Doris Becker Skrevet 1 time siden #42941 Skrevet 1 time siden skeiv-ostepop skrev (12 minutter siden): Jeg tenker (og mener) at folk ikke er født onde eller gode. Vi er på generelt grunnlag ikke født med god eller dårlig moral. Eller god eller dårlig etikk. Diskusjonen om objektiv moral, etikk og ondskap blir vel både filosofisk og religiøs fort. Men la oss for denne gang ta utgangspunkt i «do no harm». Og jeg kjenner ikke Isabel personlig og kan på ingen måte mene noe om hennes person. Men igjennom det hun deler kan vi få en oppfatning og opplevelse av den personen hun er på kamera. Mener nå jeg. Så da stusser jeg og tenker litt. Å lure følgerene sine til å glede seg til en serie, eller til å kjøpe noe, vil jeg påstå at er uetisk, umoralskt og galt. Altså man skaper en falsk forventning eller lyver om noe, for å få en økonomisk vinning man ellers ikke ville hatt. Om vi da tar utgangspunkt i at Isabel hverken var født umoralsk eller har dårlig moral i dag; hva er det som gjør at et voksent menneske allikevel lurer følgerene sine for å tjene penger? Mulig fabrikken opplyste feil om innholdet, men når TV2 først tok kontakt så gjorde hun ingenting. Mulig hun hadde intensjon om å donere 10% av overskuddet til vanskeligstilte kvinner. Men når TV2 tok kontakt virker det ikke som om det ble lagt så mye energi i å rydde opp. Og når hun fikk så lite innsikt og deltakelse i eget firma så var det tydeligvis greit for henne helt til noen begynte å mase utenfra. Det å fraskrive seg alt ansvar hele tiden er og en form for «do harm». Hva er det med sosiale medier, appene, telefonen som vindu mot verden og den dynamikken man får som gjør at man tenker dette er greit? Hun viste at hun har en karakterbrist allerede i 2021, med Trendy Things. Samme mønster, samme ansvarsfraskrivelse, samme håndtering av kritikk da det ble påvist manglende internkontroll, dårlig regelverkskunnskap og manglende dokumentasjon knyttet til helse- og miljøfarlige stoffer (som tungmetaller i smykker). Hun er ikke alene om dette selvsagt. Det er masse kynisme og griskhet i alle bransjer. Men influencere er ganske alene om hvordan de håndterer kritikk, ved å gråte og ha angstanfall på direkten, for så å mobilisere en lynsjemobb mot kritikerne. 2 6
Alba1235 Skrevet 57 minutter siden #42942 Skrevet 57 minutter siden AtleH skrev (7 timer siden): Episode 4, bak Temu gardinene. Isabel sin egen serie på Prime. Den episoden hun har sakt «tar helt av». «Dere kommer ikke til å tro hva som skjer». Julefesten, med faren hennes. Det var den episoden hun var i tvil om å godkjenne, men valgte å si ja, sånn at vi alle skulle få se alt bak fasaden. Raus, i følge seg selv. Hun snakket om den store krangelen hvor Shehed nektet å komme ut av rommet. Rami var forbanna og alt gikk til helvete når de feiret jul med faren hennes. Alt er Isabel sine egne ord. Dere får bare vente å se, sa hun. Dere kommer til å få sjokk. Episoden er ute og Isabel har overgått seg selv i clickbait som vanlig. Episoden er kjedelig. Krangelen var om monopol og gikk over like fort som den kom. Pappaen sier ingenting, hurtig klipping og egentlig er hele episoden bare stress å se på. Rami klarer ikke å være naturlig foran kamera, Sidra er det fortsatt ingen som forstår hvorfor er med i serien og moren er til nød en underlig skrue å bli underholdt av. Neste skritt på karrierestigen til familien Raad kan fort bli Charterfeber. Vi har jo allerede 3 tidligere episoder, hvor mange har ventet i et halvt år på avsløingen om Jack. Alt hun ikke kunne si. Det hadde aldri noe med bok eller at hun hadde solgt historien. Det avkreftet Isabel på snap, men jammen hadde hun gjort det likevel. Avsløringen var virkelig ikke til å føle på. Hun sendte en sms, han svarte, så møttes de på Maldivene og Jack feide over henne hele 6 ganger den første natten. Så var de kjærester igjen. Det enkle er ofte det beste, men enklere enn dette tror jeg ingen kjærlighets historie noengang har vært i en tv-serie. Jeg rakk ikke å bli kvalm engang. Også tuller de litt med Voldemort og Cruella seg i mellom. Det er veldig sukkersøtt og tilgjort og langt fra noen Emmy pris. Historien med Jack vil bli mere interessant på snap, for der snakker vi et forhold som kommer til å gå til helvete enda en gang. Isabel sier stolt at Jack sin beste egenskap, er at han har bra utstyr mellom beina. Hva Jack ser i Isabel får vi nok aldri vite. Jeg er usikker på om han vet det selv, men mistenker at det har med sex å gjøre. Hva de ellers har felles, er meg helt ubevisst. Enten er det fordi han er storebroren Rami aldri fikk, ellers så starter vel Isabel dameklær gjennom agenturet hans og skryter på seg en international lansering. Til helvete vil det gå uansett. Inne i den Nord Koreanske klubben til Isabel på facebook er det flere som skryter av at serien hennes lå som nummer 1 på serietoppen, her i Norge. Nå har Prime så liten markedsandel her i landet at hver gang noe har en ny episode på Prime så når den toppen internt med en gang. Det er en grunn til at Prime aldri gir ut sine seertall. De er vanligvis veldig lave. Det er en liten kanal, men med enorme budsjett. Fantastisk👏😂 3
Doris Becker Skrevet 55 minutter siden #42943 Skrevet 55 minutter siden (endret) agent skrev (25 minutter siden): Får håpe det kommer noe mer. At det ikke bare stilner og alt blir glemt. Det er mange spørsmål og ingen svar. Jeg synes det har vært rart at en influenser som eier bedrifter. Bruker Snapchat som er sin private konto, men så er det nesten en ren reklamekonto. Hvor går alle pengene som bedriftseiere tjener på snapchat reklame, går det til IR 's private konto eller til bedriften (as) Er det egentlig lov å markedsføre så aggressivt å late som det er en besties konto, men egentlig virker som noe annet. Hvor blir pengene av. Hvorfor konkurs når de har enorme inntekter/overskudd. Er produktene til Nude, så eksklusive. Blir BXR AS også snart ett Dubai registrert selskap. Er det en rød tråd her, kommer det samme til å skje med BXR AS som med Ivorie studio AS Er det flere ting som ikke tåler dagens lys? Det er mye å ta av, som kunne vært interessant å vite. Hvem har ansvar? Vi får sette vår lit til Håvard Wiker. Og jeg håper også at det kommer en egen dokumentar, en mye bedre dokumentar, som tar for seg David og Maren Reme. Endret 41 minutter siden av Doris Becker 1
skeiv-ostepop Skrevet 12 minutter siden #42944 Skrevet 12 minutter siden Doris Becker skrev (37 minutter siden): Hun viste at hun har en karakterbrist allerede i 2021, med Trendy Things. Samme mønster, samme ansvarsfraskrivelse, samme håndtering av kritikk da det ble påvist manglende internkontroll, dårlig regelverkskunnskap og manglende dokumentasjon knyttet til helse- og miljøfarlige stoffer (som tungmetaller i smykker). Hun er ikke alene om dette selvsagt. Det er masse kynisme og griskhet i alle bransjer. Men influencere er ganske alene om hvordan de håndterer kritikk, ved å gråte og ha angstanfall på direkten, for så å mobilisere en lynsjemobb mot kritikerne. Men karakterbrist? Jeg er enig i at mønsteret gjentar seg. Vi har sett det før. Og vi ser det går igjen hos andre med et veldig skremmende likt mønster. Og det er det jeg er litt nysgjerrig på. Hvordan kan tre influensere med ulik oppvekst, ulik økonomisk bakgrunn, ulik arbeidserfaring osv klare å ha Så like mønstre? Hadde alle gått en bachelor eller master på influenserskole så hadde jeg skjønt det. Eller bodd i samme hus/boligfelt. Eller til og med hatt samme venner/samarbeidspartnere. Men det er ikke det. Og jeg tviler sterkt på at de har tid eller interesse i å følge hverandre så nøye. En likhet kan innimellom være management eller «mentor». Men ikke alltid. David Reme er jo en gjenganger men ikke alltid? Jeg har lurt litt på narsissisme. Ikke nødvendigvis at de har eller burde hatt diagnosen, men at de må ha eller tilegne seg mange narsissistiske trekk. Men tanken er kanskje like problematisk som å kalle det karakterbrist. Jeg har en sosial mediekanal selv. Altså større enn kun familie og venner, men langt fra en «influenser». Allikevel får jeg ros og kritikk der fra folk jeg ikke kjenner, og kjenner. Jeg har ingen intensjon av å bli influenser eller bli rik på det, og derfor vokser nok ikke kanalen like mye heller. Men samtidig sliter jeg personlig med å gjøre mye av det de større kanalene gjør. Og jeg tror ikke det er fordi jeg har bedre moral enn influensere som er store. Jeg tror heller det handler om personlige trekk. Eller en kombinasjon av trekk. Og som du er inne på, karakterbrist? En person kan være forbanna god til å synge, men trenger ikke bli ei stor stjerne av den grunn. Jeg ser det er flere som prøver å bli influensere på Snapchat, og gjør veldig veldig mye av de samme tingene - men slår ikke igjennom allikevel. Er det da kombinasjonen av trekk som er feil? Kanskje. Beklager lange innlegg. 😅 1 1
Doris Becker Skrevet 6 minutter siden #42945 Skrevet 6 minutter siden skeiv-ostepop skrev (5 minutter siden): Men karakterbrist? Jeg er enig i at mønsteret gjentar seg. Vi har sett det før. Og vi ser det går igjen hos andre med et veldig skremmende likt mønster. Og det er det jeg er litt nysgjerrig på. Hvordan kan tre influensere med ulik oppvekst, ulik økonomisk bakgrunn, ulik arbeidserfaring osv klare å ha Så like mønstre? Hadde alle gått en bachelor eller master på influenserskole så hadde jeg skjønt det. Eller bodd i samme hus/boligfelt. Eller til og med hatt samme venner/samarbeidspartnere. Men det er ikke det. Og jeg tviler sterkt på at de har tid eller interesse i å følge hverandre så nøye. En likhet kan innimellom være management eller «mentor». Men ikke alltid. David Reme er jo en gjenganger men ikke alltid? Jeg har lurt litt på narsissisme. Ikke nødvendigvis at de har eller burde hatt diagnosen, men at de må ha eller tilegne seg mange narsissistiske trekk. Men tanken er kanskje like problematisk som å kalle det karakterbrist. Jeg har en sosial mediekanal selv. Altså større enn kun familie og venner, men langt fra en «influenser». Allikevel får jeg ros og kritikk der fra folk jeg ikke kjenner, og kjenner. Jeg har ingen intensjon av å bli influenser eller bli rik på det, og derfor vokser nok ikke kanalen like mye heller. Men samtidig sliter jeg personlig med å gjøre mye av det de større kanalene gjør. Og jeg tror ikke det er fordi jeg har bedre moral enn influensere som er store. Jeg tror heller det handler om personlige trekk. Eller en kombinasjon av trekk. Og som du er inne på, karakterbrist? En person kan være forbanna god til å synge, men trenger ikke bli ei stor stjerne av den grunn. Jeg ser det er flere som prøver å bli influensere på Snapchat, og gjør veldig veldig mye av de samme tingene - men slår ikke igjennom allikevel. Er det da kombinasjonen av trekk som er feil? Kanskje. Beklager lange innlegg. 😅 Både griskhet og det å møte all kritikk med angrep blir i vel stor grad sett på som tydelige karakterbrister vil jeg si. 1 1
skeiv-ostepop Skrevet 1 minutt siden #42946 Skrevet 1 minutt siden Doris Becker skrev (3 minutter siden): Både griskhet og det å møte all kritikk med angrep blir i vel stor grad sett på som tydelige karakterbrister vil jeg si. Ja det er jeg enig med deg i. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå