Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Virrevalp skrev:

Hvorfor kan ikke disse jentene få velge selv hva de vil dele? Tror nok de vet veldig godt selv at dette "kan" bite dem i rompa før eller siden. En annen ting, hvem har gitt enkelte her inne mandat til å være moralens vokter? 

Kanskje de vokter på andre for å glemme sine egne feil og svakheter?

liker man ikke hva man ser, så hopp over. Er det noe virkelig hårreisende, så tar man det til rette instans, og det er ikke her. Å mangle litt filter, gjør deg ikke til et dårlig menneske. 

Og hvorfor kan ikke noen diskutere det de gjør? Om vi er fem venner hjemme hos meg, og den ene føler for å smøre banan ut over stuebordet, så skader hun ingen (det kan være hun har tenkt å rydde det opp selv) men det må da være innenfor å stille henne spørsmål om hun er klar over at det hun gjør oppfattes som sosialt rart, at hun dummer seg litt ut og spørre om dette er helt gjennomtenkt og noe hun burde gjøre med andre til stede? 

På samme måte bør det være lov å diskutere i Hønehjørnet hva som er over grensen å dele i livesending eller i poster på generell basis eller gjerne som kommentar til et innlegg uten at det tas som mobbing. Og uten at det tas som å blande seg i hva andre gjør. For herregud - hele den gruppa er innblanding og innblikk i hva andre gjør, ser ut, mener og synes og har opplevd. De fleste som er der er der for å dele og bli delt til, og da bør det jo virkelig være på sin plass å lufte litt de sosiale normer og grenser rundt digital deling av privatliv? Selv om jentene til syvende og sist velger det selv, så må de faktisk tåle at dersom de har tre seere av livesendingen sin, så eksisterer det tre meninger om den. 

Anonymkode: 6d52c...a15

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ai, ai, ai! Det var nettopp ei som skrev om en fyr hun pratet med, men hun lurte på om han ikke var seriøs med henne. En av medlemmene gjenkjente det hun skrev om personen og advarte TS om han, at han var en lurendreier som drev på med flere damer. TS presterte å poste et bilde av denne fyren til skrekk og advarsel for andre damer 😲😲😲 noen kommenterte at det sikkert var lov å poste bilde av han siden dette tross alt var en lukket gruppe. Hva er galt med folk? Nå er innlegget slettet. 

Anonymkode: b9ad8...688

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor kan ikke noen diskutere det de gjør? Om vi er fem venner hjemme hos meg, og den ene føler for å smøre banan ut over stuebordet, så skader hun ingen (det kan være hun har tenkt å rydde det opp selv) men det må da være innenfor å stille henne spørsmål om hun er klar over at det hun gjør oppfattes som sosialt rart, at hun dummer seg litt ut og spørre om dette er helt gjennomtenkt og noe hun burde gjøre med andre til stede? 

På samme måte bør det være lov å diskutere i Hønehjørnet hva som er over grensen å dele i livesending eller i poster på generell basis eller gjerne som kommentar til et innlegg uten at det tas som mobbing. Og uten at det tas som å blande seg i hva andre gjør. For herregud - hele den gruppa er innblanding og innblikk i hva andre gjør, ser ut, mener og synes og har opplevd. De fleste som er der er der for å dele og bli delt til, og da bør det jo virkelig være på sin plass å lufte litt de sosiale normer og grenser rundt digital deling av privatliv? Selv om jentene til syvende og sist velger det selv, så må de faktisk tåle at dersom de har tre seere av livesendingen sin, så eksisterer det tre meninger om den. 

Anonymkode: 6d52c...a15

Stor forskjell på diskusjon og hetsing.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Virrevalp skrev:

Stor forskjell på diskusjon og hetsing.

 

 

hets m1 (fra ty. av hetzen 'jage, forfølge')ondsinnet og usaklig agitasjon rettet mot noen, forfølgelseskampanje
drive hets mot en / bli utsatt for hets

 

Sukk... kritikk er ikke hets. 

Anonymkode: fd174...c5e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Virrevalp skrev:

Stor forskjell på diskusjon og hetsing.

 

 

Men hvordan er det hetsing å diskutere noe? 

Om jeg poster ut et bilde av ungen min i badekaret på min egen facebookvegg og søsteren min kommenterer at slike bilder bør jeg revurdere å legge ut. Hetser hun meg da? Nei, hun gjør ikke det. Hun kritiserer et valg jeg har tatt. Hun kan til og med utdype det med argumentasjon for hvorfor det er dumt av meg å legge ut slike bilder. Hetser hun meg da? Nei, hun kritiserer et valg jeg har tatt, samt diskuterer hvorfor valget mitt er dumt. 

Enkelte høner er bare så helt vanvittig hårsåre at jeg mistenker at de beskylder sykepleiere for ondskapsfull tortur om det tas blodprøver av dem....

Anonymkode: 6d52c...a15

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(PS, blodprøvekommentaren min var heller ikke hets. Det kan tas som en fornærmelse, men ikke rettet mot noen direkte personer. Ikke har jeg forfulgt noen for å påpeke at de har oversensitive nerver i hårsekkene sine heller, så noe ufin for å få frem en latterlig metafor, men fortsatt ikke hetsing.)

Anonymkode: 6d52c...a15

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei som spørr hva de andre syntes om at Trump er blitt president nå. Tråden er stengt fordi ts har fått svar. Asså den tråden kunne fint blitt til en ordentlig debatt om meninger og forskjellige politiske syn, men nei da. Hvem er admin til å bestemme om hva som er nok svar? Ja forstår når det er sånne enkle spørsmål det er "et" svar på, men når det er et sånt åpent spørsmål som det. Håper admin ser dette og forstår denne konstruktive kritikken :)

Anonymkode: 2ac4f...486

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ai, ai, ai! Det var nettopp ei som skrev om en fyr hun pratet med, men hun lurte på om han ikke var seriøs med henne. En av medlemmene gjenkjente det hun skrev om personen og advarte TS om han, at han var en lurendreier som drev på med flere damer. TS presterte å poste et bilde av denne fyren til skrekk og advarsel for andre damer 😲😲😲 noen kommenterte at det sikkert var lov å poste bilde av han siden dette tross alt var en lukket gruppe. Hva er galt med folk? Nå er innlegget slettet. 

Anonymkode: b9ad8...688

I rest my case 😱 Hønene har et stort behov for å lære nettvett 😳

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

du legger alle under en kam..

Anonymkode: 341a6...e53

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg skjønner derfor ikke hvorfor du sier jeg legger alle under en kam. Jeg regner med du kanskje mener "å ta alle under en kam"

Anonymkode: 92fd6...db4

Neeeei!!! "skjære alle over én kam"!

6 timer siden, Virrevalp skrev:

Hvorfor kan ikke disse jentene få velge selv hva de vil dele? Tror nok de vet veldig godt selv at dette "kan" bite dem i rompa før eller siden. En annen ting, hvem har gitt enkelte her inne mandat til å være moralens vokter? 

Kanskje de vokter på andre for å glemme sine egne feil og svakheter?

liker man ikke hva man ser, så hopp over. Er det noe virkelig hårreisende, så tar man det til rette instans, og det er ikke her. Å mangle litt filter, gjør deg ikke til et dårlig menneske. 

Hvorfor kan ikke folk selv få velge hva de vil kommentere her inne? Hvem har gitt deg mandat til å være moralens vokter på KG? Er det for å glemme dine egne feil og mangler? Føler du deg truffet?
Hvis du ikke liker det du ser så hopp over, eller ta det til rette instans; rapporter innlegg til moderatorer. Å diskutere ting man ser på nett gjør deg ikke til et dårlig menneske.
Og sånn kan man argumentere i ring og krangle om hvem som er verst.

Hønene står fritt til å dele det de vil og kg-folk står fritt til å kommentere det de vil. Problem løst, end of story.

 

Anonymkode: 6eb15...f5f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hønene står ikke fritt til å dele det de vil. De bryter jo alle regler for personvern hele tiden jo :P 

Men ellers må de gjerne dele i hytt og pine og vi må få lov å knise litt av dette :) 

Anonymkode: 92fd6...db4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte hva violet mente... du legger alle under en kam.. å spiller ingen rolle egentlig... De mister jo medlemmer... Alle er jo redde for å bli sett av KG å bli gjort til latter... er ikke bare 1 dere har såret med disse innleggene deres... Just saying...

Anonymkode: 341a6...e53

Jeg er medlem av HH, men jeg er ikke såret av at folk skriver om nettvett her inne. Har sett ganske så mange rystende ting inne på denne fb-gruppen.

Ikke snakk på vegne av alle medlemmene der inne. Mange er medlemmer bare for å se hele togkrasjet siden det er vanskelig å se bort

Anonymkode: b2c0c...770

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ai, ai, ai! Det var nettopp ei som skrev om en fyr hun pratet med, men hun lurte på om han ikke var seriøs med henne. En av medlemmene gjenkjente det hun skrev om personen og advarte TS om han, at han var en lurendreier som drev på med flere damer. TS presterte å poste et bilde av denne fyren til skrekk og advarsel for andre damer 😲😲😲 noen kommenterte at det sikkert var lov å poste bilde av han siden dette tross alt var en lukket gruppe. Hva er galt med folk? Nå er innlegget slettet. 

Anonymkode: b9ad8...688

Send en melding til denne mannen, hvis navnet hans står i posten, slik at han får vite hva som skrives om han inne på den gruppen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Honey Dew skrev:

Send en melding til denne mannen, hvis navnet hans står i posten, slik at han får vite hva som skrives om han inne på den gruppen.

Har vurdert det. Screenshottet hele innlegget, med både bilde av han og alt. Og fant han lett på fb etterpå. Eneste grunn til at jeg ikke er sikker på om jeg skal sende det til han, er fordi det var så mange stygge kommentarer om utseende hans. Kan jo klippe det vekk eller noe.

Anonymkode: b9ad8...688

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vurdert det. Screenshottet hele innlegget, med både bilde av han og alt. Og fant han lett på fb etterpå. Eneste grunn til at jeg ikke er sikker på om jeg skal sende det til han, er fordi det var så mange stygge kommentarer om utseende hans. Kan jo klippe det vekk eller noe.

Anonymkode: b9ad8...688

Send kun hovedposten og delene dee noen har delt info om han (bilde osv), syns han har krav på å vite at det skjer, men greit han slipper alt om utseendet. Så ikke tråden og kommentarene selv, men vet jo hvor stygge enkelte der kan være i kjeften.

Anonymkode: 4b8f5...93e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Send kun hovedposten og delene dee noen har delt info om han (bilde osv), syns han har krav på å vite at det skjer, men greit han slipper alt om utseendet. Så ikke tråden og kommentarene selv, men vet jo hvor stygge enkelte der kan være i kjeften.

Anonymkode: 4b8f5...93e

Gjør det likevel! Du også ville vel visst om du ble hengt ut på en slik gruppe?

stakkars mann!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vurdert det. Screenshottet hele innlegget, med både bilde av han og alt. Og fant han lett på fb etterpå. Eneste grunn til at jeg ikke er sikker på om jeg skal sende det til han, er fordi det var så mange stygge kommentarer om utseende hans. Kan jo klippe det vekk eller noe.

Anonymkode: b9ad8...688

Omg, oppdater oss! Hva han svarte etc :fnise: 

Anonymkode: 2ac4f...486

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vurdert det. Screenshottet hele innlegget, med både bilde av han og alt. Og fant han lett på fb etterpå. Eneste grunn til at jeg ikke er sikker på om jeg skal sende det til han, er fordi det var så mange stygge kommentarer om utseende hans. Kan jo klippe det vekk eller noe.

Anonymkode: b9ad8...688

Det kan hende at han ikke ser meldingen siden du ikke er på vennelisten hans. Det er ikke alle som vet at det finnes en ekstra meldingsboks

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal sende noe til han, send kun hovedinnlegget og ikke en haug med stygge kommentarer, man vet aldri hvordan folk tar det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det kan hende at han ikke ser meldingen siden du ikke er på vennelisten hans. Det er ikke alle som vet at det finnes en ekstra meldingsboks

Jeg får et varsel når noen jeg ikke er venn med sender meg en melding. Det kommer under "Varsler" (jordkloden) og det står at noen har sendt en meldingsforespørsel, så det er en positiv forbedring. Før så man det ikke.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...