AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2141 Skrevet 6. mars 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig dialog. Anonymkode: 45eb5...034 Veldig enig. Dersom de skal "krangle" eller ha en alvorlig samtale er det vel mer effektivt å gjøre det ansikt til ansikt. Anonymkode: 5eb63...652 8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2142 Skrevet 6. mars 2018 1 minutt siden, Eira. skrev: Uavhengig av om SMSene er skrevet kun av tiltalte eller ikke, viser jo tiltalte at hun er helt klar over hvor utrolig underernært datteren var. Hun har helt tydelig forstått alvorlighetsgraden av datterens tilstand, som hun nå nekter for. Dette beviser hun jo så tydelig ved å be A om å bli liggende i sengen, fordi det er fare for nakkebrudd og hjerteinfarkt dersom hun reiser seg (kilde: https://www.tv2.no/nyheter/9723527/). Nettopp! Uansett viser det jo at aktoratet har en sterk sak! Dette er bevis for at mor visste at tilstanden var alvorlig.... Anonymkode: 51273...43c 15
moroklompen Skrevet 6. mars 2018 #2143 Skrevet 6. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt utrolig. "Det er alt for farlig for deg å reise deg - det er alt for stor sannsynlighet for hjerteinfarkt, leddbånd som kan ryke" - altså. Hvis datteren altså var i så dårlig stand, så er det ikke et SNEV av tvil; Moren har absolutt, absolutt ikke gitt datteren den omsorgen hun trenger - og ikke minst har krav på. Tror dog at disse meldingene er skrevet i etter datteren døde, som er en problemstilling som også belyses i rettsaken. Reagerte også på et av innlegene i "Angelicas julekalender". Moren påstår at datteren, Angelica på 12 år, har skrevet et svært (!) godt velformulert innlegg om den dårlige sykehusmaten i en lokalavis. Ser mer ut som en godt voksen dame med stort ordforråd har skrevet det. Anonymkode: 4a5c0...87c Det jeg ikke helt forstår her: all fornuft tilsier jo at mor har skrevet disse mld fra datteren sin Tlf mtp obduksjonsrapporten. Hvorfor har hun derimot valgt å skrive det hun gjør som underbygger at hun var fullt inneforstått med hvor syk A var? 15
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2144 Skrevet 6. mars 2018 Jeg tror ikke på disse insinuasjonene fra aktoratet om at hun har manipulert meldinger etter datteren var død. Jeg syns morens utsagn hele veien bærer preg av at hun er lite kalkulert og snakker før hun tenker, og ikke er i stand til den typen grov og kynisk manipulasjon som aktoratet insinuerer. Hun har felt seg selv på en del egne utsagn, hele veien. Det er ikke feil man gjør om man har planlagt noe for en normalt intelligent person. Hun har indirekte sagt flere ganger i ulike sammenhenger at hun skjønte datteren var syk i det som er kommet frem tidligere. Som går i mot egne utsagn om at "hun ikke så det" i intervjuer etc. Tenker f.eks på det med at hun sa i et intervju om at datteren "trengte spise seg opp". Og det kommer helt tydelig frem at hun så faren både hos VG og TV2 nå: I en av tekstmeldingene skriver moren: «Det er risiko for hjerteinfarkt. Jeg er lei for det. Jeg finner det ikke på. Det er vanvidd at vi er her og ikke på sykehus. Det er rett og slett livsfarlig». https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wE0EA4/valdres-saken-leser-opp-tekstmeldinger-mellom-tiltalt-mor-46-og-avdoede-angelica-13 https://www.tv2.no/nyheter/9723527/ Jeg lurer mer og mer på om forholdet mellom mor og barn, kanskje har vært litt for venninneaktig. Litt sånn: "oss to mot verden"-forhold. Og at det kanskje er årsaken til at det går så galt til slutt. Syns det virker som hun ikke klarer overstyre barnet sitt og ta morsrollen i forhold til datteren. Selv ikke når hun egentlig skjønner at det står om livet. Jeg håper virkelig at Kripos kan avdekke noe mer i forhold til dødstidspunktet og om mors bevegelse tidligere på nyttårsaften er reell, fra telefonmaterialet. Det har mye å si for mors troverdighet i saken. Anonymkode: c6795...eca 12
Gjest Carol80 Skrevet 6. mars 2018 #2145 Skrevet 6. mars 2018 13 minutter siden, Eira. skrev: Uavhengig av om SMSene er skrevet kun av tiltalte eller ikke, viser jo tiltalte at hun er helt klar over hvor utrolig underernært datteren var. Hun har helt tydelig forstått alvorlighetsgraden av datterens tilstand, som hun nå nekter for. Dette beviser hun jo så tydelig ved å be A om å bli liggende i sengen, fordi det er fare for nakkebrudd og hjerteinfarkt dersom hun reiser seg (kilde: https://www.tv2.no/nyheter/9723527/). Nettopp.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2146 Skrevet 6. mars 2018 Sa ikke moren i en forklaring at de hadde laget mat sammen rett før hun falt om og moren ringte ambulansen? Men så har hun tydligvis også sagt hun ikke får stå opp fra sengen..?? Anonymkode: d4a15...542 33
moroklompen Skrevet 6. mars 2018 #2147 Skrevet 6. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sa ikke moren i en forklaring at de hadde laget mat sammen rett før hun falt om og moren ringte ambulansen? Men så har hun tydligvis også sagt hun ikke får stå opp fra sengen..?? Anonymkode: d4a15...542 Ett veldig godt poeng. Det meste av det hun har sagt til nå viser seg jo å være ganske motstridende ifht bevisene som nå blir lagt frem. 8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2148 Skrevet 6. mars 2018 (endret) Hvorfor i himmelens navn skulle hun da velge å kriminalisere seg selv i disse meldingene? Det henger ikke på greip om hun gjorde det med overlegg. Anonymkode: c6795...eca Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 6. mars 2018 av Yvonne 6
MonsIvar Skrevet 6. mars 2018 #2149 Skrevet 6. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i himmelens navn skulle hun da velge å kriminalisere seg selv i disse meldingene? Det henger ikke på greip om hun gjorde det med overlegg. Anonymkode: c6795...eca Fordi hun skjønte ikke på daværende tidspunkt hva kritikken mot henne kom til å bli. Den er jo kommet i etterkant, og hun har ikke nødvendigvis forutsett den korrekt. 32
¤Pippilotta¤ Skrevet 6. mars 2018 #2150 Skrevet 6. mars 2018 Mulig jeg ikke har fått dette med meg, men hvorfor bodde de ikke på samme hytte? Hvis jeg hadde hatt et sykt barn på 13 år ville jeg vært i samme bolig som barnet. 10
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2151 Skrevet 6. mars 2018 Akkurat nå, MonsIvar skrev: Fordi hun skjønte ikke på daværende tidspunkt hva kritikken mot henne kom til å bli. Den er jo kommet i etterkant, og hun har ikke nødvendigvis forutsett den korrekt. Hæ? Flere her mener at meldingene skulle fungere som alibi. Men de er jo ikke det: de er kriminaliserende i forhold til det hun ellers har sagt. Det henger bare ikke på greip. Anonymkode: c6795...eca 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2152 Skrevet 6. mars 2018 Tror dere hun blir dømt? Hvor mange år vil aktoratet hun skal ha? Typ 2-3 år, 5-7 år eller snakker vi over 10? Anonymkode: d4a15...542 4
Duff Skrevet 6. mars 2018 #2153 Skrevet 6. mars 2018 Jeg tror ikke mor har planlagt noe, jeg tror det ene har tatt det andre. En panikk som har tatt overhånd. Hun har ønsket å ha datteren for seg selv, overført sine problemer på datteren og så ble ballen til slutt uhåndterlig. Ikke at det fritar henne på noe vis. 35
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2154 Skrevet 6. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror dere hun blir dømt? Hvor mange år vil aktoratet hun skal ha? Typ 2-3 år, 5-7 år eller snakker vi over 10? Anonymkode: d4a15...542 Hun kan vel få 15. Anonymkode: 39ddc...122 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2155 Skrevet 6. mars 2018 Hvordan kan vi forvente at det er noe logikk i disse meldingene når det ikke er et snev av logikk i det hun har gjort? Hvem kan forstå en mor som lar sin datter sulte i hjel uten å løfte en finger for å få tak i hjelp? Anonymkode: 35098...0c5 24
Gjest Carol80 Skrevet 6. mars 2018 #2156 Skrevet 6. mars 2018 (endret) 12 minutter siden, ¤Pippilotta¤ skrev: Mulig jeg ikke har fått dette med meg, men hvorfor bodde de ikke på samme hytte? Hvis jeg hadde hatt et sykt barn på 13 år ville jeg vært i samme bolig som barnet. Det er pussig for ettersom jeg har forstått så var det køyesenger både i hytta og i annekset. Og det var godt og varmt der, mens i hytta var det kaldt. Mor har blitt beskrevet av skolene som overbeskyttende, så det er veldig merkelig at hun ikke ville være i nærheten av datteren eller engang dekke det hun trengte av primærbehov. Men som vi har sett så har hun tatt mange valg som går på tvers av normal atferd. Endret 6. mars 2018 av Carol80
Gjest Carol80 Skrevet 6. mars 2018 #2157 Skrevet 6. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror dere hun blir dømt? Hvor mange år vil aktoratet hun skal ha? Typ 2-3 år, 5-7 år eller snakker vi over 10? Anonymkode: d4a15...542 Strafferammen er 15 år. Spørs hva som kommer frem i saken tenker jeg.
Jobbermedbarn Skrevet 6. mars 2018 #2158 Skrevet 6. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan vi forvente at det er noe logikk i disse meldingene når det ikke er et snev av logikk i det hun har gjort? Hvem kan forstå en mor som lar sin datter sulte i hjel uten å løfte en finger for å få tak i hjelp? Anonymkode: 35098...0c5 Dette! 3
moroklompen Skrevet 6. mars 2018 #2159 Skrevet 6. mars 2018 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror dere hun blir dømt? Hvor mange år vil aktoratet hun skal ha? Typ 2-3 år, 5-7 år eller snakker vi over 10? Anonymkode: d4a15...542 Strafferammen for der hun er tiltalt for er 15 år hvertfall. Ja jeg kan ikke skjønne annet enn at hun blir dømt skyldig med det som er kommet frem til nå. Men tar nok dessverre lang tid før dommen blir rettskraftig da hun mest sannsynlig kommer til å anke. Innlegget er ryddet for sitering av og svar til slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 6. mars 2018 av Yvonne 4
miss spjåk Skrevet 6. mars 2018 #2160 Skrevet 6. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vis skjult innhold Vis skjult innhold Ble disse bekymringene meldt bv? Syns det er tragisk at ikke rektoren formidlet til bv at det kom inn en rekke henvendelser fra andre foreldre Vedr mors oppførsel...... Anonymkode: 37999...62f rektor har vel plikt til å gå videre med bekymringsmld fra foreldre i skolen. men det er ufordrende for ansatte i skolesystemet å sile ut hvilke bekymringsmeldinger som er reelle, og ikke bygdesladder/hevngjerrige foreldre etc. Problemet generelt med bekymringsmeldinger er at alle tenker alle andre tar tak.. rektor henviste jo foreldrene til selv å melde videre om de anså bekymringene som sterke. Tenker spesielt på moren som tidligere er sitert i denne tråden, som ikke torte å melde med fullt navn. Hun uttaler at hun var helt sikkert på at det kom til å gå galt med jenta, likevel velger hun å ta mer hensyn til seg selv og forholdet hun hadde til tiltalte.. ! må være forderferdlig å vite i ettertid at du kanskje var den som kunne ha gjort en forskjell. denne saken burde være en oppvekker for alle som ser en annen vei når magefølelsen sier noe skurrer. tankene mine går til christoffer-saken. Vi må bry oss mer! det var en her inne som stusset over hvorfor ikke barn av slike foreldre selv tar kontakt for å få hjelp. det er en ekstrem naiv og skremmende tankegang. barn er veldig lojale overfor foreldre, og om man er oppvokst med omsorgssvikt (spesielt emosjonell?) vet man ikke om noe annet. OM det var en form for omsorgssvikt i flere år, i form av en overkontrollerende mor som overstyrte lek, blåste kommentarer ut av proposjoner og på den måten overførte sin angst over på datteren etc, er det ganske logisk at noe som kanskje begynte som tanker om overvekt, spant videre til en form for spiseforstyrrelse pga dette. Det snakkes om genetikk, det kom frem i retten at faren til angelica hadde blitt mobbet og slitt med spiseforstyrrelser. Det kanvære mor overførte denne fryktten over på datteren slik at det faktisk ble en selvoppfyllende profeti. Legg til effekten mor sine holdninger hadde på datteren, skeptisk til alle fagetater, det er oss mot dem. Jeg synes lappen mor skrev sier mye "det beviser at vi begge er løgnere". At mor har fokuset sitt på hva helsevesenet tror og tenker om dem når datteren har en så alvorlig lidelse er skremmende. Løgnere, om hva?? 16
Fremhevede innlegg