Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Min er vel to-tre uker eldre enn deres lillebror, han fikk første gulrotmos den dagen han fylte fire måneder. Men han har fått bortimot all maten i vippestolen, hadde ikke fått med meg at det ikke var anbefalt, og jeg tror jeg fortsetter å late som om jeg ikke vet det 😛

Han elsker mat da, havregrøt, gulrot, svisker, banan, eple/fersken/banan, bare jeg nærmer meg ungen med skje så gaper han villig 😛 Men å sove alene er overhodet ikke aktuelt, uansett hvor mye vi øver 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Ginny said:

Min er vel to-tre uker eldre enn deres lillebror, han fikk første gulrotmos den dagen han fylte fire måneder. Men han har fått bortimot all maten i vippestolen, hadde ikke fått med meg at det ikke var anbefalt, og jeg tror jeg fortsetter å late som om jeg ikke vet det 😛

Han elsker mat da, havregrøt, gulrot, svisker, banan, eple/fersken/banan, bare jeg nærmer meg ungen med skje så gaper han villig 😛 Men å sove alene er overhodet ikke aktuelt, uansett hvor mye vi øver 😛

Det handler om at det å være tilbakelent når man spiser ikke er optimalt, hvis de setter noe i halsen eller vil brekke seg er det kjempevanskelig når man er tilbakelent. Men det er jo ikke farlig akkurat (så lenge man bare gir mos) , så hvis det funker fint er det jo ingen grunn til å slutte. :) har man en baby som brekker seg mye er det jo greit å vite at det kan hjelpe å la dem sitte oppreist.

Vi prøvde å gi vesla her mat i newborn-setet men det var helt uaktuelt, hun ble kjempesint over å ikke få sitte som oss andre. Vippestolen er også upopulær. :P Så vi måtte ha henne på fanget noen uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Albbas skrev:

Det handler om at det å være tilbakelent når man spiser ikke er optimalt, hvis de setter noe i halsen eller vil brekke seg er det kjempevanskelig når man er tilbakelent. Men det er jo ikke farlig akkurat (så lenge man bare gir mos) , så hvis det funker fint er det jo ingen grunn til å slutte. :) har man en baby som brekker seg mye er det jo greit å vite at det kan hjelpe å la dem sitte oppreist.

Vi prøvde å gi vesla her mat i newborn-setet men det var helt uaktuelt, hun ble kjempesint over å ikke få sitte som oss andre. Vippestolen er også upopulær. :P Så vi måtte ha henne på fanget noen uker. 

Det er jo kanskje logisk. Men han er veldig fornøyd med både vippestol og Newborn Seat, så så lenge han ikke har problemer med noe så fortsetter vi med det 😛

Så lenge maten kommer fort nok er han fornøyd. Og at han får hjelpe til med å holde skjeen, og helst ha hendene i munnen samtidig 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Albbas skrev:

Mange som gir mat i vippestol, selv om det egentlig ikke er anbefalt. Så går jo an. :) Eller så kan du ha han på fanget ditt mens du gir mat. 

Jeg testet ut med den newborn-greia, selv om jeg synes den har feil vinkel. Kan være jeg tar feil, men det ser ut som den nye er mer liggende :vetikke: Men det var omtrent suppe han fikk, så det var i hvert fall ingen kvelningsfare :tongue:

23 timer siden, Ginny skrev:

Min er vel to-tre uker eldre enn deres lillebror, han fikk første gulrotmos den dagen han fylte fire måneder. Men han har fått bortimot all maten i vippestolen, hadde ikke fått med meg at det ikke var anbefalt, og jeg tror jeg fortsetter å late som om jeg ikke vet det 😛

Han elsker mat da, havregrøt, gulrot, svisker, banan, eple/fersken/banan, bare jeg nærmer meg ungen med skje så gaper han villig 😛 Men å sove alene er overhodet ikke aktuelt, uansett hvor mye vi øver 😛

Å, så deilig med en så matglad unge! Det var ikke måte på :biggrin: 

Lillebror er også begynt å synes det er best å sove i fanget. Men siden han ikke klarer å amme liggende så har jeg liksom ikke noe valg enn å fortsette å prøve hver natt. Jeg kan jo ikke sitte å sove :P Jeg hadde sikkert gitt opp for lengst hvis han var lik M.

23 timer siden, Lovebird skrev:

Synes å huske at mine satt i vippestolen oppå kjøkkenbordet i begynnelsen. Men hvordan kan lillebror være 4 mnd allerede! Vi gikk også i "fella" ang legging, vi lå ved siden av i mange år...var litt til og fra at det gikk greit å gå, men som oftest lå vi der. Både koselig og litt irriterende :)

Månedene flyr! Det er jo for fader snart på tide å begynne på jobb igjen. Syntes jeg ropte "snakkes neste år!" for bare et par uker siden :bond:

Jeg er enig! Det har ofte vært koselig å ligge ved siden av M på kvelden :) Men det er ikke så veldig praktisk når tre andre unger også må sove/trenger hjelp/o.s.v. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde med litt søtpotetsuppe i dag også vi! Han gaper, men den tungerefleksen dytter det bare ut igjen. Så han er kanskje ikke klar enda? Han gulpet oransje etterpå, så noe går jo ned da :tongue:

Han er en sliten liten gutt i dag, stakkar. Sutrete og trøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Weebs skrev:

Jeg testet ut med den newborn-greia, selv om jeg synes den har feil vinkel. Kan være jeg tar feil, men det ser ut som den nye er mer liggende :vetikke: Men det var omtrent suppe han fikk, så det var i hvert fall ingen kvelningsfare :tongue:

Å, så deilig med en så matglad unge! Det var ikke måte på :biggrin: 

Lillebror er også begynt å synes det er best å sove i fanget. Men siden han ikke klarer å amme liggende så har jeg liksom ikke noe valg enn å fortsette å prøve hver natt. Jeg kan jo ikke sitte å sove :P Jeg hadde sikkert gitt opp for lengst hvis han var lik M.

Månedene flyr! Det er jo for fader snart på tide å begynne på jobb igjen. Syntes jeg ropte "snakkes neste år!" for bare et par uker siden :bond:

Jeg er enig! Det har ofte vært koselig å ligge ved siden av M på kvelden :) Men det er ikke så veldig praktisk når tre andre unger også må sove/trenger hjelp/o.s.v. :rolleyes:

Newborn-setet her virker og mer liggende enn vippestolen, men han bryr seg ikke all verden. Noen ganger sitter han på fanget, eller i bilstolen, alt ettersom. Virker ikke som han bryr seg i det hele tatt, så lenge han får mat 😛

Han sov alene den første måneden omtrent, da sov han i bagen ved siden av senga mi. Men så kom hans egen seng opp, og der skulle han hvertfall ikke være. Så nå ligger han (i utgangspunktet) i midten i min seng, men hvis han ikke har kontakt med meg så makker han bortover til han finner meg 😛 Helt sykt, hvis jeg prøver å gå på do eller noe som helst så begynner armene å gå, så beina, så makker hele kroppen bortover i forsøk på å finne meg. Og det selv om han burde være i dyp søvn 😳 Men vi øver 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Ginny skrev:

Newborn-setet her virker og mer liggende enn vippestolen, men han bryr seg ikke all verden. Noen ganger sitter han på fanget, eller i bilstolen, alt ettersom. Virker ikke som han bryr seg i det hele tatt, så lenge han får mat 😛

Han sov alene den første måneden omtrent, da sov han i bagen ved siden av senga mi. Men så kom hans egen seng opp, og der skulle han hvertfall ikke være. Så nå ligger han (i utgangspunktet) i midten i min seng, men hvis han ikke har kontakt med meg så makker han bortover til han finner meg 😛 Helt sykt, hvis jeg prøver å gå på do eller noe som helst så begynner armene å gå, så beina, så makker hele kroppen bortover i forsøk på å finne meg. Og det selv om han burde være i dyp søvn 😳 Men vi øver 😛

Sånn var M også! Mens lillebror synes ofte det er helt whatever hvor jeg befinner meg når han sover. Jeg er litt (ganske) nervøs for hvordan det blir å bytte ut bedside crib med sprinkelseng. Akkurat nå står den i stua. Der ligger han trygt og glor på en uro mens jeg steller M o.s.v. Hvor skal han plasseres hvis den forsvinner mon tro :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan er livet med en fire måneder gammel baby da? Ganske greit altså :jepp: Det har forandret seg veldig fra hvordan han var i starten. Han legger seg ikke ned og sovner hvor som helst lenger. Før kunne jeg gjøre ting mens han sov, nå er det enklest når han er våken. 

Vanligvis er han våken to timer i strekk, før det er på tide med en lur på 30 minutt. Enn så lenge synes jeg det er greit at han sover så lite. Det betyr at vi rekker barnehagen selv om han må hvile først. 

Min daglige trilletur varer i cirka 45 minutt, og han ligger gjerne å glor i vogna lenge, før han blir lei. Det er deilig! 

Jeg prøver å variere hvor han sover, sånn at det ikke kun er én ting som funker. M sluttet tvert å sove inne da hun var 4-5 måneder, og hun hadde like korte lurer som lillebror. Så jeg trillet og trillet og trillet. Vil helst unngå det denne gangen. 
Han sovner i bilen, på puppen, mens han blir bært, i vogn, og i bæretøy. Mamma klarer også å legge ham i sprinkelsenga mens han sover. Den evnen har jeg mistet dessverre. Han bruker evigheter på å sovne i senga si på kvelden, så jeg har ikke orket å prøve det på dagtid på ganske lenge. En time med kaving for 30 minutter liksom :P Men han er nylig begynt å sovne mens han ammer, så hvis jeg klarer å legge han fra meg etterpå, så er senga også et alternativ. Det funket i går, da var han helt utslitt. Vet ikke hvorfor. 

De to timene han er våken er helt topp! Vanligvis er han i kjempegodt humør, og tålmodig som bare søren. Ligger gjerne under babygymmen og sparker, hyler og ruller litt. Han har rullet seg over på magen flere ganger, men kun én gang har han klart å fått armene foran seg. De andre gangene har han derfor bare rullet tilbake igjen :fnise:

Han er lang i overkroppen, men kort (vanlig?) i beina. Han brukte nylig en body M hadde da hun begynte i barnehagen. Hun var 13 måneder og bodyen er størrelse 74. Den passet lillebror på fire måneder perfekt, med oppbrettede ermer :) 

Han er nettopp begynt å grabbe tak i ting jeg holder opp. Han blir gira og veiver med armene til han treffer. Da skal det i munnen fortest mulig :nigo:

Jeg er ganske fornøyd med denne gutten! Det er ikke mye å klage på, og hvis jeg blir utålmodig eller irritert så minner jeg meg selv på hvor høyt jeg ønsket meg en unge til. I to år tenkte jeg på, sikkert ukentlig, at et tett søsken til M, DET hadde vært noe det! Sykt at jeg fikk det som jeg ville, uten å mase i det hele tatt :biggrin: Det er jeg takknemlig for cirka hver dag. 
 

Tror M er ganske fornøyd hun også, selv om hun synes han er teit når han drar henne i håret mens hun prøver å gi kos :jolie:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må prøve å glede meg litt mer til jul, for akkurat nå er det bare stress å tenke på. Jeg er nettopp blitt forkjøla, så det var super timing. Prøver å hoste så stille jeg kan om nettene, men det er ikke alltid suksess. I tillegg er hjernen full av snørr, så jeg er riktig så sjarmerende om dagen :rolleyes:

De som kommer til oss på julaften (de inviterte egentlig seg selv :P) får bare ta oss som vi er. Egentlig kunne jeg tenke meg å feire jul hos noen andre, for å slippe rydding, vasking og matlaging. Men å drasse hjem julegaver til fire unger, og kødde til alles leggetid - nei takk til det også. Så det er tap-tap :fnise: 

Jeg er overrasket over hvor mange som gir ungene sine mat når de er tre måneder. Jeg var kanskje naiv som trodde det var vanlig å vente et halvt år. Men her om dagen var jeg på en gruppegreie med babyer på 3-4 måneder, og der hadde de fleste begynt med mat. Lillebror har nå fått smake litt mat hver dag i en uke. I dag hadde han skikkelig taket på det. Det var dag to med avokado pluss litt banan og morsmelk. Tror han likte det ganske godt, for det virket som han ropte etter mer hver gang jeg tok en liten pause :jepp:

Jeg har børstet støv av boka Babymat av Margit Vea, og i dag har jeg kokt sviskemos. Med M laget jeg all middag selv. Denne gangen er jeg litt rundere i kantene, så jeg tenker at middagsglass, det er sikkert helt ålreit det også ;) Men enkle frukt- og grønnsaksmoser, det er jo ganske lett å lage. Billig også :) 

Hjemmelaget grøt fikk jeg ikke til sist, så det gidder jeg ikke denne gangen heller. Selv om jeg synes Nestlé er noen luringer :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg så stolt over M at jeg ble helt rørt. Hun var nemlig hos tannlegen for første gang! Hun har gledet seg ganske lenge, og vi har selvfølgelig bare snakket positivt om tannleger. Men det kunne jo fort gått til helsike da vi faktisk kom frem. Så jeg var minst like spent som henne :fnise: Men hun var altså SÅ flink! Da navnet hennes ble ropt opp gikk hun inn uten å holde meg i hånda. Da vi snakket med tannlegen satt hun i fanget mitt, men da det var tid for å sjekke tennene hoppet hun opp i stolen selv og gapte høyt :biggrin: 

Og heldigvis gikk det totalt smertefritt, fordi på grunn av refluxen må vi innom hvert halvår å smøre på fluor :dry: Tannlegen var ikke bekymret liksom, hun sa det var ikke noe mer å gjøre enn å være nøye med tannpuss og gi fluor. Så hvis tennene holder seg greie, og M fortsetter å synes det er så stas hver gang så går det nok greit :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra tannlegebesøket gikk bra. Min M var også kjempeflink, og hun har mineralansamlinger på tennene og må følges opp hvert år så håper det fortsetter å gå like greit. Hun tannpleieren tok i ganske mye mer enn med jr, så skjønner om det var litt ekkelt liksom. Men hun er kjempeflink når vi bruker tanntråd, og fluortablett er heldigvis like godt som godteri 😅

Håper du (og de andre) er frisk og rask til julaften og at besøket er flinke til å hjelpe til på julekvelden. Hos oss er det egentlig jeg, ikke vi, som arrangerer julaften og det er mamma og jeg som ordner og styrer på kvelden. Prøvde å la mannen ta litt ansvar en bursdagsfeiring men innså fort at da kom ingen av gjestene til å få mer enn en halv kopp kaffe. Han er helt håpløs, sitter bare og skravler. Under bursdagen til M hentet jeg frem alle kakene, ordnet med servise, satte på kaffe, tente lyset på kaka og begynte å synge bursdagssangen (rett bak ryggen hans) før han fikk med seg at noe skjedde 🙄 (det var godt å få ut :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2019 den 10.09, A4-livet skrev:

Så bra tannlegebesøket gikk bra. Min M var også kjempeflink, og hun har mineralansamlinger på tennene og må følges opp hvert år så håper det fortsetter å gå like greit. Hun tannpleieren tok i ganske mye mer enn med jr, så skjønner om det var litt ekkelt liksom. Men hun er kjempeflink når vi bruker tanntråd, og fluortablett er heldigvis like godt som godteri 😅

Håper du (og de andre) er frisk og rask til julaften og at besøket er flinke til å hjelpe til på julekvelden. Hos oss er det egentlig jeg, ikke vi, som arrangerer julaften og det er mamma og jeg som ordner og styrer på kvelden. Prøvde å la mannen ta litt ansvar en bursdagsfeiring men innså fort at da kom ingen av gjestene til å få mer enn en halv kopp kaffe. Han er helt håpløs, sitter bare og skravler. Under bursdagen til M hentet jeg frem alle kakene, ordnet med servise, satte på kaffe, tente lyset på kaka og begynte å synge bursdagssangen (rett bak ryggen hans) før han fikk med seg at noe skjedde 🙄 (det var godt å få ut :fnise:)

Fluortablett er bestikkelsen for å få til tannpuss uten gråt her :tongue: Ikke så pedagogisk riktig sikkert, men det er jo kjempeviktig. Så det får gå. Tanntråd har jeg egentlig glemt helt ut :sjokkbla:

Besøket på julaften har allerede tilbudt seg å hjelpe med maten, så det var godt :nigo: Jeg er ganske heldig med mannen når det gjelder selskaper. Han er kakebakeren av oss, og passer på at det alltid er nok kaffe :jepp: Før selskapet begynner er han helt ubrukelig da. Hvis han ikke får instrukser synes han det er helt greit å begynne rydding et kvarter før gjestene kommer, og jeg glemmer ikke den gangen han begynte med å vaske gulvet i kjelleren :blink:

Forstår at det var godt å få det ut! :fnise: Det hørtes utrolig frustrerende ut :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2019 den 19.43, Weebs skrev:

I dag var jeg så stolt over M at jeg ble helt rørt. Hun var nemlig hos tannlegen for første gang! Hun har gledet seg ganske lenge, og vi har selvfølgelig bare snakket positivt om tannleger. Men det kunne jo fort gått til helsike da vi faktisk kom frem. Så jeg var minst like spent som henne :fnise: Men hun var altså SÅ flink! Da navnet hennes ble ropt opp gikk hun inn uten å holde meg i hånda. Da vi snakket med tannlegen satt hun i fanget mitt, men da det var tid for å sjekke tennene hoppet hun opp i stolen selv og gapte høyt :biggrin: 

Og heldigvis gikk det totalt smertefritt, fordi på grunn av refluxen må vi innom hvert halvår å smøre på fluor :dry: Tannlegen var ikke bekymret liksom, hun sa det var ikke noe mer å gjøre enn å være nøye med tannpuss og gi fluor. Så hvis tennene holder seg greie, og M fortsetter å synes det er så stas hver gang så går det nok greit :)

AJ har også refluks så nå ble jeg nysgjerrig her. Hvordan kom dere i gang med fluorbehandling? Dere selv som kontakta eller lege som sa det sku?  Ingen som har nevnt noe som helst slikt til oss... Å han fikk diagnosen som 3 måneder gammel å er nå 1 år å 10 tenner 🙈

Også damer, når starter man med fluortabletter å tanntråd? 😮 aldri hørt noe om det vi utenom å pusse godt over etter han har fått pussa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Meley skrev:

AJ har også refluks så nå ble jeg nysgjerrig her. Hvordan kom dere i gang med fluorbehandling? Dere selv som kontakta eller lege som sa det sku?  Ingen som har nevnt noe som helst slikt til oss... Å han fikk diagnosen som 3 måneder gammel å er nå 1 år å 10 tenner 🙈

Også damer, når starter man med fluortabletter å tanntråd? 😮 aldri hørt noe om det vi utenom å pusse godt over etter han har fått pussa

Tabletter startet vi bare med selv. Men tror ikke vi begynte før vi fikk en boks på helsestasjonen. Husker ikke hvilken kontroll det var. To år, kanskje? :vetikke: Men jeg snappet deg jo bilde over boksen, og der står det fra 6 mnd :) 

Jeg har en venninne som har en sønn med ganske heftig reflux. Hun tok kontakt med tannlegen før han var tre år, for hun så vel det gikk utover tennene hans. Det er noe dritt altså :dry:

Jeg googlet tanntråd, og fant ut at det var mest aktuelt fra seks år cirka, men tidligere hvis det var trangt mellom tennene. Eller med andre tilfeller, som med A4-livet sin M. Vi fikk bare beskjed om pussing og fluor, og at hun hadde rette fine tenner :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten fortsetter å gå nedover, og når jeg ser i speilet ser det ut som forrige gang. Det er ræva som forsvinner først :rolleyes: Fader :fnise:

Julaften nærmer seg med stormskritt, og huset er kaos. Det får bli en "gjem rotet"-rydd i siste liten. I morgen må vi kjøre rundt med gaver, og jeg kjenner at det blir tiltak. Skulle helst bare gjort det selv, men jeg vet at folk gjerne vil treffe lillebror i tillegg. Får se. Kanskje jeg kan ta en hvit løgn og overdrive forkjølelsen hans bittelitt. Han har snue han også, som resten av familien, men ikke like heftig som oss. Men det vet jo ikke de... :plystre:

M er i dårlig form. Har fått Nurofen i et par dager. Det er det eneste av smertestillende vi får i henne. Hun skulle helst vært frisk i jula liksom, men jeg trøster meg med at det i hvert fall ikke er omgangssyken. DET gidder jeg ikke. Mannen var kvalm i morges og vi fikk helt angst. Nei takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, A4-livet skrev:

Hvordan gikk julaften?

Kjempebra! Nå er guttene blitt så store at de ikke får en haug med leker lengre (kun et par av den eldre garden som tror de fremdeles er åtte år), så det ble mer gavekort og klær, og mye mindre rot og kaos :danse: Lillebror fikk kun klær (puh), så da var det bare M som fikk leker og småting. Deilig :biggrin:

Vi begynte kvelden klokka fire, så da fikk vi både lillebror og M i seng til (nesten) vanlig tid :nigo: 

M forstod at morfar var nissen, men hun var fornøyd likevel :fnise: En travel men fin dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Kjempebra! Nå er guttene blitt så store at de ikke får en haug med leker lengre (kun et par av den eldre garden som tror de fremdeles er åtte år), så det ble mer gavekort og klær, og mye mindre rot og kaos :danse: Lillebror fikk kun klær (puh), så da var det bare M som fikk leker og småting. Deilig :biggrin:

Vi begynte kvelden klokka fire, så da fikk vi både lillebror og M i seng til (nesten) vanlig tid :nigo: 

M forstod at morfar var nissen, men hun var fornøyd likevel :fnise: En travel men fin dag! 

Det første M sa da nissen sa hei var «det er bestefar» :fnise: Her var de skikkelig gira og bare spurte etter neste pakke og neste pakke. Jeg lot mannen ta litt ansvar for gavene denne gangen, så deg ble null kontroll på hva de fikk av hvem. Det synes jeg er litt synd, liker å kunne takke skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har tatt tre av ungene og stukket til fjells. Jeg er takknemlig for at jeg slipper å dra med meg lillebror :tongue: Så vi er hjemme alene, og det er helt okei! Jeg var nervøs for kjøreturen, og pustet lettet ut da han ringte i går kveld og sa de var kommet frem.  

Hvor lenge de er avhenger av været. Egentlig skulle svigers også vært der, men svigermor ble syk, så de er alene. Håper alle oppfører seg bra sånn at mannen ikke stresser. Jeg synes han er kjempeflink som er der oppe alene :Nikke:

Jeg savner sånn å strikke! Vurderer egentlig å kjøpe garn sånn at jeg kan ha et prosjekt de kveldene jeg ikke er supersliten. Jeg har oppskrift på Noragenseren, den synes jeg er fin! Må bare bestemme meg for farger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2020! :yvonne:

Siden sist har familien heldigvis kommet seg hjem fra fjellet. M hadde oppført seg eksemplarisk og sovet bedre enn noen gang. Guttene måtte pushes ut av døra - de er i den alderen mobilen er mest interessant. M trenger bedre votter og bedre sko. Hender og føtter ble kalde. Det var dumt. Jeg trodde skoene var kjempegode, de var i hvert fall kjempedyre :dry: 

Jeg og lillebror hadde det helt topp alene. Jeg fikk litt besøk, så vi var ikke helt mutters alene da :fnise: Jeg fikk sortert en haug med gutteklær, og det er alltid gøy! De har så mye klær :pinar: Nå har de litt mindre, og Fretex har litt mer. 

Nyttårsaften tok vi ganske lett på. Guttene var hos mammaen, og ingen av oss hadde behov for å være oppe til klokka slo tolv. Så om dagen var vi på hytta (foreldrene mine og søsknene mine har alle hytter på cirka samme plass), så M fikk leke med søskenbarna sine. Klokka sju fyrte vi opp en rakett, og M fikk stjerneskudd. Etterpå kjørte vi hjem, og begge ungene sovnet i bilen. Ganske lett :biggrin:

Lillebror er ganske glad i mat. Han gaper og jeg gir. Jeg er nesten redd han spiser for mye :vetikke: Jeg gir vanligvis to måltider med dessert siden han aldri blir mett. "Frokost" kan være grøt laget med sviskesaft og til dessert en mos av pære og pastinakk. Til "middag" får han gjerne søtpotetmos, og sviskemos til dessert. Avokado- og bananmos er han også veldig glad i. I dag fikk han gulrot, det var jammen en hit det også. 

Jeg har funnet en sprinkelseng på Finn som jeg skal hente i morgen. Bedside crib funker bra, men jeg vil bytte til stor seng før han eventuelt finner ut at det er dritt å sove alene. Og før han blir stor nok til å få sjokk av forandringer :PDet tar litt lang tid med legging nå, siden han spreller så veldig med armer og bein. Lurer på hvor lang tid det tar med ny seng. 

Januar måned blir intens. Guttene skal på to ekstra treninger per uke, og det er i en annen by, så mannen blir borte flere timer hver gang, og alle treningene er midt i legging. Så da får vi se hvordan dette skal løses :tongue: 

Lillebror er dødstrøtt én time før M. Hun vil ikke være alene i stua mens han legges. Men hun vil heller ikke være på soverommet, fordi hun klarer rett og slett ikke å være stille. Vi har prøvd. Hun snakker hele tiden :P Så det eneste jeg kommer på er å ha lillebror i bæresele. Håper det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...