Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Dere er jammen meg greie som svarer ei som glemmer at KG eksisterer flere måneder om gangen 🙈

Brillene hjalp ikke på migreneanfall. Men de var kule (og dyre), så jeg må prøve å bruke de likevel 🤓 

2023 er ganske bra. Det har ikke blitt noe parterapi enda, men vi kom oss opp av den dype dalen, nok en gang.

Jeg har nylig vært i Oslo en liten tur. Jeg bodde hos et vennepar som ikke har barn. Ble et øyeblikk misunnelig på hvor pent og ryddig og enkelt de hadde det. Jeg kom jo hjem til det vanlige kaoset vårt. Men jeg ville ikke vært foruten de ekstremt herlige ungene mine, så jeg kom over det 🥰

Dagen etter at jeg kom hjem så kjørte vi på fjellet. Det er alltid noe jeg gruer meg til på forhånd, selv om jeg vet det blir bra når vi kommer oss on the road. Men pakking og matvarehandling for så mange dager gir meg helt angst. 

Da vi kommer hjem skal jeg én dag på jobb før jeg og mannen skal til Bergen på en liten kjærestetur. Når vi kommer hjem derfra skal jeg rett på nattskift. Så det blir noen chill dager dette her 🤯 Hvorfor må sånne happenings skje på likt? 

Ungene koser seg veldig her på fjellet. Vi var omtrent tusen personer i samme hytte i noen dager, men det gikk veldig bra. Jeg hadde gruet meg litt til kaos, men det var bare koselig. Nå er det "bare" oss seks igjen, og det ble plutselig litt tomt. 

Jeg har brukt flere dager på dette innlegget, men det er mye som skjer her oppe på fjellet. Jeg får rett og slett prøve å skrive en generell oppdatering senere. 

Ungene har det veldig bra. Lillebror på 3,5 er verdens snilleste gutt som passer på alle, og er sååå glad i storesøster. Hvis hun er for lenge på do vil han inn å se om det går bra med henne 😂 Vi får høre daglig at vi er "verdens beste mamma/pappa/bestevenn osv". M på 6 trives veldig godt på skolen og synes både lesing, matte og gym er gøy. De to eldste er typiske tenåringer som helst er ute med venner og er lenger oppe enn oss på kveldene. 

Jeg har fremdeles en 40-årskrise og har tatt to nye hull i ørene (tragus og conch). M var med og det synes piercisten var veldig koselig. Hun fikk lov til å se på helt nære når hun stakk hullene. Det viser seg å være vanskeligere å gro piercinger nå som jeg har unger som henger i håret mitt og gir tusen klemmer til dagen, så vi får se hvordan dette ender. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg som var så flink med trening har helt falt av. Trener en dag, så går det to uker til neste gang 🙄 Men nå har jeg fått kjempevondt i hoftene. Hvis jeg står eller går mer enn en halvtime-time så må jeg sette meg å hvile. Uansett hvor jeg er - jobb, konsert, på trening 😂 Det er veldig frustrerende, så nå må jeg bli mer seriøs med styrketrening igjen. Jeg får gi det noen uker før jeg spør legen hva som er gæli. Det er vondt når jeg ligger også. Våknet av at jeg gråt i søvne 🙊

Kjæresteturen til Bergen var skikkelig bra! Vi spiste amazing mat, var på et morsomt show, sov lenge, spiste enda mer mat 🤩 Ungene var på ferie på hytta til foreldrene mine, så vi hadde ingen hast. Jeg rakk akkurat å gå på nattskift da vi kom hjem 😅

Da ungene kom hjem etter tre netter borte syntes jeg de hadde vokst og forandret seg helt. M hadde fått lengre hår, lillebror hadde blitt mye flinkere til å snakke 😂😂 Det kan jo umulig stemme, men jeg følte det hadde gått så lang tid at alt hadde endret seg. Vi har aldri vært så lenge borte fra hverandre. Lillebror gråt av glede da han så meg 😭

Nå sitter jeg under et pledd og drikker en Monster. Straks skal jeg sprette opp og rydde, støvsuge og dusje. "Woho". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Neimen, hallo 😅
 

Jeg er innom fordi jeg kom plutselig på at jeg ikke husker en døyt av ultralyden til lillebror. M sin er klokkeklar, men jeg har absolutt ingen bilder i hodet fra lillebror i magen. Det er sykt 😟
Så nå har jeg lest litt, men det var jo tidenes korteste innlegg. "Det gikk bra! 😃😃" Okeei, kunne ha utdypet det litt mer kanskje? 
 

Det var rart å lese tilbake fra den tiden. Det er mye jeg har glemt som jeg plutselig kom på. Moro 😃 Jeg som hadde planer om å slette hele denne dagboka for en stund siden. Greit at jeg ikke gjorde det. 
 

Her er det sommerferie for ungene og mannen. Jeg har én dag igjen på jobb før jeg kan bli med på moroa. Da reiser vi til Danmark. No surprise 😁
Ungdommene ville faktisk bli med. Og det er jo koselig!
 

De er ordentlige ungdommer nå altså. Vi har snakket om kjærester og graviditet, og det har vært tilfeller med løgner og tull. På den alderen var jeg selv ganske idiot, så jeg håper de er litt mer fornuftige. De har en tendens til å synes at pappaen er mer teit enn meg, så jeg tenkte å ta den praten om at de kan ringe uansett hva klokka er om de vil bli hentet en plass, uten at det er fare for sinte foreldre og bla bla. Det kunne jeg da jeg var ungdom, og mamma var lur nok til å ta med en bøtte i bilen 😂

Såvidt jeg vet er de ikke begynt å drikke enda, men jeg er uansett ikke livredd alkoholen. Det er verre ting enn det på den skolen de går på 😰

De to små deler rom, og har en veldig flott køyeseng. Lillebror sover der noen ganger hele natta, men M er ikke i nærheten 🙈

Av og til får jeg et rykk i eggstokkene når jeg ser en baby, men det går heldigvis raskt over. Det er veldig deilig å være fornøyd med antall unger. Jeg gikk jo i noen år og lengtet etter barn hver eneste dag. Nå blir jeg såå glad når venninner blir gravide. Og jeg er såå fornøyd med de vi har 🤗

Nå må de dusjes før kvelden. Og jeg har lyst på sjokolade etterpå 🤭 En periode jeg savner som jeg leste om i dagboka var da jeg måtte på feitekur fordi jeg var så tynn. Spiste hauger og lass, men vekta rikket seg ikke. Det problemet har jeg ikke nå lenger 🙈

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lillebror er blitt fire år, storesøster er begynt i 2. klasse. De to eldste er fremdeles ungdommer, og jeg synes de er riktig så kule. Når de er med kompiser blir jeg helt "shit, jeg må si noe kult sånn at de liker meg" 😂 Tviler på det funker. 

M går på en haug med fritidsaktiviteter, og vi har bare én fridag i uka til å gjøre alle leksene på 🙈 Men hun digger det, og gleder seg hver dag. 

Hun oppfyller min livslange drøm om å  spille piano. Når hun øver seg på "Bjørnen sover" blir jeg superstolt og har egentlig lyst til å filme det og sende til hele verden. Men jeg klarer å holde meg 😅

Dessverre har hun arvet mine ballskills. Det gjør fysisk vondt å se på når hun spiller håndball og fotball. Hun er såå klønete 😂 Helt siden hun ble født har jeg hatt et håp om at hun arvet de sporty genene til mannens familie. Der er hele gjengen flinke i all idrett. Svigerfar er omtrent lokalkjendis. En stor del av hverdagen vår er å se på storebrødrene som spiller håndball- og fotballkamper. Når jeg PMS-er på mitt hardeste kan jeg finne på å bli rørt hvis de er ekstra flinke 😂

Jeg ryddet nylig i "viktige dokumenter"-mappa mi, og fant karakterbøkene fra ungdomsskolen. Jeg hadde én kommentar i løpet av de tre årene, og det var i gym. "Må øve på ballmottak. Er ikke venn med ballen." 😂

Lillebror er mer lovende. Heldigvis/dessverre. Han kaster lengre, sparker hardere, løper fortere. Det er kanskje litt sårt for henne, men det hjelper å snakke om at hun er flinkere til dans og piano. Likevel har hun helt crazy selvtillit. Vet ikke hvor hun har det fra, men daglig skryter hun over seg selv. "Jeg er sykt god til å bygge Lego. Nå løper jeg myyye raskere enn før. Jeg synes lekser er superlett. Jeg er FØDT til å danse." 🤭

Jeg jobber fremdeles skift, men denne uka lå jeg og revurderte hele utdannelsen min med den heftigste migrenen på minst 10 år. Nattskift kunne bare brenne i helvete, nå skulle jeg rett på kontoret til sjefen og be om ny jobb. Men neste dag var det glemt (omtrent) og jeg var tilbake på jobb. Jeg har bedt legen om sovepiller, men han gav ikke etter. "Det er vanedannende. Ta melatonin." 😩

Vi får se hvor lenge jeg orker dette her. Jeg har ingen hemmelig drøm om å jobbe noen andre plasser. Aner ikke hva jeg kan finne på. Men når ungene blir større vil jeg sikkert droppe den konstante jetlaggen jeg befinner meg i. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...