Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

På 7.10.2019 den 18.23, Acerola skrev:

Menn som jobber offshore kan vist også argumentere med det - for bare tenk hvor mye de er hjemme når de ikke er på jobb! Ja, det er argumentet her hjemme 😝 og når det gjelder å reise bort på gutteturer ol., så teller ikke jobbreiser med i antall dager borte i løpet av en mnd, så det så. 🤓

Det kan jeg faktisk se for meg! Det finnes alltid en unnskyldning :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillebror ble to måneder for noen dager siden. Han vokser som bare søren. Det er litt dyrt å måtte bytte ut garderoben med jevne mellomrom, og det holder ikke med "et par bodyer" som mannen mente da jeg sa hva jeg hadde betalt for nye klær. Det holder absolutt ikke! Det er jo nesten daglige bleielekkasjer :fnise: M bæsja hele døgnet, mens han her sparer gjerne opp litt. Så det er festlig :ler:

Mannen er blitt favoritten til M, og det er litt sårt. Det er praktisk at jeg ikke må gjøre alt lengre, men det var jo litt kjedelig da hun våknet og gråt her en kveld og ropte "nei, bare pappa!" og slo meg da jeg prøvde å trøste henne. Det går seg vel til, bla bla bla :rolleyes:

Jeg er flinkere til å spise mat i denne permisjonen, så vekta raser ikke med like fort som sist. Det er sikkert sunnere på den måten, men jeg savner å bruke mer enn én bukse :fnise:

Både M og lillebror legger seg på cirka samme tid. Han blir ofte trøtt først. Så da får jeg aldri med legging av henne. Det har lenge vært mannen som legger henne, men jeg har vært med på kveldsstell, gi medisin, og få tusen nattaklemmer :hjerte: Det savner jeg! Og jeg lurer på how the fuck jeg skal klare legging alene nå. Han blir hysterisk når han ikke får legge seg i tide. Og hun blir lei seg når han gråter kraftig. Og ingen av dem legger seg alene. Så sånn er det :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Weebs said:

 

Både M og lillebror legger seg på cirka samme tid. Han blir ofte trøtt først. Så da får jeg aldri med legging av henne. Det har lenge vært mannen som legger henne, men jeg har vært med på kveldsstell, gi medisin, og få tusen nattaklemmer :hjerte: Det savner jeg! Og jeg lurer på how the fuck jeg skal klare legging alene nå. Han blir hysterisk når han ikke får legge seg i tide. Og hun blir lei seg når han gråter kraftig. Og ingen av dem legger seg alene. Så sånn er det :vetikke:

Klin likt her også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det her også. Jeg endte med å legge eldste først. Yngste ble hysterisk, og eldste ble lei seg, men motsatt ble enda verre. Det går seg til! Nå er det null problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, miore skrev:

Sånn var det her også. Jeg endte med å legge eldste først. Yngste ble hysterisk, og eldste ble lei seg, men motsatt ble enda verre. Det går seg til! Nå er det null problem :)

Hvor gjorde du av yngstemann mens du la eldste? :tongue: Byssing og bæring av mannen hjelper ikke i det hele tatt. Når jeg er alene ser jeg for meg bæretøy blir løsningen. Så lenge det skjer før han er skikkelig trøtt. Da er det hell on earth :blink:

13 minutter siden, Albbas skrev:

Klin likt her også! 

Typisk oss å være tvillinger :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mannen reiser vekk har jeg tenkt å enten legge lillesøster i storebror sin seng, og forsøke å lese bok og amme samtidig. Eller gjøre det samme men i vår seng. Når storebror slår seg vrang (som han kommer til å gjøre) putter jeg minste i sjalet og så tar vi det derfra. Har prøvd det før og det var et helvete, men jeg har ikke bedre alternativer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Weebs skrev:

Hvor gjorde du av yngstemann mens du la eldste? :tongue: Byssing og bæring av mannen hjelper ikke i det hele tatt. Når jeg er alene ser jeg for meg bæretøy blir løsningen. Så lenge det skjer før han er skikkelig trøtt. Da er det hell on earth :blink:

Typisk oss å være tvillinger :ninja:

Jeg prøvde å time det til han var mett og relativt glad, og heller legge eldste litt tidligere/senere enn vanlig, men ofte gikk det ikke.

Når mannen var hjemme hadde han junior og gjorde sitt beste for å trøste og kose og bære, etc. Junior skrek som en stukket gris under hele prosessen og ville bare ha mamma, så jeg prøvde å late som om jeg ikke var svett av å høre på det og brukte den tiden eldstemann trengte. Hun var heller ikke maks fornøyd med at han var lei seg, men hun ville ha den lille mamma alene-tiden likevel.

Når mannen ikke var hjemme var det veldig, veldig lite moro. Hell on earth er i grunn en dekkende beskrivelse. Jeg bar eller ammet junior mens jeg badet, leste og sang for eldstemann. Ofte mens han protesterte og var trøtt/sur. Under bading gikk det greit nok, for da kunne jeg amme ham, men hvis jeg begynte å amme under siste del av prosessen ble eldstemann litt koko av sjalusi - leggingen skulle liksom være hennes tid, så da måtte jeg bare vente med det til hun var ferdig for å ikke lage enda mer trøbbel. Så lovte jeg at jeg skulle komme inn igjen og gi henne en lang klem etter at junior var lagt selv om hun var sovnet (hun hadde alltid sovnet innen den tid), og stormet ut for å amme ham i seng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger vi alle i samme seng. Først ammer jeg minste jenta i søvn, mens storebror ser i en bok eller jeg forteller et eventyr. Når lillesøster sover er min fulle oppmerksomhet på storebror.  Da leser vi kanskje bok, synger sang eller koser.

Kveldsstell på lillesøster gjøres foresten først mens storebror leker,  Kveldsstell for storebror gjøres mens mini sitter i vippestol, på stelllematte på gulvet e. l. 

Storebror er 3 år og lillesøster 5 måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så interessant å lese om hvordan folk gjør det med legginga med to små. Selv har jeg bare måtte gjøre det en gang foreløpig, og jeg har kun levert i barnehagen med begge to en gang. Ble gjennomsvett begge gangene. Hoi... Gruver meg til dette skal skje jevnlig. :fnise:

Så du har introdusert fast leggetid for junior, Weebs? Når ca legges han for kvelden? Og hvor gammel var han da du begynte med det? 

Kjenner meg forresten igjen i det med å gå ned i vekt denne gangen kontra forrige gang.... Av en eller annen grunn tar jeg meg mer tid til å spise mat denne gangen. Selv om han skriker, så klarer jeg å smøre meg den brødskiva. Det gjorde jeg ikke forrige runde. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 13.58, Albbas skrev:

Når mannen reiser vekk har jeg tenkt å enten legge lillesøster i storebror sin seng, og forsøke å lese bok og amme samtidig. Eller gjøre det samme men i vår seng. Når storebror slår seg vrang (som han kommer til å gjøre) putter jeg minste i sjalet og så tar vi det derfra. Har prøvd det før og det var et helvete, men jeg har ikke bedre alternativer. :ler:

Jeg prøvde sjal (eller hva man kaller den Cabooen) i dag, men etter et visst tidspunkt så er det ikke godt nok :vetikke: Så det er jo litt dumt... :blink: Heldigvis var det en "tidlig" trening i dag, så mannen kom hjem akkurat i tide til å legge M mens jeg la lillebror. Herlighet, så stress altså :fnise:

 

På 11.10.2019 den 14.00, miore skrev:

Jeg prøvde å time det til han var mett og relativt glad, og heller legge eldste litt tidligere/senere enn vanlig, men ofte gikk det ikke.

Når mannen var hjemme hadde han junior og gjorde sitt beste for å trøste og kose og bære, etc. Junior skrek som en stukket gris under hele prosessen og ville bare ha mamma, så jeg prøvde å late som om jeg ikke var svett av å høre på det og brukte den tiden eldstemann trengte. Hun var heller ikke maks fornøyd med at han var lei seg, men hun ville ha den lille mamma alene-tiden likevel.

Når mannen ikke var hjemme var det veldig, veldig lite moro. Hell on earth er i grunn en dekkende beskrivelse. Jeg bar eller ammet junior mens jeg badet, leste og sang for eldstemann. Ofte mens han protesterte og var trøtt/sur. Under bading gikk det greit nok, for da kunne jeg amme ham, men hvis jeg begynte å amme under siste del av prosessen ble eldstemann litt koko av sjalusi - leggingen skulle liksom være hennes tid, så da måtte jeg bare vente med det til hun var ferdig for å ikke lage enda mer trøbbel. Så lovte jeg at jeg skulle komme inn igjen og gi henne en lang klem etter at junior var lagt selv om hun var sovnet (hun hadde alltid sovnet innen den tid), og stormet ut for å amme ham i seng. 

Nå er jeg så "heldig" at jeg ikke får lov til å legge M når mannen er hjemme. Dette begynte hun med lenge før lillebror kom. Så her er legging kun et problem når jeg er alene. Og hun må ha oss der helt til hun sover. Jeg aner virkelig ikke hvordan vi kan endre den rutinen. Blir stressa av tanken :tongue:

På 11.10.2019 den 14.54, Metzili skrev:

Her ligger vi alle i samme seng. Først ammer jeg minste jenta i søvn, mens storebror ser i en bok eller jeg forteller et eventyr. Når lillesøster sover er min fulle oppmerksomhet på storebror.  Da leser vi kanskje bok, synger sang eller koser.

Kveldsstell på lillesøster gjøres foresten først mens storebror leker,  Kveldsstell for storebror gjøres mens mini sitter i vippestol, på stelllematte på gulvet e. l. 

Storebror er 3 år og lillesøster 5 måneder. 

Dette er faktisk den eneste løsningen jeg ser for meg kan funke hos oss også. Vet ikke hvordan M kommer til å oppføre seg da. Typisk at hun hadde blitt helt gira :fnise:

 

Takk for innspill alla i hopa! Det er veldig greit å høre hvordan andre løser, ikke problemet akkurat, men... Utfordringen? :ler: Nå ser jeg ikke totalt svart på å ha hele kvelden alene. For det må jo skje før eller siden. 

7 timer siden, Snotra skrev:

Så interessant å lese om hvordan folk gjør det med legginga med to små. Selv har jeg bare måtte gjøre det en gang foreløpig, og jeg har kun levert i barnehagen med begge to en gang. Ble gjennomsvett begge gangene. Hoi... Gruver meg til dette skal skje jevnlig. :fnise:

Så du har introdusert fast leggetid for junior, Weebs? Når ca legges han for kvelden? Og hvor gammel var han da du begynte med det? 

Kjenner meg forresten igjen i det med å gå ned i vekt denne gangen kontra forrige gang.... Av en eller annen grunn tar jeg meg mer tid til å spise mat denne gangen. Selv om han skriker, så klarer jeg å smøre meg den brødskiva. Det gjorde jeg ikke forrige runde. :P

Vi begynner å bli proff på levering i barnehage :) Legging kan jeg dessverre ikke skryte på meg helt enda. 

Han introduserte vel legging helt av seg selv egentlig :) Han begynte bare å bli skikkelig urolig på kvelden. Ingenting funket. Så da kom jeg på at kanskje han bare var lei av dagen. Vi står jo opp rundt seks hver morgen, så jeg skjønner han godt :tongue:

Mellom seks og sju er leggetid. Hvis jeg timer det riktig er det bare å amme litt, så legger han seg fint i senga si. Hvis jeg er for treig er det verre. Da er det holding og stryking og noen ganger synging :fnise: før han finner roen. 
Jeg husker ikke hvor lenge vi har holdt på sånn. Jeg har skummelt dårlig hukommelse for tiden :ohmy: Men i hvert fall før han ble to måneder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Weebs skrev:

Nå er jeg så "heldig" at jeg ikke får lov til å legge M når mannen er hjemme. Dette begynte hun med lenge før lillebror kom. Så her er legging kun et problem når jeg er alene. Og hun må ha oss der helt til hun sover. Jeg aner virkelig ikke hvordan vi kan endre den rutinen. Blir stressa av tanken :tongue:

Jeg ville bedt mannen begynne prosessen med å "øve" på å gå ut før hun har sovnet med én gang. Blir sikkert masse styr i starten med femti ganger ut og inn per kveld, men jeg tipper det er verdt det på sikt. Vi har kjørt det opplegget, og det er kjipt og stress og fælt og man har lyst til å gi opp tusen ganger - men åh, så deilig når vi nå kan legge begge to med noen sanger og et natta og gå ut mens de fremdeles er våkne. Fetterne til barna mine må fremdeles ha en voksen hver frem til de har sovnet, og de er 4 og 9.... Da tenker jeg at foreldrene kanskje burde orket å starte på den kampen litt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk greid å legge begge ungene to ganger på en uke nå! Har gått mye bedre enn ventet. Men det er mye lettere nå enn bare for få måneder siden, for nå er vesla så stor at hun er superbegeistra for broren. Så selv om hun er trøtt koser hun seg glugg ihjel med å ligge mellom meg og broren og se på bøkene. Så ammer jeg, og H sovner fordi han er sååå flink til å være stille når hun skal sove. Sånn er han IKKE når far legger. 😂

Så det blir nok bedre en gang i tida! Du er jo i en veldig intens fase nå, med trøtt baby som ikke er stor nok til å bli distrahert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2019 den 9.13, miore skrev:

Jeg ville bedt mannen begynne prosessen med å "øve" på å gå ut før hun har sovnet med én gang. Blir sikkert masse styr i starten med femti ganger ut og inn per kveld, men jeg tipper det er verdt det på sikt. Vi har kjørt det opplegget, og det er kjipt og stress og fælt og man har lyst til å gi opp tusen ganger - men åh, så deilig når vi nå kan legge begge to med noen sanger og et natta og gå ut mens de fremdeles er våkne. Fetterne til barna mine må fremdeles ha en voksen hver frem til de har sovnet, og de er 4 og 9.... Da tenker jeg at foreldrene kanskje burde orket å starte på den kampen litt tidligere.

Nå har jeg nettopp kjøpt en leselampe til M, hun har nemlig villet bli lest til den siste tiden. Men hun vil ikke ha på taklampen, så mannen leser i mørket :fnise: Men dette er i hvert fall en ny rutine, så jeg har tenkt å foreslå at han prøver å gjøre et par ekstra forandringer i tillegg. Jeg har foreslått flere ganger at han begynner gradvis, med å for eksempel sitte på senga i stedet for å ligge ved siden av henne, men han glemmer det visst hver kveld :vetikke:

9 år, oisann. Jeg kjenner ei på 4 som fremdeles krever at foreldrene ligger ved siden av henne. Hun er trøsten min når jeg blir litt oppgitt over hvordan vi har det :tongue:

På 17.10.2019 den 9.52, Albbas skrev:

Jeg har faktisk greid å legge begge ungene to ganger på en uke nå! Har gått mye bedre enn ventet. Men det er mye lettere nå enn bare for få måneder siden, for nå er vesla så stor at hun er superbegeistra for broren. Så selv om hun er trøtt koser hun seg glugg ihjel med å ligge mellom meg og broren og se på bøkene. Så ammer jeg, og H sovner fordi han er sååå flink til å være stille når hun skal sove. Sånn er han IKKE når far legger. 😂

Så det blir nok bedre en gang i tida! Du er jo i en veldig intens fase nå, med trøtt baby som ikke er stor nok til å bli distrahert. 

Det hender M får litt sjalusiutbrudd når jeg er alene med begge to, og lillebror må ha full oppmerksomhet en liten stund. Derfor er jeg ganske spent på hvordan en sånn legging hadde funket hos oss. Jeg ammer ikke i søvn, men vi ligger og glor på hverandre til han sovner :fnise: Noen ganger stryker jeg ham over ansiktet osv. Så vi får se. På fredag skal det testes! :pinar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror er 2,5 måned, og nå passer det med en liten oppdatering :) 

Dagsoving er ikke like enkelt som i starten, men det hadde jeg forventet. Selv om jeg hadde et lite håp om at han skulle fortsette å sovne på random plasser når han ble lagt ned våken. Men nei. Bæretøy er bankers, så heldigvis hadde jeg skaffet meg det på forhånd denne gangen :) 

Morgenene var ganske enkle i starten. Han sovnet dypt i babynestet mens jeg og M spiste frokost og gjorde oss klar til barnehagen. Nå krever det litt arbeid for å få han til å sove der. Det må times riktig, og han må strykes over pannen/nesen til han sovner akkurat passe dypt. Men det er ikke så lett med M som har masse påfunn og spørsmål hele tiden. Da er det enklest å finne frem bæretøy :vetikke:

Jeg føler et visst press til å få ham til å sove alene om dagen sånn at jeg kan få gjort en haug med ting, men jeg prøver å gi faen. Nå har jeg en liten baby (som vokser til å bli en stor baby altfor kjapt) som trenger meg - hvorfor kan jeg ikke sitte i sofaen og kose meg med litt brownies og få smuler over hele han mens han får den beste søvnen ever? Det er dette som foregår as we speak :fnise: Pleier vanligvis ikke å spise brownies. Noen ganger er det ostepop :jepp: Men seriøst. Prøver å ikke spise tullemat hver dag altså :plystre:

Jeg skylder litt av presset på mannen. Men vi hadde en diskusjon. Den begynte ganske heftig, men sluttet ganske bra. Så nå er det ganske chill. Jeg prøver i hvert fall å være chill :Nikke:

Mannen henter i barnehagen, og siden guttene har trening eller kamp omtrent hver dag så er det lettest hvis jeg har klar middag rundt halv fire, da kommer M og mannen inn dørene. Den ene treningen begynner nemlig fire. Altfor tidlig, spør du meg. Men sånn er det. Jeg har ikke alltid hatt middagen klar, men etter at jeg begynte å tenke fuck it med den "sove for seg selv"-greia så putter jeg gutten i bæretøy og slenger sammen et kjapt måltid :jepp:

Kveldene trenger jeg vel ikke beskrive flere ganger :tongue:

Nettene er greie. Jeg vet ikke hva folk mener når de spør om han sover på natta. Han sover jo mellom måltidene. Noen ganger halvannen time, noen ganger går det nesten tre timer. Helt greit, spør du meg. 

Det er morgen når M kommer inn rundt seks. Like greit, så har vi god tid før barnehagen :Nikke:

Han er en super baby som jeg er ekstremt glad i. Han smiler og er glad. Så lenge han er mett. Han spiser en del. Og bæsjer grønt for tiden :ninja: Kan det være for at Cerazette gjør at jeg blør og blør? Vet ikke. Hvis han vil ha mat ekstra hyppig så får han fra samme bryst sånn at han ikke kun får masse formelk. Kanskje det går over. 

Han liker seg på stellebordet. Der er det bare good times. Og til tider er babygym også morsomt. Der kan han ligge og prate og le. Da er han søt altså :hjerte:

M er fremdeles en snill og hjelpsom storesøster. Med små perioder med sjalusi innimellom :tongue:

Guttene har jo en haug med søsken nå :ler: De er kjempesnille med M. De er hennes store idoler, og det vises. De er naturlig nok ikke superinteressert i lillebror enda. Han er jo litt kjedelig. Men de leker med M, og hun er med når de ser film osv :) 

Dagene går fort, det er litt kaos, mye rot, jeg får ikke gjort halvparten av det jeg har lyst til, men jeg tenker det er verdt det in the long run. Jeg koser meg. Drit i nydusja instagrammødre med perfekt sminke og ryddige hus. Hvordan får de det til? Aner ikke. Er for lat til å finne det ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var dagen. Mannen var borte, og jeg skulle ta kvelden alene. Jeg har testet å legge lillebror først, men han er altfor uforutsigbar. I forgårs brukte han halvannen time med smokk inn og ut, et ekstra måltid, og litt mer smokk inn og ut før han sovnet dypt nok til at jeg kunne gå. Og det går jo ikke :rolleyes:

Et par kvelder har han tatt skikkelig natta i bæretøy. Han hang der i over fire timer for noen dager siden. Så det var målet. Han i sjal, mens M fikk spise, stelles, og legges. 

Mnjææ. Han var ikke helt enig. Våknet et par ganger mer enn vanlig. Og M var en liten rebell. Alle vanlige ting skulle i går gjøres fem hakk vanskeligere. Spise kveldsmat. Ikke interessert. Ta hele brunosten og smøre den utover bordet? Mye bedre. Bytte bleie pleier å ta tre sekund. I går skulle hun ta på ny bleie selv. Ble sinna da jeg prøvde å fortelle hva som var rett vei. Plutselig skulle hun også kjenne i rumpa om det var bæsj der?! :blink: Ble faktisk så hysterisk da jeg sa hun måtte vaske hendene etterpå at hun hylte. Og lillebror våknet og sprutgulpet inni sjalet. Kult. 

Jeg føler meg ganske elendig da jeg tenker på hvordan jeg reagerte på den hylingen. Egentlig vet jeg ikke hva jeg burde gjort heller. Hadde jeg ikke hatt en utgulpet unge i sjal så hadde jeg løftet henne opp og holdt rundt henne til hun ble rolig. Men det gikk ikke. 

Jeg sa høyt (:pinar:) at hun ikke måtte hyle. Det virket selvsagt ikke, skjønner ikke hvorfor jeg prøvde det. Så jeg bar henne (med armene strakt ut siden lillebror fremdeles var i veien) inn i stua og hadde henne på fanget og prøvde å snakke rolig til henne. Etterpå vet jeg ikke hva som skjedde, tror jeg var i sjokk over min egen oppførsel så jeg fikk blackout 😛 Men plutselig ville hun vaske hendene likevel. Jeg sa unnskyld for at jeg hadde blitt sint og sånne ting. 

Vi hadde et par forsøk på legging, men lillebror våknet igjen og var sulten. Ikke så rart det, det forrige måltidet havnet jo på genseren min. Da vi prøvde legging for siste gang, begynte hun igjen med diverse tull. Så sa jeg med streng stemme "nå må du høre på meg!". Hun fikk et sjokkert ansiktsuttrykk og begynte å gråte. Jeg angret umiddelbart og ville egentlig gråte selv. Men hun krøp oppi senga, sluttet heldigvis å gråte med en gang, og kom med forslag til sanger da jeg spurte om jeg skulle synge til henne. Sovnet etter fem-seks "Ro ro din båt". 

Fader altså. Hater når jeg ikke klarer å holde meg rolig. Jeg prøvde så hardt! :( 

Én svært positiv ting var at lillebror ikke ble utålmodig før hun hadde sovnet. Så han ble lagt rett etterpå. Når han var sovnet så sovnet jeg også. Jeg var ikke alene på natta heldigvis. Det får vi ta en annen gang.

Lillebror har vært urolig fra klokka fire. Så jeg har nettopp gått rundt i ring mens han skreik og jeg felte kanskje en tåre jeg også. Det tar sånn på å være trøtt. Hadde glemt ut hvor intens denne perioden er. 

Stakkars M. Hun var veldig glad og fornøyd i dag da. Jeg fikk en klem og alt var greit. 

Håper vi får en fin helg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, jeg vet så altfor godt hvordan det er å bli skuffet over sin egen reaksjon når en viljesterk treåring bare blir litt for mye. Skjer daglig her for tiden, at jeg sier ting jeg angrer på. I går truet jeg med å flytte ut... :fnise: men når man er trøtt og sliten så er det så utrolig vanskelig å la den rasjonelle stemmen vinne frem. Jeg er jo like trassig som treåringen innimellom... 

Men det går bra Weebs, du gjør en god jobb, og de små tåler mye. ❤️ Det er masse god læring i å se at mamma også har sterke følelser og kan si unnskyld. 

Håper helga blir grei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Albbas skrev:

Uffda, jeg vet så altfor godt hvordan det er å bli skuffet over sin egen reaksjon når en viljesterk treåring bare blir litt for mye. Skjer daglig her for tiden, at jeg sier ting jeg angrer på. I går truet jeg med å flytte ut... :fnise: men når man er trøtt og sliten så er det så utrolig vanskelig å la den rasjonelle stemmen vinne frem. Jeg er jo like trassig som treåringen innimellom... 

Men det går bra Weebs, du gjør en god jobb, og de små tåler mye. ❤️ Det er masse god læring i å se at mamma også har sterke følelser og kan si unnskyld. 

Håper helga blir grei! 

Så godt at til og med du sprekker iblant. Eller hver dag :fnise: Selv om det var mannen som var i 40-årsdag i går så er det jeg som har hatt fylleangst i dag. Herregud, er det mulig :tongue: Nå går det heldigvis bedre. Jeg har fått snakket om det og fått beskjed om at jeg vanligvis er en tålmodig mamma, og det var veldig godt å høre. Det føles nemlig ikke alltid sånn.

Det har vært en kjempefin lørdag. Litt tøff start med lillebror som ikke fikk sove, men det ordnet seg det også. M har bare vært i godt humør, og kvelden har vært myyye mer avslappende. Satser på null angst i morgen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene mine vil ikke pumpes. Det ville de ikke sist heller, så denne gangen kjøpte jeg NatureBond. Den var god å ha i starten for å få vekk spreng, men etter at produksjonen stabiliserte seg har det ikke vært noe tess. Jeg satt i nesten en time og prøvde med både pumpe og NB, men det kom bare 30 ml til sammen. Og det nytter jo ikke :tongue:

At lillebror tar flaske er ganske greit. Målet er å begynne på nattskift igjen, og det var jo dønn umulig i to år med M. Mannen var helt ubrukelig på natta. Så hvis det må bli erstatning så får det bli erstatning altså... Jeg kjenner at jeg ikke digger det. Men jeg kjøpte en pakke Hipp i går, og han slukte det. Jeg ammet rett etterpå sånn at han ikke skulle glemme at pupp er best :fnise:

Han her er nemlig ikke like puppegal som M var. Hun sovnet på puppen både dag og natt. Ammet perfekt i alle stillinger. Mens han slipper taket når han er fornøyd, og det krever litt mer innsats fra oss begge å få det til. Så det skulle ikke forundre meg om han faktisk begynte å foretrekke flaske. Da hadde jeg blitt sur. Og lei meg. Hadde sikkert grått en skvett, kjenner jeg meg rett :ninja: Så jeg leste om langsom flaskemating først. Tenker å gi erstatning sånn av og til for å holde det vedlike. Annenhver dag kanskje? 

Lillebror er begynt å lyse opp når M snakker med ham. Det er SÅ koselig. Vi har fast rutine på kvelden med at hun gir han "medisiner" (d-dråper med sprøyte i munnen), og han ser på at hun tar Nexium etterpå. Hun er forsiktig og flink, han er gira og ler hver gang. Vinn-vinn :jepp:

I kveld har alt selvsagt gått smertefritt. Han har sovet timesvis i sjal, og hun har samarbeidet på (nesten) alt. Akkurat nå vil hun ikke sove, men det er mannens problem :nigo:

Dette ble et langt innlegg :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det lørdag, og lillebror har hatt en veldig dårlig dag. Han har vært glad i sånn cirka fem minutt :P Det har gått i gråting og spising. Det har fristet å gi mme, men hvis dette er et økedøgn eller whatever så er jo det en dårlig idé :rolleyes: Dårlig timing å ha en sånn dag på en lørdag da. Det er enklere å takle skriking når vi to er alene. M liker ikke når han hylskriker, og det er det han har gjort i dag. Så jeg har sittet en del på soverommet. Ikke så givende, og jeg får dårlig samvittighet overfor M :( 

I morgen får hun forhåpentligvis en god dag. Da skal hun bli med på cup, og det pleier hun å like. Etterpå skal hun på kino :) 

Nå er det ikke lenge til han er tre måneder, og plutselig er det på tide med smaksprøver. M var nesten seks måneder da hun fikk smake søtpotetmos for første gang. Da klarte jeg ikke å vente lenger :fnise: Hun var fan fra dag én, så vi hadde det ganske lett med henne. Siden jeg ikke får like lang permisjon denne gangen (:sur:) tenker jeg at vi starter litt før. Hvor mye før vet jeg ikke enda. Men hører jo om de som nekter fast føde i månedsvis. Det er litt krise :blink:

Det har kanskje noe med det ekstreme matinntaket i dag, men han har gulpet helt ekstreme mengder. Når han ligger ser det ut som han får et epilepsianfall. Ganske ekkelt. Så nå har jeg justert vinkelen på bedside cribben. Håper det hjelper litt. Stakkars fyr. Han har vært altfor opptatt med skriking og spising i dag, så han har bare hatt et par dupper på ti minutt. Altfor lite! Natta bør være god. For begges del :ninja: Jeg blir ganske lei meg når han er så lei seg, det er slitsomt. Jeg jobber hardt for å virke avslappet, men jeg klarer visst aldri å venne meg til heftig gråt. Så jeg har gått rundt med steinansikt og unngått øyekontakt i dag :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...