Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Travle dager :trene: M har vært syk siden søndag (i dag er det torsdag), og nå er hun drittlei av å være hjemme med meg og lillebror hver dag. Hun vil ut! Hoppe på trampolinen! Men planen er liksom fjellet i morgen (eller lørdag ifølge værvarselet), så vi har holdt henne innendørs sånn at hun skal bli frisk fort som F. Men det ser ikke helt sånn ut.

Lillebror er også forkjøla. Snuen renner, og i hele dag har han vært misfornøyd med noe. Det eskalerte som et helvete i ettermiddag og han hylskreik i halvannen time. Gav Paracet, og legevakten inviterte oss inn. Selvsagt/heldigvis stoppet det like brått som det startet, og da vi satt på venterommet var han i strålende humør. Legen kunne ikke finne noe galt. Lurer på hva det var... Håper ikke det gjentar seg fordi det var absolutt mindre gøy. 

Åh, stakkar M kommer til å være så lei seg hvis hun ikke får være med på fjellet. Hjemme med meg og en halvslakk lillebror er kjempekjedelig :(  Det er liksom ingen som får 100 % det de trenger fra meg når dagene er sånn. Alt er bare halvveis. Vi har sett Kaptein Sabeltann 368 ganger disse dagene, men jeg har fremdeles ikke fått med meg handlingen.

En baby som både liker smokk og pupp på natta blir sykt sint når han er tett i nesa  :daane: Jeg er så TRØTT. Må sove nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På grunn av været ble fjellet to dager forsinket. Det passet bra med tanke på formen til M, så da kunne hun bli med :Nikke:

I dag var jeg på kontroll med lillebror. Det gikk bra. 7,7 kg og 69 cm. Han hadde ikke gått opp i vekt like mye som sist, men han hadde ikke krysset noen linjer. Så det var okidoki. Det var også legesjekk. Han tok det kuli. Tygget på koseelefanten sin mens legen lyttet og sjekket. Alt vel. Jeg fikk resept på en sterk kortisonkrem fordi han har eksem som søren ikke går vekk :snurt: Satser på at nå blir det andre boller!

Husker M hylskreik og vrei seg så mye på den kontrollen at legen gav opp :ler: "Det er sikkert bra."

Jeg og hs hadde ikke så mye å snakke om. Hun spurte selvsagt om søvn, og jeg sa han fremdeles våknet for mat. "Nå skal man liksom tenke på å kutte ut nattamming. Men det er ikke så mange som gjør det..." Tror ikke jeg heller skal gjøre det :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan er ståa for tiden? Jeg gjorde i hvert fall rett i å være sinnsykt takknemlig over hvor enkel lillebror var når det gjaldt soving i starten. Det blir egentlig bare verre og verre. Før var det å legge ned i senga, og gi smokken 14 ganger mens jeg ventet på at han skulle sovne. Så sov han gjerne i sju timer før han ble sulten igjen. 

Deretter ble det å holde i hendene fordi han begynte å stresse når han ble lagt ned.

Nå må jeg bære og synge til han blir rolig (helst til ett sekund før han sovner) før han kan legges ned. Det som skjer da er at han ofte kvikner til og stresser. Prøver diverse triks uten å bære igjen, men det funker sjeldnere og sjeldnere. Så da er det en ny bærerunde. Jeg er sykt lei av marsjerende elefanter.

De kveldene jeg er heldig sover han tre timer før jeg må inn. Andre kvelder våkner han hver time. I løpet av natta havner han i dobbeltsenga, jeg husker ikke alltid hvordan det skjer. Man skulle trodd han syntes det var så gøy at han sov ekstra godt der, men nei :vetikke: Jeg må som regel opp å marsjere en gang om natta også. Fitbiten tror jeg er blitt treningsnarkoman. "Du fikk deg en halvtimes økt klokka tre i natt, ja? Bra jobba!" :daane:

De gangene jeg klarer å tenke at jeg er jammen meg heldig som har en baby så synes jeg det er helt greit med litt ekstra trening. Jeg har jo 5 kg som jeg helst vil bli kvitt :jepp:

De gangene jeg er trøtt og alt gjør vondt så får jeg ut frustrasjonen med å gå ekstra fort. Vi har noen trappetrinn på soverommet som jeg går opp og ned. Pluss knebøy og diverse sexy dansetrinn. Dette resulterer i skyhøy puls og en lys våken Weebs når lillebror endelig sover. Ikke sykt smart, med andre ord.

Dette var greia i natt. Han var våken fra tre til fire, og jeg var våken fra tre til... Nå :tongue: Da passet det jammen meg greit at mannen skulle jobbe ekstra :duskedame: 

Han er fremdeles på jobb, så jeg ligger nå i senga etter å ha lagt begge ungene. Det gikk egentlig greit :Nikke:

Håper mannen snart er ferdig sånn at han kan kjøpe mat på veien hjem. Jeg trenger energi til nattens økt :haar:

Dette var et veldig klagete innlegg. Dagene er bra da. Selv om han er begynt litt med vognnekt i tillegg :ler: I dag var første gang på lenge at han sovnet mens jeg trillet innendørs. Jeg må som regel trille i grusen til naboen før jeg kan gå inn igjen :fnise: Når jeg er alene med M er det den bæringa som må til igjen. Heldigvis kan jeg legge ham i vogna når han har sovnet da! Det setter jeg pris på.

Lurer på å ta en liten lur nå. Eller er det en dårlig idé kanskje? Usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Uffda! Forhåpentligvis er det bare en periode da, et sånt berømt utviklingstrinn eller noe! Her ammer vi fortsatt i søvn, jeg lurer av og til om jeg skal prøve å lære henne å sovne selv (hun har en trillion ganger større søvnbehov enn broren så jeg har et håp om at hun ikke er like umulig), men så tenker jeg at det kan vente til i morgen. Hver dag. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2020 den 19.53, Albbas skrev:

Uffda! Forhåpentligvis er det bare en periode da, et sånt berømt utviklingstrinn eller noe! Her ammer vi fortsatt i søvn, jeg lurer av og til om jeg skal prøve å lære henne å sovne selv (hun har en trillion ganger større søvnbehov enn broren så jeg har et håp om at hun ikke er like umulig), men så tenker jeg at det kan vente til i morgen. Hver dag. :sjenert:

Appene mine påstår at det ikke er noen trinn på gang, men hvem vet :tongue: Jeg blir aldri klok på babyer. I natt våknet han hver time, men det var heldigvis nok å amme tilbake i søvn. Travelt likevel da :bond:

Hvordan har du tenkt å lære henne å sovne selv? Akkurat nå kjenner jeg to stykk som legger babyen ned, og går ut av rommet. Det høres nesten for lett ut. Hun ene er ganske hard, så jeg mistenker det har vært litt skriking involvert der :ninja: Personlig er jeg svært lite interessert i den teknikken.

Jeg prøver hver natt å ha ham liggende i egen seng, men det finnes alltid en unnskyldning på natta :fnise:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
46 minutter siden, Weebs said:

Appene mine påstår at det ikke er noen trinn på gang, men hvem vet :tongue: Jeg blir aldri klok på babyer. I natt våknet han hver time, men det var heldigvis nok å amme tilbake i søvn. Travelt likevel da :bond:

Hvordan har du tenkt å lære henne å sovne selv? Akkurat nå kjenner jeg to stykk som legger babyen ned, og går ut av rommet. Det høres nesten for lett ut. Hun ene er ganske hard, så jeg mistenker det har vært litt skriking involvert der :ninja: Personlig er jeg svært lite interessert i den teknikken.

Jeg prøver hver natt å ha ham liggende i egen seng, men det finnes alltid en unnskyldning på natta :fnise:

Foreldrerådet hadde nylig en podcast om det, tror jeg skal følge rådene derfra. Det er egentlig bare å amme før senga, så legge baby i senga (vår seng i vårt tilfelle), og trøste og trøste inntil soving. Neste gang baby våkner ammer/bysser man som vanlig, man jobber kun med en oppvåkning om gangen. 

Men tror ærlig talt det blir et par måneder til jeg gidder å prøve. Kanskje når vi har fikset rom hun (og H) kan flytte inn på? De skal få overta vårt rom etterhvert, siden det er stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.3.2020 den 22.51, Albbas skrev:

Foreldrerådet hadde nylig en podcast om det, tror jeg skal følge rådene derfra. Det er egentlig bare å amme før senga, så legge baby i senga (vår seng i vårt tilfelle), og trøste og trøste inntil soving. Neste gang baby våkner ammer/bysser man som vanlig, man jobber kun med en oppvåkning om gangen. 

Men tror ærlig talt det blir et par måneder til jeg gidder å prøve. Kanskje når vi har fikset rom hun (og H) kan flytte inn på? De skal få overta vårt rom etterhvert, siden det er stort. 

Åå, skal de dele rom? Det er nesten våre to minste nødt til :fnise: Hvis vi ikke skal renovere kjelleren da :vetikke: Vi prøver felles rom til å begynne med. De to eldste har frivillig delt rom helt til nå. Nesten. Tiden går fort, men kanskje det er noen måneder siden de ville ha egne rom? Uansett. Det kan gå bra :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
2 hours ago, Weebs said:

Åå, skal de dele rom? Det er nesten våre to minste nødt til :fnise: Hvis vi ikke skal renovere kjelleren da :vetikke: Vi prøver felles rom til å begynne med. De to eldste har frivillig delt rom helt til nå. Nesten. Tiden går fort, men kanskje det er noen måneder siden de ville ha egne rom? Uansett. Det kan gå bra :Nikke:

De skal forhåpentligvis dele rom ja. 😅 Vi har bare to soverom. Om noen år bygger vi nok om underetasjen og gjør om det ene store rommet til ro små, men jeg tenker at akkurat nå er det bedre at de deler et stort rom som det er plass til masse leker i. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i bilvaskekø. Det er sinnsykt stress fordi jeg er nummer tre, og de to foran meg har stilt seg helt på trynet. Sånn "jeg er kanskje i kø, eller kanskje jeg bare spiser pølsa mi mens jeg leser VG". Og siden været er helt topp så er halve byen innom og vil vaske bilen, så jeg må følge med som en HAUK sånn at ingen stiller seg foran oss :tongue: Kjenner dette tar på psykisk :fnise:

Jeg har farget vipper og bryn i dag, så jeg føler meg absolutt smashing. Til tross for en bustete dott på hodet og en bukse som jeg trodde var ren, men tydeligvis ikke. 

M er begynt med noe nytt denne uken. Hun vil spise frokost i barnehagen. Helt greit det, men det betyr at vi må avgårde akkurat når lillebror er drittrøtt. Tidligere hadde det vært perfekt, men nå har han fått større bilstol, så han får ikke sove uavbrutt i den akkurat :dry: Vel, vel. Han vokser til, og det er jo bra :jepp:

Han kommer seg ikke fremover på gulvet enda. Bare rundt i ring, og bakover selvsagt. Så lenger bort fra den tingen han egentlig er på jakt etter :Knegg:

Nå er det snart min tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi sluttet å marsjere på natta! Ammer fortsatt en del da. Noen ganger hver time. Men i natt sov han faktisk 2 x 4,5 time :jepp: Så selv om det betydde at det var morgen 04.30 så var jeg fornøyd likevel :tongue:

Han er blitt 7 måneder! Fytti. Jeg har omtrent 2,5 måned igjen av permisjonen. Og jeg vet enda ikke hvordan jeg skal jobbe. Eller hvem jeg skal jobbe sammen med. Eller når jeg skal ha ferie. Har ringt tre ganger til diverse ansvarlige i dag, og fikk til slutt beskjed om at det skulle være et møte i morgen, og etterpå skulle de ringe meg med et svar. Det er seriøse greier altså. Et eget møte om meg? Tror de krangler om hvem som skal få meg. Ingen vil :fnise: "Hun hadde ammefri til ungen var TO år! Nei takk :angry::hoho:

Neida så joda. Lillebror er en grei kar. Ler mye. Ruller seg over på magen så snart han blir lagt ned. Ingen åling, krabbing eller sitting enda. Noe jeg setter stor pris på er at han spiser middagsglass :danse: Nå slipper jeg å blande i ekstra grønnsaker eller kraft. Det er fantastisk. Med M laget jeg egne middager. Fordi jeg hadde lyst. Det var helt greit det, til sommerferien kom. Da hadde det vært fint å dra med seg middagsglass. Men det likte hun selvsagt ikke :tongue: Så nå er det glass for alle penga :Nikke:

I dag streiker kroppen litt. Klokka er åtte og jeg har lagt meg. Håper jeg får sovet litt. Helst litt lenger enn halv fem. Det hadde vært topp. Hva med klokka seks, for eksempel? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka ble ikke seks. Halv fire :sjokkbla: Etter litt marsjering sov han helt til halv fem :pinar:

Det er litt stress med så tidlige morgener. Jeg ligger stiv som en pinne fra fire og ut hvert morgen. Han våkner så lett at jeg ikke tør å bevege en muskel. Da jeg våknet i morges sov den ene armen min så dypt at jeg seriøst ikke fant den :fnise: Den viste seg til slutt å ligge under puta. 

Han er ikke så interessert i amming på dagen. Da er det altfor mye så skjer. Men på natta. Og heeeele morgenen! Da er det puppefest. Jeg får vondt i hofter og skuldre og ikke minst er jeg trøtt som satan hele dagen. Mest på kvelden egentlig. Det var en periode jeg kunne være oppe til ti. Nå er åtte optimal leggetid :rolleyes:

Jeg har kjøpt en bok om pottetrening, men den får jeg jo aldri lest. M vil ingenting som har med doen å gjøre. Vet ikke hva vi gjør feil :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corona :ohmy: Jeg har tatt svært lett på det til nå. Selvsagt vasket hender osv. Det gjør jeg hundre ganger til dagen uansett med en baby hjemme. Nå er hendene mine så tørre at jeg har sår på leddene :tongue:

Holdningen til smitte er svært varierende ser jeg. Jeg får snapper av folk som hamstrer dopapir, samtidig ser jeg hver dag foreldre og barn som dropper håndvasken i garderoben. Vi har fått melding om det, i tillegg henger det flere plasser lapper på vinduer og vegger om at vi må vaske hendene før vi går inn. Altså :blink: Vi må da klare å vaske hendene? Er det latskap, eller hva er greia?

Her er cuper og foredrag avlyst. M sin trening er også avlyst inntil videre. Guttene går fortsatt på håndball og fotball. I går ble det bestemt hvordan jeg skal jobbe i sommer, men vi venter med å bestille tur :tongue: Jeg vet fremdeles ikke hvordan jeg skal jobbe etter sommeren, men det er i hvert fall en begynnelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er idioter! Det har alltid vært strengt med håndvask ved levering og henting i vår barnehage. Virker som vi og én forelder til er de som faktisk gjør det, også nå. Helt på trynet i disse dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Leviora skrev:

Folk er idioter! Det har alltid vært strengt med håndvask ved levering og henting i vår barnehage. Virker som vi og én forelder til er de som faktisk gjør det, også nå. Helt på trynet i disse dager!

Det er sløvt altså! Jeg forstår at folk skal rekke jobben, men hallo :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå har det eskalert en del :daane: Jeg var absolutt en av de gale som hamstret i dag. Men det var ikke planlagt, så jeg fikk sikkert ikke noe nyttig :ler: Jeg ble bare påvirket av alle de andre som kjøpte tonnevis med dopapir og havregryn. 

Skoler og barnehager stengt. Dette blir vilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her!! Jeg har tatt lett på det slik som deg (fordi jeg alltid et nazi på håndvask og god hygiene), men i dag slo alle alarmer inn hos meg. Jobber i barnehage og når beskjeden om stengning kom ble det skikkelig snål stemning på jobb. Jeg ble også påvirket av alle som hamstret så jeg har kjøpt mat for et helt månedsbudsjett, men jeg er også usikker på hvor mye nyttig som faktisk ble med :fnise: Har handlet Paracet og Ibux til alle sammen dersom vi skulle bli syke, i tillegg til cola og sjokolade :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, Mumsy skrev:

Samme her!! Jeg har tatt lett på det slik som deg (fordi jeg alltid et nazi på håndvask og god hygiene), men i dag slo alle alarmer inn hos meg. Jobber i barnehage og når beskjeden om stengning kom ble det skikkelig snål stemning på jobb. Jeg ble også påvirket av alle som hamstret så jeg har kjøpt mat for et helt månedsbudsjett, men jeg er også usikker på hvor mye nyttig som faktisk ble med :fnise: Har handlet Paracet og Ibux til alle sammen dersom vi skulle bli syke, i tillegg til cola og sjokolade :P

Det viser seg at jeg er en elendig hamstrer uten handleliste :fnise: Heldigvis. Da jeg kom hjem leste jeg om Erna som sa hamstring var usolidarisk og unødvendig, så jeg følte meg litt drit som ble påvirket. Men mannen påpekte at egentlig hadde jeg handlet mat til cirka tre dager (hvis vi kun spiser spaghetti bolognese) :hoho: Jeg handler vanligvis mat hver dag, så det var helt nytt for meg å liksom skulle handle frem i tid. Vi snakker alltid om at vi må begynne å ukeshandle for å spare penger. Men jeg liker å handle litt hver dag jeg :vetikke:

Jeg fikk kjøpt medisiner og Paracet til alle aldersgruppene som bor i huset da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det kommer til å bli utfordrende med stengt barnehage :sjokkbla: Akkurat i dag er mannen hjemme. Han er blitt satt på en slags turnus. Han jobber en plass som ikke kan stenge, så de har delt seg opp i grupper. Men de to neste ukene jobber han enten dagtid eller kveld hver dag, så dette blir kult. Passer bra at M er kommet der at lillebror ikke får leke med hennes babyleker. Inkludert lekematta :daane:"Jeg bruker den!" Akkurat ja :blink:

Vi har vært i to butikker, og begge var utsolgt for bleiene M bruker. Men jeg gidder ikke å kjøre land og strand. Vi har to pakker, pluss en backup av en type hun ikke liker :tongue: Hvis vi går tom før butikkene har fått flere så blir det plutselig bleieslutt. Jeg sa det til henne i dag, men hun nektet å godta at det var tomt. Isj :glare:

Jeg får ikke tid til å sjekke VG hele tiden, så jeg vet ikke hvordan ståa er konstant. Så akkurat nå føles dette som en vanlig lørdag/søndag. 

Selvsagt er det en helsikes vind her i dag, så vi har ikke vært ute. Jeg gikk en halvtimes tur med vogna, og det var ice ice baby. For å få litt variasjon skulle vi derfor besøke foreldrene mine. M sovnet i bilen. Mamma hentet lillebror, og jeg sitter her å passer på. Tenkte hun skulle få en halvtime.

Skulle ønske dette viruset kunne ventet et par år sånn at M og lillebror var litt mer på bølgelengde. Nå har de helt forskjellige behov, og jeg føler ikke jeg strekker til. Aldri i verden om jeg klarer å aktivisere henne like mye som barnehagen :ohmy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Uff, dette er veldig vanskelig med barn hjemme ja. Jeg er plutselig glad for at er delvis tilbake på jobb. :P så får mannen og jeg dele på å være hjemme. Dette blir noen utfordrende uker. 

Her er jo vesla 10 måneder og bare det tror jeg utgjør en stor forskjell. Hun kan være med på lekeplass, hun kan være med å male med spisevennlig maling og slike ting. Jeg fant masse tips til ting å finne på på en Instagramprofil som heter Kriblekongen! Anbefaler den, selv om lillebror er akkurat noen måneder for liten til å ha glede av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Albbas skrev:

Uff, dette er veldig vanskelig med barn hjemme ja. Jeg er plutselig glad for at er delvis tilbake på jobb. :P så får mannen og jeg dele på å være hjemme. Dette blir noen utfordrende uker. 

Her er jo vesla 10 måneder og bare det tror jeg utgjør en stor forskjell. Hun kan være med på lekeplass, hun kan være med å male med spisevennlig maling og slike ting. Jeg fant masse tips til ting å finne på på en Instagramprofil som heter Kriblekongen! Anbefaler den, selv om lillebror er akkurat noen måneder for liten til å ha glede av det. 

Hadde ikke takket nei til bittelitt jobb akkurat nå :fnise: Det er helt sant, han mangler noen måneder. Han kan ikke sitte, så han kan ikke plasseres i sanden, liksom :tongue: Han blir nødt til å være med i lekeparken, håper bare han synes det er interessant nok å glo fra vogna :blink:

M er tidvis flink til å sysselsette seg selv. Plutselig kan hun rope "si klar ferdig gå, mamma!" så har hun kappløp med seg selv :ler: Det syns lillebror er morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...