Gå til innhold

Toria og Golli gifter seg 20.08.05!


TeddyToria

Anbefalte innlegg

Da er første hånd på verket lagt!!!

Har endelig fått satt meg ned og begynt på det selvsommet arbeidet med serviettringene :-) Skal begynne på nummer tre nå i skrivende stund, og skjønner jo at dette kommer til å ta tid! Skal lage 70 stykker... :roll:

Men så blir det så gøy når det hele er ferdig, og man kan sette seg ned og se hvilket arbeid man har lagt i det - og de kan jo alltids brukes ved senere anledninger også, ikke sant?

Gikk lenge og veide mellom hvorvidt jeg skulle lage serviettringer av tapet med stukatur, eller om jeg skulle tre perler på ståltråd. Endte på det sistnevnte, og har basert meg på noe av det samme som Hannemor, hvor jeg hekler sølvtråd og plasserer perler i blålilla og lavendel litt ymse rundt forbi. Tror resultatet kan komme til å bli flott!!! :danse:

Eller er vi så og si i mål med invitasjonene også. Det vi si - de må jo lages riktignok, men vi vet endelig helt hvordan vi vil ha dem.

Selve korte skal lages i helt hvit kartong, mens vi skal bruke transparente ark i sølv og kartong i blålilla til å pynte og piffe opp det hele.

Har fremdeles tenkt til å bruke tre ulike modeller til invitasjonene, slik at alle ikke blir like...men de skal ha samme mål og "tema" allikevel. Invitasjonene skal kvadratisk måle 14 x 14 cm, og teksten skal skrives på transparent papir som blir lagt inni selve invitasjonen, hvorav monogrammet vårt skal skinne igjennom "under" teksten... Kanskje ikke helt forståelig, men jeg skal få lagt ut bilde så snart de første invitasjonene er fiks ferdige! :-)

I går kjøpte jeg inn stempel, stempelpute og en del ark, slik at jeg kan prøve meg litt frem før jeg setter igang, bare for å finne den siste finishen - så nå er det bare å smi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, så flink du er!!!! :klappe: Veldig bra. Gleder meg til å se.

Invitasjonene deres høres også fine ut synes jeg. Vi kommer til å ha kvadratiske vi også.

Lykke til videre med serviettringene! Sikker på at de blir kjempefine!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005

Et lite tips bare :)

Jeg har en del gryter fra Høyang Polaris. Både partygryter og de som heter "all steel". De som er "all steel" er mye mer slitesterke og du kan hive de i oppvaskmaskinen. Jeg er mye mer fornøyd med de.

Du burde også ønske deg en 3 liter og en 4 liter. Jeg har en av hver av disse, og bruker de aller mest.

:bukke:

Det er et veldig godt tips! Polarisgrytene er utrolig fine :hjerte: , men kvaliteten er det så som så med :riste: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Toria!

Gleder meg til å se serviettringer og kort! :bukke:

Gleder meg til å se serviett ringer og invitasjoner!!!

Gleder meg jeg også - blir spennende å se om jeg får det til slik, hmf, ja - vi vil! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Weeeeeeee!

:hoppe:

Golli ringte på vei hjem fra jobb...skal møte han nå, for: vi skal se på rekkehus!!!

:hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05
Weeeeeeee!

:hoppe:

Golli ringte på vei hjem fra jobb...skal møte han nå, for: vi skal se på rekkehus!!!

:hoppe: :hoppe:

Si i fra om du skal kjøpe/gi bud - så kan jeg muligens komme med gode råd for jeg er eiendomsmegler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra om du skal kjøpe/gi bud - så kan jeg muligens komme med gode råd for jeg er eiendomsmegler.

Ah, men det var jo greit, Vigdis! :)

Sambo hentet nøkkel hos megler, slik at vi fikk en stille og rolig visning for oss selv... Kunne bruke akkurat så lang tid som vi ville og pille rundt her og der!

Veldig kjekt!

Og vi er veldig tent på ideen om å kjøpe dette rekkehuset!!! Spørsmålet nå er vel bare finanseringen, og i den anledning må vi ta et par telefoner og snakke med bank i morgen...

Rekkehuset har en vannskade på en utvendig bod, men dette er nok sambo fint kan fikse selv, da han er tømrer. Kjøkkenet er nytt og det er generelt god standard, men badet må pusses opp.

Kan sende deg prospektet kanskje, så kan du se om du har noen innvendingern - hvis du gidder å ta bryet!?

Er jo litt gira her, for boligdrømmen kan nå gå i oppfyllelse!!!

:hoppe:

Dette huset er uansett ikke ment som noen langvarig løsning - vi kunne tenke oss å pusse det ordentlig opp, bo der i et par år, kanskje utvide og siden selge igjen...

Så spennende! Gleder meg til å høre mer!

Du kan jo lese noe av det jeg har skrevet over her til eiendomsmegler Vigdis :wink:

Men altså - vi syntes det var veldig fint, midt i blinken!

Grei størrelse, 85 kvm, med godt potensiale og utvidelsesmuligheter. Tilbaketrukket og rolig beliggende, men allikevel sentralt og noe sjøutsikt. Kunne ikke fått det bedre tror jeg, ikke slik markedet er i dag!

Så nå blir det spennende de nærmeste dagene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send over prospektet du så skal jeg se om det er noe jeg ville spurt om. Sender deg en pm nå :)

Det kom aldri noen PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med mulig boligkjøp :hoppe:

Spennende å høre hvordan det går videre. Ellers er det jo kjempesnilt av Vigdis å hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med mulig boligkjøp :hoppe:  

Spennende å høre hvordan det går videre. Ellers er det jo kjempesnilt av Vigdis å hjelpe :)

Ja, det er virkelig kjempesnilt!

Utrolig synes jeg, hvordan folk her inne stiller opp for en!!! Man blir nesten som søstre her, når man kommer sammen om en så hyggelig begivenhet! :)

Det var ventet et bud i dag, og de skulle ringe... Men de ringte aldri, så mest sannsynlig kom ikke budet heller...og da er det kanskje fritt frem for oss imorgen!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...