Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

Hei :) Katastrofe-tekning eller ikke, så synes i hvert fall jeg at det alltid er greit å ta en reality-check: er det med eller uten grunnlag at kollegaen ser seg rundt etter alternativ jobb, er han irrasjonell eller ligger det noe i det? Samboeren din kan selvsagt spørre sjefen om hva sjansen er for oppsigelse, men jeg tviler på de kan gi han noe godt svar. For at både du og samboeren skal føle dere trygge kan det kanskje være lurt å utforske mulighetene for ny jobb selv? Bedre å være på den sikre siden og legge ut noen følere enn å bli tatt på senga, tenker jeg :) Det er i hvert fall ikke godt å sitte inne med slike tanker/bekymringer når man prøver å skape et lite mirakel <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff kjedelig å ha slikt hengende over seg. Håper det bare er krisemaksimering uten hold. Hvor bor dere? Er det vanskelig å få seg jobb der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge samboer så har vi ingenting å bekymre oss for. Samboer er ikke en av de som ryker først om de legger ned en klasse. Han er godt utdannet, og kan være lærer i ulike fag. Sjefen hans sa også at han ikke skulle bekymre seg. Så det var vell litt krisemaksimering fra min side 😅 Nei, det er ikke godt å ha slike ting hengende over seg.. Men vi skal klare oss sammen uannsett hva som skjer <3

TR er så og si ferdig! Gleder meg til EL og ny PP nærmer seg😄😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Deilige nyheter, i hvert fall når han får høre det fra sjefen også :laugh::laugh: Lykke til med ny PP! Følger deg spent :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blør jeg så og si ikke. Bare litt spotting kan man si.. TR var veldig snill med meg denne gangen. Hadde bare menssmerter en dag, og jeg tok bare 2 paracet og thats it.. Turte ikke å ta ibux da jeg har lest det kan utsette EL.

I følge appen min starter min fertile periode 27 januar. Altså neste lørdag. EL skal i følge den være på fredag 02.02.18. Spent på å se om det stemmer. Tenker jeg begynner å teste etter EL allerede i midten av neste uke jeg da. Bestilte EL-tester på billige-tester i helgen, men har enda ikke fått pakken. Tenker jeg sender dem mail om ikke de ligger i postkassen i dag. Denne PP tenker jeg at vi skal ha mer sex enn i PP1. I PP1 hadde vi sex annenhver dag rundt eggløsning, men nå skal vi prøve med hver dag (selv om jeg har hørt det er bedre med annenhver, men what the hell.. prøver noe nytt). Ooog det er jo bare målet, er ikke sikkert vi greier det :P Jeg er selv inne i en periode der jeg ikke har sånn veldig høy sexlyst. Men samboer sier han er såå klar for å lage baby, og at jeg skal bli ferdig med TR :fnise: Samboer reiser på helgetur neste helg når den fertile perioden min begynner. Typisk at jeg har tidlig EL, og har EL når han er vekke. Han skal være borte fra fredag - søndag. Så vi får ha sex fredag før han reiser, og søndag når han kommer hjem. Så mister vi bare en dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at vi er omtrent likt i syklusen :) Høres ut som en god strategi, man må bare prøve seg fram og se hva som funker! Jeg tenker å gjøre som vi gjorde sist vi ble gravide, med sex annenhver dag + dagen før, samme dag, og dagen etter EL. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det ikke er noe fare med jobb! Ikke noe gøy med katastrofetenking. Det blir spennende med ny PP og ny strategi :mrgreen: gleder meg til å følge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som har ett elsk/hat forhold til testing? Holdt på å bli smågal av all testingen forrige PP, og tenkte at jeg skulle droppe EL-tester fremover. Men jeg ombestemte meg siden jeg ikke kjenner syklusen min så godt, og vil være sikker på at jeg har EL og når. Nå idag når jeg fikk testene bare skriker de etter meg 😂 Gleder meg til å teste 😅 Er det dette som kalles å være en testetøs?

9BE195DC-9265-42FE-B3CE-CBFA8C38650C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er så klar for pp2 😍 I helgen har jeg og samboer malt ett av soverommene våre. Jeg ryddet og vasket hele lørdagen. Rart hvor ryddig man blir når man har kjøpt eget hus. Når jeg bodde hos samboer i hans leilighet var det lite prioritert. Men nå som vi eier sammen så vil jeg ha ting på stell. Dagdrømmer om den gang vi skal pusse opp ett av soverommene til barnerom  💕 Ellers så tenkte jeg å ta en EL-test i ettermiddag. Tenker å teste ca kl 17.00 hver dag. Leste at det er lurt å teste til ca samme tid hver dag. Håper det klaffer denne måneden. Skal værtfall prøve så godt vi kan for å få det til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på at hvis det klaffer denne PP så har jeg kanskje en positiv test innen 14.02.18. Hadde vært så koselig å overrasket samboer med en positiv test på valentinsdagen :ninuskapus: Jeg har også regnet ut hva termindatoen blir hvis det klaffer... Jeg vet at disse ønsketenkningene bare gjør meg mer utålmodig, og mer lei meg om det ikke klaffer, enn hvis jeg bare tar det som det kommer.. Men jeg klarer ikke :fnise: Jeg synes uansett det er godt å kunne dagdrømme litt om tiden fremover, uansett når det blir :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at det klaffer for dere! Veldig romantisk å kunne dele en slik nyheten på valentine's day ❤️ da vi ble gravide sist fikk jeg positiv CB digital på farsdagen, og fortalte han det da 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk dere 💕

Dagens eggløsningstest 😊 Avventer med å teste igjen noen dager. Hadde trodd teststreken skulle vært enda svakere da det er ganske tidlig å teste enda 😊

6C4D5C99-2DAF-4CCA-8602-BB942DAC3A0F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt bedre bilde! Synes den ser nesten positiv ut jeg. Så tror jeg må teste i morgen tidlig også + kveld 😳

D1A5E8A0-CCB9-4568-9FF4-96F70518A0C0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med EL-testing! Jeg har vel lest at styrken på streken på EL-tester teknisk sett ikke har noe å si, så lenge de ikke er positive er det tilfeldig hvor sterk den blir. Men for meg har de alltid blitt sterkere og sterkere frem mot positiv EL-test. Det er uansett kjempegøy at du tar bilder så vi og kan følge litt med! :nigo: 

Og ja, elsk-hat forhold til testing vet jeg ALT om! Jeg blir sur av å teste og jeg blir sur av å ikke teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...