Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Jeg er så glad for at jeg skreiv så sinnsykt detaljert fra da M var fresh. Nå ser jeg en haug med likheter. Migreneanfall kom som perler på en snor forrige gang også. Og M likte smokk fra uke to til fire. Lillebror er 13 dager i dag, og har tatt smokk i et par dager. Håper han holder ut lenger :opplyser: Han hadde en smokkepause i går fordi han glemte plutselig ut hvordan puppen fungerte. Bare gapte og stanget hodet sinna mot puppen. Men i dag er alt bra igjen, og jeg leste at M dreiv med det samme :fnise: I dag tester vi en annen type smokk. Den er suksess den også. Denne er litt mindre. Jeg hadde en teori om at den forrige var så mye større enn brystvortene mine at han ble drittskuffa da puppen kom frem :fnise:

TV står på dagen lang sånn at han her forhåpentligvis venner seg til å sove gjennom bråk. M sine hyleanfall, for eksempel :pinar: Hun selv tålte ikke at det knirket i en gulvplanke engang :daane:

Han har fått et sår på rumpa, stakkar. Det samme hadde M. Vi prøvde alle typer kremer som vi ble anbefalt. Ikke engang mirakelkremen Inotyol hadde effekt. Det ble såpass cray-cray at vi fikk time hos barnelege/hudlege/husker ikke på sykehuset. Men det var én måned frem i tid, så vi gikk heller til helsestasjonen og spurte etter tips. Daktacort, fikk vi beskjed om der. Egentlig en krem mot fotsopp, ifølge tuben :P Den ordnet i alle fall opp på et par dager. Så den har jeg gått til innkjøp av i dag. Håper det funker på lillebror også. 

I går hadde jeg termin. Fornøyd med at han ville ut litt før :) 

Etter at han fikk et bad i dag ble han veldig trøtt. Da han lå i fanget mitt og glippet med øynene tenkte jeg "hmm". Så jeg prøvde å legge ham i babynestet og tilbydde smokken. Det fungerte som bare det! Gurimalla. Tenk om det fortsetter på denne måten. En unge som ligger for seg selv? :ohmy:

Nå tenker jeg å drikke pittelitt iskaffe og brette klær :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Lovebird skrev:

Jeg kjøpte alle mulige kluter på SparKjøp når jeg fikk mine...de var gode da...men nå er det plutselig ca 10 år siden! Koselig at hun vil være snill med lillebror da :)

De må ha gjort noe med oppskriften :jolie: De var myke for tre år siden, men nå var de harde og ekle. Typisk at jeg kjøpte en million :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 19.12, BangersBeans&Mash skrev:

Gratulerer med en lillebror i heimen :hjerte: 

Takk! Brukernavnet ditt hørtes veldig kjent ut. Er det fra Get Him To The Greek, mon tro? Den likte jeg veldig godt for noen år siden :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klutene fra Name It var skuffende :daane: Mannen er enig. Ikke myke nok! :opplyser: The search continues...

Lillebror har vondt i magen om nettene. Tipper jeg? Mye pressing, klaging og sinna gråt mens han anstrenger hele seg. Amming, massasje og synging hjelper ikke :P Det eneste som hjalp akkurat nå var å ligge på magen på brystet mitt. Og sånn tør jeg ikke å sovne. Det er litt vanskelig, for jeg er supertrøtt. Det ble ikke tonnevis med søvn i går heller :sove:

Gudhjelpes. Husker vi holdt på sånn som dette med M også, men da byttet vi på å ha henne på brystet. Nå er jeg alene :tongue:

Nei, dette går ikke. Jeg sovner. Må prøve å legge han fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BangersBeans&Mash
8 timer siden, Weebs skrev:

Takk! Brukernavnet ditt hørtes veldig kjent ut. Er det fra Get Him To The Greek, mon tro? Den likte jeg veldig godt for noen år siden :jepp:

Ja :jepp: Har hatt låta på hjernen i sånn 5 år etter den filmen, også syns 2,5 åringen den er kjempemoro :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mykeste vi har er fra Princess 😊 Og va har ca 30 kluter i forskjellige merker 😂 Ikke flanell men slike andre, gaskluter eller musselin 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2019 den 9.16, Leviora skrev:

Mener vi brukte Turiform flanellkluter fra Barnas Hus, de var gode :) 

Takk! Når jeg trenger nye bleierefillgreier skal jeg se etter de :) 

På 22.8.2019 den 22.10, LilleMy1989 skrev:

De mykeste vi har er fra Princess 😊 Og va har ca 30 kluter i forskjellige merker 😂 Ikke flanell men slike andre, gaskluter eller musselin 🤔

Vi har en Princess rett i nærheten, så jeg håpet egentlig på at de skulle være nice :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daktacort sviktet ikke denne gangen heller :nigo:

Han vokser som bare juling denne fyren her. Luen jeg strikket er allerede for liten, men heldigvis hadde jeg strikket en større i backup :jepp:

I morgen begynner mannen på jobb igjen, så da er jeg alene med fire barn på morgenen :bond: Det blir sikkert....chill :sjokkbla:

Det er fremdeles magevondt på nettene (dagene også, men det er mest slitsomt på natta :tongue:), og det er litt trist synes jeg. Det er jo ingenting jeg kan gjøre for å hjelpe. Bortsett fra sykling og sånn da. Heldigvis tar han fremdeles smokk. Det er veldig greit! Jeg tør ikke å juble så høyt enda.  Hvis han fremdeles synes den er digg etter fire uker blir jeg glad :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker veldig lovende med smokken da! Har troa på den! 

Så kjedelig med så mye magevondt. Gir seg heldigvis som regel når de bare blir bittelitt større og får bedre kontroll på fising og sånt. Stor tilvenningssak det der. :P

4 unger. Hallo! Du er min helt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Albbas skrev:

Virker veldig lovende med smokken da! Har troa på den! 

Så kjedelig med så mye magevondt. Gir seg heldigvis som regel når de bare blir bittelitt større og får bedre kontroll på fising og sånt. Stor tilvenningssak det der. :P

4 unger. Hallo! Du er min helt. Lykke til!

Den stygge Natursmokken har vært best til nå :jepp: Liker den egentlig godt selv. Virker mer hygienisk enn de klassiske. De blir jo fuktige inni?  :vetikke:

Vent med å kalle meg en helt til i morgen. Hvis alle ungene har overlevd og kommet seg avgårde til skole/barnehage, DA er jeg en helt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Småkjekset skrev:

Veldig spent på hvordan morgenen gikk :jepp:

Håper du har fått hvilt set litt med småen :hjertesmil:

Jeg jukset! :fnise: For å få en myk start kom mamma innom. Alt gikk egentlig smertefritt, så jeg hadde faktisk klart det selv :jepp: M hadde en liten meltdown og klarte plutselig ikke å gå opp trapper selv, så hun ville bli bært :rolleyes: Men hun myknet opp da lillebror sov i babynestet, så det ordnet seg.

I morgen derimot. Da jobber mamma dagtid, OG vaskehjelpen kommer :bond:  Så jada. Gleder oss til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarte det! M var ekstra samarbeidsvillig siden "damen som skal vaske kommer snart!" :fnise: Hun er alltid litt redd for at hun skal vaske lekene hennes, så jeg må gjenta omtrent 27 ganger at "neida, hun skal ikke vaske kosebamsen din" :tongue:

Det var halvtungt å levere i barnehagen med bilstol, ekstra bytteklær, ny bleiepakke, og M som nektet å bære noe selv og bare ville holde i hånda. Så jeg bestemte meg for å bestille bilstoladapter til vogna. Det var like tungt å hente - med bilstol og M som var trøttere enn trøttest etter en dårlig natt og tidlig morgen, og bare ville bli bært. Så jada. Håper adaptergreia kommer snarest :pls:

Timene går veldig fort her hjemme. Får ikke tid til en dritt :fnise: Jeg har ekstremt lyst på noe søtt hele dagen. Vurderer å lage glasur til gulrotkake. Uten kake. Bare spise glasuren :jepp:

Vi har kjøpt inn Minifom til lillebror, kanskje det hjelper mot magevondten. Jeg tror kanskje det er tull og vas, men jeg vet om et par som sverger det er magic, så vi får teste et par dager :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glasur uten kake var ikke særlig godt, så det anbefales altså ikke. 

Bilstoladapteret er kommet, og jeg gleder meg til å hente M i barnehagen. Kanskje litt færre snørrete barn spør om å få "klappe babyen" når han er lenger oppe i høyden :tongue:

Det er litt sjalusi ute å går. Det er ikke veldig enkelt når M vil at jeg skal gjøre alt. Lage middag, bytte bleie, bære henne når hun plutselig har mistet evnen til å gå i trapper. Spesielt når lillebror er sulten. Da skal alt det gjøres :jepp: :rolleyes: Det er verst på morgenen før frokost, og rett etter barnehagen før middag. Det går seg vel til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Albbas skrev:

H mistet også evnen til å gå i trapper en stund... Men ja, det går seg til. ❤️

Håper virkelig det! For en sjalu M passer dårlig nå når hun akkurat er begynt å kaste ting når hun er sinna. Jepp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har vært totalt uinteressert i potte/do til nå. Vi har ikke gått all in med pottetrening, men vi har spurt henne noen ganger om hun vil prøve å sitte på do. Nei takk! Men her en dag fortalte jeg at jeg hadde kjøpt truse til henne som hun skulle gå med når hun sluttet å bruke bleier. Det var veeeldig stas, og hun ville prøve den ASAP. Hun var kjempestolt, og ble kjempelei seg da hun måtte ta på bleie for å legge seg. 

I går ville hun plutselig sitte på do hos svigers. Men så ble hun livredd for å falle nedi, så det var ikke direkte vellykket :fnise: Hjemme derimot! Der satt hun hele tre ganger på doringen sin. Uten action, men likevel :jepp:

Lillebror har vært hos kiropraktor for barn i dag. Han hadde ingen låsninger, kun en veldig oppblåst mage :rolleyes: Hun masserte magen hans, og han feis som bare juling, stakkar. Så nå skal jeg prøve å kopiere teknikkene hennes ved hvert bleieskift. Håper det hjelper litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...