Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AtleH skrev (24 minutter siden):

Innkjøpsprisen er fra 30-60 kroner pr. produkt. 

Det er skremmende,det dyreste c-vitamin serumet fra SkinCeuticals koster over 2000 men mellom 30-80 kroner pr produkt å produsere,må legge til at de har vel dokumenterte ingredienser og er et av de beste man får tak i,kan jo bare gi bare gi en lien pekepinn på hvor lønnsom kosmetikk bransjen er,Nude som bare er basert på dårlige ingredienser uten dokumentasjon og tester koster sikkert 2,50🫣fatter ikke at folk smører seg og dusjer i det dritet der,sikkert for at sektlederen sier det er bra

• Liker 3
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lykkeliten* skrev (3 minutter siden):

Hvem har gjort deg til talsperson for alle?

:hoho:

• Nyttig 3
Skrevet
AtleH skrev (35 minutter siden):

Innkjøpsprisen er fra 30-60 kroner pr. produkt. 

W🤯W. 

Takk for svar. Verden vil bedras ja. Har ikke tall på hvor mange ganger I har fortalt elsklingene sine (på snap) at hun har presset prisene så lavt som det overhodet er mulig… For elsklingene sine gjør hun nemlig ALT…

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Sunshade83 skrev (23 timer siden):

Langt i fra trygdet og er verken en elskling eller bestevenn. 

Var litt trøbbel med nettsidene, men fikk tak i julekalenderen. God verdi for pengene om man liker de fleste av produktene. 

Håper du har sattdeh inn i hva produktene inneholder. Her er noen elsemplerIMG_0036.thumb.png.ee83a63e73f293ab8a380bb0322fb631.pngIMG_0035.thumb.png.c314ab9834639b0ae9bb6a1eb472f0ad.png

IMG_0037.png

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Velinda skrev (6 minutter siden):

Det er skremmende,det dyreste c-vitamin serumet fra SkinCeuticals koster over 2000 men mellom 30-80 kroner pr produkt å produsere,må legge til at de har vel dokumenterte ingredienser og er et av de beste man får tak i,kan jo bare gi bare gi en lien pekepinn på hvor lønnsom kosmetikk bransjen er,Nude som bare er basert på dårlige ingredienser uten dokumentasjon og tester koster sikkert 2,50🫣fatter ikke at folk smører seg og dusjer i det dritet der,sikkert for at sektlederen sier det er bra

Kan du dokumentere dette , at denne koster 30-80 kr å produsere 

• Nyttig 4
Skrevet
agent skrev (1 time siden):

Screenshot_20260914_154728_Chrome.jpg

Screenshot_20260914_155618_Google.jpg

Hun har sikkert minimum tjent 1 mill på elsklingene sine, men soler seg i glansen av oppmerksomhet 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Lana01 skrev (1 minutt siden):

Sjekk sammenlikninger i samme nnlegg jeg delte rett over. Det er shampo og risvann. Kremen hun lanserte er en kopi av Medicube sin Capsule frem. Prøv å gjøre en sammenlikning. Hun prøver å presentere alle produktene som sine, men de er kopier eller med svært billige ingredienser/ lite virkestoffer.

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Soli skrev (1 minutt siden):

Sjekk sammenlikninger i samme nnlegg jeg delte rett over. Det er shampo og risvann. Kremen hun lanserte er en kopi av Medicube sin Capsule frem. Prøv å gjøre en sammenlikning. Hun prøver å presentere alle produktene som sine, men de er kopier eller med svært billige ingredienser/ lite virkestoffer.

Raad bruker ikke disse produktene selv, kan vi vel trygt si. Dette er ikke produkter en frisør eller hudpleiesalong ville tatt inn i sitt sortiment.

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
SaraEmil skrev (36 minutter siden):

Det at folk er helt blinde for PR-verdien i dette, er nesten fascinerende.

En donasjon på en million kroner gitt med kameraene påslått gir en enorm kommersiell gevinst i form av gratis medieomtale, merkevarebygging og enorm goodwill. Det pisket opp salget her hjemme fordi kundene følte de støttet en god sak, og nå brukes det som et evig forsvarsverk hver gang bedriftens lovbrudd blir adressert.

Når den PR-verdien og det økte salget man sitter igjen med er verdt langt mer enn summen som ble gitt bort, er det ikke ren veldedighet – det er ekstremt smart, kynisk og lønnsom markedsføring.

Screenshot_20260914_161628_SamsungBrowser.thumb.jpg.91c033f757daf5753f82364f35366d86.jpg

C razy-making 

R otløst

I nnsiktsløst 

N arsissistisk 

G raverende 

E skalerende 

(in my humble opinion, sorry…. Nei forresten..) 

Min kommentar er til screenshot. Innlegget til @SaraEmil er spot on. 🙏

Endret av Outside Viewer
  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Lana01 skrev (5 minutter siden):

Det er kostnaden ja men så kan du plusse på kliniske studier,dokumentasjon,patenter og reklame,jeg jobber med en del produkter og vet litt men det deler jeg ikke med deg,du får Googel it😉

• Nyttig 1
Skrevet
Velinda skrev (1 minutt siden):

Det er kostnaden ja men så kan du plusse på kliniske studier,dokumentasjon,patenter og reklame,jeg jobber med en del produkter og vet litt men det deler jeg ikke med deg,du får Googel it😉

Kunne ikke interessert meg mindre, jeg er kun opptatt av at man dokumenterer påstander 

• Nyttig 5
Skrevet
Velinda skrev (1 minutt siden):

Et "private label"-merke som Nude utvikler sjeldent egne formler fra bunnen av. De kjøper stort sett ferdig testede og EU-godkjente formler direkte fra fabrikker i utlandet. Kostnaden for kliniske studier og dokumentasjon er derfor allerede bakt inn i de lave produksjonskostnadene på 30–60 kroner per produkt.

I en vanlig kosmetikkbedrift går opptil 60–70 % av budsjettet til markedsføring og butikkmarginer. Men her kutter de ut det dyreste leddet i hele bransjen. Isabel Raad står jo for nesten all reklamen selv, helt gratis, gjennom sin egen Snapchat-(traume)kanal.

Dermed snakker vi om en enorm profitt på rundt 80–85 % i Bxr AS, som nå har tatt over netthandelen til Nude.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Ellenn skrev (53 minutter siden):

Jeg kan også bruke AI:

Ja 😊 Isabel Raad hadde vært i India før november 2025 – faktisk i november 2024.

Jeg fant ganske tydelig dokumentasjon på det: Se og Hør publiserte 13. november 2024 en sak om at Isabel nylig hadde vært i landsbyen Chandelao i India, hvor hun blant annet kjøpte leker for over 200 000 kroner til barna der.

Det var også den turen som ser ut til å ha startet skoleprosjektet. VG skriver senere at hun ble inspirert til å bidra økonomisk til skolen etter et tidligere besøk i landsbyen, da hun så forholdene barna hadde. Hun ga deretter én million kroner til et nytt skolebygg med plass til 240 elever.

Og jeg fant faktisk en diskusjon fra 14. november 2024, mens turen fortsatt var fersk, hvor en følger skriver: «Synd hun ikke var lengre i India. Ville sett mere derifra.»

Så tidslinjen ser ut til å være:

November 2024: Første dokumenterte tur til Chandelao → møter barna og ser skolen → kjøper leker og blir engasjert i stedet.
Etterpå: Hun bestemmer seg for å finansiere skolebygget med én million kroner.
November 2025: Hun drar tilbake til India, denne gangen blant annet i forbindelse med åpningen av skolebygget.

Så hvis du lurte på om India-turen i november 2025 var første gang hun var der: nei, hun hadde vært på akkurat samme sted omtrent ett år tidligere. 😊

Svarte på ditt innlegg.

Der du skrev at turen til India var planlagt lenge før Prime kom inn i bildet.

Det var nok veldig godt planlagt,  iforbindelse med kontrakt forhandlingene.

Sikkert en grunn for at turen ble litt forsinket. Husker mange spurte IR skal du ikke snart til India. 

Endret av agent
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Lana01 skrev (22 minutter siden):

Kan du dokumentere, at dette koster 30-80 kr. at producere? 

Det er faktisk enda mindre enn 30 til 60 kroner per stykk når man produserer 10 000 om gangen. Jo større antall man bestiller av det samme produktet, jo lavere kan man få stykkprisen, fordi produksjonen blir billigere per enhet.

Hun ler hele veien til banken.

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Klokkeblomstt skrev (Akkurat nå):

Det er faktisk enda mindre enn 30 til 60 kroner per stykk når man produserer 10 000 om gangen. Jo større antall man bestiller av det samme produktet, jo lavere kan man få stykkprisen, fordi produksjonen blir billigere per enhet.

Hun ler hele veien til banken.

Jeg tror også kostnaden er enda lavere. Når man bestiller i store kvanta stuper stykkprisen ytterligere. Fortjenesten her er rett og slett helt enorm. De lojale følgerne er uansett ikke opptatt av ingredienser eller kjemiske formler, det eneste som betyr noe for dem er de store ordene, emballasjen og fellesskapet de føler de er en del av.

Spørsmålet er om ikke Nude blir et rent nettsalg fremover. Ved å kutte ut fysiske butikker og forhandlere fullstendig, slipper de at eksterne ledd tar opptil 50–70 % av utsalgsprisen.

Hvis de beholder alt som rent nettsalg gjennom det nye Bxr AS, sitter de igjen med nesten hele marginen selv. Så lenge hun kan bruke sin egen Snapchat-kanal mot den harde kjernen av følgere gjennom emosjonell markedsføring, trenger de ikke butikkhyllene i det hele tatt.

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg spurt Google Ai om en sammenlikning av Medicube sin capsule cream som Isabel har laget sin kopi av. Jeg hadde faktisk ikke forventet at det var såpass dårlig. Så min anbefaling til dere som ha bestilt kremen. Bruk angreretten og bestil Medicube sin som er lang bedre og over en 100-lapp billigere i øyeblikket. Bestill «ekte» koreanske merker fr OLIVE young eller noen av de norske nettbutikkene. OLIVE young er Voec innmeldt så du betaler alt via nettbutikken og de kjører mange kampanjer. Har de flestekjente koreanske merkene både i skincare og hår. Bildene ser ut til å havne i feil rekkefølge, start evnt på slutten.

IMG_0038.thumb.png.23253af7d7bfa09ec59859f6648e3ad0.pngIMG_0041.thumb.png.3f1e410a7503d99e488d75c8a55a4aa6.pngIMG_0040.thumb.png.c92a9819095595385fb5ba99e82f9d13.pngIMG_0039.thumb.png.62ee42a8eebf73583ca7833e5a23c97f.png

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet
agent skrev (24 minutter siden):

Svarte på ditt innlegg.

Der du skrev at turen til India var planlagt lenge før Prime kom inn i bildet.

Det var nok veldig godt planlagt,  iforbindelse med kontrakt forhandlingene.

Sikkert en grunn for at turen ble litt forsinket. Husker mange spurte IR skal du ikke snart til India. 

Feil! Turen var ikke forsinket, det ble planlagt i november 2024 at de skulle tilbake i november 2025. 

• Nyttig 2
Skrevet
Doris Becker skrev (50 minutter siden):

Raad bruker ikke disse produktene selv, kan vi vel trygt si. Dette er ikke produkter en frisør eller hudpleiesalong ville tatt inn i sitt sortiment.

Nei, det tviler jeg også på at hun gjør. Heller ikke klærne fra sitt (tidligere) merke. Lurer på om det også er kopier?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Soli skrev (Akkurat nå):

Nei, det tviler jeg også på at hun gjør. Heller ikke klærne fra sitt (tidligere) merke. Lurer på om det også er kopier?

Det er nøyaktig samme forretningsmodell.  Ivorie hevdet å bruke egne designere , men i fast-fashion betyr det i praksis ofte at man bare gjør mindre justeringer på ferdige grunndesign. Fabrikkene har kataloger, som "designeren" plukker ut klær fra, og kaller det egen kolleksjon. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
17 minutter siden, Soli said:

Det rare er jo at hun også skrøt så ofte av denne profesjonelle designeren Ivorie hadde. En designer som klarte å designe et kaffeglass som fantes fra før. Helt identisk, men med noen figurer på glasset. Hvem husker ikke juleglassene med reinsdyr, hvor designeren også fant opp Bambi på nytt, fra Disney.

Endret av AtleH
Doris B. sa det før meg.
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...