skeiv-ostepop Skrevet 16 timer siden #41341 Skrevet 16 timer siden Ellenn skrev (5 minutter siden): Trykk på videoen, den er ikke bak betalingsmur Ok. Nå måtte jeg ta en Paracet for å ta høyde for hodepinen som garantert kommer etter å ha sett videoen. Det Synnøve sier er at hun har ikke avslørt hvor mye som er igjen på bunnlinja fra året før, ikke at hun (Isabel) ikke vet at hun (Synnøve) gir henne en stor sjekk i intervjuet som Isabel ikke visste noe om. Uttrykket til Isabel viser at hun absolutt vet at noe kommer. Så her har vi et godt eksempel på noe som vris om på. Samtidig er hele intervjuet godt regissert opptreden. Hun sier og i starten at hun startet Ivorie alene. Men det stemmer vel ikke helt? *kremt Diginity* *kremt Dignity* Og i samme intervju snakker hun varmt om det store kontrollbehovet sitt. Hvor mye tid hun bruker på det. Antall møter. Avgjørelser +++. Den kontrollen som hun nå hevder hun ikke hadde... så selvmotsigelse? Håpløst. 7 5 8
Check50 Skrevet 16 timer siden #41342 Skrevet 16 timer siden skeiv-ostepop skrev (1 time siden): Jeg vet ikke hvor god tilgangen på revisorer er, men jeg og tenker som deg at den støyen Isabel står i nå kan skremme bort potensielle revisorer. Ikke bare tar hun skittentøyvasken offentlig, men hun står og ovenfor beskyldninger om skatteunndragelse i Dubai. En statsautorisert revisor er pålagt strenge krav om å fratre dersom de ikke har tillit til kunden eller kan gå god for regnskapet. Nå er det 2027 regnskapet som skal revideres, men er det snusk i de tidligere årene så dukker de nok opp igjen i 2027 også. Når det gjelder registrering så jobber Brreg nå med endringer som er kommet inn 14 august. Så det kan være at de har fått revisor men at det ikke er registrert/offentliggjort enda. Du mente vel at det er 2026-regnskapet som er det neste som skal revideres. Tiden går fort, men fortsatt i september 2026. 😉 4
skeiv-ostepop Skrevet 16 timer siden #41343 Skrevet 16 timer siden I forhold til denne bonussjekken som Synnøve "avslører i intervjuet" så er det lov å stille spørsmål med hvor mye av det vi skal ta seriøst. Daglig leder kan vel ikke uten videre dele ut større bonuser? Det er vel styret som må godkjenne, og selv om Synnøve sier at hun sjekket med regnskapsfører så må vel selve bonusen godkjennes av styret som Isabel selv sitter i? Forutsatt at det er bonus. Er det lønn må det følge en arbeidsavtale. Er det utbytte så er det jo årsmøtet som skal vedta det. Høres fishy ut hele greia. Om det følger signaturretten så kan Synnøve kun signere sammen med enten Isabel eller David. Det hele høres egentlig godt arrangert og planlagt ut. Og Isabel virker ikke overrasket så det er nok planlagt fra henne som selv sier at hun har ekstremt god innsikt og kontroll i alt. Og denne scenen i intervjuet gjør en ting. Det er å subtilt skryte av hvor godt selskapet gjør det, uten å si det rett ut. 1 11
skeiv-ostepop Skrevet 16 timer siden #41344 Skrevet 16 timer siden Check50 skrev (6 minutter siden): Du mente vel at det er 2026-regnskapet som er det neste som skal revideres. Tiden går fort, men fortsatt i september 2026. 😉 Korrekt. Jeg mente 2026. Takk 1
Ellenn Skrevet 16 timer siden #41345 Skrevet 16 timer siden skeiv-ostepop skrev (7 minutter siden): Ok. Nå måtte jeg ta en Paracet for å ta høyde for hodepinen som garantert kommer etter å ha sett videoen. Det Synnøve sier er at hun har ikke avslørt hvor mye som er igjen på bunnlinja fra året før, ikke at hun (Isabel) ikke vet at hun (Synnøve) gir henne en stor sjekk i intervjuet som Isabel ikke visste noe om. Uttrykket til Isabel viser at hun absolutt vet at noe kommer. Så her har vi et godt eksempel på noe som vris om på. Samtidig er hele intervjuet godt regissert opptreden. Hun sier og i starten at hun startet Ivorie alene. Men det stemmer vel ikke helt? *kremt Diginity* *kremt Dignity* Og i samme intervju snakker hun varmt om det store kontrollbehovet sitt. Hvor mye tid hun bruker på det. Antall møter. Avgjørelser +++. Den kontrollen som hun nå hevder hun ikke hadde... så selvmotsigelse? Håpløst. Hun sier at Isabel ikke vet beløpet på sjekken. Enten stemmer det, eller så er Synnøve en løgner. Jeg tipper det kommer mer om den sjekken i Isabel-serien, det vises i hvert fall en sjekk på 11 mill, tror jeg det var,i klipp av hva som kommer. Og jo, hun startet Ivorie alene, Reme kom inn i bildet senere. Ang kontrollbehov handler det om merkevaren hennes, Isabel Raad AS, og evt ansette en assistent. Dette har blitt diskutert her inne tidligere, og den gidder i hvert fall ikke jeg å ta igjen. 2
skeiv-ostepop Skrevet 16 timer siden #41346 Skrevet 16 timer siden Ellenn skrev (Akkurat nå): Hun sier at Isabel ikke vet beløpet på sjekken. Enten stemmer det, eller så er Synnøve en løgner. Jeg tipper det kommer mer om den sjekken i Isabel-serien, det vises i hvert fall en sjekk på 11 mill, tror jeg det var,i klipp av hva som kommer. Og jo, hun startet Ivorie alene, Reme kom inn i bildet senere. Ang kontrollbehov handler det om merkevaren hennes, Isabel Raad AS, og evt ansette en assistent. Dette har blitt diskutert her inne tidligere, og den gidder i hvert fall ikke jeg å ta igjen. Nei, hun sier at Isabel ikke vet hvor mye de sitter igjen med på bunnlinja "i år da". Jeg antar at journalisten da mener etter 2025 regnskapsåret, siden dette ble lagt ut i januar 2026. Og det er i seg selv ikke sjokkerende, rart eller merkelig at Isabel ikke vet hva regnskapet for 2025 blir den 20 januar 2026. Jeg er heller mer overrasket over at Synnøve gjør det, kanskje. Dette snakkes det om rett etter 2:47 i videoen du linket til (for å spare andre fra kaste bort 14 minutter av livet sitt på å høre de to). Totalt sett sitter jeg uansett med et inntrykk av at dette ikke beviser det ene eller det andre av det som påstås her nå. Det er et redigert intervju og de to damene der sitter å fremstiller Ivorie Studios og Isabel Raad i så godt lys som overhode mulig. Så godt at de begge to sannsynligvis både pynter på ting og lyver litt. 2 7
agent Skrevet 15 timer siden #41347 Skrevet 15 timer siden (endret) Denne personen er lei seg. Men hun fikk ett godt svar, av ett par av de som kommenterte.❤️ Endret 15 timer siden av agent 1 1 1
AtleH Skrevet 15 timer siden #41349 Skrevet 15 timer siden 57 minutter siden, skeiv-ostepop said: I forhold til denne bonussjekken som Synnøve "avslører i intervjuet" så er det lov å stille spørsmål med hvor mye av det vi skal ta seriøst. Daglig leder kan vel ikke uten videre dele ut større bonuser? Det er vel styret som må godkjenne, og selv om Synnøve sier at hun sjekket med regnskapsfører så må vel selve bonusen godkjennes av styret som Isabel selv sitter i? Forutsatt at det er bonus. Er det lønn må det følge en arbeidsavtale. Er det utbytte så er det jo årsmøtet som skal vedta det. Høres fishy ut hele greia. Om det følger signaturretten så kan Synnøve kun signere sammen med enten Isabel eller David. Det hele høres egentlig godt arrangert og planlagt ut. Og Isabel virker ikke overrasket så det er nok planlagt fra henne som selv sier at hun har ekstremt god innsikt og kontroll i alt. Og denne scenen i intervjuet gjør en ting. Det er å subtilt skryte av hvor godt selskapet gjør det, uten å si det rett ut. Her er sjekken. For meg virker det som tapping av firmaet helt bevisst. Synnøve fikk vel sin del også, og så var det bare å la være å betale regningene sine og be om konkurs i august. Helt standard konkurs rytteri for et AS. Isabel og Synnøve startet jo opp nytt firma i februar og prøvde å kjøpe navnet Ivorie fra seg selv, men fikk nei av Brønnøysund. Mye planlegging her. 2 7
Wanda_2025 Skrevet 15 timer siden #41350 Skrevet 15 timer siden Aksjeloven er tydelig på at man ikke kan ta for seg av økonomiske midler fra et selskap, uten at styret har godkjent dette. Signaturrett alene endrer ikke på dette! 3 1
skeiv-ostepop Skrevet 15 timer siden #41351 Skrevet 15 timer siden AtleH skrev (9 minutter siden): Her er sjekken. For meg virker det som tapping av firmaet helt bevisst. Synnøve fikk vel sin del også, og så var det bare å la være å betale regningene sine og be om konkurs i august. Helt standard konkurs rytteri for et AS. Isabel og Synnøve startet jo opp nytt firma i februar og prøvde å kjøpe navnet Ivorie fra seg selv, men fikk nei av Brønnøysund. Mye planlegging her. 11 mill i bonus til Isabel. Det klinger dårlig når det er konkurs 8 måneder etterpå. Dette håper jeg bostyrer undersøker. 1 1 15
Wanda_2025 Skrevet 15 timer siden #41352 Skrevet 15 timer siden AtleH skrev (10 minutter siden): Her er sjekken. For meg virker det som tapping av firmaet helt bevisst. Synnøve fikk vel sin del også, og så var det bare å la være å betale regningene sine og be om konkurs i august. Helt standard konkurs rytteri for et AS. Isabel og Synnøve startet jo opp nytt firma i februar og prøvde å kjøpe navnet Ivorie fra seg selv, men fikk nei av Brønnøysund. Mye planlegging her. Det kan virkelig se ut som at det er flere ting som har skjedd på en gang. Tapping av penger i bedriften og mangel på innlevering av regnskap. Disse to sammen klinger ikke godt i ørene hvis en bedrift har rent mel i posen. 2 7
Margit777 Skrevet 15 timer siden #41353 Skrevet 15 timer siden Wanda_2025 skrev (2 minutter siden): Det kan virkelig se ut som at det er flere ting som har skjedd på en gang. Tapping av penger i bedriften og mangel på innlevering av regnskap. Disse to sammen klinger ikke godt i ørene hvis en bedrift har rent mel i posen. Ja. Det lukter snusk lang vei. 5 1 4
Bendie Skrevet 15 timer siden #41354 Skrevet 15 timer siden skeiv-ostepop skrev (8 minutter siden): 11 mill i bonus til Isabel. Det klinger dårlig når det er konkurs 8 måneder etterpå. Dette håper jeg bostyrer undersøker. Ja, men samtidig om det er det eneste hun har tatt ut, i de årene, er ikke summen så ille. Hun har spyttet inn langt mere. Og hun har kjøpt ut samarbeidspartnere. Hva som egentlig har skjedd her, kommer neppe frem i dokumentaren. Jeg mistenke at Synnøve har utnyttet en litt for naiv Isabel Raad. Time Will showe 3
AtleH Skrevet 15 timer siden #41355 Skrevet 15 timer siden Dokumentaren på TV2 kommer klokken 03:00 i natt. Jeg vil tro Isabel stresset godt med å få ut julekalenderen, hele 10 timer før programmet.. 5 1 9
Wanda_2025 Skrevet 15 timer siden #41356 Skrevet 15 timer siden Bendie skrev (3 minutter siden): Ja, men samtidig om det er det eneste hun har tatt ut, i de årene, er ikke summen så ille. Hun har spyttet inn langt mere. Og hun har kjøpt ut samarbeidspartnere. Hva som egentlig har skjedd her, kommer neppe frem i dokumentaren. Jeg mistenke at Synnøve har utnyttet en litt for naiv Isabel Raad. Time Will showe Det er ikke det eneste hun har tatt ut. Hun overførte 4,5 million kroner fra Ivore i fjor. 8
skeiv-ostepop Skrevet 15 timer siden #41357 Skrevet 15 timer siden Bendie skrev (6 minutter siden): Ja, men samtidig om det er det eneste hun har tatt ut, i de årene, er ikke summen så ille. Hun har spyttet inn langt mere. Og hun har kjøpt ut samarbeidspartnere. Hva som egentlig har skjedd her, kommer neppe frem i dokumentaren. Jeg mistenke at Synnøve har utnyttet en litt for naiv Isabel Raad. Time Will showe Det har egentlig ikke så mye å si hvor lite eller mye hun har tatt ut tidligere. Gitt at det er samme regler som gjelder her som for et AS så vil en ikke ha lov til å ta ut midler som gjør at firmaets likviditet blir for lav. Dette er 11 millioner som kunne gått til å dekke gjeld til kreditorer i dag. Vi vet ikke om det hadde reddet selskapet men sannsynligvis har det ikke hatt noen positiv virkning. Og hvor mye har hun puttet inn i selskapet egentlig? I intervjuet det ble linket til hos finansavisen snakket hun om at hun startet Ivorie for en mill? Jeg kan ha misforstått. 8 1
Frida2026 Skrevet 14 timer siden #41358 Skrevet 14 timer siden AtleH skrev (55 minutter siden): Dokumentaren på TV2 kommer klokken 03:00 i natt. Jeg vil tro Isabel stresset godt med å få ut julekalenderen, hele 10 timer før programmet.. Får håpe folk bruker angreretten om de føler seg lurt…. 4 1
Isild Skrevet 9 timer siden #41359 Skrevet 9 timer siden skeiv-ostepop skrev (6 timer siden): 11 mill i bonus til Isabel. Det klinger dårlig når det er konkurs 8 måneder etterpå. Dette håper jeg bostyrer undersøker. Har ikke sett episoden ennå, men vil tro det blir et ganske stramt bokettersyn i dette selskapet når bostyrer skal rydde opp. Selv om Isabel muligens tror at i et AS kan man bare låse døra og gå hjem når det går til helvete, så kan man også bli personlig ansvarliggjort i et AS: Styre- og ledelsesansvar: Styremedlemmer og daglig leder kan få et personlig erstatningsansvar hvis de opptrer uaktsomt eller forsettlig og påfører selskapet, aksjonærer eller utenforstående tap. Aner ikke om det skjer i Ivorie, men det KAN skje i et AS. 2 7
skeiv-ostepop Skrevet 8 timer siden #41360 Skrevet 8 timer siden Fy faen for en løgner Isabel er. 5 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå