre om en lek datteren og Angelica pleide å leke når de var hos tiltalte, som gikk ut på at man skulle gjøre pek mot tiltalte.

– Jeg likte ikke denne leken, og sa til NN at de fikk droppe den eller leke hos oss, forklarer moren."

For få minutter siden stod det også i denne meldingen at jentene skulle leke tvillinger, mens tiltalte skulle leke kusine deres som de skulle gjøre pek mot. 

Hva ER DET denne mora har holdt på med?!

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,groteske ting skjer. Familiemedlemmer tar livet av hverandre på de mest grufulle måter. I denne saken prøver nok veldig mange å "forstå". Finne en forklaring. De fleste av oss tenker jeg ikke vil dehumanisere moren. At hun er alvorlig syk. Ikke for å forsvare,men for å i det hele tatt klare å forholde seg til det. 

Anonymkode: d1a07...6e2

Jrg synes det var et godt innlegg om dette tidligere i tråden. At samfunnet setter mødre så høyt at mange ikke tillater seg å tro at mødre kan gjøre grufulle ting. Mens det er lettere å mistenke andre for eksempel fedre for slikt. 

Det hjelper forøvrig ikke det grann for ofrene  å velge å ikke klare å forholde deg til at slike ting skjer. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, RompeRusk skrev:

"Jeg begynner å reagere mer og mer på oppførselen til tiltalte i flere settinger, sier moren.

Hun forteller at hun fikk høre om en lek datteren og Angelica pleide å leke når de var hos tiltalte, som gikk ut på at man skulle gjøre pek mot tiltalte.

– Jeg likte ikke denne leken, og sa til NN at de fikk droppe den eller leke hos oss, forklarer moren."

For få minutter siden stod det også i denne meldingen at jentene skulle leke tvillinger, mens tiltalte skulle leke kusine deres som de skulle gjøre pek mot. 

Hva ER DET denne mora har holdt på med?!

Sto det ikke at tiltalte skulle leke "den slemme kusinen" (el.l.). Flere som leste dette, før teksten ble redigert?

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sto det ikke at tiltalte skulle leke "den slemme kusinen" (el.l.). Flere som leste dette, før teksten ble redigert?

Ja, det sto at tiltalte skulle være "den slemme kusinen de skulle gjøre pek mot"

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det sto at tiltalte skulle være "den slemme kusinen de skulle gjøre pek mot"

Takk. Kanskje vi burde kopiere inn alle tekstene hit (eller ta vare på de på andre måter), fra Budstikka før de endrer dem?

• Liker 1
Skrevet

Det første vitnet tegner et lite flatterende bilde av moren. Hun viser jo også til at flere av foreldrene har forsøkt å få til samtaler med mor om mobbingen, noe hun avslo. Men gikk til tv2 i stedet 😳 (2012)

• Liker 21
Gjest Sisti
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk. Kanskje vi burde kopiere inn alle tekstene hit (eller ta vare på de på andre måter), fra Budstikka før de endrer dem?

Da blir tråden slitsom å følge med på. Det er jo en grunn til å at de redigerer, så hvorfor insistere på å spre sitater som de muligens har innsett er feil (journalisten kan ha hørt feil)?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meget spesielt. 

• Liker 3
Gjest Carol80
Skrevet
1 minutt siden, Ulzzang skrev:

litt annerledes 

Blir nok mer korrekt ja.

Skrevet

Slik JEG TOLKER det, er forskjellen mellom disse at den ene har en viss grad av vilje...????

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...