Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillebror er en sulten fyr. Jeg har funnet ut at han faktisk vil spise fra begge sider på alle måltider :vetikke: Sånt dreiv aldri M med, og hun var supertjukk! Han her er ikke like tjukkabolla, men kanskje gutter krever mer likevel? Hvem vet. Sikkert noen :tongue:

Jeg er den mest usosiale personen som finnes for tiden. Får nesten ikke snakket med mannen i det hele tatt, for jeg sovner alltid når jeg legger lillebror. Noen ganger er det klokka seks, liksom! Skulle trodd jeg våknet på natta og var klar for alt, men nei. Det er like fysisk vondt hver gang jeg må sette meg opp for å amme :fnise: Det gjør jo at jeg er relativt opplagt på dagen da. Og det er deilig. Vi står jo opp klokka seks hver dag uten at det gjør meg noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt barnevakt på lillebror to dager på rad der jeg har vært flere timer borte. I går var jeg hos frisøren og ble superblond. Et desperat forsøk på å se yngre ut. Da hadde mamma gitt to flasker med erstatning, og han hadde vært glad og fornøyd. Jeg syntes det ble en altfor lang frisørtime, og kjørte hjem så fort jeg kunne. Egentlig skulle jeg handle etterpå, men jeg savnet han sånn at det klarte jeg ikke :fnise:

I dag gav jeg mannen ansvaret mens jeg og M var ute på tusen ærend i forbindelse med dåpen vi skal ha i morgen :bond: Det var koselig å bare være oss to. Men etter et par timer kjente jeg at NÅ må vi hjem. Han hadde fått erstatning, men var likevel glad for å se meg og klar for amming med en gang :Nikke: Jeg er fremdeles litt redd for at han skal begynne å foretrekke flaske. Men det ser egentlig ikke sånn ut. Pupp er visst best. 

Ungene er rene og pene og klare til dåp i morgen. Jeg skal bruke den samme ammekjolen jeg brukte i dåpen til M. Flaks jeg var sentimental nok til å beholde den :jepp:

Vi har hentet verdens fineste kake i dag :hjerte: Verdens dyreste også, tror jeg, men det er jo ikke hver dag det er dåp! Vi har bestilt en miks av koldtbord og tapas, og jeg gleder meg veldig! Nå er liksom alt på plass, så det er bare til å dukke opp og nyte dagen.

Håper det går bra i kirken. M gråt høyere enn noensinne i sin dåp, så jeg måtte gå på bakrommet for å amme og synge om marsjerende elefanter til hun sovnet. Vi har en plan om å gi erstatning rett før gudstjenesten starter. Han pleier å bli ganske slått ut av det :tongue:

OMG, nå er jeg sulten. Har ikke spist siden lunsj når jeg tenker meg om. Opp og hopp, for en gangs skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåp ferdig. Veldig hendig med farsdag i samme sleng :biggrin:

Dette har vært en skikkelig fin dag. Kan ikke klage på noe. Litt dårlig timing av søvn, som gjorde at vi måtte vekke ham ganske kjapt før vi skulle kjøre til kirken. Det resulterte selvsagt i ekstrem gråt, så mannen gav en flaske morsmelkerstatning som ble laget i garasjen :tongue: Vi kom 20 minutter forsinket til kirken, altså 10 minutter før alle barna skulle vandre pent og pyntelig inn sammen med presten. Men der stod mormor klar med dåpskjolen, så vi rakk det egentlig helt perfekt spør du meg. Hva er poenget med å stå der og glo :fnise::plystre:

Litt gråt i kirken, han var jo trøtt stakkar. Men etter at han sovnet var det no problem. M var også en eksemplarisk kirkegåer. Vi henger ikke mye i kirken til vanlig, så hun syntes hele greia var spennende, og stod i fanget mitt for å få med seg alt. Hørte etter hva presten snakket om, og lente seg ned til meg og hvisket ting underveis. "Himmelen? Gud?" 

Plassen vi hadde leid til selskapet var også perfekt. Maten dødsgod, kakene flotte, og hele familien oppførte seg fint. Vi er heldige med den gjengen der. Alle var med og ryddet før de gikk :hjerte:

Og dåpsbarnet himself :strix: Han var helt chill. Ble bært av tanter og besteforeldre, i både sovende og våken tilstand. 

Nei, kan ikke klage på en eneste ting i dag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vel gjennomført dåpsdag! Vi hadde faktisk dåpen til M på morsdagen, hadde myyye sutring i kirken siden hun var forkjøla. Og så sov hun seg gjennom hele selskapet. Good times :fnise: Storebror her syntes også kirken var spennende og satt som et tent lys hele tiden. Ville gjerne dra til kirken flere ganger, men det gadd jeg ikke altså...

Koselig å lese om dagene deres, jeg drømmer meg tilbake til babytiden 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 18.57, A4-livet skrev:

Gratulerer med vel gjennomført dåpsdag! Vi hadde faktisk dåpen til M på morsdagen, hadde myyye sutring i kirken siden hun var forkjøla. Og så sov hun seg gjennom hele selskapet. Good times :fnise: Storebror her syntes også kirken var spennende og satt som et tent lys hele tiden. Ville gjerne dra til kirken flere ganger, men det gadd jeg ikke altså...

Koselig å lese om dagene deres, jeg drømmer meg tilbake til babytiden 😍

Spørs hvor lenge kirken forblir spennende :fnise: Søsteren min lot sønnen spille på telefonen hele veien. Det syntes jeg var helt unødvendig. En tenåring bør klare seg én time uten telefon. Det var ikke en vanlig gudstjeneste engang. Det var danseoppvisning og greier :vetikke: Men, men! 

Denne tiden er vill. Med en gang jeg tror vi har en rutine så forandrer han oppførsel :tongue: Men vi koser oss :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på tre månederskontroll. Veid, målt og fått vaksiner. Det var ikke topp stemning da han måtte vekkes :P Vekta var 6,1 kg og lengden 61,5 cm. Han var lettere og lengre enn M. Hun var en skikkelig tjukkas. Det er så morsomt å sammenligne bilder av de to. Men han var helt normal likevel :) Hs var fornøyd ellers også. Han støtter seg bra på armene i mageleie, har god øyekontakt og smiler masse. 

I går hadde jeg migrene, og da er livet litt tyngre alene med to barn. Jeg kom meg gjennom det uten kjefting, men det krevde ganske mye av meg :tongue: Det var nemlig litt meltdowns på grunn av noe bleie- og trusegreier. Hun hadde tisset på do (:danse:) og ville ha truse over bleia. Men det er visst flere gale måter å ta på en truse, og jeg var innom alle :jepp: Gurimalla :daane:
Heldigvis kom mannen hjem akkurat ved leggetid, da gikk jeg og la meg sammen med lillebror. I dag er alt bra! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I går ble M tre år! Det var stor stas, for dette har hun gledet seg til siden september da vi hadde forrige familieselskap :nigo: Omtrent hver dag har hun snakket om at "nå er jeg to år, snart er jeg tre år!" :strix:

Hun er blitt så stor jente! Måten hun snakker på har forandret seg sånn den siste tiden. Nye ord og uttrykk.

---

Dette begynte jeg på for to dager siden :tongue: Livet er travelt, jeg er sliten, osv. Men jenta mi :hjerte: Hun forteller oss fremdeles at "jeg er tre år nå". Ja, det er du! :nigo: Store, modige, snille jenta mi. Jeg har ikke store nok ord når jeg skal prøve å beskrive henne :fnise: Tenk at vi har kjent henne i tre år allerede. Det er wild. 

Lillebror er fremdeles en liten baby, selv om han egentlig ikke er så liten likevel. Men jeg later som. Eller tiden går så fort at jeg ikke henger med i svingene. I dag har han hatt et rulleprosjekt gående. Prøver å rulle seg over på magen. Ender bare opp på siden enn så lenge :) Men jeg ble overrasket. Er vi der allerede? :bond:Han er veldig pratsom, og smiler og ler en hel haug. Jeg koser meg skikkelig. Jeg koser meg til og med når vi triller tur. Jeg trodde jeg var traumatisert for livet etter tiden med M der det var fem trilleturer til dagen, uansett vær. Men nå kan jeg velge om jeg vil på tur eller ei, så da går jeg helst når det ikke er storm ;) Og da går det så bra så! Han pleier ikke å sove i mer enn 30 minutter, så jeg går ikke milevis akkurat. Men jeg har en fast løype med en del oppoverbakker, og det trengs. Kiloene sitter altfor godt fast denne gangen :fnise:

Nettene er vanligvis gode. Tre oppvåkninger er vanlig. I forgårs var det hver time. Da var jeg rimelig sliten neste dag! De nettene er sjeldne heldigvis. Han sover fremdeles i bedside crib som vi har vinklet for å unngå så mye gulp. Jeg er spent på om sovingen endrer seg når vi må bytte til sprinkelseng. Nå er han jo såå lett å legge! Jeg ligger bare ved siden av og gir smokken hundre ganger til han sovner. 

Nå har vi sprinkelsenga i stua, og den er han ikke så interessert i å sove i akkurat :jolie:

Vi får se. Det kan gå bra! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til M. Hun virker som ei super jente :nordvesta:

Frivillig trilletur hørtes utrolig koselig ut! Håper jeg får oppleve det en gang også:fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med treåring!! :hoppe: De begynner å bli så store nå! Jeg syns det er så kjekt fra denne alderen, de kommer med så mange artige refleksjoner. ❤️

Hvordan går det med M og lillebror da, syns hun det er greit med han? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2019 den 19.52, Mumsy skrev:

Gratulerer med dagen til M. Hun virker som ei super jente :nordvesta:

Frivillig trilletur hørtes utrolig koselig ut! Håper jeg får oppleve det en gang også:fnise: 

Takk! Hun er det :strix:

Ja, ikke sant! Nå har jeg trillet to dager på rad i regnvær, frivillig! Det anbefales :Nikke:

På 24.11.2019 den 7.39, Albbas skrev:

Gratulerer så mye med treåring!! :hoppe: De begynner å bli så store nå! Jeg syns det er så kjekt fra denne alderen, de kommer med så mange artige refleksjoner. ❤️

Hvordan går det med M og lillebror da, syns hun det er greit med han? :)

Takk! De er kjempestore! Elsker å høre på alt det rare hun kommer med. Hun er begynt å si "tulla!" Det er kjempemoro. Vi så på Disney Junior i morges, og der gikk det en serie som handler om noen hunder (Bluey). "Der er Mikke Mus. Tulla!" :ler:

Hun synes fremdeles det er stas med lillebror, og kaller ham ofte "lillebroren min". Det er blitt hverdags at han er her nå, så hun vil ikke pirke han i ansiktet hele dagen lenger. Men noen ganger bare mååå hun kjenne på øynene hans :fnise: Hun viser frem lekene sine og sånne ting. Det er koselig. Gleder meg masse til de kan leke sammen. Og krangle selvfølgelig :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heldig med hvordan han her sover på kvelden altså! I går spiste han klokka åtte, og sov helt til ett! Så til fire, så til seks.  Helt flott, spør du meg. Han brukte over én time på å sovne i går kveld da. Det er ikke vanlig. Lurer på om det var fordi jeg byttet ut dyna med sovepose. Han turner sånt med den dyna at den havner over ansiktet. Det gidder jeg ikke. Så sovepose it is. Selv om han ble ganske kald på hendene :vetikke: Får Google om det finnes pysjamas med innebygde votter. Jeg vet om Lilleba, men de er så sinnsykt dyre :blink: Det må vel være andre som har hatt samme idéen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I morgen blir lillebror fire måneder! Jeg får litt panikk over hvor fort tiden går, og over hvor raskt han vokser til, men samtidig er det fint også. De blir jo mer underholdene jo større de blir. Han er en morsom type som fremdeles prøver iherdig å snu seg over på magen :fnise: Han har snudd seg flere ganger fra mage til rygg, men det tror jeg er "flaks" på grunn av at hodet er litt tungt ;) 
Tålmodig er han også! Jeg kommer ikke over det altså. Med M måtte jeg ta de raskeste dusjene noensinne, og hele tiden prate med henne sånn at hun ikke skulle kjede seg. Med han her kan jeg ta full overhaling med både barbering og hårvask :nigo: Babygymmen er han også stor fan av. I dag lå han på den mens jeg brettet klær og pakket inn julegaver. Jeg snakker jo med han underveis. Forteller hvem sine gaver det er o.s.v. :tongue: Jeg har mange rare monologer i løpet av en dag. 

Akkurat nå har vi en periode der han er vanskelig å legge. Det varierer litt, men her en kveld holdt vi på i 2,5 time før han var sovnet ordentlig. Én time er vanlig. Så lenge han ligger og glor er én time helt i orden. Men når han skriker og synes alt jeg gjør er feil, da er det verre. Aller helst vil jeg jo beholde den fine legginga vår. Jeg synes det er helt topp å bare vente på at øynene hans glir igjen. Men gråt er jo ikke topp. Akkurat nå sitter jeg i senga med ham i fanget. Han kan fremdeles ikke ligge og amme. Forstår ikke en dritt hvis jeg prøver :P Så nå må han liksom flyttes en plass. Dette dilemmaet har jeg hver gang han våkner om natta nå. I senga med meg, eller bedside cribben? Ingen av delene vil han egentlig, så jeg må ta det som resulterer i minst kaving og gråt. Og det vet jeg ikke på forhånd. Så ja. Det er kult. 

Men det er visst et utviklingstrinn på gang sier appene mine, så vi får holde ut. Forhåpentligvis får vi tilbake de rolige leggestundene våre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke jinxe, men legging har vært uten gråt i et par dager nå! Det er ikke like enkelt som det har vært til nå, men vi har funnet ut av det til slutt. Han gnir seg i ansiktet når han er trøtt, og drar smokken ut. Dette gjentas 378 ganger. Jeg prøver å holde han i hånda for å unngå det, men han har virkelig lyst til å dra ut den smokken altså :tongue: 

Bortsett fra et par ganger på kvelden der jeg måtte inn og putte tilbake smokken i går, så sov han søren meg fra sju til tre. Da var begge puppene laget av stein, så heldigvis var han sulten :nigo: Etter det sov han til seks, og da lot jeg ham sovne i fanget siden M sikkert kommer snart. Nå er klokka snart sju, og fremdeles ingen M. Det er bra! Hun trenger søvn for hun har vært forkjøla med hosting på nettene i fire uker nå! Stakkars jente. 

I helga snakket vi om at store jenter på tre år kan legge seg alene på kvelden. Dette var hun helt enig i :Nikke: Helt til kvelden kom og mannen skulle gå ut av rommet etter å ha lest for henne. Da var det ganske trist, helt til han satt seg i senga ved siden av puten hennes. Da var det greit, og hun sovnet kjapt. De tre neste kveldene har gått knirkefritt med at han leser, og sitter i fotenden på senga og ser opp på telefonen sin til hun sovner. Og hun sovner utrolig kjapt. Så det er fremgang! :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, lillebror er altså blitt fire måneder. Moren min fortalte om en kollega som hadde gitt babyen sin på 2,5 måned grøt på kvelden for at han skulle sove bedre. 

Gudhjelpes. Dette var riktignok flere år siden, men likevel? :blink:

Med M var jeg fast bestemt på å ikke gi mat før hun ble seks måneder. Men jeg gledet meg sånn at hun fikk smake litt søtpotet noen dager eller uker før :fnise: Og det var stor suksess. Hun var skikkelig flink til å spise! Gapte og var ivrig. Det er verre nå for tiden :jolie:

For ikke så lenge siden gruet jeg meg til å begynne med mat til lillebror. Likevel vil jeg begynne før seks måneder siden jeg får kortere permisjon denne gangen (:raven: :grine:)

Men nå som det er lov så gleder jeg meg plutselig likevel :danse: Men fire måneder er så lite! Han kan jo ikke sitte skikkelig i stol engang?! Kan vel ikke spise mat i vippestol? :vetikke: Faderina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har satt griller i hodet på meg selv så er jeg ikke lett å stoppe. Så i dag har lillebror fått smake pittelitt søtpotet blandet med masse morsmelk :plystre: Han slikket det i seg, men jeg tror bare det var fordi han hadde lyst å tygge på skjeen :tongue: Men, men! Da har vi testet litt mat :fnise:

Resten av mosen la jeg i isbitform i fryseren. Kanskje vi prøver igjen i morgen, kanskje ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som gir mat i vippestol, selv om det egentlig ikke er anbefalt. Så går jo an. :) Eller så kan du ha han på fanget ditt mens du gir mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å huske at mine satt i vippestolen oppå kjøkkenbordet i begynnelsen. Men hvordan kan lillebror være 4 mnd allerede! Vi gikk også i "fella" ang legging, vi lå ved siden av i mange år...var litt til og fra at det gikk greit å gå, men som oftest lå vi der. Både koselig og litt irriterende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...