Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (Akkurat nå):

Og tastaturet går varmt nå inne på RS gruppa der innlegg om dokumentaren blir slettet… Er ikke lov å skrive noe kritisk. Hekt sykt dette!!

Kunne tenkt meg være flue på veggen der.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bendie skrev (4 minutter siden):

Pengene til tilbygget på skolen, ble avtalt med Kristin Andersen året før. Og Isabel har gjentatte ganger snakket om hvordan det går med skolebygget, gjennom året, før det sto ferdig. Så dette har ingenting med hva som kommer frem i dokumentaren. 

Det kommer da tydelig frem av dokumenteren at donasjoner fra Ivorie først fant sted ETTER at de ble presset for dokumentasjon. Og da snakker jeg ikke om India, det var hennes personlige prosjekt.

At hun har planlagt dette med India er helt år i forveien, hvor kommer det frem? På hennes egen snap?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Zena33 skrev (Akkurat nå):

Det kommer da tydelig frem av dokumenteren at donasjoner fra Ivorie først fant sted ETTER at de ble presset for dokumentasjon. Og da snakker jeg ikke om India, det var hennes personlige prosjekt.

At hun har planlagt dette med India er helt år i forveien, hvor kommer det frem? På hennes egen snap?

Hun har snakket om India flere ganger og at hun skal ned igjen dit. Og også oppdatert hvordan det går med påbygget. Men jeg husker ikke eksakt. 

• Liker 1
Skrevet
Bendie skrev (1 minutt siden):

Hun har snakket om India flere ganger og at hun skal ned igjen dit. Og også oppdatert hvordan det går med påbygget. Men jeg husker ikke eksakt. 

Men hva med at Ivorie først gjorde donasjoner etter at de har blitt presset for dokumentasjon, fikk du med deg det i dokumentaren?

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Zena33 skrev (4 minutter siden):

Hun skriver på sin Instagram nov 24 , om donering av penger til skoleprosjektet 

• Nyttig 1
Skrevet
Bendie skrev (Akkurat nå):

Fin måte å skape innhold på da.

Den millionen tjente hun inn på 2-3 uker. Maks.

Grønnvasking på sitt beste.

For i dokumentaren legges det frem dokumentasjon på at det blir donert 103 437 kr til Norsk Fosterhjemsforening den 02.12.2025. Det er etter at TV2 har bedt om dokumentasjon og at Ivorie har sagt at donasjonen på 10% selvfølgelig er gjort.

Samtidig viser overskuddet i NUF regnskapet 2,7 mill. 103k er ikke 10% av dette sist jeg sjekket.

Men dokumentasjon på regnskap fra Dubai ønsker de ikke å legge frem. Hva mer ville dukket opp der?

• Liker 3
  • Nyttig 15
Skrevet (endret)
Zena33 skrev (1 time siden):

Det å trekke frem skolebygget i India blir en avledningsmanøver. Ingen bestrider at pengene til tilbygget ble avtalt med Kristin G. Andresen året før, eller at det er et positivt tiltak for barna der nede. Men det er overhodet ikke det som er saken her.

Problemet er hvordan dette prosjektet har blitt brukt som content av Raad. I influenserøkonomien fungerer slike filantropiske prosjekter som en strategisk merkevarebygging. Det skaper et moralsk skjold som nå brukes aktivt av fansen for å renvaske de skitne og potensielt ulovlige forretningsmetodene som avdekkes. Mafiaen benyttet seg også av denne typen renvasking. Pablo Escobar ga masse penger til lokalmiljøet. 

Her må vi tørre å rette et kritisk søkelyst mot Kristin G. Andresen og andre som driver hjelpearbeid. Seriøse foreninger og bistandsaktører har et selvstendig, etisk ansvar for hvem de velger å inngå kommersielle og omdømmemessige samarbeid med. Ved å låne bort sin troverdighet til influensere som opererer i denne typen gråsoner, er de med på å legitimere en ukultur. Det er etisk uforsvarlig når organisasjoner lar seg bruke i et kynisk PR-maskineri designet for å hente sympati og flytte fokus bort fra økonomisk og juridisk samfunnsansvar.

Endret av Doris Becker
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Sveits35 skrev (1 time siden):

Jeg har sett episoden og den er ikke noe jordskjelv. Isabel trenger ikke manipulere noen for å beskytte seg selv. Hun trenger heller ikke manipulere folk til å kjøpe Nudeprodukter. De selger seg selv i butikker overalt i Norge. Men jeg skjønner hun er nervøs når hun selv har presset på for å få økt kalenderopplag fra 3500 til 10.000 og prøver å annonsere det beste hun kan før lansering. For de som bruker mange produkter fra Nude er kalenderen et kupp. For meg som kun har 3 produkter jeg bruker daglig, så frister det ikke å kjøpe kalenderen. Men er det mer igjen nærmere jul, kan det være jeg kjøper allikevel til gaver og pakkelek osv. Det vil tiden vise. 

Er det mulig å tjene noe på julekalenderen når de selges «så billig»? 🤔

• Liker 1
Skrevet
Zena33 skrev (2 minutter siden):

Men hva med at Ivorie først gjorde donasjoner etter at de har blitt presset for dokumentasjon, fikk du med deg det i dokumentaren?

I den nye dokumentarserien «Bak glansbildene» undersøker TV 2 virksomheten til flere profilerte norske influensere og selskapene de har bygget rundt egne merkevarer.

Journalist Line Haus og redaksjonen har jobbet med serien i ett år.
Så dette er feil? 
https://www.kom24.no/cristian-brennhovd-influensere-influensermarkedsforing/tv-2-avdekker-skyggesiden-av-influensermarkedsforingen/943729

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg så skolen og hvordan forholdene var. De satt på bakken og det var så vidt lys der inne. Der og da bestemte jeg meg for å donere én million kroner, sier Raad

Hele søskenflokken hennes er på plass i India for å feire åpningen av skolen, som skjedde på fredag. Donasjonen har gått til å bygge et nytt skolebygg med plass til 240 flere elever

Så hvordan kan tilbygget stå ferdig i nov 25, Om Isabel ble presset av tv 2 dokumentaren.? 

https://www.vg.no/rampelys/i/Wvl7La/isabel-raad-donerer-en-million-kroner-til-skole-i-india

Endret av Bendie
  • Nyttig 4
Skrevet
Lana01 skrev (4 minutter siden):

I den nye dokumentarserien «Bak glansbildene» undersøker TV 2 virksomheten til flere profilerte norske influensere og selskapene de har bygget rundt egne merkevarer.

Så dette er feil? 
https://www.kom24.no/cristian-brennhovd-influensere-influensermarkedsforing/tv-2-avdekker-skyggesiden-av-influensermarkedsforingen/943729

Om hva er feil?

• Liker 3
Skrevet
Lana01 skrev (2 minutter siden):

Hun skriver på sin Instagram nov 24 , om donering av penger til skoleprosjektet 

Jeg fant artikler også. Men som sagt, dette var hennes personlige prosjekt, som hun garantert har tjent inn 10-gangeren på - en slags investering rett og slett.

Det forklarer jo uansett ikke hvorfor Ivorie ikke har donert slik selskapet og Isabell har hevdet. Hvor det kun kommer frem en liten donasjon som ble foretatt etter at undersøkelsene ble satt igang.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Dere må mene hva dere vil, men å prøve å unndra seg det  å gi penger til fattige barn  i India er bare hjerterått og kynisk. Og dette er symptomatisk fra henne. Bare se hvordan hun viser frem «tjeneren» i Dubai. Hvordan familien behandlet hennes hund osv.  Ingen respekt for folk som oppfører seg på den måten. 

Endret av Wanda_2025
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Outside Viewer skrev (7 minutter siden):

Er det mulig å tjene noe på julekalenderen når de selges «så billig»? 🤔

Den totale kostnaden for å ferdigstille og importere en slik "luksuskalender" ligger på  rundt 250 til 400 kroner tipper jeg. 

Med en bruttofortjeneste på  rundt 80–85 %.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Fra serien Bak glansbildene på TV2

Isabel: «Jeg har et shoppingbudsjett på 500 000 kr måneden.»

raadsquad: «hun vokste opp i en fosterfamilie. Men hun har fortsatt beina godt plantet på jorda.» 

😳😳😳

• Liker 4
  • Nyttig 22
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (25 minutter siden):

Timingen er jo til å le av.

Så ETTER at TV2 spør om dokumentasjon på donasjon fra 2024 fra Ivorie så donerer hun tilfeldigvis 1 mill til et prosjekt i India som hun vet hun får mye oppmerksomhet rundt?

skeiv-ostepop skrev (4 minutter siden):

Om hva er feil?

At programmet har vært planlagt i et år . Påbygger sto ferdig nov 24 

• Nyttig 2
Skrevet
Lana01 skrev (8 minutter siden):

Så dette er feil? 

Jeg skjønner ikke hvorfor du linker til denne? Blander du sammen hennes personlige donasjon i India med det som var lovet av donasjoner fra Ivorie?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

IMG_6834.thumb.jpeg.e8bdce89ee2ad099c16e7b72ee0749f4.jpeg

Se hu ydmyke og jordnære som bare må vise verden at hun er så rik at hun ikke trenger å tenke på lønningsdager. Dette kunne hun lett ha  googlet😂 

Skjønner heller ikke hvorfor hun legger ut slike bilder av seg selv.. unnskyld babe.

• Liker 3
  • Nyttig 18
Skrevet
Zena33 skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke hvorfor du linker til denne? Blander du sammen hennes personlige donasjon i India med det som var lovet av donasjoner fra Ivorie?

Det snakkes om to saker her . Jeg snakker om hennes donasjon 

• Nyttig 1
Skrevet
elisabeth30 skrev (1 minutt siden):

Fra serien Bak glansbildene på TV2

Isabel: «Jeg har et shoppingbudsjett på 500 000 kr måneden.»

raadsquad: «hun vokste opp i en fosterfamilie. Men hun har fortsatt beina godt plantet på jorda.» 

😳😳😳

😂😂😂😂😂 disse menneskene som forsvarer henne med nebb og klør er jo sinnsyke

• Liker 4
  • Nyttig 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...