Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen problemer med at folk vil ha en gruppe på FB der de kan skravle om stort og smått. Ergo er jo Hønehjørnet en fin siden. Men jeg lar meg sjokkere over hvordan barn og menn har blitt fremstilt uten tanker for personvern. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at det absolutt ikke (bare) er derfor. Men... poenget var uansett at vi får tenke oss om vi også. Men.. å innse egne feil er vel litt for vanskelig. Andres feil derimot....... 

Anonymkode: e3bee...f23

Hva med å ta til deg hva folk skriver, det virker som om du/dere repeterer samme om og om igjen, men tar ikke til dere hva folk her inne skriver til dere? Det er ment som et velment råd, og ikke ment frekt (vet det kan oppfattes over nett).

Anonymkode: ed5eb...10f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I disse to trådene så gjør vi faktisk det. Vi henger ut T, kjendishøner, anakondadama osv. 

Anonymkode: e3bee...f23

Gjør "vi" det? Hvis du føler deg skyldig så slutt med det da. Hvis du ikke føler deg skyldig, så slutt å bruk ordet "vi" som om du snakker på vegne av alle på KG.

Det har blitt gjentatt så mange ganger både i MFB-tråden og denne at man nesten lurer på om enkelte folk har svært tungt for det, men flesteparten av deltakerne i tråden kritiserer sak og ikke enkeltpersoner. Det samme gjelder her i denne tråden. Ja, det har vært noen tilfeller der noen har gått over streken og latterliggjort enkeltpersoner, men ikke ved navn (anaconda-dama er faktisk ikke navnet hennes). Dette har såvidt jeg vet også blitt moderert bort. Jeg kan ikke huske å ha sett Kjendishøna bli hengt ut som person, annet enn ved at en person ga seg ut for å være henne. Dette var forøvrig ikke en av "oss", så her var det nok noen fra HH som hadde skylden, noe som Kjendishøna også mistenkte selv. Resten av modereringa har vært på grunn av Hønsehjørnedamene som har kommet inn hit og kjeftet. Jeg har til og med fått kjeft for å kritisere et innlegg inne på HH som var direkte støtende og frekt mot en stor gruppe kvinner.

En ting som skiller "oss" fra "dem" er at her i denne tråden vises det til konkrete saker det reageres på. Når høner og andre forsvarere kommer løpende inn klages det på alt under ett, og alle som deltar i tråden blir sauset sammen til "dere på KG". Alle som deltar i tråden må stå til ansvar for det alle de andre skriver. De hønene som har nettvett og følger god nettetikette får ikke skylden for det de andre hønene gjør. Skal man kritisere noe må man vise til hva det er man reagerer på, og da bør man svare på de innleggene det gjelder og ikke bare skrive et langt, generelt sinnainnlegg som langer ut mot alle i tråden. Det er det de fleste Hønene har gjort her i tråden.
Det er også folk (både med og uten tilknytning til KG) som har prøvd å si sin mening inne på HH, men det er ikke lov. I verste fall blir de kastet ut for å ha skrevet et saklig innlegg. Etterpå blir de avspist med "vi kaster ikke ut folk uten grunn", også av høner som ikke aner noe som helst om hva som ble skrevet.

Den der med at det er så feigt å være anonym kan du pent kaste i fra deg, for det er faktisk en av reglene her inne. Et av kriteriene for å få være medlem her er å ha et brukernavn som ikke avslører hvem man er. Hvis man vil være ekstra anonym, som du, kan man i tillegg huke av for AB. Det jeg skriver her blir på en måten hengende ved mitt brukernavn, så selv om jeg er anonym så vil jeg risikere å bli definert ut i fra det her på forumet. Du derimot slipper glatt unna ved å være AB, så hvis du først skal snakke om å være feig så synes jeg du kan koste på deg å skrive under brukernavnet ditt så andre her har litt mer formening om hvilken KG-bruker du er og hvilken tilknytning du har til saken. Det er vel kanskje en grunn til at du ikke ønsker det?

 

Endret av Ardwinna
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Honey Dew skrev:

Hjelpes, enkelte må visst ha det inn med dråpeteller.

Hønsehjørnet henger ut barn og familiemedlemmer. Siden dere ikke har anonyme brukere inne på denne fb-gruppen, er dette å bryte Vær Varsom-plakaten.

Her inne er vi anonyme når vi skriver om familiesituasjoner, liv og helse.

Get it now?

Jeg er ikke fra hønehjørnet, og ja DET har jeg fått med meg. 

Vi bør bare tenke gjennom hva VI gjør her. For jo vi henger ut folk vi også. Men ingen her vil innse at vi latterliggjør og henger ut også. Og det irriterer meg.

 

 

Anonymkode: e3bee...f23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke fra hønehjørnet, og ja DET har jeg fått med meg. 

Vi bør bare tenke gjennom hva VI gjør her. For jo vi henger ut folk vi også. Men ingen her vil innse at vi latterliggjør og henger ut også. Og det irriterer meg.

 

 

Anonymkode: e3bee...f23

Nei, vi gjør ikke det. Når du sier "vi" regner jeg med at det gjelder deg også...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke fra hønehjørnet, og ja DET har jeg fått med meg. 

Vi bør bare tenke gjennom hva VI gjør her. For jo vi henger ut folk vi også. Men ingen her vil innse at vi latterliggjør og henger ut også. Og det irriterer meg.

 

 

Anonymkode: e3bee...f23

Slutt da. Du sier jo "vi". Da er du en del av "problemet".

Anonymkode: a885c...887

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke fra hønehjørnet, og ja DET har jeg fått med meg. 

Vi bør bare tenke gjennom hva VI gjør her. For jo vi henger ut folk vi også. Men ingen her vil innse at vi latterliggjør og henger ut også. Og det irriterer meg.

 

 

Anonymkode: e3bee...f23

Jeg tror nok de aller fleste KG-ere er inneforstått med at vi latterliggjør. Men her er greia:

I byen jeg bor er det til tider arrangementer som trekker 20-30.000 mennesker. Om jeg stiller meg på scena og begynner å rope i megafon om sexvanene til meg og mannen, så forventer jeg å bli pratet om, ledd av, og kritisert! For det gjør man jo ikke. Alle disse folka har selv valgt å dele særdeles personlig informasjon om seg selv OG ANDRE (uten at de vet om det engang!) til mange, mange tusen mennesker. Det gjør det de sier til en offentlig ytring. Fritt vilt å diskutere. Og om noen er så dumme at de tror noe de sier til tredve tusen mennesker er privat, så fortjenes de å latterliggjøres, så snobbete er jeg faktisk. De velger å henge ut seg selv og andre i offentligheten under fullt navn. Vi står i full frihet til å snakke om, le av og kritisere det. På lik linje som alle i byen min har rett til å snakke om, le av og kritisere meg om jeg hadde stått der med megafonen og lagt ut om hvor sår jeg var i ræva fordi jeg hadde analsex med mannen min dagen før.

Anonymkode: fd174...c5e

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok de aller fleste KG-ere er inneforstått med at vi latterliggjør. Men her er greia:

I byen jeg bor er det til tider arrangementer som trekker 20-30.000 mennesker. Om jeg stiller meg på scena og begynner å rope i megafon om sexvanene til meg og mannen, så forventer jeg å bli pratet om, ledd av, og kritisert! For det gjør man jo ikke. Alle disse folka har selv valgt å dele særdeles personlig informasjon om seg selv OG ANDRE (uten at de vet om det engang!) til mange, mange tusen mennesker. Det gjør det de sier til en offentlig ytring. Fritt vilt å diskutere. Og om noen er så dumme at de tror noe de sier til tredve tusen mennesker er privat, så fortjenes de å latterliggjøres, så snobbete er jeg faktisk. De velger å henge ut seg selv og andre i offentligheten under fullt navn. Vi står i full frihet til å snakke om, le av og kritisere det. På lik linje som alle i byen min har rett til å snakke om, le av og kritisere meg om jeg hadde stått der med megafonen og lagt ut om hvor sår jeg var i ræva fordi jeg hadde analsex med mannen min dagen før.

Anonymkode: fd174...c5e

Takk deg er jeg enig me. Bare at vi kan passe oss for hva vi skriver om andre til tider. 

Anonymkode: e3bee...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Honey Dew skrev:

Nei, vi gjør ikke det. Når du sier "vi" regner jeg med at det gjelder deg også...

Nei det har vi aldri gjort. Hvertfall ikke DU...... 😉

Jeg har også latterliggjort ja.., men fikk en tankevekker da flere ble lei seg. Hva driver vi med egentlig?

 

Anonymkode: e3bee...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt da. Du sier jo "vi". Da er du en del av "problemet".

Anonymkode: a885c...887

Men hvertfall ikke DU for du er bare snill og grei... 

Anonymkode: e3bee...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvertfall ikke DU for du er bare snill og grei... 

Anonymkode: e3bee...f23

Der sa du noe veldig sant! ;)

Anonymkode: a885c...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke fra hønehjørnet, og ja DET har jeg fått med meg. 

Vi bør bare tenke gjennom hva VI gjør her. For jo vi henger ut folk vi også. Men ingen her vil innse at vi latterliggjør og henger ut også. Og det irriterer meg.

 

 

Anonymkode: e3bee...f23

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk deg er jeg enig me. Bare at vi kan passe oss for hva vi skriver om andre til tider. 

Anonymkode: e3bee...f23

Men så si nå i fra til dem det gjelder! Når du ser noen skrive noe du synes er for drøyt, så svar dem direkte så de kan stå for det de skriver. Eller vær konkret og kom med eksempler (siter brukere som går over streken). Ikke bare lang ut mot alt og alle med generelle formaninger om å oppføre seg pent.

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det har vi aldri gjort. Hvertfall ikke DU...... 😉

Anonymkode: e3bee...f23

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvertfall ikke DU for du er bare snill og grei... 

Anonymkode: e3bee...f23

Nå klarer jeg ikke ta deg seriøst lenger, for dette er barnehageargumentasjon.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvertfall ikke DU for du er bare snill og grei... 

Anonymkode: e3bee...f23

Hva er nå dette da? Dette minner veldig om en krangel som var på et annet underforum for en tid tilbake. Har du ikke bedre argumenter?

Anonymkode: b2c0c...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ardwinna skrev:

 

Men så si nå i fra til dem det gjelder! Når du ser noen skrive noe du synes er for drøyt, så svar dem direkte så de kan stå for det de skriver. Eller vær konkret og kom med eksempler (siter brukere som går over streken). Ikke bare lang ut mot alt og alle med generelle formaninger om å oppføre seg pent.

 

 

Nå klarer jeg ikke ta deg seriøst lenger, for dette er barnehageargumentasjon.

Poenget var kanskje at det var barnehageargumentasjon fra de jeg svarte her.  Ellers gjør jeg jo selvfølgelig det- får tilbake svar om at det bare er kritikk og at HH er mye verre. Derfor denne generelle formaningen om å oppføre seg pent. Noe ingen tar til seg uansett ser jeg. 

Anonymkode: e3bee...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er nå dette da? Dette minner veldig om en krangel som var på et annet underforum for en tid tilbake. Har du ikke bedre argumenter?

Anonymkode: b2c0c...770

Hva med det jeg faktisk svarte på? For det var omtrent det samme argumentasjonen. Dårlig. 

Ellers vet jeg ikke om noen annen krangel. Jeg bare reagerer på måten ting blir gjort her, akkurat som i MFB og HH. 

Anonymkode: e3bee...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med det jeg faktisk svarte på? For det var omtrent det samme argumentasjonen. Dårlig. 

Ellers vet jeg ikke om noen annen krangel. Jeg bare reagerer på måten ting blir gjort her, akkurat som i MFB og HH. 

Anonymkode: e3bee...f23

Rapporter innleggene da vel

Anonymkode: b2c0c...770

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjendishøna har lagt opp ser det ut som.. hun er lei alt dramaet og driten som har Vært I det siste å hellet laget en liten gruppe med ikke så mange I... så noen har hvertfall skjønt hva nettvett er 😊😊

Anonymkode: 341a6...e53

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjendishøna har lagt opp ser det ut som.. hun er lei alt dramaet og driten som har Vært I det siste å hellet laget en liten gruppe med ikke så mange I... så noen har hvertfall skjønt hva nettvett er 😊😊

Anonymkode: 341a6...e53

Sikkert like greit.....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sirah skrev:

Sikkert like greit.....

Er visst noe drama som har skjedd ang sjefshøna og henne ettersom jeg var skjønt..

Anonymkode: 341a6...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...