Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Men @Weebs😍 det var lenge siden🙊 skal si du er flink som skriver dagbok! Hvordan får du tid til det her?? Skulle ønske jeg var like flink, er så mye småting man glemmer som hadde vært kjekt å skrive ned. Og gratulerer så masse med en lillebror❤️ så koselig❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

Men @Weebs😍 det var lenge siden🙊 skal si du er flink som skriver dagbok! Hvordan får du tid til det her?? Skulle ønske jeg var like flink, er så mye småting man glemmer som hadde vært kjekt å skrive ned. Og gratulerer så masse med en lillebror❤️ så koselig❤️

Hei! :yvonne:

Så gøy å høre fra deg! Du forsvant så plutselig at jeg måtte høre med en felles KG-bekjent om alt gikk bra med deg :fnise: Og det gjorde det, så da var det greit ;) 

Jeg skriver ikke så ofte lenger, men jeg når jeg får et ledig øyeblikk sier jeg til meg selv at jeg må, fordi det er så koselig å lese tilbake senere :) Og veldig hendig når neste unge kommer! Jeg er ganske sikker på at vi er ferdige nå da :fnise:

Takk! Jeg måtte snike litt og fant ut at dere prøver nå. Så spennende! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkelsenga fungerer like bra som bedside crib. I to (?) netter nå tror jeg ikke han har merket at han har fått ny seng engang. Han er plutselig begynt å sovne på puppen, så han blir lagt sovende oppi. Men i kveld var han litt gira, og han ville ikke slappe av. Da jeg la ham oppi senga oppførte han seg akkurat likt som til vanlig. Prøver å rulle hundre ganger. Heldigvis er det litt vanskeligere med sovepose og sprinkler som står i veien :tongue: Så er det å sparke med beina og slå rundt seg. Jeg prøver å synge mens han ser på meg i sjokk. Så prøver jeg å stryke ham over pannen, men han bare fortsetter å stresse. Det som til slutt funker er vanligvis å holde ham i begge hendene, være omtrent inni ansiktet hans med mitt og hysje eller synge :fnise: Det må jo se helt vilt ut. Men det er uansett ganske tydelig om noe virker eller ikke. Jeg ser at han prøver å sove, og han puster rolig. Hvis han begynner å gråte prøver jeg å gå rundt på gulvet til han sovner, eller amme på nytt. Vil ikke kjøre sånn "gråte seg i søvn"-opplegg. 

Det var mye lettere i starten, når vi bare lå og så på hverandre til begge sovnet :ler: Men, men! Dette er helt greit. Han sover mye mer enn hva M gjorde, og hun var klistret fast til meg hele natta :daane: Så jeg kan ikke klage! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, jeg fant ut at jeg ikke hadde tid, gikk i ett, og O fant fort ut av nattesøvn var meget oppskrytt😅 Men skulle virkelig ønske jeg fortsatte, er jo så kjekt å se tilbake på som du sier! ❤️ Ja, spennende med prøving, første barn av da evt 3 vi prøver på så det må jo bli bra! Kanskje det går an å legge inn bestilling på hva man vil ha? Typ sovebaby eller mute-knapp?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Strikkesokken skrev:

Hehe ja, jeg fant ut at jeg ikke hadde tid, gikk i ett, og O fant fort ut av nattesøvn var meget oppskrytt😅 Men skulle virkelig ønske jeg fortsatte, er jo så kjekt å se tilbake på som du sier! ❤️ Ja, spennende med prøving, første barn av da evt 3 vi prøver på så det må jo bli bra! Kanskje det går an å legge inn bestilling på hva man vil ha? Typ sovebaby eller mute-knapp?😂

Forstår godt at dagbok ble nedprioritert altså :fnise: Du får prøve å legge inn bestilling allerede nå! Det kan hende det funker :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror har bikket fem måneder, og vi har vært på kontroll. Han er visst en helt på snittet baby. 7,3 kg og 66 cm. Hs var ikke så imponert over at han hadde blitt mer "utfordrende" å legge, og sa at nå var det på tide med søvntrening. Jeg byttet tema, for det orket jeg ikke å høre på. Hun forstod visst ikke at jeg egentlig syns han er kjempeflink til å legge seg :fnise: Hallo, han sover i egen seng?! 

Han ble tydeligvis litt slått ut av vaksinen, for han sov ni timer i strekk om natta. Ni timer! Jeg våknet selvsagt flere ganger for å sjekke at han pustet. 

Nå håper jeg at det ekstreme håravfallet gir seg snart. Forrige gang fikk jeg en ganske heftig vike på venstre side. Måtte smøre den med solkrem når jeg skulle på trilletur, ellers ble den solbrent :tongue: Har søren meg fått vike på samme side denne gangen også. Slipper solkrem nå da :tommelopp: 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror har akkurat sovnet og jeg må prøve å ikke sovne selv. Vi har hatt to netter med flere oppvåkninger enn vanlig. Det er tøft altså! Hvordan overlevde jeg egentlig den tiden med M uten å bli helt depressiv? Uansett! I dag kjente jeg en tann! Så jeg krysser fingrene for at det er derfor nettene har vært litt travle. Plis... :pls:

Han er bare litt over 5 måneder, så jeg var ikke forberedt på tenner helt enda. M var 7-8 før hennes begynte å poppe ut.

Men han er fremdeles en tålmodig gladgutt. Og glad i mat! Helst hvis det smaker litt søtt :rolleyes: Vanlig potet er dritt, søtpotet er fantastisk. Kun avokado - nei takk. Blandet med pære eller banan - yes :fnise: Jeg har kokt kraft, så jeg blander det i litt forskjellig. Det er ganske godt i grøt, det synes jeg selv også :jepp: Vi har testet ut vann, det var også vellykket. Herlighet, det er så greit når ting funker. 

Han presser seg frem i stolen sin når han skal spise, så jeg tok ham med på shopping etter baby set i går. 20 minutts kjøretur i våken tilstand gikk overraskende bra. Han tygde på en tøybok og bablet i vei. Baby set var ikke vellykket. Han falt  bare forover, så det var visst litt for tidlig å bytte :fnise:

M blir så stor så altfor fort! Hun prater så bra og forteller mye rart. Og lyver litt innimellom. Men det er visst bare et godt tegn? Hun blir litt sinna på lillebror når han drar henne i håret eller slår henne. Selv om det selvsagt ikke er med vilje. Han bare vifter med armene og tar tak i alt i nærheten. Men det er ikke alltid like lett å forstå. 

Nå er jeg 5 kg unna fornøyd-vekten min. Og 10 kg unna det tynneste jeg noen gang har vært, som voksen. Kroppen ser helt grei ut. Jeg og magen har alltid vært gode venner, så den er ganske flat. Men the pæreform is strong in this one, så hofter og lår er fremdeles heftige :kaklehone: Jeg kan se langt etter de vanlige buksene mine :ninja: 

Jeg har tatt kontakt med jobben for å høre hvordan jeg skal jobbe når jeg kommer tilbake. Jeg har ikke jobbet nattskift siden jeg var gravid med M, og heller gått helvetesuker med masse kveldsskift og helgejobbing. Det fungerte egentlig svært dårlig, så nå må jeg tilbake på vanlig plan. De visste ikke helt hvor de skulle plassere meg, men de skulle ta kontakt så snart de fant det ut. Så nå får jeg kanskje nye kollegaer. Helt greit det :) Det er et par jeg vil savne, men også et par som det er helt greit å si farvel til :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nettopp braksuksess i legging av to unger :danse: Jeg sa bare "men for faen i helvete da" én gang :jepp:

Det var god stemning gjennom hele prosessen. Lillebror ble tidlig trøtt, så jeg spurte om M ville se på Youtube på telefonen min med headset mens jeg la ham på soverommet. Nei. "Jeg vil synge Bæ bæ lille lam gikk på restaurant". Så kom jeg på at hun vet jo ikke hva et headset er :klaske: Da jeg viste henne hva jeg mente syntes hun det var superkult og sprang inn på soverommet :fnise:

Noen ganger blir hun revet med og gjentar ting som blir sagt, synger med, og blir irritert av reklamen som kommer. Så det tok litt lenger tid enn vanlig før lillebror sovnet. Det var her den faen i helveten kom. Men jeg bare hvisket det, og dessuten hadde jo M headset ;) Planen var egentlig å legge lillebror, så kunne jeg og M gå å pusse tenner etterpå. Men han brukte jo så lang tid at det ble leggetid for henne også. Så da la hun seg bare her i dobbelsenga :) Jeg får jo aldri lov å legge henne lenger, så det var koselig. Får pusse ekstra nøye i morgen tidlig :tongue:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om halvannen uke er lillebror et halvt år, og da er det vel på tide å begynne med fast føde :plystre: Han er skikkelig gira på mat! Svigermor forteller at det var mannen også. Han gråt mellom grøtskeiene. Apropos grøt. Jeg hører bare om grøt, grøt, grøt når de eldre snakker om hvordan vi spiste. Fikk vi kun grøt i årevis eller? :vetikke: Uansett. Lillebror er akkurat lik. Han spiser mengder! De siste dagene har han fått fire måltider for han har vært så urolig. Han er ikke like gira på amming som storesøster var. Han trenger fred og ro for å amme i mer enn tre sekund. Så jeg føler egentlig at han får dekket hele melkebehovet sitt på natta :tongue:

Jeg tenkte å begynne med middag når han bikker 6 mnd, så de fire måltidene hans i går var følgende :fnise:

Frokost: grøt (pulver) laget med kraft i stedet for vann.

Lunsj: søtpotet blandet med brokkoli (ikke veldig populært, men han spiste imponerende mye likevel). Sviskemos og banan til dessert.

Middag: avokado blandet med pæremos.

Kvelds: søtpotet blandet med eggeplomme.

Kveldsmaten slukte han. Fire "isbiter" mos med en hel eggeplomme :sjokkbla: Blir nesten bekymret for at det er for mye mat. Aner ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at han spiser så mye! Kanskje han er i en vekstspurt akkurat nå? De er jo så sykt forskjellige disse barna, det viktigste er å følge hva de gir uttrykk for å ville ha. Lillesøster her er jo helt motsatt (akkurat som broren) så jeg sliter med å få i henne særlig mat. Hun spiser ikke mos, skal bare spise selv, og spiser da stort sett kun middag. Og 90% ligger jo igjen på gulvet. :ler: Men jeg går jo konstant rundt og lurer på om hun har jernmangel. 🙄 Har ennå ikke prøvd grøt på kraft da, det må jeg prøve! Hun hater grøt så intenst at jeg bare har utsatt det. :P Men hun elsker kraft så må gi det et forsøk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2020 den 9.17, Albbas skrev:

Så herlig at han spiser så mye! Kanskje han er i en vekstspurt akkurat nå? De er jo så sykt forskjellige disse barna, det viktigste er å følge hva de gir uttrykk for å ville ha. Lillesøster her er jo helt motsatt (akkurat som broren) så jeg sliter med å få i henne særlig mat. Hun spiser ikke mos, skal bare spise selv, og spiser da stort sett kun middag. Og 90% ligger jo igjen på gulvet. :ler: Men jeg går jo konstant rundt og lurer på om hun har jernmangel. 🙄 Har ennå ikke prøvd grøt på kraft da, det må jeg prøve! Hun hater grøt så intenst at jeg bare har utsatt det. :P Men hun elsker kraft så må gi det et forsøk. 

I dag har han bare villet drikke vann, så jeg jinxa det visst :fnise: Vann er sykt godt :vetikke:

Prøv litt kraftgrøt! :jepp: Lillebror ville ikke ha i dag, men jeg takket ikke nei :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stikker fjellgjengen fra meg igjen. Det blir M sin tredje tur. Jeg var dødsnervøs flere uker i forveien første gang. Litt mindre nervøs sist. Enda mindre denne gangen :) Så lenge kjøreturen går greit, og mannen ringer MED EN GANG de kommer frem, så slapper jeg av. 
 

Wonder Weeks sier at utviklingstrinn 5 starter omtrent nå, så kanskje det blir dårlig stemning her hjemme :tongue: Håper ikke det da, men det er like greit at det skjer mens vi er alene. Grinete baby pluss treåring er kjedelige greier. Jeg tenkte å øve på vognsoving inne disse dagene. I natt ville han ikke sove i senga si, og vi er i en litt dårlig periode når det gjelder søvn nå. Blæhr. Har angst for at det skal bli like intenst som med M.

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror fant plutselig ut at han ikke hadde spist hele dagen, og brølte i ett mens jeg trykket i ham grøt, sviskemos og pæremos :P

Nå er det egentlig leggetid for de to minste, men vi venter utålmodig på mannen og guttene som må komme hjem fra trening før de kjører til fjells. Kan ikke gå glipp av trening! :opplyser::rolleyes:

Lillebror har heldigvis sovnet i bæreselen, så nå har sikkert han tatt kveld :fnise: M gjesper mens hun spør om de kommer hjem snart. Hun kommer sikkert til å sove godt på den tre timer lange bilturen. 

I går var jeg hos frisøren. M var lei av at jeg hadde "svart hår", og det var jeg også. Som vanlig ba jeg om tusen striper for å bli blondie, men frisøren nektet. Håret var blitt altfor tynt, så hun turte bare å gi meg noen små striper :tongue: Hun gav meg en midtskill også, for å skjule den skalla flekken min :ler: M var ikke særlig fornøyd. "Du har fremdeles svart hår." Jepp. Det er litt bedre da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til de som er helt fra seg av bekymring kan jeg bekrefte at gjengen kom seg trygt frem i går kveld :Nikke: M er blitt forkjøla og syk. Akkurat som første gang! Skikkelig uflaks. Heldigvis hadde jeg pakket både Paracet og Nurofen. Stikkpiller nekter hun (forstår henne godt :vetikke:), så det går i Nurofen. Hun hoster, puster tungt og verden går i grus for hver minste ting :( Så det er ingen koselige oppdateringer jeg får denne gangen. 

Hjemme går livet sin vante gang. Dagen startet klokka fem, og han var grinete helt til sin andre lur. Den tok han i senga si, og den varte i to timer! Det er helt utrolig. Det er jo en halvtime som er fasiten. Men det trengte han (vi), så etterpå var humøret mye bedre. 

Han har funnet ut at det er best å sove ved siden av mamma på natta :rolleyes: Så hyppige oppvåkninger gjør at jeg gir opp ganske kjapt og lar han få sove sammen med meg. To kvelder har jeg ikke giddet å ta kampen i det hele tatt, og bare latt ham sovne i dobbelsenga :plystre: Men han våkner jo uansett, det går bare litt kjappere å sovne igjen, og det er grytidlig morgen samme hvor han sover. Så det er liksom ikke vinn-vinn :fnise:

I kveld har jeg funnet frem en bamse han fikk da han ble født. Kanskje den hjelper? Han sovnet i hvert fall i sin egen seng :jepp: Jeg har troen! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var felles legging mindre vellykket. Forrige gang sov jo begge to før klokka sju. Nå ble den bare halv åtte, men med tanke på hvor sykt trøtte begge to var klokka seks så... :P

Lillebror sovnet raskt mens M satt i senga med headset og YouTube. Vi fulgte samme oppskrift som sist :) Jeg tok litt snarveier. I stedet for å legge ham våken i senga så ble det bæring og synging. 

Da det var M sin tur ble hun lei seg for hun måtte legge fra seg telefonen :rolleyes: Hun var også uenig i måten jeg sang på, og litt diverse, så det endte opp med at vi måtte gå på hennes soverom for å ikke vekke lillebror. 

Mens vi var der nøys han og våknet. Da vi kom inn hadde han rullet over på magen, og var svært fornøyd med egen innsats :fnise: Nå ble det action. M fant monster på soverommet sitt, hun ble sinna på headsettet, hun ville ha på høy lyd... Sånne ting. Og lillebror lå med store øyne mens jeg sang "22 elefanter kom marsjerende". 

Etter en stund ble de heldigvis så trøtte at alt var whatever. Lillebror sov i armene mine mens M syntes det var helt greit å legge seg i dobbelsenga uten telefon. Nå ligger begge to på soverommet vårt. Mannen får flytte henne senere. 

Jeg vil strikke litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er sjokkert, du er her inne enda og like aktiv som før😎 Sist jeg brukte KG og var inne i dagbøkene så var jeg gravid med nr. 2 (som forøvrig nå akkurat er fylt 2 år), så guess what? Ja, nr. 3 er visst på vei 😲😲😲 

Så gøy at M fikk en lillebror😍, og han er allerede 6 mnd, tiden flyr 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lovebird skrev:

Phu...ikke bare bare å få lagt to samtidig 😊Kos deg med strikketøyet 🙂

Det var ikke helt max i går nei :fnise: Det ble ikke noe strikking heller. Jeg vet ikke om det var tenner, tett nese, eller utviklingstrinn, men han våknet flere ganger i timen! Fikk ikke gjort en dritt :daane:

5 timer siden, maja87 skrev:

Jeg er sjokkert, du er her inne enda og like aktiv som før😎 Sist jeg brukte KG og var inne i dagbøkene så var jeg gravid med nr. 2 (som forøvrig nå akkurat er fylt 2 år), så guess what? Ja, nr. 3 er visst på vei 😲😲😲 

Så gøy at M fikk en lillebror😍, og han er allerede 6 mnd, tiden flyr 😏

Når jeg først er begynt så :ler:

Gratulerer! Herlighet, nummer tre :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gurimalla. I dag fikk lillebror en Paracet. Han har hylt og brølt siden i natt :ohmy: Cirka :rolleyes: Det er ikke likt ham i det hele tatt. For å sjekke om det var noe fysisk i veien så måtte jeg teste. Det hadde ingen effekt, så da er det vel noe psykisk :tongue: Lurer på om det kan være dette utviklingstrinnet. Et par av punktene passer jo ganske bra. Sover dårlig, plutselig redd for å bli forlatt og gråter masse. Gråting uten en helt tydelig grunn - det er skikkelig uvant! 

Innimellom det elendige humøret så er rulling fremdeles hobby nummer én. Han har lenge kun rullet mot venstre, men nå har han mestret høyre også. Og han vil frem! Spreller med beina og slår ut armene. Og skyver beina under seg sånn at rumpa stikker opp :jepp: M var den første babyen i familien Pettersen (mitt fake etternavn ;)) som kunne krabbe, og jeg har stor tro på at lillebror blir nummer to :nigo: Vi andre (både mine søsken og deres barn) var rumpeakere. Teorien min er at vi satt for mye i gåstol :vetikke:

Jeg tror det var lurt av meg å legge en kosebamse i senga. Han holder den i hånda (noen ganger), og i kveld var det tydelig at han lette etter den da jeg la ham ned. Score :) Andre ganger klikker han helt og bare biter på den. Men men :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er ni og jeg har lagt meg. Det er visst vanskelig å sove i dag også, og jeg ble lei av å løpe frem og tilbake. Stakkars liten. Det er ikke lett å være baby. 

Jeg må skrive om den lille seieren vi hadde i dag. M har vært totalt uinteressert i pottetrening. Vi har to forskjellige potter, og en doring. Potte har hun aldri brukt, men hun har tisset i do kanskje tre ganger. I løpet av flere måneder :P Jeg vil ikke presse henne på en negativ måte, så vi har bare spurt om hun vil tisse på do osv. "Nei." Og i hvert fall ikke bæsje! Hun blir nesten fornærmet av spørsmålet :fnise:

Jeg har kjøpt truser til henne, men de vil hun helst av over bleia. De få gangene hun har gått med truse uten bleie så har hun glemt seg ut.

Men de siste dagene har hun villet gå med truse uten bleie (bare en liten stund hjemme), og vi har ikke hatt noen uhell! Og i dag gav hun beskjed om at hun måtte tisse, og hun tisset faktisk i do! Da ble jeg veldig stolt. Hun også, tror jeg. 

Da jeg snakket om å bæsje på do så svarte hun bare "en annen dag". Men det er uansett bedre enn "nei! :sjokkbla::Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...