Gå til innhold

Toria og Golli gifter seg 20.08.05!


TeddyToria

Anbefalte innlegg

Liten nedtellingsoppdatering...

...det er 7 måneder, 2 uker og 3 dager til vi gifter oss! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Hei Teddy - godt nytt år :)

2005 blir jammen et spennnende år for oss. Du har rett i at tiden frem til nå har bare flydd men samtidig så gleder jeg meg sånn til bryllupsdagen vår at det noen ganger virker som at tiden står stille....sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går i en slags rykk og napp det der - tiden flyr, men samtidig kan den ikke riktig går fort nok!

*sukk*

Nei, vi må nyte alt i fulle drag tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt panikk for at jeg ikke skal klare å finne meg en kjole, eller skaffe drømmekjolen innen rimelig tid - så jeg må bare ta en avgjørelse snart!

Jeg tror jeg må bestille kjolen usett og uprøvd! Jeg føler bare på meg at det er "the one", selv om det bare er ut i fra bildet! Men jeg tror ikke jeg kan ta sjansen på å vente så mye lenger...

Ahhh! Hjelp!? Hva gjør jeg!!??

Vanlige salonger har 6 mnd levering på kjolen - så lenge kan jeg ikke vente!!!

Brudeshop kan skaffe kjolen i løpet av 12 uker...men så var det noen som nevnte at dette ikke var noen bra deal!?

Så enten må jeg bestille det som så langt er drømmekjolen, og ta en råsjangs på at denne sitter som den skal, selv etter litt vektnedgang...eller jeg må tenke helt alternativt og kjøpe en brukt kjole eller kjole som er på lager i salong!

Så jeg er i villrede og trenger gode råd - for nå er gode råd dyre!!!

Hjelp meg litt da dere...bare så jeg får en idé om hva jeg bør gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Syns det er litt vanskelig å gi deg noen gode råd her siden jeg kun har sett kjolen og ikke deg. Kanskje lettere og forhøre seg med folk du kjenner som vet hvordan du er ut, hvilken type du er osv i forhold til kjolen du har sett deg ut.

Det er virkelig en lekker kjole - kan du med 100% kristiske øyne se for deg at du vil bli fin i den? Hvis du mener det og samtidig får støtte fra folk rundt deg hadde jeg tatt sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei igjen Toria,

Du kan jo vente i 6 måneder, du! Det er jo over syv til dere gifter dere. Du kan jo ta kontakt med andre salonger enn den du har snakket med. Hva med å sende en mail til Bo Wünsch hos Brude og Feststudiet i Danmark (se link under annonse i høyre marg). Adr er: www.brud.dk.

Er det ikke en eldre Maggie Sottero kjole du skal ha? Kanskje ikke... uansett kan du jo sende en forespørsel. Han/de svarer fort som fy. Lykke til og hold meg oppdatert!

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Toria,

Du kan jo vente i 6 måneder, du! Det er jo over syv til dere gifter dere. Du kan jo ta kontakt med andre salonger enn den du har snakket med. Hva med å sende en mail til Bo Wünsch hos Brude og Feststudiet i Danmark (se link under annonse i høyre marg). Adr er: www.brud.dk.

Er det ikke en eldre Maggie Sottero kjole du skal ha? Kanskje ikke... uansett kan du jo sende en forespørsel. Han/de svarer fort som fy. Lykke til og hold meg oppdatert!

Hannemor

Jeg skal herved holde deg litt oppdatert Hanne! Og tusen takk for tilbakemelding...

Sendte faktisk mail til Brude- og feststudiet i Danmark nå i romjulen, og fikk en overraskende rask og laaaaaang tilbakemelding - virkelig god service! :-)

Han skrev at de ikke hadde kjolen inne, men at de selvsagt, som alle andre, fint kunne skaffe... :wink:

Men det tar 5-6 måneder!

Så det jeg tenker er, at hvis jeg bestiller her og det er helt feil, da har jeg virkelig minimalt med tid til å finne en annen kjole - mens hvis jeg bestiller gjennom brudeshop, og får kjolen i april, da har jeg litt bedre tid til å finne en ny, hvis det skulle vise seg å være helbom!

Æh! Jeg må rett og slett bare ta et valg - Danmark eller Brudeshop...

For jeg føler bare på meg at det er den kjolen jeg skal ha. Har sett så mye fint, men aldri har det "klikket" på samme måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett i dagboken din. igjen tusen takk for det flotte monogrammet!!

:P

Og angående kjolen så hadde jeg også denne som et utgangspunkt når jeg skulle finne meg en. Nå er jeg så heldig at min tilkommende svigersøster er designer og hun skal da sy kjole til meg :-) . Den blir i samme stil som den du har, men med noen forandringer. Siden du har så lyst på den kjolen, kan du ikke prøve å få noen til å syn den for deg? Det er jo gode bilder på den, og det er jo helt utrolig hvordan enkelte designere klarer å få til! Jeg tror at kanksje prisen kan i noen tilfeller bli mindre og når man får sydd. Min svigersøster skal se på stoffene i noen av de inderbutikkene på Grønland. Jeg har ikke sett de selv, men hun sier at både kvaliteten, glansen og ikke minst prisen er mye bedre der.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke prøve den et sted i Norge da?

Ingen av salongene som har MS-kjoler her i Norge har den heller inne, dessverre!

Men jeg kan jo prøve en tilnærmet lik kjole kanskje, så får jeg føling med størrelse og en nogen lunde passform!

Har jo hørt alt om hvordan MS-kjolene visstnok skal sitte som en drøm!

Jeg prøver i alle fall alt jeg kan! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett i dagboken din. igjen tusen takk for det flotte monogrammet!!

:P  

Og angående kjolen så hadde jeg også denne som et utgangspunkt når jeg skulle finne meg en. Nå er jeg så heldig at min tilkommende svigersøster er designer og hun skal da sy kjole til meg :-) . Den blir i samme stil som den du har, men med noen forandringer. Siden du har så lyst på den kjolen, kan du ikke prøve å få noen til å syn den for deg? Det er jo gode bilder på den, og det er jo helt utrolig hvordan enkelte designere klarer å få til! Jeg tror at kanksje prisen kan i noen tilfeller bli mindre og når man får sydd. Min svigersøster skal se på stoffene i noen av de inderbutikkene på Grønland. Jeg har ikke sett de selv, men hun sier at både kvaliteten, glansen og ikke minst prisen er mye bedre der.

Lykke til :)

Det er absolutt en tanke det altså, å få noen til å sy! Eneste problemet er jo tegningene til designet, men som du sier, så er det jo gode bilder. Savner bare bilder bakfra, og vet ikke om det kan skaffes...

Du er faktisk den aller første jeg vet om som også har falt for denne kjolen! Dvs. det er jo mange som har gitt tilbakemeldinger om at de synes den er lekker, men jeg tror det er få som har sett på den eller prøvd. Det er liksom en slags ukjent perle dette...Litt forut for sin tid også, i og med at den er laget så "langt tilbake" i et design, eller med stoffer som først er super-in i dag!!!

Moro!

Når det kommer til monogrammet, så var det bare gøy å prøve seg frem. Som sagt så har jeg sittet den siste tiden og jobbet med vårt eget, og ble til slutt veldig fornøyd. Tenkte derfor jeg kunne se om ikke jeg kunne prøve meg på noe lignende til deg, siden du spurte etter det hos leela!

Hyggelig at du likte det... Du får si i fra hva din tilkomne synes da, så kan jeg jo sende deg kopi på mail eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen

Var innom slankedagboken din og må jeg si jeg er kraftig imponert. :klappe: Hvordan har du klart å slanke bort 20 kilo???? :klø:

Dette er bra asså! Stå på videre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ha lykke til vennen.

Jeg logger av nå og reiser, gleder meg til oppdatering på mandag!

Logg av med god samvittighet, du har vært helt kjempe å komme i kontakt med! :wink:

Som sagt så mange ganger nå - god tur! Kos deg, så tastes vi... Håper jeg har noe positivt å si til mandag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen

Var innom slankedagboken din og må jeg si jeg er kraftig imponert.  :klappe:  Hvordan har du klart å slanke bort 20 kilo???? :klø:  

Dette er bra asså! Stå på videre :wink:

Hei Huldra:)!

Så koselig - takk skal du ha!

En god posjon viljestyrke har gjort susen, ikke minst slankenett...hadde ikke klart meg like bra uten! Det er et flott forum, hvor man møter likesinnede som virkelig stiller opp og støtter en, akkurat som her! :wink:

Det har vært et haraball uten like, det skal jeg ikke legge skjul på. Gikk opp 10 kilo i høst, da jeg var i Afrika og hadde en liten nedtur med det, men har klart å ta meg sammen igjen!

Jeg vil påstå at det å slutte å drikke cola, at jeg gikk til anskaffelse av en ergometersykkel og virkelig fikk opp øynene og begrenset nei-matinntaket har vært de største årsakene til at jeg har lykkes!

Nå, 20 kilo lettere kan jeg nesten ikke fatte at jeg lot det gå så langt som det gjorde, men jeg er evig lykkelig for at jeg virkelig forsøkte å gjøre noe med det - i steden for å grave meg ned og tenke at jeg ikke ville klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er vi kommet enda noen skritt lenger i planleggingen!

Var avsted og fikk kjøpt sko til brudgommen i dag, og selv om det bare er en liten "bagatell" i forhold til mange andre ting i forbindelse med bryllupet, så er det godt å få det ut av verden. Da er de pengene liksom borte, og vi trenger ikke lenger å ta hensyn til det! :-)

Er veldig fornøyd med resultatet også. Kjøpte noen helt sorte skinnsko, som har en noe spiss, men firkantet tupp samt synlige sømmer.

Så langt er vi kommet i planleggingen:

:hjerte: Reservert kirke - Uranienborg kirke i Oslo

:hjerte: Reservert festlokaler: Østmarkseteren

:hjerte: Skaffet forlovere til oss begge

:hjerte: Skrevet under på prøving

:hjerte: Fått underskrifter på forlovererklæringene

:hjerte: Kommet kontakt med en konditor som forhåpentligvis kan realisere drømmen om bryllupskaken

:hjerte: Valgt inn- og utgangsmusikk

:hjerte: Kjøpt sko til han

:hjerte: Designet monogram

:hjerte: Blitt enige om tekst i innbydelser, og mer eller mindre hvordan innbydelsene skal se ut

:hjerte: Valgt farger - lysgrønn

Listen begynner heldigvis å fylle seg litt opp, selv om det fremdeles er mye pell og andre ting som står igjen... Vi må blant annet få booket en fotograf snart, men venter på svar fra fetteren min, som er fotograf og om ikke han skal fotografere selv, så kan han kanskje skaffe noen som kan! :-)

Vi må også finne antrekk til han, velge blomster og ikke minst må jeg få ordnet opp i dette kjoletullet mitt!

Har forøvrig tenkt meg en tur på Norway Design en gang i nær fremtid, i selskap av tomias - tenkte jeg skulle få unna innkjøpet mtp. materiell til invitasjonene...

Nei, kan ikke stå stille i svingene lenger nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm jeg finner ikke ut av hvordan man svarer på ulike avsnitt i en annens innlegg. Men altså det du skrev om det å få noen til å sy og at du ikke har noen bilder bakfra. Jeg har heller ingen bilder bakfra :-( . Men om du tar bildet med til en syerske, så vil hun/han se på sømmene/snittene og kan kanskje tegne ulike forslag til deg hvordan de tror den er bak..... Bare et forslag, det er jo og mulig som mange andre og skriver; h

opp i det og bestill. Kan jo hende det er en mening med at nettopp du skal ha den kjolen, og at den da vil passe perfekt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Er bare innom og titter jeg! Ser ut til at dere har fått ordnet masse allerede! :P

Lykke til med planlegging! Nyt det, det går så fort atte! :P (snakker av erfaring :ler: )

Klem Cajsa :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...