Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Mumsy skrev:

Jeg forstår ikke hvor pengene blir av når det gjelder mathandling, og vi er bare fire personer (enn så lenge :Knegg:) I dag kom jeg hjem fra butikken med to middager, mat til et par frokoster og litt påskegodis - 2000 kroner :bond: I helsike. Jeg har heller ikke tenkt på den økonomiske biten med mange barn :fnise: Men det er vel verdt det, er det ikke det de sier til alt.. 

Imponert over innsatsen din til påskeeggjakt! Jeg vurderer det samme, håper jeg våkner kreativ og med arbeidslyst i morgen tidlig:jepp:

Mat er dyrt! Men man må liksom ha det :vetikke: I en periode var jeg ei fattiglus. Eller. Fikk SMS fra banken om at kontoen nesten var tom. Samme dag som lønna kom, liksom :blink: Da dreiv jeg å kjøpte sånne First Price-produkter. Å fytti. Glemmer aldri den makaronien :overrasket: 

Det var ikke en superinnviklet jakt altså :fnise:Det var beregnet til en treåring. Gutta spilte med. Jeg så ut vinduet at M var så gira at hun stod og hoppet på hver post, så jeg var meget fornøyd :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Én uke til barnehage. De to eldste begynner ikke på skolen enda, men forhåpentligvis snart. Vi har tenkt å sende M i barnehagen, men jeg har fått med meg at mange skal fortsette å holde ungene hjemme. Hmm! 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerten skal definitivt tilbake i barnehagen 🙈😂

Med mindre det dukker opp ny informasjon som fraråder det.. 

Men jeg har også hørt flere som velger å holde barna lengre hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Vi sender også i barnehage selv om mannen er i pappaperm. Han holder på å gå fra forstanden (neida, men ikke lenge til) og treåringen trenger desperat å treffe andre barn! Han møter en nabogutt innimellom, men blir bare en gang i uka, og nå merker vi at han begynner å bli ganske giddalaus... Spent på hvor mange som kommer i barnehagen!

Jeg tenker at det er viktig at de barna som kan får prøve seg i barnehagen, så får vi faktisk sjekket ut om det fungerer eller ei, for samfunnet. Så kan de som er redde eller i risiko vente litt til. Veldig spent på hva slags opplegg barnehagen kommer til å ha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 23.48, Mumsy skrev:

Knerten skal definitivt tilbake i barnehagen 🙈😂

Med mindre det dukker opp ny informasjon som fraråder det.. 

Men jeg har også hørt flere som velger å holde barna lengre hjemme. 

 

På 12.4.2020 den 9.48, Albbas skrev:

Vi sender også i barnehage selv om mannen er i pappaperm. Han holder på å gå fra forstanden (neida, men ikke lenge til) og treåringen trenger desperat å treffe andre barn! Han møter en nabogutt innimellom, men blir bare en gang i uka, og nå merker vi at han begynner å bli ganske giddalaus... Spent på hvor mange som kommer i barnehagen!

Jeg tenker at det er viktig at de barna som kan får prøve seg i barnehagen, så får vi faktisk sjekket ut om det fungerer eller ei, for samfunnet. Så kan de som er redde eller i risiko vente litt til. Veldig spent på hva slags opplegg barnehagen kommer til å ha! 

Godt, godt! De sier jo vi kan starte av en grunn, og en eller annen gang må vi gjøre det. Jeg gidder ikke å være fanget i stua til vaksinen er klar :sjokkbla: 

M har en haug med energi som må ut. Hun er gått fra å legge seg sju til halv ni på kveldene. Hun er lys våken :bond: Hun har også en venn hun besøker, men kun 1-2 ganger i uka. Det er ikke nok :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var første gang jeg la begge ungene alene etter at lillebror er begynt å legge seg etter M. I teorien i hvert fall. M sin leggetid er egentlig sju, mens lillebror må legges en gang mellom åtte og ni. Som sagt klarer M å dra ut tiden helt til halv ni før hun sovner :ohmy: 

Mannen gav opp å lære henne å sovne selv for flere måneder siden. Han ligger sammen med henne, og sovner ofte selv. Men den siste uken har han liksom gått inn i stua før hun sovner. Det ender alltid med at han sitter på sengekanten. 

Det funker ikke med en rastløs baby. Jeg prøvde litt diverse i går, og endte opp på gulvet utenfor rommet hennes, ved siden av lillebror som lekte på babygymmen sin. Hun var ikke sykt fornøyd og mente jeg måtte komme inn på rommet. Men det var ingen gråt, og plutselig sov hun. I grevens tid, for lillebror begynte å bli ganske trøtt, og jeg hadde egentlig tenkt å si "greit, kom å legg deg i dobbeltsenga mens jeg legger lillebror". Men det slapp jeg heldigvis :) Han synes jo M er superinteressant, så den legginga hadde sikkert blitt lang :blink:

Vi har fått en hagedame til å tegne forslag til nytt design på uteområdet vårt. Nå har e vi en mikro terrasse og en pinglete hekk foran en livsfarlig skråning. Jeg vil ha en plass som ungene kan slippes litt mer løs. Men jeg synes det er vanskelig. Søren at vi er dårlige på sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg hatt tre legginger alene, og det går veldig greit. Gulvet på gangen er blitt den nye sengekanten. "Sitt på gulvet!" 

Mannen jobber både lørdag og søndag, så det er en relativt hard siste uke før barnehagestart. For ja, vi har fremdeles tenkt å bruke barnehagen for alt den er verdt :tongue:

Vi fikk den lengste mailen ever for et par dager siden. Der stod det at det anbefales fremdeles å holde barna hjemme, så om vi som hadde hjemmekontor vær så snill kunne fortsette med det. Vi må selvsagt betale for plassen uansett, men please ikke kom. 

Det stod ingenting om hvem som egentlig anbefaler at barna skal holdes hjemme, og jeg fant ingenting om det i den veilederen som er kommet heller. Så da blir det barnehage :Nikke: Vi som fikk denne mailen reagerte på tonen. Det var ikke noe "det blir hyggelig å se barna deres igjen", for å si det sånn. Jeg fikk se mailen en annen barnehage har sendt ut, og der står det at de gleder seg til å åpne barnehagen igjen, og velkommen. En sånn mail vil jeg også ha  :rolleyes: 

Jeg får sikkert noen stygge blikk på mandag. Alle vet jo at jeg har konstant hjemmekontor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er så kjedelig her!"

"Ikke snakk til meg!"

"Du sier alltid feil!"

Ja, det skal bli godt med barnehage i morgen. M gleder seg. Det er litt under halve avdelingen hennes som kommer. Det er cirka null stykker som er syke i den lille byen vår, så jeg mistenker egentlig at noen ble skremt av den ræva mailen vi fikk :tongue:

Lillebror er veldig glad i å ha M hjemme, så han synes sikkert det blir litt trist :fnise: Han gråter når hun går. En kveld var han så lei seg fordi han ville være inne på rommet hennes at vi måtte være i stua til hun sovnet. Det gikk helt fint. 

Han har lært seg å klappe. Det er gøy :) Og han er veldig sulten! Føler han spiser hele dagen. 
 

Jeg er spent på hvordan det går med truse i barnehagen nå. De skal jo kun være ute, virker det som. Åh, barnehage :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg syns fortsatt det er dårlig gjort av barnehagen å sende sånn mail! :snurt:Håper noen gir beskjed om at det ikke er greit. Barnehagene som uttaler seg i diverse nyheter er jo bare positive.

Det blir spennende med truse og utetid ja! Tror det kommer til å by på problemer her. :P H glemmer seg alltid hvis han er ute lenge, så jeg må minne barnehagen på å ta han på do ofte nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Albbas skrev:

Jeg syns fortsatt det er dårlig gjort av barnehagen å sende sånn mail! :snurt:Håper noen gir beskjed om at det ikke er greit. Barnehagene som uttaler seg i diverse nyheter er jo bare positive.

Det blir spennende med truse og utetid ja! Tror det kommer til å by på problemer her. :P H glemmer seg alltid hvis han er ute lenge, så jeg må minne barnehagen på å ta han på do ofte nok. 

På fredag fikk vi heldigvis en mye hyggeligere mail fra ped lederen til M med praktisk info, pluss det jeg savnet i den tullemailen. Om hvor gøy det kom til å bli for barna å leke med hverandre og at de gledet seg til å se oss igjen. Så det var godt! Nå gleder vi oss veldig til i morgen. Jeg er spent på den nye hverdagen :jepp:

Jeg vet det er flere ferske trusebrukere som kommer i barnehagen i morgen, så det kan bli travelt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også ein mail om at de oppfordrer de som kan til å ha ungene hjemme, så vi alle er med på den felles dugnaden 🙄 Heldigvis var det også ein del om at de gleder seg til å se ungene igjen å at det blir bra med åpning nå. I tillegg til diverse praktisk info. 

AJ skal definitivt i bhg, men vi bruker kun de dagene hvor far er på dagvakt/halvdagvakt. For jeg klarer ikke ta meg godt nok av han selv på egenhånd for tida. Gleder meg veldig, å det gjør sikkert han også hvis han hadde skjønt at det er bhg igjen fra torsdag 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så teit av barnehagen å sende en sånn mail! Her fikk vi hyggelig mail og lovnad om at det var trygt å sende barna i barnehagen og at alle voksne gledet seg til å treffe barna igjen :) Det samme sendte vi ut i barnehagen der jeg jobber.

Hvordan har det gått i barnehagen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2020 den 9.59, Meley skrev:

Vi fikk også ein mail om at de oppfordrer de som kan til å ha ungene hjemme, så vi alle er med på den felles dugnaden 🙄 Heldigvis var det også ein del om at de gleder seg til å se ungene igjen å at det blir bra med åpning nå. I tillegg til diverse praktisk info. 

AJ skal definitivt i bhg, men vi bruker kun de dagene hvor far er på dagvakt/halvdagvakt. For jeg klarer ikke ta meg godt nok av han selv på egenhånd for tida. Gleder meg veldig, å det gjør sikkert han også hvis han hadde skjønt at det er bhg igjen fra torsdag 😄

En mail med litt av hvert var sikkert bedre enn den tullemailen vi fikk :fnise:  

Han får det nok helt topp i morgen! M var i alle fall overlykkelig på mandag :jepp:

På 20.4.2020 den 21.04, Mumsy skrev:

Herregud, så teit av barnehagen å sende en sånn mail! Her fikk vi hyggelig mail og lovnad om at det var trygt å sende barna i barnehagen og at alle voksne gledet seg til å treffe barna igjen :) Det samme sendte vi ut i barnehagen der jeg jobber.

Hvordan har det gått i barnehagen i dag?

Så bra at dere både fikk og sendte ut en hyggelig mail! :biggrin:

M var i himmelen da vi kom til barnehagen. Hun løp rett inn i armene på ped. lederen (etter å ha blitt spritet :fnise:). De er jo kun ute, så hun er skikkelig sliten på kvelden :) 

Hva med deg? Du ser det jo fra den andre siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror har hatt to tenner nede i månedsvis, så jeg har ventet på de to oppe. Jeg har ikke merket at han faktisk allerede har fått to oppe. Ikke fortenner, men de på siden! Den ene er kommet godt gjennom og den andre ser jeg rett under huden. Stakkar, han kommer til å se ut som en liten vampyr :fnise: Jeg googlet. Det var ikke kjempevanlig, men det kom opp bilder av flere vampyrbabyer, så det er nok ikke farlig :tongue:

M er i barnehagen. Der går hun på do og det har så langt ikke vært noen uhell selv om de kun er ute :danse: 

Her er det omtrent sommer. Sykt flaks, tenkte vi. Helt til vi så at gruppen til M har fått en plass uten skygge. Hun var rimelig kokt i går kveld. Heldigvis hadde lederen fått gjennom at de skulle kjøpe en presenning i dag å henge opp. 

Lillebror skal liksom lære seg å sove hele natta i egen seng. I natt sov han der helt til klokka 1 (ammet 22.30, men la han tilbake igjen :5:). Jeg husker ikke grunnen min, men jeg fant ut at da var det lov å komme opp i dobbeltsenga :plystre: Prøver igjen i natt!

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Weebs skrev:

Lillebror har hatt to tenner nede i månedsvis, så jeg har ventet på de to oppe. Jeg har ikke merket at han faktisk allerede har fått to oppe. Ikke fortenner, men de på siden! Den ene er kommet godt gjennom og den andre ser jeg rett under huden. Stakkar, han kommer til å se ut som en liten vampyr :fnise: Jeg googlet. Det var ikke kjempevanlig, men det kom opp bilder av flere vampyrbabyer, så det er nok ikke farlig :tongue:

M er i barnehagen. Der går hun på do og det har så langt ikke vært noen uhell selv om de kun er ute :danse: 

Her er det omtrent sommer. Sykt flaks, tenkte vi. Helt til vi så at gruppen til M har fått en plass uten skygge. Hun var rimelig kokt i går kveld. Heldigvis hadde lederen fått gjennom at de skulle kjøpe en presenning i dag å henge opp. 

Lillebror skal liksom lære seg å sove hele natta i egen seng. I natt sov han der helt til klokka 1 (ammet 22.30, men la han tilbake igjen :5:). Jeg husker ikke grunnen min, men jeg fant ut at da var det lov å komme opp i dobbeltsenga :plystre: Prøver igjen i natt!

E fikk også vampyrtenner oppe etter å ha fått de to fortennene nede. Kjempekomisk! Jeg er spent på å se om det samme blir å skje med J. 😄 

Så utrolig digg at det går så bra med bleieslutt altså. Gruver meg til vi skal starte med den biten....

Det med å sove i samme seng alene hele natten er ikke bare, bare. Heldigvis er det ikke der vår utfordring har lagt verken med E eller J, men med å få dem til å sovne av seg selv og ikke minst ikke våkne før måsen fiser. Altså sånn kl 04-05. E våkner nå på slaget 06 nesten hver eneste dag. Mens J har de siste nettene begynt å våkne tidligere og tidligere. I går var det morgen kl. 05 og i dag 04.20. Jeg kjempet i nesten en time for å få han til å sovne i morrest, før jeg snek meg ut av rommet hans og ga babycallen til mannen og sa jeg får han ikke til å sovne, tok på meg ørerpropper og snudde meg rundt og sovna. Mannen sa at J sovna umiddelbart etterpå, så han slapp å stå opp med han før kl. 06 når E våkna. :P 

Her er forresten E også i barnehagen. Jeg kjenner INGEN som ikke har sendt mini i barnehagen. Jeg har trua på at dette er det rette både for de små og for samfunnet forøvrig. :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snotra skrev:

E fikk også vampyrtenner oppe etter å ha fått de to fortennene nede. Kjempekomisk! Jeg er spent på å se om det samme blir å skje med J. 😄 

Så utrolig digg at det går så bra med bleieslutt altså. Gruver meg til vi skal starte med den biten....

Det med å sove i samme seng alene hele natten er ikke bare, bare. Heldigvis er det ikke der vår utfordring har lagt verken med E eller J, men med å få dem til å sovne av seg selv og ikke minst ikke våkne før måsen fiser. Altså sånn kl 04-05. E våkner nå på slaget 06 nesten hver eneste dag. Mens J har de siste nettene begynt å våkne tidligere og tidligere. I går var det morgen kl. 05 og i dag 04.20. Jeg kjempet i nesten en time for å få han til å sovne i morrest, før jeg snek meg ut av rommet hans og ga babycallen til mannen og sa jeg får han ikke til å sovne, tok på meg ørerpropper og snudde meg rundt og sovna. Mannen sa at J sovna umiddelbart etterpå, så han slapp å stå opp med han før kl. 06 når E våkna. :P 

Her er forresten E også i barnehagen. Jeg kjenner INGEN som ikke har sendt mini i barnehagen. Jeg har trua på at dette er det rette både for de små og for samfunnet forøvrig. :hjerte:

Jeg så heller ikke frem til bleieslutt, men nå var vi veldig klare. Og da gikk det så fint atte :jepp:

Sovne selv gjør lillebror i perioder. Eller det spørs hva du mener. Jeg er svært fornøyd hvis han sovner i senga si mens jeg sitter ved siden av. Noen ganger synger jeg og sånn. Når han bare ligger å stresser så må han bæres i søvn. Men det er uansett bedre enn å amme i søvn, for å bære klarer mannen også :fnise: M godtok kun amming leenge :rolleyes:

Han startet også dagen 4-5 en periode. Det er altfor tidlig! Når resten av familien ligger å sover kan vi ikke finne på så mye liksom. Jeg måtte bare begynne å legge han sent som juling. 20-21. Jeg får ikke så mye kveld for meg selv akkurat, men jeg foretrekker heller å starte dagen 6 :Nikke:

Jeg lurer på om flere kommer i barnehagen neste uke når 1. til 4. klasse også begynner. Det kan jo være noen har holdt de minste hjemme når de uansett var hjemme med skolebarna. Litt stusselig når bare halvparten av barna er der. Kjempegod plass på parkeringsplassen da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sitter i bilen og venter på kiropraktor. Bekkenlåsning er back in town, og det er mindre gøy. Vi skal sitte i bilen til vi har time for å unngå masse folk på venterommet. 

Her kommer en random klage. Jeg lurer på hvordan det er å være mann. Vi (jeg) må starte oppvaskmaskinen hver kveld siden vi er 475 mennesker i denne familien og alle spiser som noen ulver. I går ville jeg legge meg rett etter lillebror, så jeg spurte om mannen kunne sette alt (jeg gjentok alt) i maskinen å starte den. Jada. 

I dag stod en ensom flaske full av mme på bordet. Lillebror ville ikke ha den før han la seg. 

Det skjer liksom alltid? Det er alltid noe som står igjen. 

Nå er det min tur å knekkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg sitter i bilen og venter på kiropraktor. Bekkenlåsning er back in town, og det er mindre gøy. Vi skal sitte i bilen til vi har time for å unngå masse folk på venterommet. 

Her kommer en random klage. Jeg lurer på hvordan det er å være mann. Vi (jeg) må starte oppvaskmaskinen hver kveld siden vi er 475 mennesker i denne familien og alle spiser som noen ulver. I går ville jeg legge meg rett etter lillebror, så jeg spurte om mannen kunne sette alt (jeg gjentok alt) i maskinen å starte den. Jada. 

I dag stod en ensom flaske full av mme på bordet. Lillebror ville ikke ha den før han la seg. 

Det skjer liksom alltid? Det er alltid noe som står igjen. 

Nå er det min tur å knekkes!

Det der er helt krise. Ting blir _aldri_ 100% fullført. Det som hjelper litt for min del er å gi alt ansvaret til mannen. Kjøkkenet er hans ansvar, er det rotete er det hans problem. Det er ikke lett ,men for min del er det iallfall en måte å overleve litt på. 

 

Håper kiropraktor var digg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gitt opp å be mannen ta kjøkkenet jeg. 😬 han mener han har ryddet om han har samlet det oppå benken over maskinen. 🙈 

Jeg bestemte meg for å bare sende mini i barnehagen 3 dager denne uka. Som jeg angrer. I dag har hun vært et mareritt (er det lov å si?) fra hun stod opp til hun la seg. 😂 Jeg er utslitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2020 den 13.43, Weebs skrev:

En mail med litt av hvert var sikkert bedre enn den tullemailen vi fikk :fnise:  

Han får det nok helt topp i morgen! M var i alle fall overlykkelig på mandag :jepp:

Så bra at dere både fikk og sendte ut en hyggelig mail! :biggrin:

M var i himmelen da vi kom til barnehagen. Hun løp rett inn i armene på ped. lederen (etter å ha blitt spritet :fnise:). De er jo kun ute, så hun er skikkelig sliten på kvelden :) 

Hva med deg? Du ser det jo fra den andre siden. 

Det har gått over all forventning med både oss voksne og barna :fnise: Knerten er storfornøyd med å være på plass igjen, men på grunn av den korte åpningstiden må mannen ta seg av både henting og levering siden jeg er i en annen bhg.. Tror det er ganske forskjellig hvordan barnehager løser kabalen, men alle er vel enige om at situasjonen ikke er gunstig i lengden :P Jeg har sovnet med det samme jeg kommer inn døra hver eneste dag, jeg er alene som voksen til 6 skolestartere, 8 timer om dagen uten pasue :daane:Får så dårlig samvittighet ovenfor knerten som knapt ser meg om ettermiddagen, men det går seg vel til etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...