Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

I morgen er lillebror seks måneder. Det er en hel haug! Og for en flott og snill og super baby han er! De tre siste dagene har han påstått det er morgen klokka fire, men bortsett fra det kan jeg ikke klage altså :hoppe:

Selv om klokka fire er ganske døden :daane: Og nettene er blitt litt travlere i det siste. Og kveldene :pinar: Oppvåkning hver time liksom. Det var jo M sin greie, som jeg håpet vi skulle slippe unna denne gangen. 

Vet ikke om jeg har nevnt det, men dessverre/heldigvis har han funnet ut av liggende amming, så han sovner kjapt igjen når vi sover sammen :rolleyes: Det er en vane jeg håper å bli kvitt, men nå har M vært syk siden helga, og det er liksom blitt unnskyldningen min for å få mest mulig søvn. Pluss at viljestyrken min på natta er ganske ræv. 

Jeg tjuvstartet litt og kjøpte middagsglass her en dag. Det var med grønnsaker han allerede liker, pluss oksekjøtt. Jeg trodde seff han kom til å like det, men nei. Ikke før jeg blandet i litt ekstra gulrot, søtpotet og kraft. Da gikk det på høykant :jepp: I dag fikk han spaghetti bolognese. Vi spiser en haug med tomatbaserte middager, så han bør like det liksom :fnise: Han gapet og så ut til å synes det var greit, men etter en stund brakk han seg og alt kom opp igjen. Fader. Etter en vask prøvde jeg igjen, men det samme skjedde. Et par skeier, så brekning. Får prøve igjen en annen gang. 

Nå sitter jeg i bilen fordi jeg og M skulle på handel. Hun sovnet etter to minutt, så jeg tenkte å gi henne en halvtime. Slitsomt å være forkjøla. 

Mannen har tatt seg fri i dag, så han er hjemme med lillebror. Han har akkurat sovnet får jeg melding om. Han prøvde først vogna, men det funket ikke. Så han la ham i sprinkelsenga og sang, og da hadde han visst sovnet! Det høres utrolig ut, men det er jo helt fantastisk hvis det er sant :fnise: Sånt hadde aldri i livet skjedd med M da hun var baby. 

Jeg driver faktisk og leser tilbake i dagboka nå for å sammenligne de to. Det er så morsomt. Det var ganske tøft en periode der altså. En lang periode egentlig :tongue: Spesielt når hun våknet så tidlig at jeg måtte på trilletur halv sju, og hun hadde fem smålurer hver dag. Jeg var mildt sagt lei den forbanna trillinga :fnise: Så jeg setter stor pris på at lillebror er litt mer variabel når det gjelder søvn. Siden mannen er hjemme i dag kunne vi legge oss halv seks i senga, og der sov han i nesten to timer! (Ammet én gang.) Han kan også bæres i søvn (noen ganger i hvert fall) og deretter legges i senga. Bæresele er blitt mindre populært i det siste. Men han er i tillegg begynt å sovne i vogna inne. Triller litt rundt i gangen, så sovner han. Nesten hver gang :biggrin: Så det er ganske amazing. Selv om han kun sover i 30 minutt :tongue:

Han er fremdeles redd for å bli forlatt, og hyler hvis han ikke ser noen. Samme om det er M eller oss. Noen må være i nærheten :fnise: 

Apropos M. Tror hun må vekkes nå. Vi skal liksom handle inn til middag. Laksetaco :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillebror gav meg tidenes morsdagsgave. I stedet for å våkne hele kvelden sov han fra 18.00-23.30! Oooog sov helt til sju! Ammet selvsagt flere ganger på natta, men det var ikke morgen klokka fire, sånn som resten av uka. Så det var fantastisk :) 

Kveldene og nettene etterpå har vært travle. I går fikk jeg ikke se en episode på 20 minutter engang :dry: Men heldigvis ikke opp klokka fire. I går var den fem og i dag halv seks. Det er helt greit. En uke med fire var ræv. 

Jeg kjenner at jeg har mindre tålmodighet med all nattammingen denne gangen. Det var helt greit med amming, legge ned, sove videre. Men når han vil ha puppen i munnen hele tiden, og jeg ikke får tid til å sovne før han våkner igjen... :pinar:  Så klokka ett var jeg lei. Da prøvde jeg diverse. Bæring, synging, sittende amming. Nope. Det som til slutt funket var white noise på Spotify. I dobbeltsenga så klart. Da sov han en hel time, og deretter sov han til halv seks. Ganske bra, med andre ord. 
Jeg vet jo at han kan sove lenge i strekk, det er nok derfor jeg orket å jobbe litt ekstra i natt.

 

Jeg er også blitt mindre tålmodig med guttene sitt rot :fnise: Nå er jeg hjemme hver dag, i tillegg til at vi har vaskehjelp hver tredje uke, og likevel er det så sykt mye å gjøre! Det blir mildt sagt mye klesvask med seks personer, der han ene er en gulpekonge, og to av de andre trener 6-7 ganger i uken. Og klær som havner på gulvet i alle slags rom, og tallerkener og glass som samles opp i to stuer og to soverom. Jeg orker faktisk ikke å bære en haug med glass etter to nesten-ungdommer. Så da får jeg heller være en masete stemor. 
Og jeg får i tillegg høre fra venninner at deres yngre unger både støvsuger og rydder :opplyser:

Tenk at det er så travelt NÅ, og jeg skal faktisk begynne 100 % på jobb om noen måneder :sjokkbla: 

M var ikke i toppform i helga, så hun fikk være hjemme med meg og lillebror i går. Men hun ble i superform utover dagen, så da var det veldig kjedelig. "Det er best når alle er hjemme! Per, Pål og pappa." Heldigvis har vi barnehage. Hun ville egentlig ikke gå i dag - sa hun var syk og hostet falskt. Hun sa også at ungene ikke var snille med henne. Jeg vet ikke hvorfor hun sier sånt, men plutselig snudde det og hun ville gå likevel :vetikke:

Jeg har lest i dagboka fra tiden M var 6-7 måneder nå. Det handlet en del om krangler mellom meg og mannen, at han mente hun burde sove rundt, at jeg var et unikt snøflak som ammet i søvn og sånne ting. Denne gangen er det heldigvis mer avslappet stemning, selv om vi har våre utblåsninger av og til. Jeg er heller ikke så bekymret for hvordan det skal gå når jeg begynner på jobb igjen nå. Og denne gangen må jeg faktisk jobbe både natt og dag! For det første tar han flaske, og for det andre så... Får det bare gå som det går :fnise: De finner vel en løsning sammen på natta. Ser egentlig for meg at både mannen, lillebror og M havner i dobbeltsenga :tongue: Det var i hvert fall det som skjedde med meg da mannen var ute (edru) forrige uke. Det var helt greit, selv om begge to ville ha kroppskontakt :Knegg: Håper de vil dele rom når de blir eldre. M er svært uinteressert i å sove alene. Kanskje en lillebror på rommet hjelper?

Dette var kanskje et rotete innlegg, jeg har skrevet det i løpet av flere timer :tongue:

Må nevne en ting til som jeg ikke forstår i det hele tatt. Når jeg legger lillebror på kvelden er han våken i senga si og sovner rolig. Enten med å holde hender, stryke på magen, whatever. Da er det helt greit. Men hver gang han våkner er han dritstressa og må OPP. Full panikk, liksom. Gråter hvis jeg legger ham ned igjen før han er i dyp søvn. Hvorfor?? Det er jo den samme gamle senga di!

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte litt på hvor mange som leser tullballet mitt i går, så jeg pugget de tre siste tallene i antall visninger. Nå har det steget med 500 :huh: Hvem er alle disse folka? :fnise:

Kanskje jeg må flørte litt med en moderator og få tak i ip-adressene :popcorn:

I går kveld sov forresten lillebror tre timer på kvelden! Da hadde jeg litt kvalitetstid med guttene. Mannen var ikke hjemme, så vi koste oss med Mesternes Mester. 

Har jeg forresten sagt at M forteller lillebror titt og ofte at de to er bestevenner? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, bestevenner. 😍

Du er veldig flink til å skrive, så tror du har noen hemmelige følgere, kanskje? :nigo:

Hvor gammel er lillebror når du begynner å jobbe? Fint at du ser lyst på det da! 

Vi har også et håp om at våre skal dele rom etterhvert. Men usikker på hvordan i all verden legging skal funke da. Storebror er jo vanskelig å legge, og lillesøster blir sååå oppjaget av alt han gjør. 🙈 I går sovnet de i samme seng, og da hun våknet første gang (våkner en trillion ganger til jeg legger meg) krabbet hun rett bort og begynte å plukke på han (kunne vi se på babycallen). Heldigvis sover han tungt når han først sover. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lovebird skrev:

Jeg er en :) Så søt M er med lillebror da!

Deg kjenner jeg :goodbye: Ja, hun er for det meste supersøt :nordvesta:

1 time siden, Albbas skrev:

Aww, bestevenner. 😍

Du er veldig flink til å skrive, så tror du har noen hemmelige følgere, kanskje? :nigo:

Hvor gammel er lillebror når du begynner å jobbe? Fint at du ser lyst på det da! 

Vi har også et håp om at våre skal dele rom etterhvert. Men usikker på hvordan i all verden legging skal funke da. Storebror er jo vanskelig å legge, og lillesøster blir sååå oppjaget av alt han gjør. 🙈 I går sovnet de i samme seng, og da hun våknet første gang (våkner en trillion ganger til jeg legger meg) krabbet hun rett bort og begynte å plukke på han (kunne vi se på babycallen). Heldigvis sover han tungt når han først sover. :P

Njææ, nå når jeg leser tilbake ser jeg at jeg var mer underholdende før :fnise: Nå er jeg gammel og seriøs, tynget av rynker og søvnmangel :sovne: Men, men :kaffekopp:

Han er 10 måneder når jeg begynner på jobb igjen. M var litt over 11. Det synes jeg var helt greit. Men da gikk jeg jo ikke natt... 🤔

Jeg har samme spørsmål til deg :fnise: Hvor gammel er lillesøster når du begynner på jobb, og hvor gammel er hun egentlig nå? Jeg klarer ikke å følge med i det hele tatt. Jeg tenker fremdeles at lillebror er fire måneder - vet ikke hvorfor jeg har hengt meg opp akkurat der. 

Åh, legging. Det er veldig godt å høre at andre også våkner en trillion ganger. På søndag fikk jeg høre om to unger som visstnok sover 14 timer hver natt. What the fuck :dry: 

Det blir veldig spennende å følge med på dele rom-planene deres! Gleder meg :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillesøster er 9 måneder og jeg begynner i morgen. 😱😭 Heldigvis bare 2 dager i uka ut måneden, og trapper opp til 100% fra april når hun er 11 måneder. Så egentlig er det greit. Spesielt siden vi bygger ut og det derfor er ganske ræva å være hjemme, er bare en gardin som skiller stua og nyrommet der folka jobber. I dag ammet jeg og hørte på lunsjpraten deres bak gardina. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Albbas skrev:

Lillesøster er 9 måneder og jeg begynner i morgen. 😱😭 Heldigvis bare 2 dager i uka ut måneden, og trapper opp til 100% fra april når hun er 11 måneder. Så egentlig er det greit. Spesielt siden vi bygger ut og det derfor er ganske ræva å være hjemme, er bare en gardin som skiller stua og nyrommet der folka jobber. I dag ammet jeg og hørte på lunsjpraten deres bak gardina. 😂

Herregud, i morgen? :bond:

Greit med en myk start da :Nikke: Jeg begynner rett på 84 timers-uker :Knegg: Jeg kan le nå, men gråter sikkert når det nærmer seg juni :plystre:

OMG, å bo i oppussing er det VERSTE. Skjønner det skal bli godt å komme litt på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Albbas skrev:

Aww, bestevenner. 😍

Du er veldig flink til å skrive, så tror du har noen hemmelige følgere, kanskje? :nigo:

Hvor gammel er lillebror når du begynner å jobbe? Fint at du ser lyst på det da! 

Vi har også et håp om at våre skal dele rom etterhvert. Men usikker på hvordan i all verden legging skal funke da. Storebror er jo vanskelig å legge, og lillesøster blir sååå oppjaget av alt han gjør. 🙈 I går sovnet de i samme seng, og da hun våknet første gang (våkner en trillion ganger til jeg legger meg) krabbet hun rett bort og begynte å plukke på han (kunne vi se på babycallen). Heldigvis sover han tungt når han først sover. :P

Haha, sånn er det her og. Må legge begge i dobbeltsenga når vi er aleine med de, men minste tror det er fest hver gang storebroren er i nærheten, så det er helt krise hvis minste oppdager han når hun våkner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Porcelain skrev:

Haha, sånn er det her og. Må legge begge i dobbeltsenga når vi er aleine med de, men minste tror det er fest hver gang storebroren er i nærheten, så det er helt krise hvis minste oppdager han når hun våkner. 

Åå, jeg er spent på hvordan prosjektet vårt med felles rom ender opp nå :fnise: Jeg tenkte først de kunne dele senga til M (hun har sånn som dras ut og blir dobbel), men kanskje ikke :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en pinglete flatrumpa dame blitt :dry: Jeg har meldt meg ut av treningssenteret siden det kostet flesk, og jeg trente jo ikke uansett. Men nå savner jeg det veldig! En greie på "treningen" til M er at de går trillebår. Når de går på hendene mens foreldrene holder føttene. Det var jo dritlett i gamle dager?! Men da jeg og mannen prøvde i stua var det kjempetungt! Ærlig talt. Så flaut  :angry:

Den eneste treningen jeg får nå er hvis jeg powerwalker i oppoverbakker med vogna. Og det hjelper ikke akkurat på trillebårteknikken :tongue: Vekta har stoppet opp i tillegg. Jeg som ikke spiser godteri eller noenting! Bare Nugatti :plystre:

Nei, dette går ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Tonio skrev:

Jeg er hvertfall en som leser fast. :fnise: Du skriver så artig og forholdsvis ofte! Sjeldent jeg svarer men..

 

2 timer siden, miore skrev:

Jeg leser som alltid, men svarer "aldri" lengre :) 

 

2 timer siden, Leviora skrev:

Jeg leser :vinke:

Kult at gamle kjente fortsatt henger med :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leser :vinke: Travle dager med full jobb og ørten fritidsaktiviteter på eldste, så er dessverre dårlig på å skrive noe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 20.49, Chandra skrev:

Jeg også 🤗

 

13 timer siden, Småkjekset skrev:

Jeg leser :vinke: Travle dager med full jobb og ørten fritidsaktiviteter på eldste, så er dessverre dårlig på å skrive noe :rolleyes:

 

1 time siden, Meley skrev:

Jeg leser og 😀

:kaklehone: Woho!

Jeg skjønner selvsagt at å kommentere ikke er første pri. Jeg er jo innom et par dagbøker selv, og kommenterer omtrent annenhvert år :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par av dere 500 (ja, jeg regner selvsagt med at alle er faste lesere, og ingen som surfet gjennom tilfeldige dagbøker) husker kanskje at gutta fikk en lillebror på likt med vår lillebror :fnise: Det var sykt random :huh: Uansett. Her kunne det vært skikkelig lett å gå i fella med å sammenligne absolutt alt. Heldigvis er de så vidt forskjellige at det ikke er noe poeng. Den andre lillebroren er flere kilo tyngre og flere tonn mer bedagelig anlagt. Så da jeg fikk høre at hans legging består av å legge i senga og forlate rommet så var ikke det noe sjokk egentlig :sove: Like greit! :jepp:

M er på besøk hos en venn! Egentlig var vi enige om to timer, men jeg fikk melding da det nærmet seg om de kunne få låne henne en time ekstra, for de hadde det så gøy sammen :nigo: Det passet kjempebra, for mannen er i Stavanger sammen med guttene på cup. Og lillebror begynte å tulle klokka fire i dag :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...