Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Doris Becker skrev (3 minutter siden):

Tidslinjen og måten hun har regissert dette på sosiale medier faller fullstendig fra hverandre når man ser på faktaene som nå kommer på bordet. 

Mens hun har sittet på Snapchat og grått over "hvor jævlige folk har vært mot henne" for å bygge opp offerrollen, så viser dokumentasjonen noe helt annet enn en passiv eier som ble lurt.

Nå har det dukket opp bilde av en bonussjekk på hele 11 000 000 kroner utstedt av Ivorie, datert desember 2025. Dette skjer altså bare måneder før kassa er tom og selskapet begjæres konkurs i august. Her snakker vi antagelig om en helt bevisst tapping av selskapet, der kreditorer ble sittende igjen med regningen. Det er i samme periode Hedberg mener hun i praksis mistet det operative ansvaret, og det ble gjort flere store endringer i bedriftsstrukturen. Allikevel kan hun ikke fraskrive seg ansvaret for hva hun sier i intervjuet med Finansavisen. 

Allerede i februar 2026, rett etter at de skrøt av millionomsetningen i Finansavisen, ble det opprettet  et nytt, "rent" selskap (Bxr AS) og det har også kommet fram at de prøvde å kjøpe Ivorie-navnet fra seg selv. Heldigvis sa Brønnøysundregistrene nei. Dette beviser at konkursen og flyttingen av verdier har vært planlagt over lang tid. Noe som samsvarer med hennes uttalelser om at dette har foregått et års tid. At hun har vært så psykisk ustabil at hun ikke har visst hva hun signerer på stemmer dårlig med nystartet samarbeid.

Selv om hun prøver å skyve alt administrativt og juridisk ansvar over på tidligere daglig leder, Hedberg, og krever ansvarsfraskrivelse, kommer hun ikke unna. TV 2  har avdekket at hun så sent som i august signerte e-poster som "Chairman of the Board" .Uansett hva hun sletter av titler i ettertid eller gråter om på Snap, er det det faktiske og reelle lederskapet og hvem som har signert på uttakene som retten og bostyrer vil legge til grunn.

Med Raad møter mediene og kritikere bare en vegg. Hun har nå strategisk samlet tusenvis av kvinner i en lukket gruppe der hun har fullstendig kontroll, og hun mobiliserer dem til å  forsvare henne med nebb og klør og oversvømmer kommentarfelt med anklager om "mobbing og hat". 

Mitt håp nå er at mediene ikke gir seg med dette, men kjører knallhardt ut mot alle gjenværende samarbeidspartnere. De må konfronteres direkte og spørres om de faktisk kan stå inne for det som nå har kommet fram, også når det gjelder hvordan Raad velger å håndtere denne massive kritikken.

👏👏👏 Håper media tar dette enda lengre nå!

• Liker 4
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (12 minutter siden):

forsvarer du disse folkene? Har du sett dokumentaren? 

forsvarer "disse folekene" ? Hvem forsvarer jeg mener du når jeg påpeker at kundene nok kjøper produktene fordi de liker dem? Må jeg ha sett akkurat denne dokumentaren for å ha en forståelse av hva som driver menensker til å kjøpe ting de liker mener du? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Outside Viewer skrev (5 minutter siden):

💯

Å forsvare dette, er ikke å forsvare I. Det er faktisk å forsvare løgn, svindel og manipulasjon. 

Hvor er skillet mener du?

• Liker 2
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

forsvarer "disse folekene" ? Hvem forsvarer jeg mener du når jeg påpeker at kundene nok kjøper produktene fordi de liker dem? Må jeg ha sett akkurat denne dokumentaren for å ha en forståelse av hva som driver menensker til å kjøpe ting de liker mener du? 

Du har sett dokumentaren pga kundene sier du? Og interessen for hvorfor de kjøper? Ok…….😅

• Liker 5
Skrevet
Carrot skrev (2 minutter siden):

Hva syns du nå om Isabel og Synnøve da? Etter dokumentaren? 

• Liker 4
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (4 minutter siden):

👏👏👏 Håper media tar dette enda lengre nå!

Det som har skjedd siste uken er absurd. Jeg har aldri sett noe sånt før. Hun  gjør det vanskelig å angripe, fordi hun hevder å være alvorlig psykisk syk, men samtidig driver hun massiv reklame på sine kanaler. Og her mangler vi et lovverk som setter tydelig skille mellom "privat underholdning" og markedskanal.

Mon tro om ikke denne saken vil tvinge politikerne på banen for å sikre strengere regulering av influenseres markedsføring og ansvar?  For meg står det helt klart at myndighetene må regulere konteksten influensere kan selge produkter i. Vi kan ikke sette vår lit til at samarbeidspartnerne setter grenser. De tenker bare penger.

• Liker 6
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)

Både Isabel og Synnøve har svindlet og løyet.. men det er Isabel sin «baby» og det er hun som har løyet til sine 400.000 elsklinger.. 

Endret av Tuppenoglillemor12
  • Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg kjøpte aldri noe fra Ivorie. Synes ikke noe om klærne. Duftlys,glass og kaffesirup kjøper jeg andre steder.

Men jeg liker godt produktene fra Nude Beauty,så jeg kjøpte julekalenderen 😊

• Liker 3
Skrevet
Check50 skrev (24 minutter siden):

Ellers sjekket jeg nå advokater som har hatt 40 saker i Høyesterett. Jeg tror det er Cato Schiøtz som har tatt saken hennes.

Påstått sak.

Ingen her som vet enda om det blir noen sak eller finnes noen sak. Vi har kun Isabel sin påstand om en «pågående» eller «kommende» rettssak.

Og det har allerede en effekt. Når en nå ser på kommentarfeltet til for eks TV2 så blir Isabel forsvart med at hun er blitt lurt og det vil rettssaken hun står i avsløre.

Hun trenger ikke betale noen advokat for å føre noen rettssak. At hun nevnte ordene er nok til at elsklingene har full tillit til henne og forsvarer henne med nebb og klør.

Det er makten influensere som Isabel har.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Doris Becker skrev (23 minutter siden):

Tidslinjen og måten hun har regissert dette på sosiale medier faller fullstendig fra hverandre når man ser på faktaene som nå kommer på bordet. 

Mens hun har sittet på Snapchat og grått over "hvor jævlige folk har vært mot henne" for å bygge opp offerrollen, så viser dokumentasjonen noe helt annet enn en passiv eier som ble lurt.

Nå har det dukket opp bilde av en bonussjekk på hele 11 000 000 kroner utstedt av Ivorie, datert desember 2025. Dette skjer altså bare måneder før kassa er tom og selskapet begjæres konkurs i august. Her snakker vi antagelig om en helt bevisst tapping av selskapet, der kreditorer ble sittende igjen med regningen. Det er i samme periode Hedberg mener hun i praksis mistet det operative ansvaret, og det ble gjort flere store endringer i bedriftsstrukturen. Allikevel kan hun ikke fraskrive seg ansvaret for hva hun sier i intervjuet med Finansavisen. 

Allerede i februar 2026, rett etter at de skrøt av millionomsetningen i Finansavisen, ble det opprettet  et nytt, "rent" selskap (Bxr AS) og det har også kommet fram at de prøvde å kjøpe Ivorie-navnet fra seg selv. Heldigvis sa Brønnøysundregistrene nei. Dette beviser at konkursen og flyttingen av verdier har vært planlagt over lang tid. Noe som samsvarer med hennes uttalelser om at dette har foregått et års tid. At hun har vært så psykisk ustabil at hun ikke har visst hva hun signerer på stemmer dårlig med nystartet samarbeid.

Selv om hun prøver å skyve alt administrativt og juridisk ansvar over på tidligere daglig leder, Hedberg, og krever ansvarsfraskrivelse, kommer hun ikke unna. TV 2  har avdekket at hun så sent som i august signerte e-poster som "Chairman of the Board" .Uansett hva hun sletter av titler i ettertid eller gråter om på Snap, er det det faktiske og reelle lederskapet og hvem som har signert på uttakene som retten og bostyrer vil legge til grunn.

Med Raad møter mediene og kritikere bare en vegg. Hun har nå strategisk samlet tusenvis av kvinner i en lukket gruppe der hun har fullstendig kontroll, og hun mobiliserer dem til å  forsvare henne med nebb og klør og oversvømmer kommentarfelt med anklager om "mobbing og hat". 

Mitt håp nå er at mediene ikke gir seg med dette, men kjører knallhardt ut mot alle gjenværende samarbeidspartnere. De må konfronteres direkte og spørres om de faktisk kan stå inne for det som nå har kommet fram, også når det gjelder hvordan Raad velger å håndtere denne massive kritikken.

Helt enig i det du skriver. 
vi kan jo bare prøve å «sette inn» hvilken som helst annen seriøs bedriftsleder i den samme settingen… Det er helt absurd. I tillegg, som så bra skrevet av Doris Becker her;  lovene gjelder for alle. Hjelper ikke «å grine». 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Mina 2 skrev (6 minutter siden):

Jeg kjøpte aldri noe fra Ivorie. Synes ikke noe om klærne. Duftlys,glass og kaffesirup kjøper jeg andre steder.

Men jeg liker godt produktene fra Nude Beauty,så jeg kjøpte julekalenderen 😊

Men du har ingen betenkeligheter med å kjøper produkter fra en bedriftseier som lyver og svindler?

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (21 minutter siden):

Hvor er skillet mener du?

Mener at det ikke er et skille. Dersom man forsvarer hva I har gjort her, så forsvarer man det å ikke være ærlig. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Outside Viewer skrev (Akkurat nå):

Mener at det ikke er et skille. Dersom man forsvarer hva I har gjort her, så forsvarer man det å ikke være ærlig. 

Jo men Isabel er jo prakteksempel på de tingene du nevner. Det er liksom ikke noe skille.

Skrevet

IR, Synnøve og resten av Ivorie skjønte at det kom til å bli bråk etter denne dokumentaren. 

Det sies, i dokumentaren, at alle som har kjøpt duftlys kan kreve pengene tilbake, selv om lyset er brent opp. 

Penger er ikke gitt til veldedighet slik de har skrytt av siden oppstart. Lurer på om det gjelder alle selskapene der Reme er involvert, akkurat dette med veldedighet virker å være deres "greie". 

Så i stedenfor å stå i dette, rydde opp og endre på ting så velger de å tømme selskapet for verdier og slå seg konkurs. 

IR velger i tillegg å legge skylden på andre privatpersoner involvert i selskapet, spille offer og spille på følgernes følelser ved å forsøke å skape sympati for angst og triggere fra vond barndom. 

Bestie for life! 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå):

Jo men Isabel er jo prakteksempel på de tingene du nevner. Det er liksom ikke noe skille.

Nettopp! 

• Liker 2
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (25 minutter siden):

Du har sett dokumentaren pga kundene sier du? Og interessen for hvorfor de kjøper? Ok…….😅

tror du kanskje må lese bedre.. Det var IKKE det jeg skrev overhode. Men du har kanskej en tendens til å bruke stråmenn og sitere folks meninger slik det passer deg - så for all del fortsett med det som passer for deg liksom.. 

Tuppenoglillemor12 skrev (24 minutter siden):

Hva syns du nå om Isabel og Synnøve da? Etter dokumentaren? 

jeg sa ikke at jeg hadde sett dokumentaren, og jeg har ikke en mening om noen av dem personlig, det jeg sier er at å angripe mennesker er en uting når man gjør det basert på seg selv og sine egne følelser samt at ingen kan ta fra IR at hun har klart å skape et inntektsgrunnlag til tross for "haters" 

• Nyttig 2
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (7 minutter siden):

Påstått sak.

Ingen her som vet enda om det blir noen sak eller finnes noen sak. Vi har kun Isabel sin påstand om en «pågående» eller «kommende» rettssak.

Og det har allerede en effekt. Når en nå ser på kommentarfeltet til for eks TV2 så blir Isabel forsvart med at hun er blitt lurt og det vil rettssaken hun står i avsløre.

Hun trenger ikke betale noen advokat for å føre noen rettssak. At hun nevnte ordene er nok til at elsklingene har full tillit til henne og forsvarer henne med nebb og klør.

Det er makten influensere som Isabel har.

Selv om jeg aldri har trodd på noe av det I sier, så velger jeg faktisk å tro på henne når det gjelder kontakt med advokater. Men det er langt fra det og til om det blir noe sivilt søksmål. Men det er klart hun bruker dette for alt det er verdt. 

Skrevet
Check50 skrev (4 minutter siden):

Selv om jeg aldri har trodd på noe av det I sier, så velger jeg faktisk å tro på henne når det gjelder kontakt med advokater. Men det er langt fra det og til om det blir noe sivilt søksmål. Men det er klart hun bruker dette for alt det er verdt. 

Denne kontakten med advokater kan også være at gjelder råd iht hun har opptrådt ulovlig… 🤔 Hun forteller gjerne «halvsannheter» for å redde seg selv.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Etter og ha sett dokumentaren av tv2 nå så er jeg ikke overrasket over at Ivorie er slått konkurs!! Bare løgn og fanteri for å få solgt varer. Prøver redde skinnet sitt ved og skylde på andre og få slått firma konkurs. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Carrot skrev (11 minutter siden):

tror du kanskje må lese bedre.. Det var IKKE det jeg skrev overhode. Men du har kanskej en tendens til å bruke stråmenn og sitere folks meninger slik det passer deg - så for all del fortsett med det som passer for deg liksom.. 

jeg sa ikke at jeg hadde sett dokumentaren, og jeg har ikke en mening om noen av dem personlig, det jeg sier er at å angripe mennesker er en uting når man gjør det basert på seg selv og sine egne følelser samt at ingen kan ta fra IR at hun har klart å skape et inntektsgrunnlag til tross for "haters" 

Hva med hard fakta? Er det da ikke grunnlag for å rette kritikk mot en bedrift som Isabel?

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...