Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sveits35 skrev (7 minutter siden):

Den gruppa burde få fjerne alle anonyme brukere. Noe så patetisk og feigt. Anonyme på Facebook 😂

Det er egentlig ikke så rart at en ønsker å være anonym når en ser hvor personlig enkelte tar det òg bokstavlig talt organiserer en angivertjeneste på vegne av Isabel. Og på toppen av det har man personer som Tiril som gjerne kontakter familie og arbeidsgiver til personer man «vil ta».

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Outside Viewer skrev (6 timer siden):

💯

Å forsvare dette, er ikke å forsvare I. Det er faktisk å forsvare løgn, svindel og manipulasjon. 

Ja. Det er et mye større bilde enn påstått hat til en influenser. Bare fordi hun er søt og god og har hatt en påstått fæl barndom så kan man ikke holde på som man vil. Har engasjert meg masse før i andre influenser tråder, under andre nick. Så har ikke noe personlig imot Isabel,for følger ingen influensere, og bruker ikke snap, men utnytting av følgere og annet snusk. Og å tjene seg rik på å spille på sympati blandt annet.

Endret av Margit777
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (20 minutter siden):

Det er egentlig ikke så rart at en ønsker å være anonym når en ser hvor personlig enkelte tar det òg bokstavlig talt organiserer en angivertjeneste på vegne av Isabel. Og på toppen av det har man personer som Tiril som gjerne kontakter familie og arbeidsgiver til personer man «vil ta».

Er dette FB gruppen? Er det anonym brukerknapp , som kan tas i bruk.? 
Da kan administrator , i dette tilfelle Isabel se hvem de anonyme brukerene er og luke ut evnt brukere hun ikke  ønsker i gruppen 

I teorien kan folk som Tiril lage seg en falsk profil , og vil trolig . Kontrfollbehovet er nok stort . Det er verdt å merke seg . 

• Nyttig 2
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Og ikke et ord der om prisen, som var det jeg kommenterte.

De kommenterer at prisen er litt stiv, derfor får den ikke full score, men terningkast 5. 

Produktene er i full størrelse og de er satt ned med over 60%. I tillegg koster det å produsere eskene. Så fortjenesten vil være lav. 
Jeg står fast på mitt syn, om at dette gjøres ført og fremst, som en god reklame. De tjener langt mer på andre lanseringer. Som selger bra. 

Om det er valuta for pengene, kommer vel an på om det er produkteter, som vil bli brukt. Personlig bruker jeg kun noen få produkter fra Nude. Så uaktuelt for meg. Men mange handler julekalender, som en del av  førjulstiden. Og da har Nude er et like bra , om ikke et bedre valg, enn mange av konkurrentene. Helt bortkastet i hvertfall og kjøpe sjokolade kalendere til mange hundre kroner. 

Skrevet
Lana01 skrev (3 minutter siden):

Er dette FB gruppen? Er det anonym brukerknapp , som kan tas i bruk.? 
Da kan administrator , i dette tilfelle Isabel se hvem de anonyme brukerene er og luke ut evnt brukere hun ikke  ønsker i gruppen 

I teorien kan folk som Tiril lage seg en falsk profil , og vil trolig . Kontrfollbehovet er nok stort . Det er verdt å merke seg . 

Det er innstilling i grupper om en tillater anonyme brukere eller ikke.

Men jeg kan jo fort se for meg at dette var en baktanke med at Isabel lagde ny gruppe. Som admin får hun veldig mye mer innsikt i brukerene enn ellers. Og om hun godtar anonyme brukere så vil hun uansett se det, og kan fint røyke ut for eks Tiril og hennes familie. Men det er bare en spekulasjon fra min side. Men ikke helt uten grunn. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Det var en ekte RS hersketeknikk skjønner jeg. Tåler ikke spørsmål..

«Trådklipping kan forfalskes» er ikke et spørsmål. Var det forfalskning når hun kjøpte alle lekene i en lekebutikk året før også, tror du? 

agent skrev (1 time siden):

Hvis jeg ikke husker feil, hadde hun teatime om at overføring av pengene var vanskelig. 

Hun og familien hadde Prime på slep i India, det vi så i India var skuespill. 

Men nå skal jeg komme med en hysterisk teori.

På mange sånne lette reality serier, pleier mange ganger oppdragsgiver betale kostnader for å lage content. 

Så vi skal ikke se bort fra at turen, gaver og donasjon er betalt av Prime. 

Hvorfor skulle hun ha problemer med betalingen til India🧐 Er vel ikke problemer å overføre million beløp i Dubai.

Hun slet med overføring til India, pga regler for overføring av penger. Hun klarte det til slutt.

Avslørte ikke dokumentaren nok dritt for enkelte her inne?

Endret av Ellenn
  • Nyttig 3
Skrevet
Doris Becker skrev (51 minutter siden):

Måten dette prosjektet har blitt brukt som kynisk og regissert content på sosiale medier, står i en sterk kontrast til hvordan seriøse bistandsaktører opererer. De bildene og videoene der hun lar seg hylle som en helgen av sårbare barn, er akkurat det anmelderne påpeker: "Hvit frelser-komplekset" in full effect. Det er direkte ubehagelig å se på.

Bra skrevet igjen!
Det er så «cringe». I har totalt mangel på sosiale antenner og har mistet fotfestet fullstendig. Synes nå jeg. 

• Nyttig 3
Skrevet
Bendie skrev (1 time siden):

Det er mulig. Jeg husker heller ikke alle detaljene, rundt det. Men at Isabell har gjort mye for skolebarna der nede. Er det liten tvil om. Hun har også videresolgt vesker  og sjal for damene. Så om det skurrer noe rundt ivorie og verdighet. Så har personen Isabel gitt mye. 

Kom hun så langt at prosjektet med sjal og vesker ble iverksatt? Jeg kan ikke huske. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden):

Det er innstilling i grupper om en tillater anonyme brukere eller ikke.

Men jeg kan jo fort se for meg at dette var en baktanke med at Isabel lagde ny gruppe. Som admin får hun veldig mye mer innsikt i brukerene enn ellers. Og om hun godtar anonyme brukere så vil hun uansett se det, og kan fint røyke ut for eks Tiril og hennes familie. Men det er bare en spekulasjon fra min side. Men ikke helt uten grunn. 

Ja, hun vil nok ha kontroll . Og vil tro at de lukes  ut ja, forståelig. Men Tiril  kan allikevel få tilgang, via en falsk profil . 

Skrevet
Natu skrev (Akkurat nå):

Kom hun så langt at prosjektet med sjal og vesker ble iverksatt? Jeg kan ikke huske. 

Ja, hun viste frem strandbagger og sjal på snap. Men jeg vet ikke hvordan det gikk. Og om de fikk solgt alt.. 

Skrevet
Ellenn skrev (3 minutter siden):

«Trådklipping kan forfalskes» er ikke et spørsmål. Var det forfalskning når hun kjøpte alle lekene i en lekebutikk året før også, tror du?

Ja det var et svar til spørsmål om trådklippingen og var arrangert.

Og nå er det jo kommet på bordet at Prime sannsynligvis dekket hele reisen og klippingen passet seg godt på kamera.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Natu skrev (2 minutter siden):

Aldri hørt om. Var dette i regi av Ivorie? 

• Nyttig 1
Skrevet
Snoopy82 skrev (3 timer siden):

Har Isabel visst at lysene inneholdt ting som kan påvirke allergi og er helseskadelig? Eller er det noe hun ikke har visst, men som er absolutt hennes ansvar å sette seg inn i før det blir solgt. 

Er det dette som er årsaken til å legge et firma konkurs som angivelig omsetter for så mange millioner? Kunne hun ikke bare trukket de fra markedet som andre gjør når de oppdager ting inneholder stoffer de ikke burde? Barneleker, lamper, mat osv blir jo stadig tilbakekalt.

Hvorvidt de pengene er gitt til veldedighet tror jeg et fåtall av kjøpere bryr seg om, de hadde kjøpt produktene uansett om det var markedsført eller ikke. Det betyr selvfølgelig ikke at det er greit de ikke gjør det, når de sier det. 

Trodde ikke de lysene var så stor andel av det de solgte, så virker som et svakt grunnlag å melde oppbud på? 

Nei, ikke sett på dokumentaren enda så spør på grunnlag av det jeg har lest her inne. Skal se i kveld etter jobb 😊

Hun har bevisst ikke sagt noe om lysene, for da hadde firmaet måtte vært nødt til å tilbakebetale alle pengene til misfornøyde kunder.

• Nyttig 2
Skrevet
Bendie skrev (Akkurat nå):

Ja, hun viste frem strandbagger og sjal på snap. Men jeg vet ikke hvordan det gikk. Og om de fikk solgt alt.. 

Det er her problemet ligger. Det blir brukt for å legitimere hennes godhet at hun gjør sånne ting. Men når alt kommer til alt er det få som husker om hun egentlig overførte pengene. Eller solgte sjalene. Eller hvordan det nå egentlig var igjen…

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Doris Becker skrev (1 time siden):

Jada, lipglossen lukter godt og toalettmappen har sikkert et pent design.  Det står ingenting  om en uavhengig  granskning av hva råvarene faktisk koster. Testen hjelper dermed Nude med å legitimere den høye utsalgsprisen overfor forbrukerne.
At produktene får terningkast fem, endrer overhodet ikke på regnestykket. Som bransjetallene viser, er produksjonskostnaden på denne typen "private label"-kosmetikk minimal i forhold til utsalgsprisen. Det er fullt mulig å lage et produkt som gir en følelse av "hverdagsluksus", samtidig som man har en skyhøy bruttoavanse på 80–85 %. 

Riktig! Og det at noe lukter godt og ser fint ut forteller heller ingenting om kvaliteten på hverken produktet eller det de inneholder. Ref innlegget til @AtleH om at den nyeste «kremen» til I ikke er noe de / hun har «laget», men et eksisterende produkt som hun/de har «klistret» nude-logoen på. (Ja, jeg forstår at de har betalt for å gjøre det og at det er lovlig). 
MEN I selger dette produktet dyrest av alle de andre. (Les i innlegget). Og de har ikke «testa og laga produktet til elsklingene sine selv». Er ikke det litt viktig å vite? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Lana01 skrev (7 minutter siden):

Ja, hun vil nok ha kontroll . Og vil tro at de lukes  ut ja, forståelig. Men Tiril  kan allikevel få tilgang, via en falsk profil . 

Vil tro disse falske profilene har null aktivitet og ingen venner. Men tviler Isabel har tid til å sjekke profilene før godkjenning. Ser nå at fb gruppen har 32k medlemer. 

Skrevet
Bendie skrev (2 timer siden):

Hun klipper neppe snorer i India, for noen penger hun ikke har donert…

Hun har vel donert noe, turen til India? Men der tjente hun vel inn igjen mye mere en hun donerte. Passet godt på og få vist frem at hun ga litt penger der👍

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lina 34 skrev (1 minutt siden):

Hun har vel donert noe, turen til India? Men der tjente hun vel inn igjen mye mere en hun donerte. Passet godt på og få vist frem at hun ga litt penger der👍

Turen til India var nok betalt av Prime.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Teflonhjernen skrev (1 time siden):

Rimelig kleint de to RS som stilte opp der i starten 🙈

Jeg hadde vært så flau altså, spesielt hun til venstre som er admin på gruppen Isabel forlot å stakk i ryggen 😬 Tipper hun må føle seg rimelig dum for å ha stilt opp i den dokumentaren nå, når det er takken hun fikk etterpå.

Uansett bare flaut å se to voksne damer sitte å prate slikt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...