Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og oppi alt dette må Isabel Raad AS finne revisor. 10 dager igjen. Ellers blir firmaet tvangsoppløst.

Og Isp AS må ha nytt styremedlem. Ellers risikerer de og tvangsoppløsning. Artigt å bemerke at Isp AS het Ivorie Studio AS før. Skulle nesten tro noen. Visste noe allerede i januar i år….

Men hun er sikkert lærevillig da.

• Liker 5
  • Nyttig 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
agent skrev (7 minutter siden):

Du får melde deg inn på Raad squad  Isabel Raad. 🥰

Akkurat nå er det veldig mye å diskutere,  da blir mann litt ivrig. Det er alvorlige saker, som kommer på en perlesnor.

Jeg tenker jeg skal være edruelig og kritisere Isabel i kraftige ordelag når hun fortjener kritikk. Jeg pleier ikke å spare på kruttet da heller.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Frika skrev (2 minutter siden):

Sier Isabel her at hun ikke kan fortelle elsklingene sine det hun har fortalt til en journalist??

Isabel framstår feig. Hun prøver desperat å bortforklare og fraskrive seg ansvar for alt negativt som skjer. Feig som ikke kan snakke for seg og legge seg flat når hun skjønner at feil har skjedd/at ting ikke har blitt gjort riktig. Hun skyver alt over på Synnøve når det gjelder Ivorie. Kaster Synnøve under bussen. Tar null ansvar og takler ikke kritikk verken i business eller privat.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 30
Skrevet
Frika skrev (8 minutter siden):

Sier Isabel her at hun ikke kan fortelle elsklingene sine det hun har fortalt til en journalist??

Veldig godt poeng.

I følge Isabel sin tekst her er hun skuffet over at journalisten IKKE publiserte all dokumentasjon hun hadde sendt de. Indirekte sier hun da at dette hadde satt saken i et helt annet lys. Og i hennes øyne helt sikkert da et uskyldig lys. Renvasket.

Men siden de ikke gjorde det er hun forbannet. Men hun sier hun selv ikke kan dele denne dokumentasjonen fordi hun står i denne rettssaken…

Det er som du påpeker selvmotsigende. Journalisten har denne dokumentasjonen i følge henne og kunne publisert dette i dag. Hvorfor kan hun ikke gjøre det selv da?

• Liker 3
  • Nyttig 27
Skrevet
agent skrev (21 minutter siden):

Er det mulig å blande forretninger og privatlivet mer enn IR.

Skjønner ikke at det er lov å bruke den aggressive måten å reklamere produktene sine på. På en privat snapchat. Går det dårlig eller noe ikke går hennes vei.

Får vi være vitne til banning,breakdown, piller,gråting . Dette for å samle flokken til krig mot dem som har gått IR imot.

Da er fotsoldatene klare for å krigen for henne.

Helt uforståelig at det er lov. 

Oppi all forretningsdrift får vi høre om snabelriding, graviditetstester toalettbesøk. 

Når det går litt tregt er det mobbing av søster i rus. Soldatene er klare uansett,  selvom det er helt umoralsk på alle måter.

Så har vi stakkars Gucci og hans grusome opplevelser. 

Alt dette for content og penger i kassa.

Jeg skjønner ikke at dette er lov.

TV2 burde lage flere episoder,  det er så mye å ta av.

Jeg glemte å skrive at jeg også håper på flere episoder og mer grundige reportasjer generelt!

Spesielt hadde jeg håpet at de tok for seg selve kapittel 1 i influenser-boka.Bruk barna dine og søsken uten samtykkekompetanse for alt det er verdt. Det er en kynisk forretningsmodell som det er på høy tid at får et skikkelig kritisk søkelys på seg.

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Sveits35 skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker jeg skal være edruelig og kritisere Isabel i kraftige ordelag når hun fortjener kritikk. Jeg pleier ikke å spare på kruttet da heller.

I know. 

• Liker 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (25 minutter siden):

Jeg har noe jeg vil si!☺️❤️ Jeg har fått mye tyn her inne tidligere. Tyn for å være kritisk og tyn for å ha gjennomskuet Raad. Jeg har ikke vært «mild» med å ytre min mening om henne og jeg har lenge sagt at det er noe muffens med henne ivorie.. Flere her inne gikk mot meg å kalte meg hater, løgner og det som måtte være. Alt som har kommet frem i det siste har jeg «påstått» lenge som noen så fint vil kalle det. Og jeg har hatt rett! Jeg har blitt kastet ut fra dette forumet to ganger pga noen har rapportert meg. Det kan ha vært det har gått litt hett for seg må jeg innrømme, men det er fordi jeg brenner så utrulig for rettferdighet og hater måten folk som Isabel driver «business» på. Takk for at tv2 kom ut med denne dokumentaren! Og takk til dere andre som har skjønt tegningen like lenge som meg.. ❤️😎

Du har virkelig fått kjørt deg her inne og ja du har kjørt hardt til tider men tror det er flere her som har sett deg og hørt deg❤️

• Liker 1
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Frika skrev (17 minutter siden):

Ja. Og de biter på av medlidenhet :dåne:

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Doris Becker skrev (46 minutter siden):

Det å kalle dette for å "lære mens veien blir til" er en ekstrem ansvarsfraskrivelse. Vi snakker ikke om en ung jente som har startet en uskyldig liten nettbutikk på jenterommet. Isabel Raad har vært i denne bransjen i over ti år, omsetter for titalls millioner, og har et helt apparat av profesjonelle investorer og advokater i ryggen.

Og kan vi egentlig kalle disse influenserne for "gründere"?

En  gründer skaper gjerne noe nytt fra bunnen av ,  de utvikler unike produkter, bygger opp systemer og tar en reell økonomisk risiko. Det influenserne gjør er noe helt annet. De er i praksis bare levende reklameplakater med en lojal følgerskare. De blir kontaktet av profesjonelle bakmenn som Beauty Rebels, eller Reme, som fikser alt det praktiske;  innkjøp fra Kina-kataloger, EU-godkjenninger, lager og logistikk. Influenserens eneste oppgave er å skape emosjonelt content på snapchat.

Hvis det kommer kritikk, så peker de bare på andre, eller roper om hat og hets. Men når millionene skal hentes ut, da er de plutselig profesjonelle gründere og forretningskvinner. Det er en hån mot folk som faktisk bygger seriøse bedrifter i Norge.

-Så sant!! 👍👍

Og hvem ønsker egentlig «løgn og bedrag» i noen som helst bransjer? Hvem kan forsvare det? Det handler ikke om at det er I (eller noen andre spesielt). Likhet for loven vel?! 

På den ene siden ser vi f.eks. I (i januar i år) bli intervjuet som en «business-leder». -Alt tipp topp og tommel opp. Hun sier (skryter av) at hun har full kontroll er boss-baby og er en leder. Hun har de beste av de beste i sitt team og har advokater som passer på henne og «the legal stuff». Skryter samtidig av at hun har jobbet med dette i 10+ år..

Kan ikke da rett etterpå tro / forvente at alle skal gi henne «fripass» for alle lover og regler fordi hun griner og påstår at hun er helt uvitende. 

Handler ikke om å være «anti-raad» i det hele tatt for min del. Handler om å være «pro-rettferdighet». 

• Liker 4
  • Nyttig 16
Skrevet

De fant spesielt mye toluen i det lyset, men toluen, etylbenzen og xylener kan både frigjøres fra innholdet i lyset og dannes ved brenning, så jeg lurer på i hvilken prosess de fant det. Det kom også frem i etterkant at det var palmevoks i det, det sto ikke på ingrediensene.  Produsenten burde ha merket det riktig og med korrekte advarsler. Vi vet heller ikke hva produsenten har opplyst dem om, men det er jo deres ansvar å sjekke opp dette.

At duftlys avgir slike stoffer når de brenner er heller ikke noe nytt. De er i hvert fall ikke allergivennlige. Det advares jo generelt om telys og lys med åpen flamme.

Det hadde vært fint om TV 2 kunne publisert hele testen i sin helhet, samt alle de 20 punktene som var brudd på loven. Så får man kanskje sett hele bildet. 

Når det gjelder India var dette planlagt på forhånd, og hvorvidt Prime betaler for reisen er vel noe som er nesfelt i kontrakten. Så det vet vi vel egentlig ikke noe om? Hun sa hvertfall at de fikk følge henne hvor enn hun var i verden hvis de skulle lage serie, men hvem som betaler er vel usikkert. Hvis Prime betalte, ville de vel krevd mer eksklusivt innhold enn det de fikk, for der var det meste vist på Snap allerede syns jeg. 

Angående 10 % donasjon så er det jo rart at det kom i etterkant av henvendelsene, men om tallene faktisk stemmer overens er vanskelig å vite uten tilgang til hele regnskapet.

Jeg ser frem til å se hva de finner ut i de neste episodene med de andre. Jeg hadde kanskje ventet noe mer, føler flere ting er åpent. Hvertfall etter forventningene her inne og reklame i forkant. Syns det er rart hvis dette er bakgrunnen for noe oppbud hvertfall 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Soli skrev (3 timer siden):

Håper du har sattdeh inn i hva produktene inneholder. Her er noen elsemplerIMG_0036.thumb.png.ee83a63e73f293ab8a380bb0322fb631.pngIMG_0035.thumb.png.c314ab9834639b0ae9bb6a1eb472f0ad.png

IMG_0037.png

Noen burde postet dette I Facebookgruppen. Jeg er sikker på at veldig mange (også der) ikke vet dette. Og at flere vil vite hva de betaler for og ikke minst smører på seg? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Det svaret fra Isabel på sin nye side er altså bunnen , stakkars lille rike pike som ikke har ett snev av ansvar og prater svada. Den rævsleikinga fra følgerne er så jeg får grums på ryggen…som en sa så fint her inne. Fader å , nå falt jeg på det nivået🥴

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Snoopy82 skrev (24 minutter siden):

De fant spesielt mye toluen i det lyset, men toluen, etylbenzen og xylener kan både frigjøres fra innholdet i lyset og dannes ved brenning, så jeg lurer på i hvilken prosess de fant det. Det kom også frem i etterkant at det var palmevoks i det, det sto ikke på ingrediensene.  Produsenten burde ha merket det riktig og med korrekte advarsler. Vi vet heller ikke hva produsenten har opplyst dem om, men det er jo deres ansvar å sjekke opp dette.

At duftlys avgir slike stoffer når de brenner er heller ikke noe nytt. De er i hvert fall ikke allergivennlige. Det advares jo generelt om telys og lys med åpen flamme.

Det hadde vært fint om TV 2 kunne publisert hele testen i sin helhet, samt alle de 20 punktene som var brudd på loven. Så får man kanskje sett hele bildet. 

Når det gjelder India var dette planlagt på forhånd, og hvorvidt Prime betaler for reisen er vel noe som er nesfelt i kontrakten. Så det vet vi vel egentlig ikke noe om? Hun sa hvertfall at de fikk følge henne hvor enn hun var i verden hvis de skulle lage serie, men hvem som betaler er vel usikkert. Hvis Prime betalte, ville de vel krevd mer eksklusivt innhold enn det de fikk, for der var det meste vist på Snap allerede syns jeg. 

Angående 10 % donasjon så er det jo rart at det kom i etterkant av henvendelsene, men om tallene faktisk stemmer overens er vanskelig å vite uten tilgang til hele regnskapet.

Jeg ser frem til å se hva de finner ut i de neste episodene med de andre. Jeg hadde kanskje ventet noe mer, føler flere ting er åpent. Hvertfall etter forventningene her inne og reklame i forkant. Syns det er rart hvis dette er bakgrunnen for noe oppbud hvertfall 

Bilder av testresultatene nede på siden her: 

https://www.tv2.no/underholdning/stanset-salg-av-isabel-raad-produkt-etter-tv-2-avsloring/18820130/

• Liker 7
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (51 minutter siden):

Jeg har noe jeg vil si!☺️❤️ Jeg har fått mye tyn her inne tidligere. Tyn for å være kritisk og tyn for å ha gjennomskuet Raad. Jeg har ikke vært «mild» med å ytre min mening om henne og jeg har lenge sagt at det er noe muffens med henne ivorie.. Flere her inne gikk mot meg å kalte meg hater, løgner og det som måtte være. Alt som har kommet frem i det siste har jeg «påstått» lenge som noen så fint vil kalle det. Og jeg har hatt rett! Jeg har blitt kastet ut fra dette forumet to ganger pga noen har rapportert meg. Det kan ha vært det har gått litt hett for seg må jeg innrømme, men det er fordi jeg brenner så utrulig for rettferdighet og hater måten folk som Isabel driver «business» på. Takk for at tv2 kom ut med denne dokumentaren! Og takk til dere andre som har skjønt tegningen like lenge som meg.. ❤️😎

Jeg tror jeg har visst om I /fulgt på snap omlag et års tid. Jeg er en «teknisk fiasko» og plutselig dukket I opp. Der hørte jeg om julekalenderen i fjor. Og jeg kjøpte den. Deretter har jeg også handlet litt på Ivorie. Jeg har fulgt med på snap innimellom.
Jeg har selv både erfaring og kunnskap om barndomstraumer, omsorgssvikt og barnevernet. Jeg følte derfor veldig empati med I da hun innimellom snakket (mye) om dette. Etter hvert, følte jeg likevel at jeg på en måte ble «manipulert», en del av en «masse-suggesjon?! 
Jeg har aldri kontaktet /kommentert/ med hverken henne eller noen andre i rada-gruppen. 

Når dette med G skjedde, ble jeg veldig opprørt. Selvsagt over hva som skjedde/ de som har ansvaret lot skje med hunden, men også den totale mangel på ansvar som jeg så fra I. (Særlig det med J). Jeg fant deretter dette forumet. Har aldri hørt om det heller før, men ville prøve å lære mer om hva i alle dager dette «fenomenet» er. Jeg har allerede fått en bedre forståelse og takker også @Tuppenoglillemor12 for saklig informasjon. 🙏 (og flere her) 

• Liker 1
  • Hjerte 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Det kan være noen flere nå som vil inn å granske henne og selskapet.  Ser ikke så veldig bra ut dette.

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Outside Viewer skrev (1 minutt siden):

Jeg tror jeg har visst om I /fulgt på snap omlag et års tid. Jeg er en «teknisk fiasko» og plutselig dukket I opp. Der hørte jeg om julekalenderen i fjor. Og jeg kjøpte den. Deretter har jeg også handlet litt på Ivorie. Jeg har fulgt med på snap innimellom.
Jeg har selv både erfaring og kunnskap om barndomstraumer, omsorgssvikt og barnevernet. Jeg følte derfor veldig empati med I da hun innimellom snakket (mye) om dette. Etter hvert, følte jeg likevel at jeg på en måte ble «manipulert», en del av en «masse-suggesjon?! 
Jeg har aldri kontaktet /kommentert/ med hverken henne eller noen andre i rada-gruppen. 

Når dette med G skjedde, ble jeg veldig opprørt. Selvsagt over hva som skjedde/ de som har ansvaret lot skje med hunden, men også den totale mangel på ansvar som jeg så fra I. (Særlig det med J). Jeg fant deretter dette forumet. Har aldri hørt om det heller før, men ville prøve å lære mer om hva i alle dager dette «fenomenet» er. Jeg har allerede fått en bedre forståelse og takker også @Tuppenoglillemor12 for saklig informasjon. 🙏 (og flere her) 

Det er jo sykt at hun med den bagasjen, fortsatt bosetter seg i et land med de samme kvinneundertrykkende verdiene! 

• Liker 3
  • Nyttig 14
Skrevet
12 minutter siden, Outside Viewer said:

Noen burde postet dette I Facebookgruppen. Jeg er sikker på at veldig mange (også der) ikke vet dette. Og at flere vil vite hva de betaler for og ikke minst smører på seg? 

Da blir stakkaren hivd rett ut, sprerret og havner sikkert på en hemmelig liste. Kim Jong Raad styrer der inne.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
Sologmåne1 skrev (8 minutter siden):

Det svaret fra Isabel på sin nye side er altså bunnen , stakkars lille rike pike som ikke har ett snev av ansvar og prater svada. Den rævsleikinga fra følgerne er så jeg får grums på ryggen…som en sa så fint her inne. Fader å , nå falt jeg på det nivået🥴

Jeg blir overstimulert 😶

• Hjerte 3
Skrevet

Ser at hun overførte en million til fosterhjemsforeningen sitt Kaja -fond i 2025, etter at TV2 hadde mast på IR om Ivorie hadde donert penger til veldedighet. Samme forening som bruker henne som ambassadør. Her er det så mye økonomisk rot at jeg unner ikke bostyrer den jobben. 

• Liker 2
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...