Fizzypo Skrevet 12 timer siden #42981 Skrevet 12 timer siden (endret) Tapaz skrev (1 time siden): Herregud det er snakk om et duftlys! Noe så betydningsløst å henge seg opp i. Syns du ikke det egentlig er latterlig? Stråmann. Vet ikke om denne kommentaren kun er trolling eller et forsøk på provokasjon, men hvis dette virkelig er alt du klarte å trekke ut fra denne saken syns jeg det er urovekkende for din egen del. Jeg tenker at reaksjonen og håndteringen til Isabel taler for seg selv og vitner om at dette er alt annet enn latterlig. Jeg er derimot helt sikker på at hun setter stor pris på at hennes følgerskare deler din tolkning og nedskalerer saken til storm i et vannglass pga "bare et duftlys". Endret 12 timer siden av Fizzypo 3 18
Doris Becker Skrevet 12 timer siden #42982 Skrevet 12 timer siden (endret) skeiv-ostepop skrev (52 minutter siden): Det er en ting til jeg vil trekke frem og belyse, og noe er fra denne artikkelen. Synnøve sier i en e-post til TV2 at DFRISR AS (det som het Ivorie AS i 2024, og var nettbutikken) ikke hadde noe med nettbutikken å gjøre i 2024. Det er da litt rart at kjøpsbetingelsene til nettbutikken så sent som i juni 2024 oppgav Ivorie AS som den ene parten. Først en gang etter det og innen oktober 2024 blir det endret til Ivorie Studio Llc. Synnøve korrigerer seg i en senere e-post til TV2 og sier at bankkontoen til DFRISR ble i en overgangsperiode brukt til det nye selskapet og. Det er jo opplysninger bostyrer virkelig bør undersøke nærmere. Men det virker som en hele tiden tilpasser historien etter hva som passer eller hva som andre har funnet ut. Det første spørsmålet i følge TV2 gikk ut på om underskuddet i DFRISR/Ivorie AS skulle påvirke overskuddet og derav donasjonene. Det avkreftet Synnøve først, deretter snur hun og går tilbake på det når det blir stilt spørsmål rundt størrelsen på beløpet. Etter at som er kommet frem kan jeg ikke forstå at noen har tillit til at hun kan ha aksjemajoriteten i noe som helst, eller være på eiersiden. Jeg tipper de som er med henne i Bxr AS dobbeltsjekker alt nå fremover. Og jeg kan ikke forstå at en revisor vil påta seg denne jobben i Isabel Raad AS. Åpenbart blir det sendt mye penger ut av landet. Og det er bare 4 arbeidsdager igjen før fristen er ute. Raad er den som drar inn mest penger tenker jeg, av alle profilene Beauty Rebels AS har. Jeg fatter ikke at noen vil samarbeide med henne etter dette, men Bxr AS er jo et "rent" selskap, og Annika Bjørling har gått med på dette, fordi Raad nå ville ha en større del av kaka. Hun visste at alt fokus kan rettes mot Nude, ettersom Ivorie babyen ble tømt for all verdi. Aksjene i Bxr AS kostet 1,3 mill ca for Raad. Hadde jeg vært Beauty Rebels ville jeg tatt sikte på å avslutte samarbeidet, men de vil nødig tape penger, og har et varelager som må selges ut. Formlene er det de som eier, og de kan gå til en ny profil. Det er mange å ta av om dagen, som sikkert er et mye bedre kort å satse på hvis de tenker langsiktig. Høsten og førjulstiden er høysesong for kosmetikkbransjen, med lanseringer av julekalendere og gavesett der millionomsetningen ligger. De er nødt til å opprettholde en fasade av kontroll utad for at kundene skal fortsette å handle. Men det betyr garantert ikke at det ikke er store diskusjoner i det rosa rommet med Smeg kjøleskap 😅 Jeg tror det er denne situasjonen som gjør Raad så ustabil om dagen. Hun er vant til at alt kan løses med tårer på Snap, og har aldri stått i en sånn type profesjonell og juridisk motgang før. Når det gjelder Isabel Raad As er jeg spent på om hun får på plass revisor, eller om noe annet skjer. Hun står i reell fare for en konkurskarantene hvis bobestyrer konkluderer med ulovligheter. Endret 12 timer siden av Doris Becker 3 14
skeiv-ostepop Skrevet 12 timer siden #42983 Skrevet 12 timer siden Doris Becker skrev (13 minutter siden): Høsten og førjulstiden er høysesong for kosmetikkbransjen, med lanseringer av julekalendere og gavesett der millionomsetningen ligger. De er nødt til å opprettholde en fasade av kontroll utad for at kundene skal fortsette å handle. Fasade av kontroll er rett. For flere har fått julekalendere med luker uten innhold 😅 3 9
Isild Skrevet 12 timer siden #42984 Skrevet 12 timer siden Doris Becker skrev (8 minutter siden): Raad er den som drar inn mest penger tenker jeg, av alle profilene Beauty Rebels AS har. Jeg fatter ikke at noen vil samarbeide med henne etter dette, men Bxr AS er jo et "rent" selskap, og Annika Bjørling har gått med på dette, fordi Raad nå ville ha en større del av kaka. Hun visste at alt fokus kan rettes mot Nude, ettersom Ivorie babyen ble tømt for all verdi. Aksjene i Bxr AS kostet 1,3 mill ca for Raad. Hadde jeg vært Beauty Rebels ville jeg tatt sikte på å avslutte samarbeidet, men de vil nødig tape penger, og har et varelager som må selges ut. Formlene er det de som eier, og de kan gå til en ny profil. Det er mange å ta av om dagen, som sikkert er et mye bedre kort å satse på hvis de tenker langsiktig. Høsten og førjulstiden er høysesong for kosmetikkbransjen, med lanseringer av julekalendere og gavesett der millionomsetningen ligger. De er nødt til å opprettholde en fasade av kontroll utad for at kundene skal fortsette å handle. Men det betyr garantert ikke at det ikke er store diskusjoner i det rosa rommet med Smeg kjøleskap 😅 Jeg tror det er denne situasjonen som gjør Raad så ustabil om dagen. Hun er vant til at alt kan løses med en tårer på Snap, og har aldri stått i en sånn type profesjonell og juridisk motgang før. Når det gjelder Isabel Raad As er jeg spent på om hun får på plass revisor, eller om noe annet skjer. Hun står i reell fare for en konkurskarantene hvis bobestyrer konkluderer med ulovligheter. Tenker det samme, hun står nå i en situasjon hun ikke får bort ved å gråte på snap. Det hjelper ikke at alle elsklingene er enige med henne, og det hjelper ikke å gå til angrep og motangrep på hverken tidligere forretningspartnere eller en journalist i TV2. Jeg har ikke satt meg veldig mye inn i saken må jeg innrømme, men hvis jeg har fått med meg highlights`ene korrekt, så var det spådd 50 mill i omsetning for 2026, og det ble gitt en bonus til Isabel på 11 mill - og snipp snapp snute så gikk det konkurs pga økonomiske problemer og "uenigheter" (konkurs er utelukkende pga økonomi ellers ville det vært en avvikling) Isabel har grått på snap i lang tid pga noe helt forferdelig galt som alle vil få sjokk av når de/vi fikk vite det - og det vi fikk vite er at hun ikke forstår forretninger overhodet, har holdt på som en full sjømann, og kommer med tilsvar som at hun var for psykisk syk til å forstå hva hun signerte på osv? Dette blir nok et ganske inngående bokettersyn, og bostyrer vil nok følge pengene for å finne ut hva som har skjedd. Har hun/de "løftet" alt som kom inn, så kan Isabel bli satt ansvarlig personlig på tross av at dette er et AS. Jeg hadde ikke fått sove om natten jeg heller for å si det sånn, men jeg tror ikke det hjelper å legge ut at den cringe støtten fra Raadsquad og ei heller forsøke å "ta" Line Haus. Når kan du bli personlig ansvarlig? Styreansvar og daglig leder: Medlemmer av styret og daglig leder kan bli personlig erstatningsansvarlige hvis de opptrer uaktsomt eller forsettlig og påfører selskapet, aksjonærer eller kreditorer et økonomisk tap. [1, 2] 4 18
Doris Becker Skrevet 12 timer siden #42985 Skrevet 12 timer siden skeiv-ostepop skrev (10 minutter siden): Fasade av kontroll er rett. For flere har fått julekalendere med luker uten innhold 😅 Er det sant? haha Verst tenkelig tidspunkt med en slik tabbe. 3 10
Velinda Skrevet 12 timer siden #42986 Skrevet 12 timer siden skeiv-ostepop skrev (8 minutter siden): Fasade av kontroll er rett. For flere har fått julekalendere med luker uten innhold 😅 Det samme skjedde i fjor,ligger dokumentasjon inne på Lyko,ser nesten ut som et mønster😉om ikke 10% av innholdet går til kvinner i nød da🙈 3 12
skeiv-ostepop Skrevet 12 timer siden #42987 Skrevet 12 timer siden Isild skrev (7 minutter siden): Tenker det samme, hun står nå i en situasjon hun ikke får bort ved å gråte på snap. Det hjelper ikke at alle elsklingene er enige med henne, og det hjelper ikke å gå til angrep og motangrep på hverken tidligere forretningspartnere eller en journalist i TV2. Jeg har ikke satt meg veldig mye inn i saken må jeg innrømme, men hvis jeg har fått med meg highlights`ene korrekt, så var det spådd 50 mill i omsetning for 2026, og det ble gitt en bonus til Isabel på 11 mill - og snipp snapp snute så gikk det konkurs pga økonomiske problemer og "uenigheter" (konkurs er utelukkende pga økonomi ellers ville det vært en avvikling) Isabel har grått på snap i lang tid pga noe helt forferdelig galt som alle vil få sjokk av når de/vi fikk vite det - og det vi fikk vite er at hun ikke forstår forretninger overhodet, har holdt på som en full sjømann, og kommer med tilsvar som at hun var for psykisk syk til å forstå hva hun signerte på osv? Dette blir nok et ganske inngående bokettersyn, og bostyrer vil nok følge pengene for å finne ut hva som har skjedd. Har hun/de "løftet" alt som kom inn, så kan Isabel bli satt ansvarlig personlig på tross av at dette er et AS. Jeg hadde ikke fått sove om natten jeg heller for å si det sånn, men jeg tror ikke det hjelper å legge ut at den cringe støtten fra Raadsquad og ei heller forsøke å "ta" Line Haus. Når kan du bli personlig ansvarlig? Styreansvar og daglig leder: Medlemmer av styret og daglig leder kan bli personlig erstatningsansvarlige hvis de opptrer uaktsomt eller forsettlig og påfører selskapet, aksjonærer eller kreditorer et økonomisk tap. [1, 2] Og det er det der med uaktsomhet som kanskje blir mest sentralt med tanke på Isabel. For det påføres kreditorer et økonomisk tap her. Og Isabel har vært styremedlem. Og hun har opptrådd uaktsomt når hun selv sier hun har hatt så lite kontroll. 1 7
Doris Becker Skrevet 12 timer siden #42988 Skrevet 12 timer siden Velinda skrev (Akkurat nå): Det samme skjedde i fjor,ligger dokumentasjon inne på Lyko,ser nesten ut som et mønster😉om ikke 10% av innholdet går til kvinner i nød da🙈 Så det er restlager av produkter de får! Der har vi forklaringen.😂 5 7
skeiv-ostepop Skrevet 12 timer siden #42989 Skrevet 12 timer siden Velinda skrev (1 minutt siden): Det samme skjedde i fjor,ligger dokumentasjon inne på Lyko,ser nesten ut som et mønster😉om ikke 10% av innholdet går til kvinner i nød da🙈 😂 7
Ellenn Skrevet 11 timer siden #42990 Skrevet 11 timer siden skeiv-ostepop skrev (2 timer siden): Skulle til å legge ut den samme. Tidslinjen her er jo og tydeligere, og skremmende: - august 2025: TV2 ber om dokumentasjon - november 2025: ivorie bekrefter at det naturligvis ER donert (med glede) - desember 2025: en liten donasjon gjøres og pressemelding sendes ut - januar 2026: kaiafondet bekrefter hva en donasjon kan gå til, og blir satt pris på (ikke at de har fått eller hvor mye) - august 2026: TV2 sender ut en pressemelding om sendedato, får tilsendt kopi av utbetalingen (jeg vet ikke rekkefølgen på dette) - 14 september 2026: episode sendes - 16 september 2026: Isabel legger ut «dokumentsjon» på egen kanal som skal vise at TV2 har fått all dokumentasjon før, men den viser ikke det hun påstår Og enda er det ikke lagt frem et regnskap for hele organisasjonen, så en kan sjekke om påstandene stemmer. For som Synnøve selv sier, en må se på organisasjonen i sin helhet og ikke bare på et enkelt selskap. Dette er bedrageri. Håper bostyrer anmelder forholdet. Jeg skjønte ikke helt..hva er bedrageriet i tidslinjen? Alba1235 skrev (2 timer siden): Ja hun fikk jo også en saftig bonus som også var med på å ta ned overskuddet😅 Vi vet ikke om bonusen kom fra nuf’et eller Dubaiselskapet. Doris Becker skrev (2 timer siden): Ja, dette er bedrageri. Og det burde bli anmeldt. Isabel Raad burde ilegges konkurskarantene og miste retten til å drive selskaper. Bxr AS ble jo helt klart startet vel vitende om at Ivorie skulle "avvikles". Hvordan kan du påstå det med sikkerhet? skeiv-ostepop skrev (6 minutter siden): Fasade av kontroll er rett. For flere har fått julekalendere med luker uten innhold 😅 Tyder mest på at det har gått litt fort på lageret under pakking. 4 3
Velinda Skrevet 11 timer siden #42991 Skrevet 11 timer siden Doris Becker skrev (2 minutter siden): Så det er restlager av produkter de får! Der har vi forklaringen.😂 Ja😉 5
Doris Becker Skrevet 11 timer siden #42992 Skrevet 11 timer siden (endret) Ellenn skrev (2 timer siden): Jeg skjønte ikke helt..hva er bedrageriet i tidslinjen? Vi vet ikke om bonusen kom fra nuf’et eller Dubaiselskapet. Hvordan kan du påstå det med sikkerhet? Tyder mest på at det har gått litt fort på lageret under pakking. Tidslinjen gjør at man kan kalle dette for et bedrageri overfor forbrukerne. Den viser bevisst villeding for å oppnå en økonomisk vinning. Her ble det solgt klær for nær 22 millioner i 2024 på falske premisser, og tidslinjen viser tydelig at pengene ikke ble overført før det virkelig brant på dass. August 2025: TV 2 begynner å grave og ber om dokumentasjon på veldedighetsløftene. November 2025: Ivorie-ledelsen hevder skriftlig til TV2 at donasjonen selvsagt for lengst er utbetalt. Dette var ren usannhet. Desember 2025: Først etter flere måneder med kritisk søkelys fra media, gjør de en overføring på 103.437 kroner og sender ut en pressemelding. Januar 2026: Kajafondet bekrefter kun hva en donasjon generelt kan gå til og at det settes pris på, ikke at de har mottatt millionene kundene ble lovet. August 2026: TV 2 sender ut pressemelding om sendedato for dokumentaren, og først da får de tilsendt en kopi av bankutskriften. Samme måned melder selskapet oppbud. 14. september 2026: Episoden sendes 16. september 2026: Isabel legger ut "dokumentasjon" i egne some kanaler for å bevise at hun har ryddet opp for lenge siden, men papirene viser overhodet ikke det hun påstår. Når et klesmerke selger for millioner ved å love ti prosent til kvinner i nød, men i stedet overfører bare 0,47 % av omsetningen til et helt annet formål i Norge, og det skjer først etter at journalister etterlyser det, ja da har du lurt kundene dine! Det mener jeg vi har dekning for å si nå. Bortforklaringene de kommer med er like elendige som forsvarstalen Raad la ut etter mishandlingen av hunden. Det er umulig å få innsyn i regnskapene i Dubai, så man kan se hvor overskuddet ble av. Men som Synnøve Hedberg selv sier, så må man se på organisasjonen i sin helhet. Når man ser helheten her, ser man et kynisk system som er rigget for å lure penger ut av godtroende følgere, der selskapet blir tømt for penger, så hele overskuddet forsvinner. Dette er villedning satt i system, og det kvalifiserer absolutt til betegnelsen bedrageri. Jeg håper de blir anmeldt, og må svare ordentlig for seg. Om bonusen ble slust ut fra det norske NUF-et eller Dubai-selskapet, er egentlig helt uinteressant. Hvis det viser seg at verdiene som ble generert av Ivorie ble tatt ut rett før klesmerket kollapset, så endrer ikke det på at selskapet ble tømt for midler. Det er alvorlig. Endret 9 timer siden av Doris Becker 1 1 14
Stjertmeis Skrevet 11 timer siden #42993 Skrevet 11 timer siden Ellenn skrev (5 minutter siden): Jeg skjønte ikke helt..hva er bedrageriet i tidslinjen? Dette er godt dekke i tråden de siste dagene, men altså: Bedraget er at IR siden 2024 har markedsført varesalg med et løfte om at 10 % av overskuddet skal gå til et veldedighet for ek bestemt utpekt gruppe, uten at dette kan dokumenteres at er gjort. Det som dokumenteres er at det er gitt én enkeltstående gave til veldedighet på et beløp som tilsvarer 3,7 % av overskuddet, og at gaven er gitt til et annet formål enn det som er kommunisert. Videre er gaven først gitt i desemver 2025, slik at det på nåværende tidspunkt ikke finnes noen holdepunkter for at selskapet har gitt til veldelighet i tråd med løftet de har gitt sine kunder. Med andre ord: kunder er ført bak lyset. Det står ganske utførlig og pedagogisk i den siste TV2-saken: https://www.tv2.no/underholdning/lovet-ti-prosent-til-kvinner-i-nod-sendte-103437-kroner-til-annet-formal/19119401/ 2 10
Isild Skrevet 11 timer siden #42994 Skrevet 11 timer siden skeiv-ostepop skrev (12 minutter siden): Og det er det der med uaktsomhet som kanskje blir mest sentralt med tanke på Isabel. For det påføres kreditorer et økonomisk tap her. Og Isabel har vært styremedlem. Og hun har opptrådd uaktsomt når hun selv sier hun har hatt så lite kontroll. Ikke sant! Mulig den bonusen burde gått til å dekke utgifter og å betale samarbeidspartnere. Dette kan fort bli ganske ubehagelig for henne, og det hjelper nok ikke å si at hun var psykisk ustabil i øyeblikket. Da må hun i tilfelle ønske å få "utilregnelig" inn på rullebladet sitt etter en juridisk prosess. Lurer på hvor det blir av alt det hun skulle fortelle om "det værste jeg har opplevd i mitt liv", "det værste noen kan oppleve i livet", "dere kommer til å få sjokk". Det eneste vi har fått vite er at hun ikke forstår oppned på forretninger, at hun blir helt hysterisk, hevngjerring og uprofesjonell på internett når det avsløres. Når skal hun fortelle om alt dette fæle som har blitt gjort mot henne ? Det burde jo være enkelt for henne å dokumentere. 3 12
Doris Becker Skrevet 11 timer siden #42995 Skrevet 11 timer siden Isild skrev (Akkurat nå): Ikke sant! Mulig den bonusen burde gått til å dekke utgifter og å betale samarbeidspartnere. Dette kan fort bli ganske ubehagelig for henne, og det hjelper nok ikke å si at hun var psykisk ustabil i øyeblikket. Da må hun i tilfelle ønske å få "utilregnelig" inn på rullebladet sitt etter en juridisk prosess. Lurer på hvor det blir av alt det hun skulle fortelle om "det værste jeg har opplevd i mitt liv", "det værste noen kan oppleve i livet", "dere kommer til å få sjokk". Det eneste vi har fått vite er at hun ikke forstår oppned på forretninger, at hun blir helt hysterisk, hevngjerring og uprofesjonell på internett når det avsløres. Når skal hun fortelle om alt dette fæle som har blitt gjort mot henne ? Det burde jo være enkelt for henne å dokumentere. Intervjuet med Finansavisen i januar var også med på å holde alle for narr, for ikke å snakke om samarbeidet de gjordet med butikken i Bjørvika, i juni! Alt tyder på at de visste at Ivorie ikke kunne, eller skulle reddes, allerede i januar. Raad skrev under med Bxr AS i februar. 3 11
agent Skrevet 11 timer siden #42996 Skrevet 11 timer siden skeiv-ostepop skrev (45 minutter siden): Fasade av kontroll er rett. For flere har fått julekalendere med luker uten innhold 😅 Det har jeg fått med meg, men det er ikke IR ansvar. Skrives det på en av gruppene. Tror det var en hen som ble litt oppgitt, så de fikk en veldig god forklaring på hva /hvem som har ansvar i bedrifter/foretak. 4 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 11 timer siden #42997 Skrevet 11 timer siden Isild skrev (18 minutter siden): Ikke sant! Mulig den bonusen burde gått til å dekke utgifter og å betale samarbeidspartnere. Dette kan fort bli ganske ubehagelig for henne, og det hjelper nok ikke å si at hun var psykisk ustabil i øyeblikket. Da må hun i tilfelle ønske å få "utilregnelig" inn på rullebladet sitt etter en juridisk prosess. Lurer på hvor det blir av alt det hun skulle fortelle om "det værste jeg har opplevd i mitt liv", "det værste noen kan oppleve i livet", "dere kommer til å få sjokk". Det eneste vi har fått vite er at hun ikke forstår oppned på forretninger, at hun blir helt hysterisk, hevngjerring og uprofesjonell på internett når det avsløres. Når skal hun fortelle om alt dette fæle som har blitt gjort mot henne ? Det burde jo være enkelt for henne å dokumentere. Enig.. Venter i «spenning» 😅😂 3 1
Doris Becker Skrevet 11 timer siden #42998 Skrevet 11 timer siden agent skrev (7 minutter siden): Det har jeg fått med meg, men det er ikke IR ansvar. Skrives det på en av gruppene. Tror det var en hen som ble litt oppgitt, så de fikk en veldig god forklaring på hva /hvem som har ansvar i bedrifter/foretak. De hadde et ansvar som importør, mot sine norske kunder. De kan ikke bortforklare det. 3 3
Doris Becker Skrevet 11 timer siden #42999 Skrevet 11 timer siden Isild skrev (1 time siden): Tenker det samme, hun står nå i en situasjon hun ikke får bort ved å gråte på snap. Det hjelper ikke at alle elsklingene er enige med henne, og det hjelper ikke å gå til angrep og motangrep på hverken tidligere forretningspartnere eller en journalist i TV2. Jeg har ikke satt meg veldig mye inn i saken må jeg innrømme, men hvis jeg har fått med meg highlights`ene korrekt, så var det spådd 50 mill i omsetning for 2026, og det ble gitt en bonus til Isabel på 11 mill - og snipp snapp snute så gikk det konkurs pga økonomiske problemer og "uenigheter" (konkurs er utelukkende pga økonomi ellers ville det vært en avvikling) Isabel har grått på snap i lang tid pga noe helt forferdelig galt som alle vil få sjokk av når de/vi fikk vite det - og det vi fikk vite er at hun ikke forstår forretninger overhodet, har holdt på som en full sjømann, og kommer med tilsvar som at hun var for psykisk syk til å forstå hva hun signerte på osv? Dette blir nok et ganske inngående bokettersyn, og bostyrer vil nok følge pengene for å finne ut hva som har skjedd. Har hun/de "løftet" alt som kom inn, så kan Isabel bli satt ansvarlig personlig på tross av at dette er et AS. Jeg hadde ikke fått sove om natten jeg heller for å si det sånn, men jeg tror ikke det hjelper å legge ut at den cringe støtten fra Raadsquad og ei heller forsøke å "ta" Line Haus. Når kan du bli personlig ansvarlig? Styreansvar og daglig leder: Medlemmer av styret og daglig leder kan bli personlig erstatningsansvarlige hvis de opptrer uaktsomt eller forsettlig og påfører selskapet, aksjonærer eller kreditorer et økonomisk tap. [1, 2] De hevder at veldedighetsbeløpet ble så lavt (103.437 kroner) fordi de måtte trekke fra underskudd i Dubai og søsterselskaper. De hevder altså at konsernet knapt hadde penger til overs for å oppfylle veldedighetsløftet, men i neste sekund blas det opp over 14 mill i rene personlige bonuser til eierne? Det henger jo ikke på greip. De har bevisst krympet det offisielle overskuddet for å få alt selv, før de la det konkurs. Mens de latet som om de forventet DOBLING av omsetning. Raad signerte med "Chairman of the board". Hun og Beaumont kler hverandre der. Big hat no cattle. 2 2 9
Natu Skrevet 10 timer siden #43000 Skrevet 10 timer siden Auda skrev (2 timer siden): Om lyset så slik ut nytt eller har TV2 skitnet det til for at det skal se nasty ut? Det ser like nasty ut på utsiden som det er på innsiden. 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå