Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Det skal mye til for å aktivisere barna like mye som i barnehagen! Her har vi vært nødt til å akseptere at noen dager blir lange og kjedelige. Det tror jeg barna også bare har godt av å kjenne litt på :) Våre er glade i å fargelegge og jeg har printet ut en haug med forskjellige bilder. Hvis dere har printer kan dere bare søke på for eks «kids colouring» eller noe hun synes er gøy, Peppa Gris for eks :jepp: 

Hvis dere lar henne se på iPad kan dere sjekke ut Salaby: https://barnehage.salaby.no 

Ungene ble snufsete og hostet i går. Vi får se hvor lenge vi kan rullere på inneaktiviteter før en av oss går på veggen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er overlykkelig for at AJ er såpass glad i dator (traktor) at det bare er å sette på traktorfilmer på youtube så er han aktivisert 🤣 Men jeg kjenner at nå som jeg er snart 19 uker på vei og enda sliter kraftig med kvalme så er det utfordrende å ha han hjemme. Men nå kom samboeren hjem på utbestemt tid da utdannelsen hans blei satt på vent til de vet hvordan de skal organisere eksamen å slikt da.
Forstår godt du gjerne sku ha hatt litt jobb nå da :) Blir lange og slitsomme dager for både foreldre og barn fremover. Jeg tror jo bestemt at det ikke blir over alt den 26 men i alle fall til over påsken og kanskje mai også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2020 den 9.38, Leviora skrev:

Det skal mye til for å aktivisere barna like mye som i barnehagen! Her har vi vært nødt til å akseptere at noen dager blir lange og kjedelige. Det tror jeg barna også bare har godt av å kjenne litt på :) Våre er glade i å fargelegge og jeg har printet ut en haug med forskjellige bilder. Hvis dere har printer kan dere bare søke på for eks «kids colouring» eller noe hun synes er gøy, Peppa Gris for eks :jepp: 

Hvis dere lar henne se på iPad kan dere sjekke ut Salaby: https://barnehage.salaby.no 

Ungene ble snufsete og hostet i går. Vi får se hvor lenge vi kan rullere på inneaktiviteter før en av oss går på veggen :fnise: 

Takk for tips! Mannen har vært hos svigers og printet ut noen bilder nå :jepp:

Her har vi iPad-forbud. Det verste jeg vet er unger som ser på iPad! Neida, hoho. Her er iPad flittig brukt :plystre: Så Salaby skal sjekkes ut :) 

På 14.3.2020 den 18.52, Meley skrev:

Jeg er overlykkelig for at AJ er såpass glad i dator (traktor) at det bare er å sette på traktorfilmer på youtube så er han aktivisert 🤣 Men jeg kjenner at nå som jeg er snart 19 uker på vei og enda sliter kraftig med kvalme så er det utfordrende å ha han hjemme. Men nå kom samboeren hjem på utbestemt tid da utdannelsen hans blei satt på vent til de vet hvordan de skal organisere eksamen å slikt da.
Forstår godt du gjerne sku ha hatt litt jobb nå da :) Blir lange og slitsomme dager for både foreldre og barn fremover. Jeg tror jo bestemt at det ikke blir over alt den 26 men i alle fall til over påsken og kanskje mai også :(

Kjedelig at du fremdeles er så kvalm! Da blir dagene tunge. "Flaks" at pappaen kom hjem da :jepp:

Jeg skulle egentlig begynt på jobb 1. april. Søren at jeg forlenget permisjonen min :fnise: Uff nei, jeg er glad det er jeg som er hjemme og ikke mannen. Vet ikke hvordan han hadde taklet dette. Jeg takler det såvidt selv :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig hatt en bra dag i dag. M fant ut selv at hun ville bruke truse og gå på do i morges. Jeg hadde vasket trusene hennes og skulle legge dem i skapet, men det skulle hun ikke ha noe av :) 

Hun kom plutselig på at hun ville bruke potta. Den håpet jeg egentlig å unngå, men det får gå :) Hun har hatt ETT ordentlig uhell! Hun kjenner selv at hun må tisse, da løper hun på badet. Og nesten hver gang må jeg ta bilde og vise til pappaen som er på jobb :fnise:

Hun gikk med bleie en liten stund mens jeg vasket trusene hennes (har bestilt flere), og da benyttet hun muligheten til å bæsje. 

Dette her ser veldig lovende ut altså!

Lillebror har vært våken siden tre i natt, så det er kult. Han har selvsagt hatt flere lurer på dagen, men det kan jo ikke jeg :tongue: Humøret har vært litt opp og ned det også. 

Men, men. Ikke noe å gjøre med det. Må bare huske å legge meg tidlig i kveld. Cirka sju. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er moro når de plutselig finner på å slutte med bleie! Vi fant fort ut at det beste var å bare vente til de tar initiativ selv. Storesøster nektet plent hver gang vi spurte, og vi merket at hun følte seg presset, så vi sluttet helt å spørre en periode. Plutselig bestemte hun seg en dag, og da var det som om hun hadde gått på do i alle år :fnise: Derfor har vi ikke stresset så mye med Lillebror. Dagen kommer like plutselig med han òg :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2020 den 19.57, Leviora skrev:

Det er moro når de plutselig finner på å slutte med bleie! Vi fant fort ut at det beste var å bare vente til de tar initiativ selv. Storesøster nektet plent hver gang vi spurte, og vi merket at hun følte seg presset, så vi sluttet helt å spørre en periode. Plutselig bestemte hun seg en dag, og da var det som om hun hadde gått på do i alle år :fnise: Derfor har vi ikke stresset så mye med Lillebror. Dagen kommer like plutselig med han òg :Nikke: 

Ja, dette var helt konge! Jeg er altså så stolt :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det morgen klokka fire. Det er bedre enn tre, men jeg vil ikke kalle det bra akkurat :sove: Heldigvis er M i topp form for tiden, så jeg slipper noen kamper der. Hun går på do selv og alt er velstand.

Lurer på om lillebror har noen tenner på gang, fordi han er IKKE i topp form :snurt: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 er nå over. Lurer på hvor mange dager dette egentlig skal vare.

Mandag mente lillebror det var morgen klokka tre. Tirsdag var det klokka fire. I dag var den faktisk kvart over fire, så det er jo sånn sett en positiv trend da :vetikke: Men seriøst! Det er faktisk ganske slitsomt :grine: Hadde det vært vanlige dager kunne jeg sovet mens han sov. Det går jo ikke i det hele tatt nå. Jeg føler ikke at jeg sitter hele dagen. Kun på gulvet, og det teller ikke :tongue:

Heldigvis har M veldig gode dager! Jeg er så glad for at "pottetreninga" gikk så bra. Kan ikke kalle det trening engang, det var jo bare vips - ferdig opplært :yvonne:

Etter så lange og travle dager vil jeg gjerne ligge litt i sofaen og kanskje spise litt sjokolade på kvelden. Men jeg bør jo bare legge meg å sove :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever akkurat samme her. Eller, dagene begynner ikke før litt før 6 da 🤣 I verste fall 5. Men jammen er det hektisk med to som skal stelles, mates og aktiviseres! Jeg går i pysjen enda og kl er 14.30 :hoho:

Kostholdet vårt lider også for tiden. Får intenst lyst på sjokolade og cola av å gå hjemme hele dagene 😳

Så digg at hun bare slutta av seg selv! Min erfaring er også at når de er klare så går det fint med en gang :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Opplever akkurat samme her. Eller, dagene begynner ikke før litt før 6 da 🤣 I verste fall 5. Men jammen er det hektisk med to som skal stelles, mates og aktiviseres! Jeg går i pysjen enda og kl er 14.30 :hoho:

Kostholdet vårt lider også for tiden. Får intenst lyst på sjokolade og cola av å gå hjemme hele dagene 😳

Så digg at hun bare slutta av seg selv! Min erfaring er også at når de er klare så går det fint med en gang :)

I dag sov han helt til fem! Jeg ble skikkelig glad. Kanskje han sover til kvart over i morgen? :jepp:

Jeg har også lyst på sjokolade! Det er noe dritt, for vi har aldri sjokolade i hus til vanlig, men nå hadde visst mannen gone wild da det var tilbud på Europris for en stund siden. Han hadde gjemt det i bilen til nå :fnise: Så nå går jeg og spiser på sjokolade i tide og utide :dry:

Jeg merker veldig godt at det bare er en bleieunge i hus nå. Det er konge altså :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status: mensen fra helvete, og jeg har fått munnsår for første gang i mitt liv?! Har jeg fått herpes NÅ, i en alder av trettinoe? Det er ganske teit. 

03.19 våknet lillebror i dag. Jeg prøvde med amming, men han beit bare. Jeg prøvde å bære og synge. Gråtkvalt sang jeg om 20 elefanter som marsjerte. 04.19 hadde han endelig sovnet igjen, men da jeg satt meg ned i senga våknet han. Da gadd jeg ikke mer altså! Vi la oss litt i senga. Han skravlet og rullet. Jeg prøvde å tenke positive tanker. For eksempel at mannen jobber kveld denne uken, så vi kunne ta den ene hvilen sammen :jepp: Litt dumt han bare sover halvtimer, men det er bedre enn ingenting. 

M har vært bleiefri ei uke nå, men i går ville hun bruke bleie igjen. Jeg sa nei. Hun hylskreik. Hun sa hun ville bruke bleie i barnehagen. Jeg sa nei. Hun hylskreik og ropte etter pappa. Vi kan jo ikke gå tilbake til bleier nå, det blir for dumt. 
 

Mannen sier det ser ut som jeg har vært i krigen. Jeg føler det stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et prosjekt på gang med å legge lillebror senere på kvelden, sånn at han kanskje sover litt lengre om morgenen. Det har funket et par morgener. Han har sovet helt til fem. Det er så sykt at jeg liksom er fornøyd med det. Men uansett. I går var det fire igjen. Åhr. Han hadde dårlig timing på den siste luren sin i går, så han la seg ikke før nesten halv ni på kvelden. Jeg tenkte at nå måå han jo sove lenge. Nei, mister. Litt før fem våknet han. Vanligvis greit, men ikke etter så lite søvn. Så nå har jeg gått og gått. Tør ikke å legge ham fra meg fordi han er ganske urolig, så jeg sitter her i senga. Tipper han våkner snart :rolleyes:

Det er helg, men mannen skal på jobb. Heldigvis ikke så lange dager. 

Det er vel klokkestilling nå, så plutselig sover lillebror kjempelenge hver dag :tongue: Litt dumt om han må legges så sent for at det skal skje. Jeg må jo legge meg på samme tid jeg også, ellers overlever jeg ikke corona. 

M har ikke spurt etter bleie flere ganger heldigvis. Det er kjedelig med sånne "uenigheter". Det er for det meste potte det går i. Lurer å om det er fordi hun synes det er så gøy å tømme den etterpå :kvalm: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag. Bare to uker igjen av stengte skoler og barnehager. Håper jeg :vetikke:

Dette er en heftig tid altså. I dag fikk jeg opp notifikasjon om at forrige ukes skjermtid var 4 minutter daglig. Uken før det var 8 minutter. Kan det stemme? Det er en god del mindre enn vanlig :fnise: Vanligvis surfer jeg litt på telefonen når jeg legger meg, men nå bare kollapser jeg i dyp søvn. 

Lillebrors søvn om natta er ikke noe å skryte av egentlig, men M sover veldig bra for tiden! Vi har fått en bra rutine med måltider også. Så dagene går greit altså.

M er blitt ekstremt kosete. Gir oss flere klemmer til dagen. Når jeg skal handle på butikken får jeg både klem, slengkyss og beskjed om at hun er glad i meg :fnise:

Lillebror som alltid har vært tålmodig er begynt å gi ordentlig beskjed når han er lei. Å vente på at maten skal varmes i mikroen i 10 sekund, for eksempel. Det er altfor lenge! :sur: Vet ikke hva som har skjedd jeg :rolleyes:

Denne situasjonen gjør ikke underverker for ekteskapet akkurat. Gidder ikke å utdype det så veldig. Vi overlever vel dette også :pinar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas

Her merker vi at denne situasjonen er vanskeligst for ekteskapet vårt i helgene. Lover godt... 🤨

Håper jammen lillebror sover bedre snart, det høres litt heftig ut! 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Albbas skrev:

Her merker vi at denne situasjonen er vanskeligst for ekteskapet vårt i helgene. Lover godt... 🤨

Håper jammen lillebror sover bedre snart, det høres litt heftig ut! 😳

Det er fridagene som tar oss også :ninja: Da kommer det ekstra godt frem at han har skjermtid på 3 timer daglig, mens jeg har 4 minutter. Så blir det litt uenigheter da, vet du :fnise: Nei, øhr, det er ikke så gøy med dårlig stemning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det 1. april. Da skulle jeg egentlig begynt på jobb! Mannen er ekstremt glad for at jeg tok to ekstra måneder :fnise: Det er jeg også. Selv om det er litt tøft akkurat nå. Jeg har snart spist opp all sjokoladen som liksom skulle være til påsken :rolleyes:

I løpet av disse ukene har jeg satt på barnefilmer fra da jeg var liten. Noen har M likt, andre har vært whatever. Hun sitter sjelden i ro og ser en hel film. Det har vel bare skjedd tre ganger. Løvenes Konge, Peter Pan og Bambi. Hun lever seg ganske godt inn i filmene  - det er moro :fnise: "Nå er jeg død", sa hun her en kveld. La seg i sofaen og lukket øynene. "Sånn som faren til Simba og mammaen til Bambi." :plystre: 

Lillebror er våken for ørtende gang i kveld, så jeg skal snart gå inn og be mannen rydde kjøkkenet. Jeg legger meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sprinkelseng er kun greit i noen timer på kvelden. På natta er det uaktuelt. Det vil jeg helst gjøre noe med, men viljestyrken min er seriøst i minus om natta. Jeg har alltid ekstremt gode unnskyldninger. "Det er jo lørdag i dag. Da gidder jeg ikke." 
Unnskyldningen jeg har denne uka er faktisk veldig god da. Jeg er hjemme alene med fire unger fra 06.30-15.30 hver dag. Da skal man helst ha litt lang lunte :plystre:

Men i det lange løp er det jo verdt det? 

Gi meg styrke.

Vet ikke om jeg har nevnt det, men nå legges lillebror hver kveld mellom 20-21, og da mener han det er morgen mellom 6-7. Greit nok det. Litt sen legging da :forvirret: Men jeg orker ikke å stå opp 4 altså.

Men hvorfor er bare sprinkelseng greit på kvelden?! Han legger seg jo der frivillig! Fader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lillebror fikk middag sa jeg til mannen at han er åtte måneder i dag. Jeg så på klokka. "Herregud, akkurat nå faktisk! For åtte måneder siden stod jeg på alle fire og presset deg ut, lillebror!" :fnise: Det var en sykt nice fødsel :rodmer:

Så hvordan er lillebror for tiden? Han er ikke så tålmodig lenger. Han gir tydelig beskjed når han er lei. Og han er blitt veldig mammadalt. Mannen kan godt holde han og leke med han, og jeg hører at han ler og koser seg. Men hvis han ser meg så roper han på meg og begynner å gråte nesten med en gang. Så jeg må gjemme meg :tongue:

Han liker seg godt på magen på gulvet, men kommer seg fremdeles bare rundt i ring og bakover. Skulle gjerne sett litt åling eller tegn til krabbing, men det er ikke mye fremgang. Jeg husker livet ble mye lettere da M kom seg dit hun ville av seg selv.

Fremdeles glad i mat. Jeg er begynt å legge et par Cheerios på brettet hans når jeg finner mat eller rydder. Han er som sagt ikke like tålmodig lenger :rolleyes: Men det hender han tar tak med tommel og pekefinger og spiser som en prest! Da blir hu mor stolt :Nikke:

Dagsoving er fremdeles kun i halvtimer. Et par ganger i uka sover han kanskje en hel time. I disse coronatidene hadde det passet bedre med litt lengre lurer. Får jo ikke gjort så mye fornuftig på en halvtime. 

Nettene skreiv jeg om over her. Jeg har bestilt en kantbeskytter fra Jollyroom. Må jo prøve noe.

M takler dagene uten barnehage veldig bra. Det eneste hun kommenterer er at hun vil være mer ute. Og det forstår jeg. Men jeg synes hun har blitt mye større på en måte. Kanskje det har noe med at hun ikke bruker bleier lenger :fnise: Jeg klikket av potte, så hun fikk seg en slags dotrapp/stol. Den funket utmerket! Og de siste gangene har hun droppet trappa :jepp:

Hun er blitt rågod på å kle seg selv. Plutselig har hun tatt på seg både dress, støvler og lue :ohmy: Her en dag fikk hun søren meg glidelåsen på jakka igjen selv også. Litt flaks sikkert :fnise:

Dagene går greit, selv om jeg blir tjukk. I dag spiste jeg litt av guttene sitt godteri fra lørdag :plystre:

Så det skal bli konge når barnehagen åpner igjen 20. april :mynona:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fytti rakkeren så mye mat seks personer spiser! Spesielt når fem av dem er hjemme hele dagen :blink: Jeg kjenner at jeg undervurderte hvor dyr den fjerde ungen kom til å bli :plystre:

I går laget jeg en superbra påskeeggjakt, om jeg må si det selv. Dagen før det hadde jeg og M et lite påskeverksted. Blåste og malte egg, og laget noen håndkyllinger. Jeg hadde ikke peiling på hva vi skulle gjøre med eggene, så jeg googlet. Det er visst vanlig å henge de på en grein, så da måtte vi ut å knekke av en grein :fnise:

Til helgen tenkte jeg å bake påskeboller, AKA lussekatter. Alt som er gult betyr påske :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvor pengene blir av når det gjelder mathandling, og vi er bare fire personer (enn så lenge :Knegg:) I dag kom jeg hjem fra butikken med to middager, mat til et par frokoster og litt påskegodis - 2000 kroner :bond: I helsike. Jeg har heller ikke tenkt på den økonomiske biten med mange barn :fnise: Men det er vel verdt det, er det ikke det de sier til alt.. 

Imponert over innsatsen din til påskeeggjakt! Jeg vurderer det samme, håper jeg våkner kreativ og med arbeidslyst i morgen tidlig:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...