Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette skattepengeopplegget er så meningsløst å komme med. Vi koster samfunnet mangfoldige millioner alle sammen. Mye mer enn "normale arbeidstakere" noen gang vil betale inn. Staten betaler for oss - bokstavelig talt - fra vugge til grav. 

 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
vilas skrev (55 minutter siden):

 VI som kritiserer at Pimpen og mannen hennes har hver sin leilighet men er gift på muslimske regler vet at kommunale leiligheter er dyre i Oslo. Men Pimpen kunne klart seg med en liten toroms litt utenom byen. Ikke midt i smørøyet. Mannen er alderspensjonist( sikkert liten pensjon pga  for kort botid i Norge) og han betaler ingen skatt på liten minstepensjon,  pga skatteregler gir store særfradrag. Vet også at om I betaler begges husleie så er d fullt tillatt, slik at de har penger til hve dagsbehov. Men ja d var sikkert riktig å få hver sin treroms da Rami og Sidra var små, men nå er de voksne og har d bra. Mor og far kan egentlig ikke sitte med treroms pga at de får besøk av de unge innimellom. Det er urettferdig for andre trengende i Oslo. Sånn tenker jeg🤔

Lurt å plassere et barn hos hver av foreldrene = dobbel barnetrygd for hver av dem?

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Pigaloppa skrev (13 minutter siden):

Lurt å plassere et barn hos hver av foreldrene = dobbel barnetrygd for hver av dem?

100%,alt er nøye planlagt for å vri hver krone de kan få utav velferdssystemet vårt,her snakker vi slu og utspekulert til fingerspissene

  • Liker 4
  • Nyttig 13
Skrevet
Pigaloppa skrev (1 time siden):

Lurt å plassere et barn hos hver av foreldrene = dobbel barnetrygd for hver av dem?

 

Velinda skrev (54 minutter siden):

100%,alt er nøye planlagt for å vri hver krone de kan få utav velferdssystemet vårt,her snakker vi slu og utspekulert til fingerspissene

Tenker dere alltid det verste om folk rundt dere? Det kan like gjerne være sånn at S og R ønsket å bo hos hver av foreldrene.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellenn skrev (40 minutter siden):

 

Tenker dere alltid det verste om folk rundt dere? Det kan like gjerne være sånn at S og R ønsket å bo hos hver av foreldrene.

Her snakkes det om fam Raad, og ingen andre. Den falske fasaden er gjennomskuet for lengst. Penger og mer penger er det eneste som teller. Hvorfor  enkelte har problemer med å skjønne det er en gåte

  • Liker 4
  • Nyttig 13
Skrevet
loveanimals skrev (9 timer siden):

Stakkars S sa selv at hun har betalt flere husleier for mora, samt handler for henne og aldri får igjen penger for handelen.

Dette er ikke bra nok for mora. 

I er så mye bedre for hun har nok av penger og det er det eneste mora bryr seg om. Penger, penger og atter penger.

Forferdelig 

Ja hun sier jo også at hun alltid ønsker seg kun penger i gaver også 🙈 aldri noe annet. Bare penger 🙈

  • Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
vilas skrev (6 timer siden):

Om de får bostøtte er vel våre skattepenger.

OM de får det ja. Det vet vel ingen av oss? Det er litt ekkelt hvordan fremmede er så opptatt av andres økonomi, må jeg si. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Solstråle1 skrev (38 minutter siden):

OM de får det ja. Det vet vel ingen av oss? Det er litt ekkelt hvordan fremmede er så opptatt av andres økonomi, må jeg si. 

det eneste stedet i verden omtrent hvor man åpent forteller hvor mye man tjener er vel i Norge, enten man er IR eller Ola og Kari?

Det med status og penger som vi påstår vi ikke er opptatt av fordi "alle er like" er veldig tydelig på så mange områder, spesielt kanskje i tråder som denne men like fullt også andre steder enn KG liksom.

Det ville aldri falle en inn å spørre noen hva vilen kostet, hvor mye ferien kostet, hva huset er verdt eller hvor mye man tjener andre steder liksom - men her (Norge) er det "content" og "helt normalt" på samme måte som man diskuterer prisen på bensin likosm, og da har man mindre respekt for andres private økonomi som et resultat tror jeg og mener det er allemannseie.

Og så kommer janteloven inn, ingen skal få mer enn meg, ha det bedre enn meg, tro de er noe osv osv - det er nok noe av grunnen til at enkelte innlegg i tråden er sånn "Jeg har meldt dem til NAV altså!!" uten at noe kommer utav det fordi det egentlig ikke er noe å melde - det er en følelse hos den enkelte, en de altså mener seg berettiget til å ha.. 

Om man hadde oppført seg likt overfor naboen ville man nok vært den uglesette i nabolaget tror jeg, for IRL har man liksom forhåpentligvis litt mer takt og tone enn når man kan opptre anonymt likevel. 


Forstå det den som kan.. men det skaper engasjemang da :D og arbeid for de som tar imot alle disse "rapportene" som visstnok blir sendt inn til NAV osv, de kjenner nok igjen "lusa på gangen" der også.. 

  • Nyttig 2
Skrevet
Solstråle1 skrev (3 timer siden):

OM de får det ja. Det vet vel ingen av oss? Det er litt ekkelt hvordan fremmede er så opptatt av andres økonomi, må jeg si. 

Personlig så er jeg ikke opptatt av  mennesker's økonomi. Men når Raad fam "flasher"sin økonomi så offentlig, da blir man betenkt. Og de må tåle å bli diskutert. Og da får man lyst til å kommentere på mye. I og Rami er i en prosess for å slippe å betale skatt til Norge. Og de tjener vel mest penger på content til oss i Skandinavia. I sier jo at i Dubai er d ingen som kjenner dem.

  • Nyttig 13
Skrevet

Og når ingen i Dubai kjenner dem blir livet trist. Og familien tvinges til villaen for å underholde favorittbarnet til mor. 

  • Liker 1
  • Nyttig 18
Skrevet
vilas skrev (58 minutter siden):

Personlig så er jeg ikke opptatt av  mennesker's økonomi. Men når Raad fam "flasher"sin økonomi så offentlig, da blir man betenkt. Og de må tåle å bli diskutert. Og da får man lyst til å kommentere på mye. I og Rami er i en prosess for å slippe å betale skatt til Norge. Og de tjener vel mest penger på content til oss i Skandinavia. I sier jo at i Dubai er d ingen som kjenner dem.

Ja, og så? Av alle ting som er urettferdig og provoserende i denne verden så må vel hvem som betaler hva innad i en familie kommer langt ned på listen hos de aller fleste som har nok med sitt eget liv. 
 

De er jo svært transparente vedr økonomi, så om noe ikke følger lover og regler vil det nok bli plukket opp av de rette instansene, helt uten angiveri fra Kvinneguiden. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
refill skrev (12 timer siden):

Dette skattepengeopplegget er så meningsløst å komme med. Vi koster samfunnet mangfoldige millioner alle sammen. Mye mer enn "normale arbeidstakere" noen gang vil betale inn. Staten betaler for oss - bokstavelig talt - fra vugge til grav. 

 

 

Helt enig. Det blir for dumt. 
Spesielt dumt blir det når noen sitter der og er uføre selv og har formeninger om andre som får uføre. «Jeg fortjener det mer enn deg» holdinger er forkastelige. Skal jeg begynne å kalle uføre her inne for snyltere, selv om jeg ikke vet noe om deres liv? 🙈 Nei, hadde aldri falt meg inn. 
(Refererer til en kommentar tidligere i uken som nå er ryddet opp i av admin). 

Ps. Bare for å være helt klar. Jeg er FOR velferdssystemet vårt. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Alba1235 skrev (6 timer siden):

Ja hun sier jo også at hun alltid ønsker seg kun penger i gaver også 🙈 aldri noe annet. Bare penger 🙈

ønsker man seg penger i gave, er det fordi man trenger penger. dessverre kan man ikke overleve uten i det moderne samfunn. mamma raad er garantert minste-ufør, og det kan jeg love deg ikke er mye utbetalt. Synes det er sykt smålig å tilegne andre mennesker å være griske og å diskutere økonomien deres, all den tid ingen av oss faktisk VET en dritt

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Har Isabel sagt hva hun ga moren i gave? Rart om hun ikke flasher det

Skrevet
massi skrev (1 time siden):

ønsker man seg penger i gave, er det fordi man trenger penger. dessverre kan man ikke overleve uten i det moderne samfunn. mamma raad er garantert minste-ufør, og det kan jeg love deg ikke er mye utbetalt. Synes det er sykt smålig å tilegne andre mennesker å være griske og å diskutere økonomien deres, all den tid ingen av oss faktisk VET en dritt

Men DU kan garantere at Pimpen har minstesats?

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Og nå drar shehed hjem til Norge ser det ut som?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Aristokrat1 skrev (3 minutter siden):

Og nå drar shehed hjem til Norge ser det ut som?

Hva? Har ikke sett i dag. Drar hun hjem? Hadde faktisk gjort det samme. 

  • Liker 3
Skrevet
Aristokrat1 skrev (2 minutter siden):

Og nå drar shehed hjem til Norge ser det ut som?

Det skjønner jeg så godt at hun gjør. Synes så synd i henne som måtte oppleve dette. Hun er alltid uheldig med feriene sine med familien. Enten blir det elendig vær eller så blir hun behandlet dårlig av egen familie. 

  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet

Skjønner henne godt og syns utrolig synd i henne

  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Shehed er allerede hjemme i Norge. Synes oppriktig så synd i henne for det hun opplevde i Dubai. Godt hun har samboeren sin og Gucci.
 

Hjelper ikke å be hele familien til ferie i en villa til 47 millionerrrrrrr når man oppfører seg som en dritt mot både broren sin og søsteren sin. Håper Rami velger å dra til Thailand også! Isabel kan sitte der alene i villaen med den blåste moren sin.

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...