Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bendie skrev (2 minutter siden):

Jeg så skolen og hvordan forholdene var. De satt på bakken og det var så vidt lys der inne. Der og da bestemte jeg meg for å donere én million kroner, sier Raad

Hele søskenflokken hennes er på plass i India for å feire åpningen av skolen, som skjedde på fredag. Donasjonen har gått til å bygge et nytt skolebygg med plass til 240 flere elever

Så hvordan kan tilbygget stå ferdig i nov 25, Om Isabel ble presset av tv 2 dokumentaren.? 

https://www.vg.no/rampelys/i/Wvl7La/isabel-raad-donerer-en-million-kroner-til-skole-i-india

Nå er det veldig lenge siden jeg fulgte Isabel, men hun sa selv på snap når noen etterspurte info om skolen, at det var problemer med å overføre pengene og at hun «ikke helt visste» eller noe i den duren. Det var ganske lenge etter at mediene hadde skrevet om skolen og donasjonen. Mulig hun faktisk har overført i ettertid, men hun sa ihvertfall selv at det ikke var så lett som de trodde å gi de pengene, så det ble ikke gjort. Har som sagt ikke hatt tid til å titte innom så mye det siste året, så mye mulig hun har fått ordnet det. Men, det var leeenge etter at hun gikk ut i media og fortalte om donasjonen, at hun selv sa de ikke hadde overført pengene.

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lana01 skrev (Akkurat nå):

At programmet har vært planlagt i et år . Påbygger sto ferdig nov 24 

Du blander sammen hennes personlige donasjon med hva som var lovet fra Ivorie. Ivorie var ikke involvert i donasjonen i India, da ville de jo selvsagt ha lagt frem bevis for det. 

Link til artikkel som bekrefter at dette var en personlig donasjon (som hun for øvrig har tjent inn for lengst):

https://www.vg.no/rampelys/i/Wvl7La/isabel-raad-donerer-en-million-kroner-til-skole-i-india

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Doris Becker skrev (9 minutter siden):

Den totale kostnaden for å ferdigstille og importere en slik "luksuskalender" ligger på  rundt 250 til 400 kroner tipper jeg. 

Med en bruttofortjeneste på  rundt 80–85 %.

Noen har nevnt at Beauty Rebels kopierer Caia Cosmetics.  Finansavisen omtalte hvordan Caia Cosmetics omsatte julekalendere for 36 millioner kroner på under en time.
Forbrukerne betalte dyrt for en oppgitt "luksusverdi", men ble møtt med billige reiseartikler og restlager.
Eierne håvet inn over 90 millioner i rent utbytte. Dette er en klassisk influenser-strategi. De utnytter lojaliteten til følgerne for å selge produkter med skyhøye marginer,  på en måte som gir dopaminkick, med  tidsfrist , limited edition og FOMO. Forbrukerne glemmer å sjekke hva innholdet faktisk er verdt. I Raad sitt tilfelle er det nå helt absurde tilstander, hvor de oppfører seg som en sekt i tillegg, etter hendelsen med hunden.

https://www.finansavisen.no/nyheter/handel/2022/07/12/7898252/caia-cosmetics-doblet-overskuddet

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Tittitt skrev (4 minutter siden):

Nå er det veldig lenge siden jeg fulgte Isabel, men hun sa selv på snap når noen etterspurte info om skolen, at det var problemer med å overføre pengene og at hun «ikke helt visste» eller noe i den duren. Det var ganske lenge etter at mediene hadde skrevet om skolen og donasjonen. Mulig hun faktisk har overført i ettertid, men hun sa ihvertfall selv at det ikke var så lett som de trodde å gi de pengene, så det ble ikke gjort. Har som sagt ikke hatt tid til å titte innom så mye det siste året, så mye mulig hun har fått ordnet det. Men, det var leeenge etter at hun gikk ut i media og fortalte om donasjonen, at hun selv sa de ikke hadde overført pengene.

Det er mulig. Jeg husker heller ikke alle detaljene, rundt det. Men at Isabell har gjort mye for skolebarna der nede. Er det liten tvil om. Hun har også videresolgt vesker  og sjal for damene. Så om det skurrer noe rundt ivorie og verdighet. Så har personen Isabel gitt mye. 

• Nyttig 2
Skrevet
Lana01 skrev (48 minutter siden):

Med tv kamera på slep? 

De mest dedikerte her er sannsynligvis sjalu konkurrenter og jobber intenst for å skade merkevaren til Isabel. Argumentene de kommer med er hinsides fornuft. Forfalske det som skjedde i India…. Da gripes det etter halmstrå! Jeg var overbevist om at skuffelsen ville bli enorm i dag når dokumentaren kom og at diktning og konspirasjonen ville nå nye høyder her på tråden. Jeg fikk rett.

• Nyttig 4
Skrevet
Doris Becker skrev (Akkurat nå):

Noen har nevnt at Beauty Rebels kopierer Caia Cosmetics.  Finansavisen omtalte hvordan Caia Cosmetics omsatte julekalendere for 36 millioner kroner på under en time.
Forbrukerne betalte dyrt for en oppgitt "luksusverdi", men ble møtt med billige reiseartikler og restlager.
Eierne håvet inn over 90 millioner i rent utbytte. Dette er en klassisk influenser-strategi. De utnytter lojaliteten til følgerne for å selge produkter med skyhøye marginer,  på en måte som gir dopaminkick, med  tidsfrist , limited edition og FOMO. Forbrukerne glemmer å sjekke hva innholdet faktisk er verdt. I Raad sitt tilfelle er det nå helt absurde tilstander, hvor de oppfører seg som en sekt i tillegg, etter hendelsen med hunden.

https://www.finansavisen.no/nyheter/handel/2022/07/12/7898252/caia-cosmetics-doblet-overskuddet

Nå fikk julekalenderen til Nude gode anmeldelser i fjor. 

Saken med caia skapte mye negativt omtale, så jeg tviler på om andre aktører vil dit.  

• Nyttig 3
Skrevet
elisabeth30 skrev (14 minutter siden):

Fra serien Bak glansbildene på TV2

Isabel: «Jeg har et shoppingbudsjett på 500 000 kr måneden.»

raadsquad: «hun vokste opp i en fosterfamilie. Men hun har fortsatt beina godt plantet på jorda.» 

😳😳😳

Rimelig kleint de to RS som stilte opp der i starten 🙈

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
Outside Viewer skrev (27 minutter siden):

Er det mulig å tjene noe på julekalenderen når de selges «så billig»? 🤔

Det er en gavepakke til kundene.

• Liker 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (40 minutter siden):

Timingen er jo til å le av.

Så ETTER at TV2 spør om dokumentasjon på donasjon fra 2024 fra Ivorie så donerer hun tilfeldigvis 1 mill til et prosjekt i India som hun vet hun får mye oppmerksomhet rundt?

skeiv-ostepop skrev (52 minutter siden):

Ja? Som om det ikke er mulig å forfalske?

Troverdigheten hennes er jo lik null.

Men penger til prosjekter i India - DET har vi troen på!!!

Bendie skrev (53 minutter siden):

Hun klipper neppe snorer i India, for noen penger hun ikke har donert…

Zena33 skrev (5 minutter siden):

Du blander sammen hennes personlige donasjon med hva som var lovet fra Ivorie. Ivorie var ikke involvert i donasjonen i India, da ville de jo selvsagt ha lagt frem bevis for det. 

Link til artikkel som bekrefter at dette var en personlig donasjon (som hun for øvrig har tjent inn for lengst):

Det er dette jeg svarer på ang skoleprosjektet

ja jeg er klar over dette. Har ikke sett dokumentaren enda, så vanskelig å kommentere den

men vil tro at mye av konflikten ligger her , mellom Isabel og Synnøve. . De pengene som ble lovet donert
vi får nok ikke den fulle sannheten før etter rettssaken 

• Nyttig 5
Skrevet
Sveits35 skrev (1 minutt siden):

Ja, det er kun reklame for å opprettholde gode kundeforhold. Tror neppe de tjener på dette. 

• Nyttig 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (3 timer siden):

Denne kontakten med advokater kan også være at gjelder råd iht hun har opptrådt ulovlig… 🤔 Hun forteller gjerne «halvsannheter» for å redde seg selv.

Selvsagt kontaktet hun advokat etter at TV2 begynte å grave i denne saken i oktober i fjor. Og dette holdt hun hemmelig for følgerne sine i månedsvis på tross av at hun forteller dem «alt», noe som selvsagt ingen gjør. 
Og så lyver hun om «stalkeren» i resepsjonen. Framstilte det som det var en «gal» kvinne, i stedet for å si at det var en journalist. 
Og sympatien fra RS lot ikke vente på seg.

Når hun så «åpner opp» er det svik-og rettssakprat som er taktikken. 
Resten er historie. 

• Liker 6
  • Nyttig 12
Skrevet
Lana01 skrev (4 minutter siden):

Det er dette jeg svarer på ang skoleprosjektet

ja jeg er klar over dette. Har ikke sett dokumentaren enda, så vanskelig å kommentere den

men vil tro at mye av konflikten ligger her , mellom Isabel og Synnøve. . De pengene som ble lovet donert
vi får nok ikke den fulle sannheten før etter rettssaken 

Men er det ikke lov å stille spørsmål rundt påstander folk «vet» er sant rundt Isabel? Det var tydeligvis ingen tvil rundt donasjonen på 1 mill til India men så nå er det litt usikker allikevel.

Og så flytter en mållinjen litt med «hun har uansett gjort mye».

Vet vi egentlig det? Det er løgn etter løgn fra henne. Det er umulig å vite hva som er fakta og løgn.

• Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Sveits35 skrev (7 minutter siden):

Bendie skrev (5 minutter siden):

Ja, det er kun reklame for å opprettholde gode kundeforhold. Tror neppe de tjener på dette. 

Tror dere virkelig på det dere skriver her? Det er i så tilfelle dagens mest naive jeg har lest.

• Liker 5
  • Nyttig 13
Skrevet
Carrot skrev (2 timer siden):

"et av lysene ble midlertidig stanset etter en sak fra TV 2 om manglende merking mot allergiske reaksjoner." dette i følge det store internettet.. 
altså dreier det seg ikke om en giftig potet  akkurat :Psamtidig skrriver jo TV2 i en av sine artikler om dette at
"
daværende daglig leder Synnøve Paus Hedberg argumenterte blant annet med at dette var «forretningssensitiv informasjon»."

altså er ikke IR helt alene ansvarlig for "skandalen" og hun har nok rett i at hun har frontet dette i "god tro" også siden hun ikke på alle områder fremstår som spesielt smart om jeg skal være ærlig og ha en mening, men at hun går inn for å tjene penger på svindel er en drøy påstand.

sannheten ER- det er helt riktig, MEN basert på ståstedet man ser den fra også:
Instagram

«Ståstedet» her er jo rent lovmessig / rettslig?! 

• Nyttig 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Tror dere virkelig på det dere skriver her? Det er i så tilfelle dagens mest naive jeg har lest.

Eh… ja. De som bruker produktene til Nude kjøper de i beste fall når de har 25% avslag i butikker rundt omkring. Produktene i kalenderen selges for langt under halv pris. Du skjønner at det er en god deal?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sveits35 skrev (11 minutter siden):

De mest dedikerte her er sannsynligvis sjalu konkurrenter og jobber intenst for å skade merkevaren til Isabel. Argumentene de kommer med er hinsides fornuft. Forfalske det som skjedde i India…. Da gripes det etter halmstrå! Jeg var overbevist om at skuffelsen ville bli enorm i dag når dokumentaren kom og at diktning og konspirasjonen ville nå nye høyder her på tråden. Jeg fikk rett.

Jeg stilte spørsmål om det og påpekte at snorklipping i seg selv trenger å dokumentere noe. Men nå er det tydeligvis ikke lenger sikkert at hun donerte noe så kanskje folk bør stille spørsmål oftere?

Jeg skjønner jo behovet for å svartmale kritikk som hat.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Sveits35 skrev (1 minutt siden):

Eh… ja. De som bruker produktene til Nude kjøper de i beste fall når de har 25% avslag i butikker rundt omkring. Produktene i kalenderen selges for langt under halv pris. Du skjønner at det er en god deal?

Det jeg skjønner er at produktene er så overpriset at selv til under 70% av prisen så tjener Nude penger på produktene.

Det bør jo gi noen noe å tenke over.

• Liker 2
  • Nyttig 15
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Jeg stilte spørsmål om det og påpekte at snorklipping i seg selv trenger å dokumentere noe. Men nå er det tydeligvis ikke lenger sikkert at hun donerte noe så kanskje folk bør stille spørsmål oftere?

Jeg skjønner jo behovet for å svartmale kritikk som hat.

Jeg har ikke brukt ordet hat. Det du kommer med om India er ikke kritikk, det er dumskap. Alt som skjedde i India er godt dokumentert. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (7 minutter siden):

Terningkast  5️⃣ 

Testpanelet med et aldersspenn på 12–40 år var enige om at produktene i julekalenderen overrasket både når det gjelder utseendet og kvaliteten. Dette lukter godt, er pent og lever opp til navnet «Nude» med sitt naturlige preg

https://www.nettavisen.no/kjendis/test-av-isabel-raads-nude-beauty-julekalender-wow/r/5-95-2621611

Endret av Bendie
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...