SaraEmil Skrevet 3 timer siden #41581 Skrevet 3 timer siden (endret) Lana01 skrev (8 minutter siden): Jeg husker selv mine egne barn, så stolte de var 1.skoledag med nye skolesekker og penal. Hvor stort må det ikke vært for disse barna., å få utdelt dette , som ikke har mange eiendelen , eller den luksus som vi tar som en selvfølge Og ikke minst å få flotte klasserom , i stedet for å sitte på et jordgulv. ❤️ Problemet her er ikke at barna fikk hjelp, men at donasjonene ble brukt til å piske opp salget/ varme følgerene i Norge. Endret 3 timer siden av SaraEmil La til. 4 8
Doris Becker Skrevet 3 timer siden #41582 Skrevet 3 timer siden Isild skrev (43 minutter siden): 11 millioner i bonus og konkurs året pga "uenigheter" og økonomiske problemer er noe som vil bli ettergått veldig tror jeg. Folk uten snev av forretnings/skatte- og regnskapsforståelse finner fort på å putte alt i lomma. Dette tror de er innafor , og de tror at de bare kan låse døra på et AS når det ikke går allikevel. Isabel fremstår som inkompetent og naiv. Hun er iallefall IKKE uskyldig. Det blir spennende å se hva bostyrer konkluderer med. Mange glemmer at bostyrers rapport og granskning av konkursen er offentlige dokumenter. Konkursen ble åpnet i slutten av august, og kravene samles inn nå. Jeg regner med at mediene følger godt med på de offentlige dokumentene fremover. 5 7
agent Skrevet 3 timer siden #41583 Skrevet 3 timer siden Ellenn skrev (23 minutter siden): Reisen var planlagt lenge før Prime kom inn i bildet. Og hun var også i India året før, hvor hun kjøpte innholdet i en lekebutikk og ga til barna. Da hadde hun ikke med seg Prime. Det var for øvrig på da hun bestemte seg for å donere en fløy på skolen også. De ble utsolgt ganske fort. Hva vet du om hva hun evt gir i stillhet? Ungene som har fått ordentlige klasserom og skikkelige pulter kunne sikkert ikke brydd seg om hun ga i stillhet eller ikke. Med du unner ikke ungene det, fordi det ble filmet? Spesielt! 7
Doris Becker Skrevet 3 timer siden #41584 Skrevet 3 timer siden SaraEmil skrev (4 minutter siden): Problemet her er ikke at barna fikk hjelp, men at donasjonene ble brukt til å piske opp salget/ varme følgerene i Norge. Også er det måten hun setter seg selv i sentrum. Det gir meg mugg på ryggen, som en annen så fint sa det... https://www.seher.no/kjendis/donerte-svimlende-sum/83889579 Men her mener jeg man må kritisere Andresen også. Dette minner om noe vi historisk ikke vil forbinde oss med. Vi bør alle gi penger, uten å forvente hyllest og møter med den lokale prinsen foran rullende kameraer. 3 5
Doris Becker Skrevet 3 timer siden #41585 Skrevet 3 timer siden Isild skrev (53 minutter siden): 11 millioner i bonus og konkurs året pga "uenigheter" og økonomiske problemer er noe som vil bli ettergått veldig tror jeg. Folk uten snev av forretnings/skatte- og regnskapsforståelse finner fort på å putte alt i lomma. Dette tror de er innafor , og de tror at de bare kan låse døra på et AS når det ikke går allikevel. Isabel fremstår som inkompetent og naiv. Hun er iallefall IKKE uskyldig. Isabel Raad hevder å være et passivt offer som ikke skjønner business eller hva hun signerer på. Ta en titt på selskapsstrukturen i det nye selskapet Bxr AS. Dette viser oss noe helt annet enn en forvirret og psykisk syk influenser. Nude Beauty-produktene var tidligere eid med 100 % av samarbeidspartneren Beauty Rebels AS (ved Annika Bjørling). Raad var i praksis bare ansiktet utad og en markedsføringskanal. Men samtidig som klesmerket Ivorie Studio gikk mot konkurs, skjedde det store endringer i kulissene. Bxr AS ble startet i februar 2026. Isabel Raad AS eier majoriteten med 51 % av aksjene. Beauty Rebels AS eier 49 %. Hvorfor ble dette selskapet opprettet nå? Fordi Raad visste at Ivorie var ferdig, og at hun måtte flytte fokuset i kanalene sine over på Nude for å holde inntektene oppe. Men hun ville selvfølgelig ikke gi gratis millionreklame til et merke hun ikke eide selv. Ved å sikre seg 51 % av aksjene i Bxr AS, gikk hun fra å være en innleid profil til å bli den reelle hovedeieren av nettsalget til Nude. Så startet den massive kampanjen på Snapchat. Feeden ble fylt med tårer og angst. Dette fungerte som oppbygging for å treffe den harde kjernen av lojale følgere. Hun nevnte ikke noe om konkursen ennå, men la opp til at noe fryktelig hadde skjedd. De hadde rød løper og lansering av samarbeid med fysisk butikk i juni, og har holdt kreditorer for narr lenge. Så kom nyheten om konkursen, men da var alt på plass når det gjelder lansering av ny serie og Nude var den nye "babyen". Dette vitner ikke om en person i dyp psykisk krise som ikke vet hva hun gjør. Dette er en planlagt flytting av verdier. Markedskanalen hennes brukes til å hente ut millioner fra følgerne, mens samarbeidspartnere som Annika Bjørling lar det passere så lenge pengene kommer inn. 4 1 17
Outside Viewer Skrevet 3 timer siden #41586 Skrevet 3 timer siden agent skrev (24 minutter siden): Og I sa nettopp (på sin snap) i forbindelse med lanseringen av «gardin-showet», at hun hadde sagt til Prime-teamet at dersom de skulle være med og filme henne / hun skulle inngå en avtale med de, så MÅTTE prime-teamet har økonomi til å dra dit hun ville. Hun levde ikke «et vanlig liv» der hun skulle filme på kafeer og inne… 2 5
Outside Viewer Skrevet 3 timer siden #41587 Skrevet 3 timer siden Doris Becker skrev (12 minutter siden): Isabel Raad hevder å være et passivt offer som ikke skjønner business eller hva hun signerer på. Ta en titt på selskapsstrukturen i det nye selskapet Bxr AS. Dette viser oss noe helt annet enn en forvirret og psykisk syk influenser. Nude Beauty-produktene var tidligere eid med 100 % av samarbeidspartneren Beauty Rebels AS (ved Annika Bjørling). Raad var i praksis bare ansiktet utad og en markedsføringskanal. Men samtidig som klesmerket Ivorie Studio gikk mot konkurs, skjedde det store endringer i kulissene. Bxr AS ble startet i februar 2026. Isabel Raad AS eier majoriteten med 51 % av aksjene. Beauty Rebels AS eier 49 %. Hvorfor ble dette selskapet opprettet nå? Fordi Raad visste at Ivorie var ferdig, og at hun måtte flytte fokuset i kanalene sine over på Nude for å holde inntektene oppe. Men hun ville selvfølgelig ikke gi gratis millionreklame til et merke hun ikke eide selv. Ved å sikre seg 51 % av aksjene i Bxr AS, gikk hun fra å være en innleid profil til å bli den reelle hovedeieren av nettsalget til Nude. Så startet den massive kampanjen på Snapchat. Feeden ble fylt med tårer og angst. Dette fungerte som oppbygging for å treffe den harde kjernen av lojale følgere. Hun nevnte ikke noe om konkursen ennå, men la opp til at noe fryktelig hadde skjedd. De hadde rød løper og lansering av samarbeid med fysisk butikk i juni, og har holdt kreditorer for narr lenge. Så kom nyheten om konkursen, men da var alt på plass når det gjelder lansering av ny serie og Nude var den nye "babyen". Dette vitner ikke om en person i dyp psykisk krise som ikke vet hva hun gjør. Dette er en planlagt flytting av verdier. Markedskanalen hennes brukes til å hente ut millioner fra følgerne, mens samarbeidspartnere som Annika Bjørling lar det passere så lenge pengene kommer inn. Fy så kynisk! Har også holdt «de vanlige kundene» for narr. Den siste ivorie-mailen jeg fikk (reklame med link til butikken og oppfordring til å shoppe der) var 18.aug i år. Ville vært «på vakt» om jeg inngikk noe samarbeid med I. Hun «hiver hvem som helst under bussen», når som helst. 3 11
Teflonhjernen Skrevet 3 timer siden #41588 Skrevet 3 timer siden Bendie skrev (3 timer siden): Terningkast 5️⃣ Testpanelet med et aldersspenn på 12–40 år var enige om at produktene i julekalenderen overrasket både når det gjelder utseendet og kvaliteten. Dette lukter godt, er pent og lever opp til navnet «Nude» med sitt naturlige preg https://www.nettavisen.no/kjendis/test-av-isabel-raads-nude-beauty-julekalender-wow/r/5-95-2621611 Dette er jo kalenderen fra 2025. Se dato inne på linken, september 2025. 3 3
Outside Viewer Skrevet 3 timer siden #41589 Skrevet 3 timer siden Doris Becker skrev (32 minutter siden): Også er det måten hun setter seg selv i sentrum. Det gir meg mugg på ryggen, som en annen så fint sa det... https://www.seher.no/kjendis/donerte-svimlende-sum/83889579 Men her mener jeg man må kritisere Andresen også. Dette minner om noe vi historisk ikke vil forbinde oss med. Vi bør alle gi penger, uten å forvente hyllest og møter med den lokale prinsen foran rullende kameraer. Helledussen! Leste kommentaren på Instagram-innlegget. 🤯🤯 Er det bare jeg som seriøst føler meg uvel når jeg ser den «filmen»? Det handler IKKE om at barna / skolen fortjener hjelp/utstyr/utdannelse! Det handler ikke om at I har donert egne penger / bedriftens penger. Det handler ikke om at hun evnt tjener mer på å donere det hun evnt gjør (ved å bruke det som content / «reklame». Det handler ikke om at bedrifter får skatte-fradrag av å donere. Det handler ikke om at I har hatt en tøff oppvekst og evnt er glad i og «føler med barn som har det vanskelig». Det handler ikke om misunnelse. Det handler om at det føles feil på alle mulige måter å sette seg selv i sentrum, bli hyllet, takket og filmet mens hun gjør det. 🤯🤯 1 1 9
AtleH Skrevet 2 timer siden #41590 Skrevet 2 timer siden 4 hours ago, Outside Viewer said: Er det mulig å tjene noe på julekalenderen når de selges «så billig»? 🤔 Innkjøpsprisen er fra 30-60 kroner pr. produkt. 4 2 5
Ellenn Skrevet 2 timer siden #41591 Skrevet 2 timer siden skeiv-ostepop skrev (1 time siden): Det var ikke det jeg sa? skeiv-ostepop skrev (1 time siden): Ja nå blir det påstått at jeg ikke unner barna dette, eller at jeg ikke ser nytten av at de har skikkelige pulter. Lavmål. Dette er hva du skrev, du tviler på at et ordentlig klasserom og ordentlige pulter har gitt noen nytte for barna jeg klarer ikke å lese det som noe annet enn at du tenker at de har det like bra sittende på et jordgulv Og jeg tviler på at det har gitt særlig mye nytte for skolen, barns og prosjektet 1 1 2
SaraEmil Skrevet 2 timer siden #41592 Skrevet 2 timer siden Det at folk er helt blinde for PR-verdien i dette, er nesten fascinerende. En donasjon på en million kroner gitt med kameraene påslått gir en enorm kommersiell gevinst i form av gratis medieomtale, merkevarebygging og enorm goodwill. Det pisket opp salget her hjemme fordi kundene følte de støttet en god sak, og nå brukes det som et evig forsvarsverk hver gang bedriftens lovbrudd blir adressert. Når den PR-verdien og det økte salget man sitter igjen med er verdt langt mer enn summen som ble gitt bort, er det ikke ren veldedighet – det er ekstremt smart, kynisk og lønnsom markedsføring. 1 9
Ellenn Skrevet 2 timer siden #41593 Skrevet 2 timer siden agent skrev (1 time siden): Jeg kan også bruke AI: Ja 😊 Isabel Raad hadde vært i India før november 2025 – faktisk i november 2024. Jeg fant ganske tydelig dokumentasjon på det: Se og Hør publiserte 13. november 2024 en sak om at Isabel nylig hadde vært i landsbyen Chandelao i India, hvor hun blant annet kjøpte leker for over 200 000 kroner til barna der. Det var også den turen som ser ut til å ha startet skoleprosjektet. VG skriver senere at hun ble inspirert til å bidra økonomisk til skolen etter et tidligere besøk i landsbyen, da hun så forholdene barna hadde. Hun ga deretter én million kroner til et nytt skolebygg med plass til 240 elever. Og jeg fant faktisk en diskusjon fra 14. november 2024, mens turen fortsatt var fersk, hvor en følger skriver: «Synd hun ikke var lengre i India. Ville sett mere derifra.» Så tidslinjen ser ut til å være: November 2024: Første dokumenterte tur til Chandelao → møter barna og ser skolen → kjøper leker og blir engasjert i stedet. Etterpå: Hun bestemmer seg for å finansiere skolebygget med én million kroner. November 2025: Hun drar tilbake til India, denne gangen blant annet i forbindelse med åpningen av skolebygget. Så hvis du lurte på om India-turen i november 2025 var første gang hun var der: nei, hun hadde vært på akkurat samme sted omtrent ett år tidligere. 😊 4
skeiv-ostepop Skrevet 2 timer siden #41594 Skrevet 2 timer siden Ellenn skrev (8 minutter siden): Dette er hva du skrev, du tviler på at et ordentlig klasserom og ordentlige pulter har gitt noen nytte for barna jeg klarer ikke å lese det som noe annet enn at du tenker at de har det like bra sittende på et jordgulv Og jeg tviler på at det har gitt særlig mye nytte for skolen, barns og prosjektet Men du ser vel innlegget jeg svarte på? Om problemet er vilje eller noe annet vet jeg ikke, men poenget var at jeg tviler på at de hadde særlig nytte av spalteplassen Isabel gav prosjektet med å være der. Det var først og fremst kun nyttig for henne. Men det var vel ikke helt sånn du ville tolke det. 2 6
Doris Becker Skrevet 2 timer siden #41595 Skrevet 2 timer siden Outside Viewer skrev (18 minutter siden): Helledussen! Leste kommentaren på Instagram-innlegget. 🤯🤯 Er det bare jeg som seriøst føler meg uvel når jeg ser den «filmen»? Det handler IKKE om at barna / skolen fortjener hjelp/utstyr/utdannelse! Det handler ikke om at I har donert egne penger / bedriftens penger. Det handler ikke om at hun evnt tjener mer på å donere det hun evnt gjør (ved å bruke det som content / «reklame». Det handler ikke om at bedrifter får skatte-fradrag av å donere. Det handler ikke om at I har hatt en tøff oppvekst og evnt er glad i og «føler med barn som har det vanskelig». Det handler ikke om misunnelse. Det handler om at det føles feil på alle mulige måter å sette seg selv i sentrum, bli hyllet, takket og filmet mens hun gjør det. 🤯🤯 Nei, du er overhode ikke alene om å føle det slik. Magen vrir seg når man ser de scenene. Derfor ble jeg veldig glad da anmelderen i VG kalte det akkurat det det er: Ubehagelig hvit frelser-kompleks i full effekt. Det at barna fikk et skolebygg er isolert sett kjempefint, men måten det blir filmet, regissert og brukt på, er dypt problematisk. Sammenligningen med feks Pablo Escobar høres kanskje drøy ut for noen, men jeg velger allikevel å trekke en parallell. Escobar bygde fotballbaner, hus og ga store summer til fattige i Medellin. Og det var ikke fordi han var uselvisk og god, men fordi han kjøpte seg lojalitet, bygde et moralsk skjold mot myndighetene, og brukte det til å hvitvaske et ellers skittent rykte. Han fikk en helgen-status, og ble nesten president! Penger er makt og kontroll. 1 9
Teflonhjernen Skrevet 2 timer siden #41596 Skrevet 2 timer siden Tror vi alle kan være enige om at Isabel aldri gjør noe uten at hun tjener penger på det. 1 8
Bendie Skrevet 2 timer siden #41597 Skrevet 2 timer siden Teflonhjernen skrev (40 minutter siden): Dette er jo kalenderen fra 2025. Se dato inne på linken, september 2025. Ja, det er jeg klar over. Det kom muligens ikke godt nok frem. Jeg ville bare vise til at de har levert tidligere. Med tanke på slakten CAIA, fikk for noen år tilbake. . 2
Zena33 Skrevet 2 timer siden #41598 Skrevet 2 timer siden SaraEmil skrev (11 minutter siden): Det at folk er helt blinde for PR-verdien i dette, er nesten fascinerende. En donasjon på en million kroner gitt med kameraene påslått gir en enorm kommersiell gevinst i form av gratis medieomtale, merkevarebygging og enorm goodwill. Det pisket opp salget her hjemme fordi kundene følte de støttet en god sak, og nå brukes det som et evig forsvarsverk hver gang bedriftens lovbrudd blir adressert. Når den PR-verdien og det økte salget man sitter igjen med er verdt langt mer enn summen som ble gitt bort, er det ikke ren veldedighet – det er ekstremt smart, kynisk og lønnsom markedsføring. I dag har det blitt kjent at Ivorie først gjorde donasjoner etter at dokumentasjon ble etterspurt. Så hvorfor hennes private prosjekt i India plutselig ble det mest interessante her inne i dag har jeg en helt klar formening om, viktig å få bort fokuset fra dagens sak. En slags vasking av alvorlige forhold i Ivorie, et PR-stunt som kan brukes i alle sammenhenger, også der det ikke finnes en sammenheng. 1 9
Lykkeliten* Skrevet 2 timer siden #41599 Skrevet 2 timer siden Teflonhjernen skrev (3 minutter siden): Tror vi alle kan være enige om at Isabel aldri gjør noe uten at hun tjener penger på det. Hvem har gjort deg til talsperson for alle? 4
Blåvinge Skrevet 2 timer siden #41600 Skrevet 2 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (9 timer siden): Dette er grav alvorlig!! Og dette har jeg mistenkt lenge.. Jeg må bare takke deg! Det var du som fikk opp øynene mine her for over et år siden, du har forstått det hele veien, og jeg er glad for at jeg også sø det du så. Når jeg først begynte å følge med på Isabel, så likte jeg henne godt, sjarmerende og morsom, jeg leste her inne, og etterhvert så jeg postene dine gav mening, det var noe guffent rundt det hele. Jeg har sett det lenge nå selv, hvor kynisk, kalkulert og løgnaktig den dama har vært. Helt forkastelig, men det har vært som å tale for døve ører når folk hardnakka fortsatte å støtte henne. Bak glansbildene viser oss faktisk sannheten nå. Sannheten du hele tiden har visst. TuppenogLillemor, heder og ære til deg som så falskheten skinne gjennom tidlig ❤️👏 4 4 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå