Gå til innhold

Toria og Golli gifter seg 20.08.05!


TeddyToria

Anbefalte innlegg

Heisann!

Se det, da har til og med jeg fått meg en bryllupsdagbok!;) Slett ikke verst!!! Har igrunnen tenkt på det lenge, men aldri kommet så langt - har heller ikke hatt tid. Men nå er jeg vel hjemme i Norge igjen etter et lengre utenlandsopphold, eksamen er vel overstått og det er ferie! ;) ...og ferie betyr tid...

Men kanskje jeg skal fortelle litt om oss?!

Jeg er 23 år, opprinnelig fra Oslo, men bosatt på sørlandet der jeg studerersykepleie på siste året. Og så er jeg jo forlovet da, med min herlige Golli :hjerte: Han er også 23 år, men fra Kristiansand og yrkesutdannet tømrer.

Vi møttes første gang 7. mars 2000, og har så og si vært sammen siden - altså i snart 5 år. Vi forlovet oss allerede sommeren etter, 6. juli 2001 - enda jeg var fast bestemt på at jeg ikke skulle forlove meg tidlig! *ler* Sånn kan det altså gå...

Frieriet er det ikke så mye å si om - det har definitivt foregått på langt mer romantiske vis, men allikvel var det jo drømmen for oss. Golli er ganske sjenert av seg og ikke verdensmester i å utrykke følelsene sine, men får nå budskapet frem allikvel. Jeg bodde på dette tidspunktet i Oslo, og skulle reise på sommerferie til landstedet vårt denne helgen. Golli skulle komme inn fra Kristiansand fredag kveld etter jobb, før vi dro videre lørdag morgen. 5. juli hadde det vært Handelens Dag i Kristiansand, og jeg hadde i den anledning "beordret" Golli til å kjøpe seg noe nytt tøy. Så da han seint denne julikvelden kom kjørende inn, spurte han meg om ikke jeg ville se hva han hadde kjøpt. Selvsagt ville jeg det, og han gikk for å hente de nye klærne sine, trodde jeg... Men så kom han inn i stuen igjen og kastet så en liten mistenkelig eske i fanget mitt. Jeg ble litt paff, for på samme tid som jeg ikke skjønte bæret, så kom tanken på hva dette kunne være og et helt hav av følelser veltet opp i meg der jeg pakket ut en nydelig ring i hvitt gull spekket med hele 21 små diamanter!!! Så gikk han ned på kne...og jeg husker ikke så mye mer enn at jeg så vidt klarte å stortre fram noe lignende som "er det sant???" og kastet meg i armene hans! :grine2:

:kline:

Det hører med til historien at vi to uker tidligere ferierte en langhelg i Danmark, og i den anledning hadde diskutert en mulig forlovelse og faktisk kommet frem til at vi ønsket å vente. Golli begrunnet dessuten det hele med at han ville se an forholdet, la oss vokse litt mer sammen og se hva det utviklet seg til. To uker senere hadde han tydeligvis tenkt igjennom en hel del, og sa han ville dele resten av livet sitt med meg! Og hva annet kunne jeg si til det enn: JA!?!

*smelt*

Opprinnelig skulle vi gifte oss i august i år, men utsatte det pga. min utdannelse...vi fant ut at vi ville vente til jeg var ferdig. Så nå skal vi gifte oss i august 2005, og vi gleder oss stort!!!

:bryllup:

Noen synes i starten at vi var litt vel kjappe i vendingen. Vi forlovet oss etter forholdsvis kort tid, og var (og er) forsåvidt nokså unge. Men ettersom folk rundt oss har skjønt at dette er noe vil virkelig vil, og vi med tiden har vist at vi holder sammen i tykt og tynt, så er tilbakemeldingen nå bare positiv! Uansett - det er våre liv og vårt forhold!!!

Og nå er vi her;)

Kommer nok ikke til å skrive her hver dag, men jevnlig stikke innom med oppdateringer mtp. planlegging av vår store dag, 20. august 2005!

Holder fortiden på med å lage en hjemmeside også, som de av dere som er interessert, etterhvert kan stikke innom...

Så håper jeg å få masser med inspirasjon og ideer, og bli kjent med andre som også skal gifte seg! :kys_2:

Endret av TeddyToria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir seint dette, men så er det så gøy også! Har fått skikkelig "blod på tann" nå, endelig har jeg tid til å sette meg ned og bare dille med alle forberedelsene til den store dagen;)

Gleder meg!!!

Jeg har tilbragt en lengre tid i utlandet, og vi har derfor kommet noe senere igang med planlegging, enn hva vi ellers ville ha gjort... Men så langt har ikke det bydd på problemer, så gjenstår det å se!

Til nå er dette gjort:

- Ordnet med vielse: Uranienborg kirke kl. 12.30

- Skaffet festlokaler: Østmarkseteren

- Skaffet forlovere

- Skrevet under på prøving

- Fått underskrifter på forlovererklæringee

- Jeg tror og håper jeg har funnet drømmekjolen!!!

- Kommet kontakt med en konditor som forhåpentligvis kan realisere drømmen om bryllupskaken, som er veldig utradisjonell og spesiell.

Men jeg har selvsagt en hel haug med spørsmål... :oops:

Blant annet lurer jeg på om det er noen som har noe godt forslag til fotografer i Oslo-området? (jeg burde vel booke en fotograf nå snart!!!)

Enn så lenge, ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllup. Jeg kan av erfaring si at jentene her inne er finne å ha i planleggingsfasen altså!

Har du bilde av kjolen du drømmer om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

JAAAA Bilde! Vi vil se bilde!

Velkommen til KG forum, og takk for hilsen i dagboken min! Jeg har også lest litt i andres dagbøker, men det blir litt overvelmende når de har flere hundre sider den. Derfor er det jo noen man følger ekstra godt med i.

Synes du har vært flink og kommet langt jeg. Vakkert sted dere skal ha selskapet. Lurte på å ha det der selv, men valgte å ikke la drømmene ta overhånd. Har ikke 100.000 i budsjett, så vi droppet det. Nydelig sted i hvertfall (tror jeg har svar på ditt innlegg under bryllupsforumet).

Vi har også fått gjort det viktigste. Nå er det paus og hunden, Anthon, for alle penga!

Snakkes snart, og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med dagbok :)

Ser du skal gifte deg i Uranienborg kirke - det er jo en fantastisk kirke!!! Laaang midtgang opp til alteret og en virkelig storslagen kirke. Det blir sikkert flott og gifte seg der.

Det er jo god tid til august så du må ikke stresse. Men det er fint å ha dagboken til å strukturere planleggingen litt og ikke minst hente mye bra inspirasjon og råd fra de andre jentene her inne.

Og ja - vi må få se bilde av kjolen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet lurer jeg på om det er noen som har noe godt forslag til fotografer i Oslo-området? (jeg burde vel booke en fotograf nå snart!!!)

Hei!!

Gratulerer med dagbok! Så koselig :)

Vi skal bruke denne fotografen.. har vært å pratet med han, og syns han virker utrolig flink! Han har visst vunnet noen priser ogf sånnt også, er heller ikke så værst i pris! Masse lykke til med bryllupsplanlegging!

Stor :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, nå er det ikke lenge til julen ringer inn for alvor... Røkelsen er tent og det dufter jul i huset;)

Men på samme tid klarer jeg ikke å tenke så mye annet enn bryllup - det er liksom det som står i hodet på meg...for det er så gøy å planlegge, og vi gleder oss så!!! :-) :-) :-)

Jeg skal se om ikke jeg får tatt meg en runde til alle dere som har lagt igjen noen ord her i dagboken min, det er så koselig... Og jeg skal selvsagt se om ikke jeg kan få lagt ut et bilde av kjolen! :-)

Ønsker dere alle ei god jul i alle fall! :nisse:

Nu skal vi spise hummer og bare kose oss - tenk, siste julen som ugift!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det er endelig fred og ro i heimen;)

Julaften kom og gikk som en vind! Og vi fikk så mye fint, sambo og jeg...;)

Vi var på forhånd blitt enige om at vi ikke skulle kjøpe gaver til hverandre for formuer, så av sambo fikk jeg "bare" en veske og et sett med karaffel og gladd fra Eva Solo - kjempefornøyd jeg. Sambo fikk heller ikke noe mer spennende enn sokker, boksere og t-shirts av meg...så... Lagde et litt spesielt gavekort til han da, der han fikk et minimum antall hyrdestunder han har krav på frem mot neste julaften:) *hihi*

Det var visst den beste gaven han noen gang hadde fått! Så da kunne det jo ikke blitt bedre!

I alle fall fikk vi også en del, som vi ikke lenger trenger ønske oss til bryllupet, bl.a:

- 3 karafler og 12 glass fra Eva Solo

- Brødbakermaskin, som kan alt!

- Partygryter fra Høyang

- Biffestikk

Helt topp!!!

Ellers betyr jo jul ferie, og ferie betyr tid... Dermed har jeg endelig fått tid til å sette meg ned for å pusle litt mtp. bryllupet! Vet mange av dere andre har tatt litt ferie fra all planleggingen, men jeg må derimot bruke ferien til planlegging... Uansett, har endelig klart å finne ut hvordan vi sånn nogen lunde ønsker å ha invitasjonene. Så jeg har laget mal, eller tre ulike maler, som vi skal bruke. Har ikke bestemt oss for farger helt enda, men det kommer...

Alle invitasjonene skal lages for hånd, og vi kommer til å lage tre ulike "modeller". Alle skal være i samme format, og materiell, men i litt ulik utformelse...

Har ordnet med monogram også, så nå begynner det å lysne!:) Har vært litt usikker på om vi ville ha monogram, men har nå fått laget ett som ble veldig fint, og vi er kjempe fornøyde!!!

Skal bli spennende å se utviklingen:)

Føler i det minste at vi er kommet ordentlig i gang nå...og vi gleder oss bare mer og mer... Nå begynner det snart å krible litt ekstra ved tanken kjenner jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr, og det er allerede rukket å bli 3. juledag!

Har i grunnen stått på farten i hele dag, shoppet og byttet og shoppet litt til!:)

Dvs. jeg har vært på "fargejakt"!

Har ikke helt bestem oss for hvilke farger vi skal ha gjennomgåene i bryllupet, men står vel egentlig mellom hvit/sølv/lavendel og hvit/sølv/mint (lys grønn)...Vi får prøve oss litt frem, og se hva som kommer best ut i endingen. Noen gode forslag forresten?

Er i grunnen åpen for det meste, vet bare at jeg ikke ønsker rødt eller rosa...

For de av dere som var nysgjerrige på kjolen jeg har funnet, kan dere se bilde av den her.

Jeg ønsker i tilfellet en diamond white utgave, og ikke rosa, slik avbildet. Så håper jeg bare inderlig jeg får skaffet kjolen!!! Den tilhører nemlig MS´s 2003-kolleksjon, og finnes pr. dags dato ikke inne hos norske salonger. Dessuten har salongene en leveringstid på 6 måneder, og det er jo altfor lenge å vente!!! Skulle jo gjerne ha prøvd kjolen, og jeg kan ikke ta sjansen og risikere at den ikke passer bare 2 måneder før bryllupet...

Skal ta kontakt med en leverandør jeg har funnet frem til over internett, der kan kjolen skaffes i løpet av 12 uker (!), og forsøke å finne en løsning...

*krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Toria og :velkommen: til oss!

Skal bli spennende å følge deg fremover! Krysser fingrene for at det ordner seg med kjolen, den var nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha for velkomst tomias:)

Håper virkelig det ordner seg med kjolen jeg også - krysser fingre som bare det... Men nå har magnhild tipset meg om en internettside der jeg kan skaffe kjolen:) Spørsmålet er jo bare hvor safe det er å bestille via internett da, og hvor lang levering mm. Det kan jo bli dyrt med tanke på toll etc også, så jeg må undersøke litt videre! Men jeg gir meg ikke med det første, for jeg har forelsket meg helt i den kjolen... :hjerter: *sukk*

Skal nok holde dere oppdatert! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn!!!

Da var den berømmelige boken til Gry Heggelund om bryllup endelig i hus:)

Fant ut det kunne være greit å ha en bok å forholde seg litt til som en veiledning og huskeliste - det er så mye som det skal holdes oversikt over at en kan bli helt matt!

Har fått jobbet litt mer med invitasjonene nå også, er blitt litt mer sikker på utformingen og vi har mer eller mindre kommet frem til at vi skal bruke offwhite / mintgrønn og gull som farger gjennomgående i bryllupet!

Ellers har jeg vært i kontakt med Brude- og feststudiet i Danmark, som kan skaffe kjolen min!!!

:-) Hurra!!! :-)

Fikk en lang tilbakemelding på mail, og fikk følelsen av at de tilbyr meget god service :wink: Så jeg skal få satt meg ned og skrive en mail tilbake i løpet av de nærmeste dagene.

Fikk også tilbud om å komme til utsalget de har 17 - 23. januar 2005, i Tåstrup...så det er mulig det blir en danmarkstur på meg og forlover om ikke lange tiden!

De skrev at hvis vi ga beskjed om at vi kom, og kontaktet en navngitt person når vi til slutt ankom, skulle vi slippe forbi en evt. kø fordi vi kom langveisfra. Nå vet ikke jeg hvor troverdig dette er - noen som har vært på et slikt utsalg i Danmark? Eller på dette utsalget tildligere?

:klø: :klø: :klø:

Får nå se - det kunne jo vært moro å ta turen uansett... For selv om jeg ikke helt klarer å gi opp "drømmekjolen" min, så skader det vel ikke å ha sinnet åpent for andre muligheter...

Kanskje finner jeg den virkelige drømmekjolen hvis jeg bare leter lenge nok!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at de kan skaffe kjolen din, har fått inntrykk av at de er veldig seriøse og har et stort utvalg så kunne godt tenke meg å ta turen dit selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de kan skaffe kjolen din, har fått inntrykk av at de er veldig seriøse og har et stort utvalg så kunne godt tenke meg å ta turen dit selv!

Ja, det kunne vært riktig moro å ta turen! :wink:

Jeg må innrømme at jeg nå har begynt å tenke litt alternativt, så jeg sitter nå her og saumfarer nettet for kjoler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Etter lang tid fann eg endeleg fram til dagboka di!

Takk for besøka i mi dagbok, det skal bli artig å følgja med deg som skal i elden litt etter meg sjølv! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN!!!

Hadde en stille og rolig feiring i går, sammen med kommende svoger og svigerinne, samt deres lille sønn og vår nevø på 7 mnd. Det var veldig koselig. Vi hadde en bedre middag med indrefilet, skålte selvsagt i et glass champagne ved midnatt og tente noen tomtebluss. Kvelden gikk utover det, stort sett med til hyggelig prat og kortspill... :-)

Men TENK - nå er vi over i 2005 - året vi skal gifte oss!!!

:hjerte: :hjerte: :hjerte:

Det er litt sprøtt å tenke på... For 2004 har gått så fort, jeg har fremdeles forrige nyttåraften godt i minne, og det virker nesten som om det skulle "vært i går". Og tenk da bare på hvor fort tiden vil komme til å gå frem mot bryllupet!

Det er virkelig et spennende år jeg og min kjære har foran oss! :wink:

I dag har jeg fantisk ingen større planer enn at jeg skal pusle videre med invitasjonene... Jeg har så mange tanker og ideér jeg vil forsøke å sette til livs, og jeg må jo bare prøve meg frem. Golli er bare lykkelig for min liv og lyst, slik at han slipper - for slike "selvlagde-for-hånd-prosjekter" er ikke hans sterkeste side! :ler:

Jo, også må vi gå over gjestelisten og sørge for at den er helt fiks ferdig, slik at vi vet hva vil så langt har å forholde oss til... Nærmer oss farlig mange middagsgjester, så vi blir dessverre nødt til å sortere litt! :-?

---

Linn3c skrev:

Heihei!  

Etter lang tid fann eg endeleg fram til dagboka di!  

Takk for besøka i mi dagbok, det skal bli artig å følgja med deg som skal i elden litt etter meg sjølv!

Takk for hilsen Linn - vi tastes sikkert videre :wink:

Tomias skrev:

Blir spennende å se hva du ender opp med ang kjole da.  

Jeg gleder meg til titting i Køben ihvertfall.

Kanskje vi møtes i Køben da, tomias!?? :-)

---

Igjen ønsker jeg alle et godt nytt år!!!

Ha en god 1. januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Toria!

Hadde vært ålreit å ta en liten tur ut i frisk luft neste gang du er i Oslo, det er bare å ta kontakt. Hvor ofte er du her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som regel i Oslo en gang i måneden... Men etterhvert som våren og sommeren nærmer seg, kommer jeg sikkert til å være der inne enda mer, i og med at det er i Oslo den store dagen vår skal feires!

Sender deg en PM med litt kontaktinformasjon jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...