Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

Den fra onsdag og den nyeste ville jeg tolket som negativ, men jeg er veldig "streng" når jeg tolker da :fnise: I min inneværende syklus var det bare tull med disse testene, og jeg ble ikke klok. Nå har jeg trolig PCOS da, som kan forklare at jeg fikk mange positive EL-tester i mange dager på et veldig merkelig tidspunkt, så er vel ikke helt sammenlignbart :D Har du begynt å tempe? Jeg begynte i dag :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Aryamili skrev:

Den fra onsdag og den nyeste ville jeg tolket som negativ, men jeg er veldig "streng" når jeg tolker da :fnise: I min inneværende syklus var det bare tull med disse testene, og jeg ble ikke klok. Nå har jeg trolig PCOS da, som kan forklare at jeg fikk mange positive EL-tester i mange dager på et veldig merkelig tidspunkt, så er vel ikke helt sammenlignbart :D Har du begynt å tempe? Jeg begynte i dag :nori:

Jeg har vurdert å begynne å tempe. Hvis det ikke klaffer denne PP, så tenker jeg å kjøpe ett 😄 Disse testene er det bare tull med værtfall.. :fnise: De værste er å holde meg når jeg må tisse slik at urinen er konsentrert nok :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag og kveld (testet to ganger) fikk jeg de svakeste EL-testene jeg har hatt. Nesten ikke strek nr to.. Hadde EL slim igår, helt tørt idag omtrent. Regner derfor med at EL var mellom søndag - tirsdag en gang. Så da ser jeg frem til DPO-land og testing neste helg 10. Feb :ninuskapus:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt i dag... Nå gleder jeg meg til helg! Om ikke mange ukene har jeg jobbet i voksenjobben min i 1 år, og jeg har virkelig ett elsk/hat forhold til å jobbe fulltid :fnise: Jeg er skikkelig glad i lønnen, kollegaene mine og stolt over yrket mitt. Men tidlig opp HVER eneste dag, og utakknemlige brukere er det jeg liker minst. Men alt i alt er jeg veldig takknemlig for jobben min. 

 I går kveld var jeg og samboer på ett senter for å kjøpe noen småting. Plutselig var vi i nyfødt/mamma avd på HM og drømte oss vekk. Vi diskuterte også navn i bilen på vei hjem. Samboer har lenge vært bestemt på ett guttenavn som jeg ikke likte så godt, men nå har jeg jammen begynt å like det jeg også :ninuskapus: Gleder meg til jeg blir gravid og jeg kan tillate meg å drømme enda mer.

Kan avsløre en ting, jeg ikke har skrevet tidligere.. Og det er at jeg har vært gravid tidligere. Så jeg vet jeg kan bli gravid, og ganske så lett også... Så derfor er jeg kanskje ekstra utålmodig, fordi jeg vet hvor lett det klaffet den gang. På det tidspunktet var jeg ikke klar, og det ble derfor abort... Jeg hadde det veldig tungt etterpå, og har angret siden, selv om jeg vet at det på tidspunktet var det rette. Men det sitter i meg enda. Jeg var 5 uker på vei. På ultralyden før aborten kunne de ikke se noe nesten, bare en liten spire.... Jeg vet værtfall at jeg ikke kommer til å gjennomføre en abort igjen. Det var ikke noe for meg. 

Forstår at noen kanskje vil dømme meg nå, og det er greit. 

Men jeg er 110% klar nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, det er da ikke noe å dømme deg for. Jeg tenker at ansvaret det er å få barn er så stort at man MÅ gå i seg selv hvis man blir uplanlagt gravid, og virkelig kjenne etter hva som er riktig. Skjønner godt at de tankene du har rundt det blir forsterket nå som du er i prøveprosessen da, det er vel bare naturlig. 

Hurra for DPO-land, det blir utrolig spennende fremover nå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var fornuftig av deg å ta den avgjørelsen om du/dere ikke var klar. Den ideelle situasjonen er jo at man er helt klar, både økonomisk, mentalt og ellers, slik at man får gitt barnet gode rammer for en best mulig oppvekst :) Støtter deg! 

Samtidig er det godt å vite opp i det hele at en kan blir gravid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt murringer i magen, vondt i brystene, og egentlig vondt i hele kroppen. Jeg har også hatt MYE humørsvingninger. Blant annet begynte jeg å grine i dusjen fordi samboer tok på vasken når jeg dusjet -  slik at vannet skiftet fra ene dusjhode til det andre, og vannet sprutet rett i håret mitt. Jeg skulle bare dusje kroppen jo 😂 Vi måtte le av meg etterpå da.. så prøvde vi å ligge sammen, men alt var bare ubehagelig. Vondt og øverfølsomt nedentil og brystene... Men han lå inn aksjer og jeg lå med bena opp etterpå, sånn i tilfelle EL ikke har vært 😂 Noe skjer med kroppen værtfall, det er sikkert.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Tyah skrev:

Jeg er så trøtt i dag... Nå gleder jeg meg til helg! Om ikke mange ukene har jeg jobbet i voksenjobben min i 1 år, og jeg har virkelig ett elsk/hat forhold til å jobbe fulltid :fnise: Jeg er skikkelig glad i lønnen, kollegaene mine og stolt over yrket mitt. Men tidlig opp HVER eneste dag, og utakknemlige brukere er det jeg liker minst. Men alt i alt er jeg veldig takknemlig for jobben min. 

 I går kveld var jeg og samboer på ett senter for å kjøpe noen småting. Plutselig var vi i nyfødt/mamma avd på HM og drømte oss vekk. Vi diskuterte også navn i bilen på vei hjem. Samboer har lenge vært bestemt på ett guttenavn som jeg ikke likte så godt, men nå har jeg jammen begynt å like det jeg også :ninuskapus: Gleder meg til jeg blir gravid og jeg kan tillate meg å drømme enda mer.

Kan avsløre en ting, jeg ikke har skrevet tidligere.. Og det er at jeg har vært gravid tidligere. Så jeg vet jeg kan bli gravid, og ganske så lett også... Så derfor er jeg kanskje ekstra utålmodig, fordi jeg vet hvor lett det klaffet den gang. På det tidspunktet var jeg ikke klar, og det ble derfor abort... Jeg hadde det veldig tungt etterpå, og har angret siden, selv om jeg vet at det på tidspunktet var det rette. Men det sitter i meg enda. Jeg var 5 uker på vei. På ultralyden før aborten kunne de ikke se noe nesten, bare en liten spire.... Jeg vet værtfall at jeg ikke kommer til å gjennomføre en abort igjen. Det var ikke noe for meg. 

Forstår at noen kanskje vil dømme meg nå, og det er greit. 

Men jeg er 110% klar nå ❤️

Ville bare gi deg en klem ❤😊 

Du får din lille spire snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tyah skrev:

Jeg er så trøtt i dag... Nå gleder jeg meg til helg! Om ikke mange ukene har jeg jobbet i voksenjobben min i 1 år, og jeg har virkelig ett elsk/hat forhold til å jobbe fulltid :fnise: Jeg er skikkelig glad i lønnen, kollegaene mine og stolt over yrket mitt. Men tidlig opp HVER eneste dag, og utakknemlige brukere er det jeg liker minst. Men alt i alt er jeg veldig takknemlig for jobben min. 

Dette glemte jeg å kommentere på. Kanskje vi har ganske så lik jobb? Det høres sånn ut!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille_frosk skrev:

Dette glemte jeg å kommentere på. Kanskje vi har ganske så lik jobb? Det høres sånn ut!

 

Hvor jobber du?☺️ send meg gjerne PM om du ikke vil skrive det her!

2 timer siden, Gakkepus skrev:

Ville bare gi deg en klem ❤😊 

Du får din lille spire snart!

❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, da vet du i hvertfall at du kan bli gravid. Og er ikke det en god følelse? Satser på at den sitter denne mnd. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, plastfolien skrev:

Men du, da vet du i hvertfall at du kan bli gravid. Og er ikke det en god følelse? Satser på at den sitter denne mnd. :hjerte:

Jo, det er det! Jeg også, plastfolien ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tyah skrev:

Jo, det er det! Jeg også, plastfolien ❤️

Hadde jo vært veldig gøy å være i samme terminklubb her :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, plastfolien skrev:

Hadde jo vært veldig gøy å være i samme terminklubb her :ninuskapus:

Jaa! Jeg vil være i den! :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går kveld la jeg meg kl. 21. Sov til kl 11.00 i dag. Som vil si jeg har sovet 14 timer i natt :fnise: Jeg er så trøtt! Det kan umulig ha noe med en eventuell graviditet å gjøre, da jeg bare er 4 dpo ca..? Men jeg kan ikke la vær å tenke at sist gang jeg var gravid så var jeg også veeeeldig trøtt... og det begynte også veldig tidlig. 

Men det er jo først når egget fester seg at man produserer hormoner slik at en kan kjenne symptomer? 

Har bestemt meg for å ikke være på symptomjakt denne PP, men denne trøttheten kom som slengt over meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tyah skrev:

I går kveld la jeg meg kl. 21. Sov til kl 11.00 i dag. Som vil si jeg har sovet 14 timer i natt :fnise: Jeg er så trøtt! Det kan umulig ha noe med en eventuell graviditet å gjøre, da jeg bare er 4 dpo ca..? Men jeg kan ikke la vær å tenke at sist gang jeg var gravid så var jeg også veeeeldig trøtt... og det begynte også veldig tidlig. 

Men det er jo først når egget fester seg at man produserer hormoner slik at en kan kjenne symptomer? 

Har bestemt meg for å ikke være på symptomjakt denne PP, men denne trøttheten kom som slengt over meg 😅

Lite sannsynlig da, ja. 😅 Kan være syklusen som gjør en trøtt også, masse hormoner i oss hver mnd. Men det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg googlet dpo-land og alkohol 20 ganger i går. Men fant ut at det var greit å ta seg noen glass så lenge det ikke var snakk om «fylla». Men jeg blir å holde meg unna alkohol i dpo land fremover. For jeg kjente det føltes feil. Det blir ingen problem å holde seg unna alkohol for min del. Tok selvfølgelig en test bare for å forsikre meg om at jeg ikke var gravid. Selvfølgelig negativ 😊 Så jeg var en liten tur ut på byen med noen venninner. Eller jeg traff min samboer med en gang og vi kjøpte oss kebab (fyfyy) og stakk hjem 🙊 vi er ikke så glad i bylivet :fnise: Men det var kjekt å være litt sosial værtfall. Men må si jeg likte fredag bedre. Kvelden hjemme med samboer og Tore på sporet på NRK :fnise: Skulle bare hatt en liten tass :ninuskapus: Jeg gleder meg sånn. 

I dag er jeg 5 dpo (tror jeg). Jeg legger jo inn hver gang meg og samboer legger inn aksjer i appen «Flo», og jeg må si jeg er stolt over innsatsen vår denne PP :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar et glass gjør vel ingenting, men det beste er vel å holde seg unna :) det blir så spennende å se om det har klaffet for dere denne mnd! Når skal du begynne å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...