Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Så flink M er 😃

Merket dere noen effekt av minifom? Har en liten en her som og har mye luft i magen, han både promper og raper som en voksen mann, men likevel mye vondt. Har prøvd minifom noen dager nå, syns ikke det hadde noen effekt. Prøver massasje, men det fungerer ikke det heller.. Sukkervann er visst neste på lista 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Ginny skrev:

Så flink M er 😃

Merket dere noen effekt av minifom? Har en liten en her som og har mye luft i magen, han både promper og raper som en voksen mann, men likevel mye vondt. Har prøvd minifom noen dager nå, syns ikke det hadde noen effekt. Prøver massasje, men det fungerer ikke det heller.. Sukkervann er visst neste på lista 😳

Jepp :biggrin:

Vi merket ikke noe spesiell effekt altså. De to første nettene droppet jeg å gi. Det er så langt å gå fra soverommet til kjøkkenet :tongue: Så en spasertur gjennom hele huset med en gråtende baby orket jeg liksom ikke. Men så var det en som sa at vi måtte gi døgnet rundt, ellers var det ikke noe poeng å prøve :vetikke: Da lånte vi et lite vinkjøleskap av foreldrene mine og satt det på soverommet :fnise: Men det var fremdeles pressing og masse arbeid med magen, så da gadd vi ikke mer. Håper heller på at massasje får ut luften :Nikke:

Sukkervann ja, det leste jeg også om. Men må man så må man. Det er veldig trist når de små har det vondt :( Vi må trøste oss med at tarmsystemet modnes litt for hver dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg prøve å legge M alene. Mens jeg har lillebror. Mannen er fotballtrener tre kvelder i uka, men til nå har det passet med at enten har kampene vært tidlig, eller så har moren min vært her. I kveld er det en halvveis sen kamp, og mamma er på kveldsskift. Så jada. Hvis vi er heldige sover lillebror i babynestet. Hvis ikke må han bli med inn. Hun vil at vi skal ligge sammen med henne til hun sovner. Sitting er ikke lov :snurt: Det kan med andre ord bli sent i kveld :daane:

Jeg har gått ned 10 kg siden fødselen. 15 kg igjen :ler: Alle de 15 sitter på lårene :rolleyes: De er så store, jeg har ikke ord :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good news, everyone! 

Lillebror timet og tilrettela en perfekt lur akkurat i leggetiden til M, så han sov søtt med babycall og musikk i stuen mens jeg fikk legge M. Det gikk relativt kjapt i tillegg :jepp: Jeg måtte bare bruke strengestemmen én gang! :fnise:

Mannen reiser vekk to netter i helga, og det blir jo en liten utfordring :ohmy: Mamma har fri, så hun har tilbudt seg å både ha M på overnatting og å sove her. Jeg vet ikke hva vi ender opp med, men det er jo litt teit at jeg ikke skal klare å ha to unger alene. Men når begge to våkner på nettene så ser jeg egentlig bare én løsning. Alle tre i samme seng... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge i samme seng dersom en må være alene med de :) Funker fint ;)

Her foregår legging med lillebror i bæretøy (autokorrekt ville skrive kjøretøy :fnise:). Han er ALLTID våken under leggetid og sovner som regel før storebror 😂 Vi har dermed måtte gå vekk ifra å ligge sammen med han til han sovner. Nå sitter vi på sengekanten :jepp: Kommer til å kjøre mild tilvenning til å sovne alene, klarer jo ikke legge to samtidig hvis ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo greit å få prøvd seg på en utfordring, eller? :P Hvis M trives hos mormor kan jo det være en god løsning, så får hun litt oppmerksomhet bare henne? 

 

... Jeg skal være alene TI DAGER neste måned. Jeg gruer meg som fy. Flykter hjem til mamma og pappa to netter, men hva med de resterende 8... Grøss! Her er begge barna trøtte samtidig, noe som gjør legging vanskelig, fordi H plutselig IKKE vil sove i vår seng lenger, og vesla må ammes i søvn. Mens jeg ammer står H opp igjen og tøyser og tuller. Salig kaos! Så enten går de 10 dagene til helvete, eller så får jeg skikkelig orden på leggerutinene til H. :ler:

Og så føler jeg at jeg egentlig ikke kan klage, kunne jo hatt mann i nordsjøen eller noe. Men hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.9.2019 den 13.54, Weebs skrev:

Jepp :biggrin:

Vi merket ikke noe spesiell effekt altså. De to første nettene droppet jeg å gi. Det er så langt å gå fra soverommet til kjøkkenet :tongue: Så en spasertur gjennom hele huset med en gråtende baby orket jeg liksom ikke. Men så var det en som sa at vi måtte gi døgnet rundt, ellers var det ikke noe poeng å prøve :vetikke: Da lånte vi et lite vinkjøleskap av foreldrene mine og satt det på soverommet :fnise: Men det var fremdeles pressing og masse arbeid med magen, så da gadd vi ikke mer. Håper heller på at massasje får ut luften :Nikke:

Sukkervann ja, det leste jeg også om. Men må man så må man. Det er veldig trist når de små har det vondt :( Vi må trøste oss med at tarmsystemet modnes litt for hver dag! 

Merket ikke noe særlig av minifom her, men sukkervann is the shit! Det går fra illrød og brølende baby som krøker seg sammen, til rolig pludrebaby som kikker på lekene sine! Og alt med en drøy milliliter sukkervann.. Skulle jo helst sett at vi fikk en stopper på luftplagene, men når vi ikke har klart det så er det en fin løsning. Heldigvis litt bedre i dag enn i går, så kanskje det går framover 😊

Mannen her reiste bort da Lille var 3 uker, det var en utfordring 😛 Og jeg har bare én 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2019 den 8.44, LilleMy1989 skrev:

Vi har begge i samme seng dersom en må være alene med de :) Funker fint ;)

Her foregår legging med lillebror i bæretøy (autokorrekt ville skrive kjøretøy :fnise:). Han er ALLTID våken under leggetid og sovner som regel før storebror 😂 Vi har dermed måtte gå vekk ifra å ligge sammen med han til han sovner. Nå sitter vi på sengekanten :jepp: Kommer til å kjøre mild tilvenning til å sovne alene, klarer jo ikke legge to samtidig hvis ikke!

Jeg ser for meg legging i vår seng kommer til å ta hundre år, og lillebror er ganske bråkete om natta på grunn av magevondt. Så det blir spennende :pinar:

Vi har også planer om en gradvis "sovne selv", men vi glemmer det ut hver kveld :rolleyes:

På 4.9.2019 den 9.29, Albbas skrev:

Er jo greit å få prøvd seg på en utfordring, eller? :P Hvis M trives hos mormor kan jo det være en god løsning, så får hun litt oppmerksomhet bare henne? 

 

... Jeg skal være alene TI DAGER neste måned. Jeg gruer meg som fy. Flykter hjem til mamma og pappa to netter, men hva med de resterende 8... Grøss! Her er begge barna trøtte samtidig, noe som gjør legging vanskelig, fordi H plutselig IKKE vil sove i vår seng lenger, og vesla må ammes i søvn. Mens jeg ammer står H opp igjen og tøyser og tuller. Salig kaos! Så enten går de 10 dagene til helvete, eller så får jeg skikkelig orden på leggerutinene til H. :ler:

Og så føler jeg at jeg egentlig ikke kan klage, kunne jo hatt mann i nordsjøen eller noe. Men hjelp! 

Før eller siden må jeg jo få en utfordring :sjenert: Denne helgen var jeg heldig med at mamma har fri, så da tar vi én natt der hun sover her, og én natt der M sover hos foreldrene mine :) Selvfølgelig skal mannen på lagsamling med jobben neste helg, og da er mamma på jobb :overrasket: Da får vi prøve oss på tre i samme seng. Og sannsynligvis lite søvn på alle tre :ninja: 

OMG, 10 dager. Det hadde jeg også gruet meg til. Jeg har tenkt flere ganger at jeg er glad jeg har en mann som kommer hjem fra jobb hver dag :fnise: Svigerinnen min hadde to unger på 0 og 1,5 med mann i Nordsjøen, og det var ikke før jeg fikk barn selv at jeg forstod hvorfor alle snakker om hvor flink hun var :rodme: 

Hvordan er vanligvis rutinen til H? Han er ikke der at han sovner selv? Jeg blir så glad når jeg hører om barn på samme alder eller eldre enn M som heller ikke sovner alene på tre sekund :plystre: Vi har et vennepar som har en unge som er litt yngre enn M. Han hadde selv tatt initiativ til å slutte med bleie, og har sovnet alene på rommet sitt siden tidenes morgen :rolleyes: Hver gang vi får en oppdatering om den ungen har han gjort noe nytt og revolusjonerende. Neste gang tipper jeg han kan både lese og skrive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2019 den 17.47, Ginny skrev:

Merket ikke noe særlig av minifom her, men sukkervann is the shit! Det går fra illrød og brølende baby som krøker seg sammen, til rolig pludrebaby som kikker på lekene sine! Og alt med en drøy milliliter sukkervann.. Skulle jo helst sett at vi fikk en stopper på luftplagene, men når vi ikke har klart det så er det en fin løsning. Heldigvis litt bedre i dag enn i går, så kanskje det går framover 😊

Mannen her reiste bort da Lille var 3 uker, det var en utfordring 😛 Og jeg har bare én 🤣

Hmm! Vi har hatt en ganske ræva kveld i dag, da tenkte jeg faktisk litt på det sukkervannet :ninja: Du har kanskje skrevet det tidligere, men hvor gammel er babyen? 

Det er utfordrende med én også :fnise: Jeg synes det var skikkelig dritt å kjøre bil da M var liten baby, så i starten ventet jeg til mannen kom hjem før jeg fikk gjort noe som helst. Hun var et klistremerke, og jeg fikk ikke til bæresele, så alt ble gjort med én arm :P Good times :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overnattingsbesøk! Av mamma :fnise::hjerte: Det var sykt god timing, for lillebror har ikke hatt det så gøy i ettermiddag/kveld. Så vi har brukt kvelden på å gjette hvorfor han gråter, og bært/ammet/blabla for å få han til å slappe litt av, stakkars. Nå har vi lagt oss for kvelden, og da fant han heldigvis roen! Håper han sover ekstra godt i natt siden han har vært så mye våken og stresset i dag. 

M syntes det var moro med overnattingsbesøk i sengen sin, så kanskje hun også sover ekstra godt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Weebs said:

Jeg ser for meg legging i vår seng kommer til å ta hundre år, og lillebror er ganske bråkete om natta på grunn av magevondt. Så det blir spennende :pinar:

Vi har også planer om en gradvis "sovne selv", men vi glemmer det ut hver kveld :rolleyes:

Før eller siden må jeg jo få en utfordring :sjenert: Denne helgen var jeg heldig med at mamma har fri, så da tar vi én natt der hun sover her, og én natt der M sover hos foreldrene mine :) Selvfølgelig skal mannen på lagsamling med jobben neste helg, og da er mamma på jobb :overrasket: Da får vi prøve oss på tre i samme seng. Og sannsynligvis lite søvn på alle tre :ninja: 

OMG, 10 dager. Det hadde jeg også gruet meg til. Jeg har tenkt flere ganger at jeg er glad jeg har en mann som kommer hjem fra jobb hver dag :fnise: Svigerinnen min hadde to unger på 0 og 1,5 med mann i Nordsjøen, og det var ikke før jeg fikk barn selv at jeg forstod hvorfor alle snakker om hvor flink hun var :rodme: 

Hvordan er vanligvis rutinen til H? Han er ikke der at han sovner selv? Jeg blir så glad når jeg hører om barn på samme alder eller eldre enn M som heller ikke sovner alene på tre sekund :plystre: Vi har et vennepar som har en unge som er litt yngre enn M. Han hadde selv tatt initiativ til å slutte med bleie, og har sovnet alene på rommet sitt siden tidenes morgen :rolleyes: Hver gang vi får en oppdatering om den ungen har han gjort noe nytt og revolusjonerende. Neste gang tipper jeg han kan både lese og skrive. 

Haha, sånn svigerinne har jeg også. Etter jeg fikk barn ble hun min helt (hun fikk tredjemann litt før H ble født). 

H er et HERK å legge. Han har jo alltid vært vanskelig, og det blir ikke enklere. Nå er rutinen ca slik:

Jeg og vesla legger oss på vårt rom, prøver å amme henne i søvn. Samtidig leser mannen bok for H på H sitt rom. Når de er ferdige med X antall bøker er det liksom sovetid. Da må H tisse. Så må han ha vann. Så må han ha nytt vann fordi vannet er gammelt. Så påstår han at han må tisse igjen, men det kommer ingenting. Så vil han "sove med mamma". Hvis han får lov vil han ikke likevel. Mannen sier "LIGG I RO". Mannen blir kastet ut av H sitt rom. Mannen sitter "dørvakt" i trappa. H roper på far. Repeat x 1000. 

Altså, han greier bare ikke ligge i ro. 

Jeg eeeer så lei. I dag sovnet han relativt greit i lillesøster sin seng da. :P det var fordi jeg bare ignorerte han og sa at hvis han vil leke og tøyse må han være på sitt rom, jeg legger meg. Da tuslet han etter meg og turnet i senga mens jeg ammet lillesøster. Det verste er at han er så veldig trøtt også, men han kan bare ikke ligge i ro.

Såeh, joda, du får ingen konkurranse fra meg på eksemplarisk legging... 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Albbas skrev:

Haha, sånn svigerinne har jeg også. Etter jeg fikk barn ble hun min helt (hun fikk tredjemann litt før H ble født). 

H er et HERK å legge. Han har jo alltid vært vanskelig, og det blir ikke enklere. Nå er rutinen ca slik:

Jeg og vesla legger oss på vårt rom, prøver å amme henne i søvn. Samtidig leser mannen bok for H på H sitt rom. Når de er ferdige med X antall bøker er det liksom sovetid. Da må H tisse. Så må han ha vann. Så må han ha nytt vann fordi vannet er gammelt. Så påstår han at han må tisse igjen, men det kommer ingenting. Så vil han "sove med mamma". Hvis han får lov vil han ikke likevel. Mannen sier "LIGG I RO". Mannen blir kastet ut av H sitt rom. Mannen sitter "dørvakt" i trappa. H roper på far. Repeat x 1000. 

Altså, han greier bare ikke ligge i ro. 

Jeg eeeer så lei. I dag sovnet han relativt greit i lillesøster sin seng da. :P det var fordi jeg bare ignorerte han og sa at hvis han vil leke og tøyse må han være på sitt rom, jeg legger meg. Da tuslet han etter meg og turnet i senga mens jeg ammet lillesøster. Det verste er at han er så veldig trøtt også, men han kan bare ikke ligge i ro.

Såeh, joda, du får ingen konkurranse fra meg på eksemplarisk legging... 😂 

Så bra! Jeg hater konkurranse :angry: Neida, det er ganske ræv når legging er så vanskelig. M er vanligvis grei, men hun har også perioder der hun drar ut tiden så godt hun kan. Lese bok, rydde lekene i stua, riste dyna... Men plutselig legger hun seg ned, og da kan hun sovne på fem sekund. Det er helt vilt. Jeg har trodd hun bare tullesover flere ganger. Så hun er jo egentlig kjempetrøtt hun også, men det er visst så kjedelig å ligge i ro :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2019 den 22.09, Weebs skrev:

Hmm! Vi har hatt en ganske ræva kveld i dag, da tenkte jeg faktisk litt på det sukkervannet :ninja: Du har kanskje skrevet det tidligere, men hvor gammel er babyen? 

Det er utfordrende med én også :fnise: Jeg synes det var skikkelig dritt å kjøre bil da M var liten baby, så i starten ventet jeg til mannen kom hjem før jeg fikk gjort noe som helst. Hun var et klistremerke, og jeg fikk ikke til bæresele, så alt ble gjort med én arm :P Good times :ler:

Sukkervann er tingen 😁

Han er 7 uker 😊 Vi har vært på vår andre biltur alene i dag, og det går overraskende bra. Han trives i bilstolen og sovner så fort bilen er i bevegelse. Men jeg foretrekker helt klart å sitte på framfor å kjøre selv, selv om det vanligvis er omvendt 😛

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.9.2019 den 23.35, Ginny skrev:

Sukkervann er tingen 😁

Han er 7 uker 😊 Vi har vært på vår andre biltur alene i dag, og det går overraskende bra. Han trives i bilstolen og sovner så fort bilen er i bevegelse. Men jeg foretrekker helt klart å sitte på framfor å kjøre selv, selv om det vanligvis er omvendt 😛

 

Jeg likte best å sitte bak sammen med M for å sjekke at hun hele veien pustet :fnise: Denne gangen er det litt vanskeligere, med to barneseter. Men det har gått greit likevel :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er fem uker og én dag! Det høres både lite og mye ut. Jeg tror jeg har et alvorlig tilfelle av ammetåke, for dagene går i ett og jeg husker verken når jeg vasket håret sist eller hva jeg forteller til folk. Så alle blir fortalt det samme flere ganger. Sikkert veldig festlig. "Ja, du sa det..."

I går hadde jeg forhåpninger om at magen hans var blitt bedre, men i dag har den plaget ham veldig igjen. Jeg vet ikke om jeg har spist noe som hadde trigget det, eller om det bare er tilfeldig. Da jeg ammet M spiste jeg whatever uten å merke noe. Egentlig er det vel litt myter, mye som blir sagt om at det du drikker og spiser påvirker melken. Jeg fikk kommentar på at jeg drakk Farris. "Tør du det da? Den inneholder jo kullsyre!" Heldigvis går ikke kullsyre over i blodet vårt, så jeg tror det skal gå bra :fnise: 

Jeg er fremdeles en tjukkas, og i natt drømte jeg at Albbas drev en treningsleir (som senere i drømmen ble til en hesteleir :vetikke:), men jeg var for brei over ræva til å gå opp trappene som var der. Så det var gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Weebs said:

 

Jeg er fremdeles en tjukkas, og i natt drømte jeg at Albbas drev en treningsleir (som senere i drømmen ble til en hesteleir :vetikke:), men jeg var for brei over ræva til å gå opp trappene som var der. Så det var gøy. 

:hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Albbas skrev:

:hoho::hoho:

Ærlig talt, neste gang bør du kanskje lage en bredere trappeoppgang. Det var tross alt en leir for fatsos :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter på oppdateringen siden jeg tydeligvis er helt på jordet og kommer ikke til å huske noe av dette om to uker. Jeg blir stresset av å tenke på det, men jeg husker ikke noe som helst av starten på vår karriere som firebarnsforeldre. Jeg husker dagen vi kom hjem. Da var det kaos. Og den første natta. Da var lillebror i sjokk og lys våken. Etter det er jeg blank. Kanskje fordi alle dagene har vært like? Velger å ikke tenke mer på dette :P

M er en skikkelig hjelpsom og snill storesøster. Ganske greit at hun er såpass stor at jeg kan be henne om reell hjelp. Hun blir glad når jeg spør om hun kan hente gulpeklut eller jakke til lillebror. Hun har sjeldnere meltdowns over småting. Det hender hun "faker" at hun er sinna eller lei seg. Da hyler hun så høyt hun kan. Det er en smule irriterende, og jeg kjenner at lunta er kortere nå for tiden. Og da får jeg utrolig dårlig samvittighet etterpå :( Men jeg prøver så godt jeg kan å gi henne masse oppmerksomhet og kos. Hun er blitt en stor jente - størrelse 98 i klær! Det er wild. Jeg må liksom gå en helt annen plass i klesbutikken hvis jeg er ute på handel :jepp:

Lillebror vokser han også. Noen bukser i størrelse 50 passer fremdeles, men bodyer må være 56 :) Det er nesten som jeg ser at han vokser for hver dag. Han har fått dobbelhake og bollekinn :hjerte: Og! Smokk er digg! :mynona: Jeg tok sjansen på å bestille smokk med navn på, det er jo så søtt, og heldigvis ser det ut som han har blitt blodfan. 

Det er jo litt arbeid når den faller ut hele veien, men en smokk kan hvem som helst (pappa) putte inn. En pupp er det verre med :rolleyes: Så da er det verdt det :Nikke:

Jeg har ikke veid ham siden han var 9-10 dager, så det blir spennende på neste kontroll om én uke. Jeg har vært innom helsestasjonen et par ganger, men har ikke brydd meg om å veie. Han hadde nemlig en del av navlen som ikke ville gro. Dødkjøtt, kalte helsesøster det :kvalm: Så hun penslet noe greier på for å tørke det inn. Det måtte et par forsøk til, men nå ser den ganske grei ut. Det falt av en bit i natt :tongue: 

Nettene, ja. Vil påstå de er ganske bra. Sover flere timer i strekk. Spiser. Gulper. Mister smokken 14 ganger. Gulper. Sover videre. 

Han gulper mye mer enn M! Vet ikke om det er en bra eller dårlig ting med tanke på refluksen som vi håper å slippe unna denne gangen. Vi får vente å se. 

Og der våknet han :) 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Weebs said:

Ærlig talt, neste gang bør du kanskje lage en bredere trappeoppgang. Det var tross alt en leir for fatsos :opplyser:

Lover å skjerpe meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, husker lillebror hadde trøbbel med navlen også. Lukta! :kvalm: Den smittet gjennom klær, pledd og alt :overrasket: 

Godt å høre at flere lider av hukommelsestap den første tiden, jeg husker ingenting fra de første ukene med lillebror. Ammet jeg i det hele tatt på natta? :vetikke: 

Det tok laang tid før jeg følte meg komfortabel i tobarnsmor-rollen. Veien blir til mens man går! Og vi alle kjenner nok på det å ha kort lunte til tider. Det skal godt gjøres å være 100% pedagogisk korrekt hele tiden 😅 Ut i fra det du skriver synes jeg du gjør en kjempejobb! :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...