SaraEmil Skrevet fredag kl. 20:09 #43081 Skrevet fredag kl. 20:09 Sirah.2.0 skrev (48 minutter siden): De kunne jo besøkt firmaadressen i Oslo f.eks for å prøve å få et intervju med daglig leder og medeier. De prøvde vel å besøke det kontoret i Dubai, men vaktene kastet dem ut. Gravejournalister tyr ikke til oppsøkende metoder som førstevalg. De går til det skrittet først når en kommersiell aktør gjentatte ganger nekter å svare på skriftlige henvendelser, eller gjør seg utilgjengelig på telefon og e-post. Hvis man svarer på henvendelsene og stiller til et vanlige intervju for å svare på kritiske spørsmål om bedriften sin, dukker det heller ingen opp i lobbyen. Å fremstille dette som "uforholdsmessig jakt" når man selv har valgt å ignorere de ordinære pressehenvendelsene, er en velkjent avledningsmanøver for å flytte fokus fra de faktiske lovbruddene. 6 17
Outside Viewer Skrevet fredag kl. 20:39 #43082 Skrevet fredag kl. 20:39 Doris Becker skrev (2 timer siden): Det er dette som gjør debatten så utrolig interessant, og det var disse mekanismene jeg håpet dokumentaren kunne belyse mer, og kanskje avsløre kundebasen. Jeg tror absolutt det kan være slik, selv om vi foreløpig ikke har de eksakte dataene. Men vi får håpe det snart kommer sårt trengt forskning på dette området av influensersalget. Det er for meg en klar parallell til forskningen vi allerede har på spillavhengighet, som i størst grad rammer menn. Der er det dokumentert at en liten kjerne på rundt 1 % utvikler et problem, og at det er disse som står for hovedvekten av spillselskapenes enorme omsetning. De drives av de samme psykologiske mekanismene med dopaminkick og impulsivitet Ja, som «tv-shop +» 3 3
Outside Viewer Skrevet fredag kl. 21:20 #43083 Skrevet fredag kl. 21:20 Sirah.2.0 skrev (3 timer siden): Jeg er fullstendig enig med deg i det du skriver om parasosiale forhold og sårbarhet osv for den delen av kundegruppen dette gjelder. Men hver gang dette diskuteres så omtaler man absolutt hele kundegruppen til Ivorie/Nude som blodfans som handler utelukkende for å støtte bestevenninnen sin. Det er ikke tilfelle. Ja, jeg syntes Isabel ofte er artig og innimellom syntes jeg det er hyggelig å følge henne. Andre ganger syntes jeg hun er pisse irriterende og dum som et brød og kikker ikke innom på lenge. Min gamle tante har vært på Ivorie og kjøpt seg sirupen fordi hun fikk smake den hos meg og hun likte den så godt. Hun anbefalte den til flere av sine venninner som gjorde det samme. Dette er en gjeng som ikke har snapchat en gang og knapt vet hvem Raad er. Man skal være forsiktig med å dra alle over samme kam. Sier ikke at du har gjort det. Jeg sier at JEG ikke føler meg bedratt. Som jeg har skrevet gjentatte ganger tidligere i tråden så er det så klart ikke bra at det ikke er fulgt opp. Det er to forskjellige ting. Men jeg som privatperson føler meg ikke bedratt eller ført bak lyset av Ivorie for jeg vet hvor mye bra Isabel har bidratt med til veldedighet gjentatte ganger. Hun har jo også f.eks støttet organisasjoner som jobber i Gaza via vipps. Man må kunne ha to tanker i hodet på en gang - verden er faktisk ikke svart hvitt. Ja, jeg er helt enig at man må kunne ha to tanker i hodet på en gang! Det er f.eks. mulig at I har donert til veldedighet, opptil flere ganger og mye penger. I tillegg kan det være sant at hun som bedrifts-eier har potensielt brutt lover, unnlatt å fortelle hele sannheten og / eller vært delaktig / ansvarlig for «shady business». -For verden er faktisk ikke svart hvitt. 2 6
Margit777 Skrevet fredag kl. 21:37 #43084 Skrevet fredag kl. 21:37 SaraEmil skrev (1 time siden): Finnes det noe flauere ? Hun kaster ut kritiske i den nye gruppa hun har lagd. Det skal ikke være rom for noe annet enn hyllest. 6 5
Ellenn Skrevet fredag kl. 21:51 #43085 Skrevet fredag kl. 21:51 Realista skrev (3 timer siden): Jeg gjorde en ganske artig øvelse i ChatGPT her en kveld. Gikk til første side i tråden her og ba AI lese hele tråden og analysere hva type mennesker som er bak innleggene her. Var en relativt interessant analyse. Anbefaler andre å gjøre det samme 😉 Hehe..det var gøy! Takk for tipset 😅 1
Sologmåne1 Skrevet i går, 01:59 #43086 Skrevet i går, 01:59 elskersommer skrev (10 timer siden): Ser litt på denne raadsquad gruppa på Facebook. Den gruppa som Isabel meldte seg ut av. Der er det ei dame som er sønderknust fordi Isabel hadde kastet henne ut av den nye gruppa som Isabel selv startet. Hun hadde kun stilt ett lite kritisk spørsmål og da var det rett ut. Hun hadde handlet av Isabel over lang tid pluss denne adventskalender også var takken at hun ble kastet ut. Altså Isabel bryr seg kun om pengene. Kan ikke disse damene snart våkne fra dvalen? Tror nesten ikke det er sant det jeg leser . Så farlig kan det bli. En ting er en folkedomstol en annen skremmende ting er når det er en RS domstol, det er livsfarlig. 1 10
Sologmåne1 Skrevet i går, 02:08 #43087 Skrevet i går, 02:08 Realista skrev (7 timer siden): Jeg gjorde en ganske artig øvelse i ChatGPT her en kveld. Gikk til første side i tråden her og ba AI lese hele tråden og analysere hva type mennesker som er bak innleggene her. Var en relativt interessant analyse. Anbefaler andre å gjøre det samme 😉 Fikk AI til å lese litt av noen tråder , veldig interessant . Legger det bak i bakhodet . 1
Lykkeliten* Skrevet i går, 06:26 #43088 Skrevet i går, 06:26 Man trenger vel ikke AI for å skjønne hvilke type menneske som er mest aktiv i trådene på rampelys. 1 8
Sirah.2.0 Skrevet i går, 06:27 #43089 Skrevet i går, 06:27 SaraEmil skrev (10 timer siden): Gravejournalister tyr ikke til oppsøkende metoder som førstevalg. De går til det skrittet først når en kommersiell aktør gjentatte ganger nekter å svare på skriftlige henvendelser, eller gjør seg utilgjengelig på telefon og e-post. Hvis man svarer på henvendelsene og stiller til et vanlige intervju for å svare på kritiske spørsmål om bedriften sin, dukker det heller ingen opp i lobbyen. Å fremstille dette som "uforholdsmessig jakt" når man selv har valgt å ignorere de ordinære pressehenvendelsene, er en velkjent avledningsmanøver for å flytte fokus fra de faktiske lovbruddene. Jeg er fullstendig klar over hvordan journalister jobber, uten at jeg skal utdype det noe mer. Det er en grunn til at jeg er svært kritisk til arbeidsmetodene denne journalisten har brukt. Outside Viewer skrev (9 timer siden): Ja, jeg er helt enig at man må kunne ha to tanker i hodet på en gang! Det er f.eks. mulig at I har donert til veldedighet, opptil flere ganger og mye penger. I tillegg kan det være sant at hun som bedrifts-eier har potensielt brutt lover, unnlatt å fortelle hele sannheten og / eller vært delaktig / ansvarlig for «shady business». -For verden er faktisk ikke svart hvitt. Nemlig. Exactly my point. Det er så klart ikke bra at dette ikke har vært på stell i Ivorie. Det er vel alle helt enige om. 1 2
Heike72 Skrevet i går, 06:29 #43090 Skrevet i går, 06:29 Margit777 skrev (8 timer siden): Hun kaster ut kritiske i den nye gruppa hun har lagd. Det skal ikke være rom for noe annet enn hyllest. Narsissistisk galskap. Jeg fatter ikke at det er mulig å synke så lavt at man lager sin egen fangruppe for å få hyllest. Hun takler ikke et eneste bitte lite konstruktivt kritisk spørsmål overhode. Jeg skjønner heller ikke at de «venninnene» der inn ikke ser hva hun holder på med. For å ikke snakke om følgerskaren på Snapchat av både blodfans, kritikere og haters. Verden vil bedras sier jeg bare 🙈 Har følgerskaren på Snap blitt noe redusert etter alt styret som har vært eller? 17
Ellenn Skrevet i går, 06:33 #43091 Skrevet i går, 06:33 Heike72 skrev (2 minutter siden): Narsissistisk galskap. Jeg fatter ikke at det er mulig å synke så lavt at man lager sin egen fangruppe for å få hyllest. Hun takler ikke et eneste bitte lite konstruktivt kritisk spørsmål overhode. Jeg skjønner heller ikke at de «venninnene» der inn ikke ser hva hun holder på med. For å ikke snakke om følgerskaren på Snapchat av både blodfans, kritikere og haters. Verden vil bedras sier jeg bare 🙈 Har følgerskaren på Snap blitt noe redusert etter alt styret som har vært eller? Jeg tror hun hadde 389,2 for noen dager siden, nå har hun 388,7 5
Heike72 Skrevet i går, 06:37 #43092 Skrevet i går, 06:37 Ellenn skrev (4 minutter siden): Jeg tror hun hadde 389,2 for noen dager siden, nå har hun 388,7 Kun Ca 500 med litt mer fornuft altså 🙈🤷🏼♀️ 2 3
Teflonhjernen Skrevet i går, 06:48 #43093 Skrevet i går, 06:48 Heike72 skrev (9 minutter siden): Kun Ca 500 med litt mer fornuft altså 🙈🤷🏼♀️ Hun hadde nesten 393.000 når dette startet, så er gått ned en del faktisk. 2 5
Heike72 Skrevet i går, 06:55 #43094 Skrevet i går, 06:55 Teflonhjernen skrev (4 minutter siden): Hun hadde nesten 393.000 når dette startet, så er gått ned en del faktisk. Bra! Jeg er kritisk til influenser-bransjen fra før og blir ikke noe mindre kritisk etter å se Isabels reaksjoner på den siste tidens hendelser. Dette viser tydelig at bransjen trenger flere og strengere retningslinjer å følge på lik linje med journalistikk ellers. 5 8
Doris Becker Skrevet i går, 07:02 #43095 Skrevet i går, 07:02 (endret) Interessant at dere har kjørt tråden gjennom ChatGPT for å analysere "persontypene". Jeg har lest mye om fenomenet, mest fordi jeg er interessert i dynamikken, men også fordi jeg opplever dopaminkick, det er helt klart, og en viss avhengighet. Denne typen forum er også en av de digitale plattformene der 1 % regelen kan benyttes. 90 % leser uten å skrive et ord, 9 % er innom og kommenterer en sjelden gang i blant.,1 % utgjør den harde kjernen som holder liv i tråden døgnet rundt. Som regel er jeg inaktiv, men siste ukene har jeg vært blandt 1%. Jeg kan bare snakke for meg selv, men når jeg er her inne, da befinner jeg meg som regel i en situasjon hvor jeg har mye tid, er syk, alene, og kjeder meg. Og hvis det sammenfaller med at det dukker opp et tema som interesser meg ekstra mye, da klaprer jeg i vei. Når helsa blir bedre, og hverdagen kaller igjen, så forsvinner jeg helt ut. Jeg anser det som en guilty pleasure, og forum er det eneste sosiale mediet jeg benytter. Endret i går, 09:49 av Doris Becker 5 7 6
Isild Skrevet i går, 08:13 #43096 Skrevet i går, 08:13 Margit777 skrev (8 timer siden): Hun kaster ut kritiske i den nye gruppa hun har lagd. Det skal ikke være rom for noe annet enn hyllest. Doris Becker skrev (1 time siden): Interessant at dere har kjørt tråden gjennom ChatGPT for å analysere "persontypene". Jeg har lest mye om fenomenet, mest fordi jeg er interessert i dynamikken, men også fordi jeg opplever dopaminkick, det er helt klart, og en viss avhengighet. Denne typen forum er også en av de digitale plattformene der 1 % regelen kan benyttes. 90 % leser uten å skrive et ord, 9 % er innom og kommenterer en sjelden gang i blant.,1 % utgjør den harde kjernen som holder liv i tråden døgnet rundt. Som regel er jeg inaktiv, men siste ukene har jeg vært blandt 1%. Jeg kan bare snakke for meg selv, men når jeg er her inne, da befinner jeg meg som regel i en situasjon hvor jeg har mye tid, er syk, alene, og kjeder meg. Og hvis det sammenfaller med at det dukker opp et tema som interesser meg ekstra mye, da klaprer jeg i vei. Når helsa blir bedre, og hverdagen kaller igjen, så forsvinner jeg helt ut. Jeg anser det som en guilty pleasure, og forum er det eneste sosiale mediet jeg benytter. Jeg tror forum er manges guilty pleasure. For min del slår jeg heller ihjel tid her, enn i å scrolle på "vissvass" (bruker ikke tiktok, instagram osv) Har faktisk lært endel i en og annen tråd og. Har vært her så lenge at jeg ser brukere dukke opp for så å forsvinne, og noen er som meg - kommer og går litt alt ettersom hva som "underholder"/engasjerer - og hva man har av tid. 1 4 5
agent Skrevet i går, 08:22 #43097 Skrevet i går, 08:22 Heike72 skrev (1 time siden): Narsissistisk galskap. Jeg fatter ikke at det er mulig å synke så lavt at man lager sin egen fangruppe for å få hyllest. Hun takler ikke et eneste bitte lite konstruktivt kritisk spørsmål overhode. Jeg skjønner heller ikke at de «venninnene» der inn ikke ser hva hun holder på med. For å ikke snakke om følgerskaren på Snapchat av både blodfans, kritikere og haters. Verden vil bedras sier jeg bare 🙈 Har følgerskaren på Snap blitt noe redusert etter alt styret som har vært eller? Hun var på 392000 1
Sirah.2.0 Skrevet i går, 08:37 #43098 Skrevet i går, 08:37 Doris Becker skrev (1 time siden): Interessant at dere har kjørt tråden gjennom ChatGPT for å analysere "persontypene". Jeg har lest mye om fenomenet, mest fordi jeg er interessert i dynamikken, men også fordi jeg opplever dopaminkick, det er helt klart, og en viss avhengighet. Denne typen forum er også en av de digitale plattformene der 1 % regelen kan benyttes. 90 % leser uten å skrive et ord, 9 % er innom og kommenterer en sjelden gang i blant.,1 % utgjør den harde kjernen som holder liv i tråden døgnet rundt. Som regel er jeg inaktiv, men siste ukene har jeg vært blandt 1%. Jeg kan bare snakke for meg selv, men når jeg er her inne, da befinner jeg meg som regel i en situasjon hvor jeg har mye tid, er syk, alene, og kjeder meg. Og hvis det sammenfaller med at det dukker opp et tema som interesser meg ekstra mye, da klaprer jeg i vei. Når helsa blir bedre, og hverdagen kaller igjen, så forsvinner jeg helt ut. Jeg anser det som en guilty pleasure, og forum er det eneste sosiale mediet jeg benytter. Du treffer spikeren på hodet her og dette var vel en del av oppsummeringen til ChatGPT også. I mitt forsøk, mulig noen andre fikk et annet resultat. Ikke at man skal bruke AI som noe annet enn rein underholdning, men oppsummeringen fikk meg til å le høyt flere ganger 😅 Sånn for å komme med en litt morsom sak fra oppsummeringen så konkluderte min ChatGPT med at jeg og @Teflonhjernen så ut som en duo som diskuterte mye med hverandre. Vi oppsummerte og fylte ut hverandres innlegg. Og nei, ChatGPT viste ikke hvilken bruker som er/var min 😅 1
Natu Skrevet i går, 08:55 #43099 Skrevet i går, 08:55 Heike72 skrev (2 timer siden): Kun Ca 500 med litt mer fornuft altså 🙈🤷🏼♀️ Når jeg kikket på henne rundt Gucci-gate tror jeg hun hadde 395000. Så noe har skjedd iallefall. 4 2
Teflonhjernen Skrevet i går, 08:57 #43100 Skrevet i går, 08:57 Sirah.2.0 skrev (17 minutter siden): Du treffer spikeren på hodet her og dette var vel en del av oppsummeringen til ChatGPT også. I mitt forsøk, mulig noen andre fikk et annet resultat. Ikke at man skal bruke AI som noe annet enn rein underholdning, men oppsummeringen fikk meg til å le høyt flere ganger 😅 Sånn for å komme med en litt morsom sak fra oppsummeringen så konkluderte min ChatGPT med at jeg og @Teflonhjernen så ut som en duo som diskuterte mye med hverandre. Vi oppsummerte og fylte ut hverandres innlegg. Og nei, ChatGPT viste ikke hvilken bruker som er/var min 😅 så koselig 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå