Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Albbas skrev (2 timer siden):

Nei det var en jobb jeg uansett endte med å hate. 😂

Neida, trives uansett godt på vestlandet selv om jeg HATER været. Men sørlandet blir litt for koselig i lengden. 😛

Åh, uflaks 😕 Været er noe dritt. Hadde jeg ikke vært så familiekjær (er det et ord 🙄) så hadde jeg stukket en plass som hadde ordentlige årstider, ikke bare høst året rundt 😤

Hvordan kan en plass bli for koselig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Lillebror er blitt tre år 🥰 Det var et kaos av et selskap, til og med mer enn vanlig. Jeg jobbet selvsagt nattskift, og da er det alltid chill stemning å stå opp etter tre timers søvn og gjøre klar huset til hundre gjester. Men det endte godt. Heldigvis var det fint vær, fordi det var aldeles ikke plass til alle i stua. Gutten fikk Spiderman-kaka han har snakket om i månedsvis ❤️

M er begynt på SFO, og det er stor stas. Hun trives kjempegodt, og får endelig leke med de store jentene som gikk i barnehagen tidligere. Litt uvant å måtte smøre flere matpakker hver dag, men det går seg vel til. Gruer meg litt til vi må være på plass tidlig om morgenen 😬

Jeg er begynt på p-piller igjen, fordi kroppen hadde ikke klart å skjerpe seg når det gjelder kviser. Jeg er ikke 14 lenger, jeg gidder faktisk ikke å ha kviser på halsen og på ryggen 🙄 Så nå prøver jeg ut Yasmin. 

Ellers er 40-årskrisa fremdeles i full gang, så jeg har tatt en ny tatovering 😂 På ribbeina denne gangen. Herregud. Tatovøren sjekket om den siste jeg tok (for 10 år siden) kunne reddes. Blekket har sklidd ut, hun som tok den har virkelig trykket nåla inn altfor hardt. Men alle hadde svart laser. Og det gidder jeg ikke 🥱 

Det blir dritt på jobb fremover og det går jeg å gruer meg til hver dag. Sykt stress 😳

Mannen synes forresten jeg er syk som kaller det en 40-årskrise når jeg ikke er blitt 35 engang, men jeg vet ikke hva annet jeg kan kalle det. Her en dag vurderte jeg piercing i brystvortene, liksom 😳

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med treåringen 🎉 

Her er SFO også igang og det er stor stas for O også 😊 føler de blir så store nå?😳 Forbereder meg på en enorm mental utvikling fremover 😅 Nå har de jo vært størst lenge og så er de plutselig minst igjen 🥰 

Sliter med pms-greier jeg og.... Men tåler dårlig hormoner. 🤞 For at ppiller funker for deg og hjelper mot kviser/pms!

Forstår godt hvordan du har det med "40-års" krisa 😬 det har ihvertfall gått veldig opp for meg at 20-årene ikke kommer tilbake etter vi fikk barn 🤣

Du må snappe mere forresten 😎😇

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleMy1989 skrev (3 timer siden):

Gratulerer med treåringen 🎉 

Her er SFO også igang og det er stor stas for O også 😊 føler de blir så store nå?😳 Forbereder meg på en enorm mental utvikling fremover 😅 Nå har de jo vært størst lenge og så er de plutselig minst igjen 🥰 

Sliter med pms-greier jeg og.... Men tåler dårlig hormoner. 🤞 For at ppiller funker for deg og hjelper mot kviser/pms!

Forstår godt hvordan du har det med "40-års" krisa 😬 det har ihvertfall gått veldig opp for meg at 20-årene ikke kommer tilbake etter vi fikk barn 🤣

Du må snappe mere forresten 😎😇

 

Det gikk nylig opp for meg at grunnen for at jeg sitter i sofaen og gråter over teite tv-serier og synes livet er ræva dagene før mensen er PMS 😂 Så jeg håper pillene fikser den delen også. Det er litt travelt å ha det sånn 🥵😅

Jeg er dårlig på snap og bilder generelt. Må skjerpe meg 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har gått opp 4 kg, fått helt tydelig større pupper, to morgener var jeg så kvalm denne uken at jeg brakk meg i bilen på vei til jobb. 

Plutselig fikk jeg panikk for om jeg kunne være gravid 😂 Rett før jeg måtte kjøre kom jeg på at jeg hadde en Clearblue i skapet, så den røsket jeg med meg. 

Jeg stod på toalettet på jobb med bokstavelig talt skjelvende hender og ventet på resultatet. Ikke gravid. Puh 😅 

Ingen fare, jeg er visst bare blitt lubben 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weebs skrev (22 timer siden):

Jeg har gått opp 4 kg, fått helt tydelig større pupper, to morgener var jeg så kvalm denne uken at jeg brakk meg i bilen på vei til jobb. 

Plutselig fikk jeg panikk for om jeg kunne være gravid 😂 Rett før jeg måtte kjøre kom jeg på at jeg hadde en Clearblue i skapet, så den røsket jeg med meg. 

Jeg stod på toalettet på jobb med bokstavelig talt skjelvende hender og ventet på resultatet. Ikke gravid. Puh 😅 

Ingen fare, jeg er visst bare blitt lubben 🙊

Godt det ikke bare er meg som får sånne "symptomer" og katastrofetanker 🤣

Men dritt at du er kvalm da 🤔 og kjipt med vektoppgang. Jeg har også gått opp igjen alt jeg gikk ned ifjor. Korona ga meg utmattelse og sult i flere mnd etterpå 😳 

Er du fortsatt på treningssenteret? Synes å huske du sa det.  Skjønner ikke hvordan du får til det ned 2-4 barn og full jobb 😅 det er imponerende 👸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LilleMy1989 skrev (11 timer siden):

Godt det ikke bare er meg som får sånne "symptomer" og katastrofetanker 🤣

Men dritt at du er kvalm da 🤔 og kjipt med vektoppgang. Jeg har også gått opp igjen alt jeg gikk ned ifjor. Korona ga meg utmattelse og sult i flere mnd etterpå 😳 

Er du fortsatt på treningssenteret? Synes å huske du sa det.  Skjønner ikke hvordan du får til det ned 2-4 barn og full jobb 😅 det er imponerende 👸

Fort gjort å få litt panikk når det viiirkelig ikke passer med flere barn 😅

Nå er formen min bra igjen. Det har vært en intens periode på jobb, så jeg var nok bare sliten 😊

Jepp, jeg trener fortsatt. Det var vært noen ufrivillige opphold pga sykdom og jobb, men nå er vi back in business 💪 Jeg får det til med å utsette andre ting. Husarbeid for eksempel 😇 Men jeg har ikke noe valg. Uten trening blir ryggen en dust, og bivirkning number one av epilepsimedisinene er benskjørhet. Så jeg fikk beskjed om å trene styrke, ellers kommer jeg til å smuldre opp 🙊 Og det er jo en grei motivasjon 😆 Nå må jeg bare ordne opp med maten igjen, og den delen synes jeg er verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler IKKE denne oppskriften. De var så gode at jeg spiser mye mer enn hva jeg bør. Jeg hadde alle ingrediensene hjemme så jeg tenkte at "wow, nå sparer jeg masse penger". Men det gjør jeg jo aldeles ikke når alle forsvinner på null komma niks.

Apropos spare penger. Nå er det så dyrt å leve at jeg blir helt kvalm. Vi har byttet ut den ene bilen i elbil, men det krever jo mye mer enn det hvis vi skal leve på en halvveis komfortabel måte. Vi har heldigvis tonnevis med ved, så det skal fyres for alle penga. Men ja. Det er noe dritt. 

Lillebror er eeegentlig ganske flink å gå med truse nå. Vi har prøvd en stund å få han gira på å gå på do, men det har ikke vært suksess. Jeg ville helst unngå potte, for det er ekstra styr. Men forrige uke kastet jeg inn håndkleet og fant den fram fra boden. Og han satt seg rett ned å både tisset og bæsjet 😅

Neste morgen var det rett på potta, så han fikk gå med truse mens jeg lagde frokost og matpakke (som jeg synes er stress 😬). Plutselig hørte jeg "mamma, jeg har bæsja!" Da hadde gutten søren meg gått inn på badet alene og bæsjet på potta. Da ble både jeg og M veldig stolte 🥰

Etter det var han liksom ferdig med hele pottegreiene 🙄 Jeg har bare fått han til å tisse der et par ganger denne uken. Men i dag (lørdag) lokket jeg på han en Super Mario-truse. Og nå har han kjent selv at han må på do, så han har gått flere ganger 😁 

M begynte jo å gå på do når landet var stengt ned på grunn av corona, så hun var totalt ferdig med bleie da barnehagen åpnet igjen. Men nå har vi ikke noen ferier i nærmeste fremtid, så jeg vet ikke hvordan det kommer til å gå. Kanskje jeg må ha han hjemme i noen dager 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trusegreiene har vært litt av og på, men i går ville lillebror gå i barnehagen uten bleie. Jeg var litt skeptisk fordi en av de ansatte sa at litt under halvparten av gruppa (på cirka 20 unger) har sluttet med bleie og flere av dem har uhell hver dag. Så hun ville helst at de skulle være heeelt klar før vi sendte de avgårde i bare truse 😅 Men jeg gadd ikke å lage krig, så whatever. Og det hadde gått helt fint! Han hadde gått flere ganger på do, ingen uhell, og alle var stolte. 

Jeg er like spent på hvordan det har gått i dag. Jeg er ganske lei av bleier, og han har sensitiv hud som blir raskt sår. Jeg mistenker at bleieslutt ordner opp i dette 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En måned senere 😎 Bleieslutt gikk knirkefritt, og det er jeg veldig takknemlig for. M er en flink storesøster - hun klarer nemlig å fake begeistring hver gang han vil at hun skal se når han har vært på do. "Wow, bra jobba. Superstor bæsj!" 😂

Jeg har vært på min første utviklingsssamtale med læreren hennes. Den gikk egentlig som ventet. Hun er en mønsterelev 🤩 Positiv, trygg på seg selv, følger alt av regler... 

Ekteskapet går litt opp og ned. Det var nettopp veldig langt nede. Ordene "flytte ut" ble nevnt. Mindre gøy selvsagt. Men vi vil jo helst ordne opp. Det er ikke noe dramatisk som har skjedd. Men ting og tang bygger seg liksom opp. 

Tanken på å være alene gir meg ganske heftig panikk. For når det går bra så er det så veldig bra! Så det gjelder liksom å komme seg opp igjen, på en måte. Vet ikke. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt vilt at småjentene går på skolen allerede 😳 Gøy med utviklingssamtale når man får så gode tilbakemeldinger. 
 

Håper det blir flest oppturer fremover, slitsomt på mange måter med dårlige perioder. Men at man ønsker å holde sammen og legge ned arbeid for å få det til er jo et veldig godt utgangspunkt. Er det noe vi har lært på KG er det vel at mangel på kommunikasjon og engasjement er det som er drepen på et forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weebs! Lenge siden sist! 

Det er nesten uvirkelig å tenke på at du har førsteklassing. Er det ikke typ et år siden M ble født og jeg gikk rundt med min M i magen? :klo: Så herlig å se det går bra med dere, til tross for noen tunge daler i parforholdet :klem: Enig med A4-livet, kommunikasjon er en livredder! Men så gjelder det jo å finne en god måte å kommunisere på, og det er ikke alltid like lett. Har dere noen gang tenkt på parterapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4-livet skrev (På 11.10.2022 den 19.41):

Synes det er helt vilt at småjentene går på skolen allerede 😳 Gøy med utviklingssamtale når man får så gode tilbakemeldinger. 
 

Håper det blir flest oppturer fremover, slitsomt på mange måter med dårlige perioder. Men at man ønsker å holde sammen og legge ned arbeid for å få det til er jo et veldig godt utgangspunkt. Er det noe vi har lært på KG er det vel at mangel på kommunikasjon og engasjement er det som er drepen på et forhold. 

 

Leviora skrev (På 14.10.2022 den 20.09):

Weebs! Lenge siden sist! 

Det er nesten uvirkelig å tenke på at du har førsteklassing. Er det ikke typ et år siden M ble født og jeg gikk rundt med min M i magen? :klo: Så herlig å se det går bra med dere, til tross for noen tunge daler i parforholdet :klem: Enig med A4-livet, kommunikasjon er en livredder! Men så gjelder det jo å finne en god måte å kommunisere på, og det er ikke alltid like lett. Har dere noen gang tenkt på parterapi?

Ja, vi har tenkt på parterapi. Vi hadde time på Familievernkontoret, men det problemet vi hadde på den tiden klarte vi å ordne opp i. Det var etter svigermor døde, og mannen sleit med å forstå tingene jeg sa. Normale ting ble tolket negativt. Etter flere samtaler gikk det opp for han at jeg bare snakket, liksom 🤷‍♀️ Så endte det opp med at en begravelse kom på samme dato som timen vår (hvis jeg ikke husker feil), så jeg måtte ringe å avbestille. 

Det aller største problemet (for han) akkurat nå er at ungene kommer i senga vår i løpet av natta. Jeg synes det er trangt av og til, men sover som regel godt. At M kommer merker jeg ikke engang 🙊 Men han synes dette ødelegger for oss, fordi ektepar skal sove alene. Jeg tenker at vi har ikke sex midt på nettene, så det er litt whatever. 

Så for meg er ikke dette problem nummer én. Det er flere timer på døgnet enn de få på kvelden etter at ungene har lagt seg. Vi har ungdommer i hus i tillegg, så vi har ikke mye tid til å go crazy, liksom 😬 Jeg trenger litt mer god stemning på dagtid for at jeg skal føle at dette funker. En mann som ikke snakker til meg på dagen gjør meg ikke supergira på kvelden.

Han vil ha sex, jeg vil ha en mann som viser meg litt kjærleik på andre måter i tillegg. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samliv er så mye mer enn sex! Jeg slet mye med at jeg kun følte meg som en ting for mannen min. Måten han viste kjærlighet på var kun av seksuell art en periode; klåing, kalte meg deilig, tok rundt meg på en måte som kun ga meg en følelse av at han ville ha meg, ikke som et genuint kjærtegn. Det hjalp å snakke om det, og å finne ut hverandres love languages. For han er det kjærtegn og berøring, pluss komplimenter. For meg er det gaver eller acts of service, noe han gjør eller gir som får meg til å føle meg sett og hørt. Som å komme hjem fra en snartur på butikken med en lakris i baklomma :hjerte: Vet dere hva som er deres love languages? 

Det er vanskelig når de ikke kommuniserer. Jeg tror mange menn har store problemer med det generelt. Det tok lang tid for meg å akseptere og forstå at når mannen svarer «vet ikke» på spørsmål om hva han føler eller tenker, så har han faktisk ikke peiling. Og så ser vi skam over å i det hele tatt ha følelser, og et såret ego når selvbildet som er bygd opp av samfunnets forventninger til menn utfordres. Det er sårt for dem og de bærer nok på mange vanskelige følelser de ikke en gang klarer å sette ord på selv. Jeg tror parterapi kan være gull!

:klem: 

Endret av Leviora
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å den er lei Weebs 😮💨 Håper dere klarer å få flere oppturer enn nedturer fremover. Forøvrig er jeg helt enig med deg ang både soving og sex. En trenger liksom litt oppmerksomhet utenom sexlivet for å ha lyst. Merkelig at han ikke ser det selv? Tror kanskje parterapi kan være en ide ja. Få noen utenforstående å snakke med 😊🤞

Jeg kjenner også til svingninger i forholdet. Vi har hatt dype daler i 6 år 🙈 Men klorer oss fast i håpet om å få det slik som vi hadde det før 😬 Det må bare jobbes litt 😅 Skjønner også godt at du synes tanken på å være alene er skummel, det gjør jeg og 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder også på å flytte fra hverandre av samme årsak.. - Barn i senga! Spent på om vi får dem til å sove i egen seng, eventuelt om vi fortsetter å sove med hvert vårt barn på forskjellige rom. Eventuelt om vi blir sånne gærninger som innreder voksensoverommet med to dobbeltsenger tett sammen slik at alle som vil kan sove i sammen i en stor dynge. 🤷‍♀️

Håper det ordner seg for dere🥰

Vi har gått til parterapi og vært med på flere forskjellige kurs, og har bare positive erfaringer med det. Vi ender alltid opp med å syns at de andre folkene vi møter enten på kurs eller venterom har det ganske mye verre enn oss, så da blir ikke ting så ille likevel 😅 Legg inn at man får tid til å spis en softis på tur hjem fra timen så blir det slett ikke så verst👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg glemmer ut at det faktisk er noen som svarer her, så jeg er ikke så ofte innom 😄

Her var det jo masse gode råd ❤️

Jeg skal lese svarene en ekstra gang og svare.

Men i dag ville jeg bare si at jeg pierca puppen i går 😂 Det var like impulsivt som tatoveringene jeg tok i sommer. Jeg tok diverse piercinger i ungdommen. Noen ganger planlagt, men oftest ikke. Anyways. Dette var absolutt den verste til nå. Men etterpå har det vært null prosent smerte. Lurer å om hun ødela en nerve 😂

Og i dag fikk jeg lesebriller. Fordi jeg har visstnok hatt skjeve hornhinner all my life. Optikeren trodde kanskje briller kunne hjelpe mot migreneanfall, så vi krysser fingrene for det. 

Livet er greit akkurat nå. 

Ungene er sykt greie. M går på piano og pianolæreren sa i dag at hun lærer superkjapt. Jeg har alltid drømt om å spille piano, så det var veldig gøy å høre 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weebs skrev (2 timer siden):

Jeg glemmer ut at det faktisk er noen som svarer her, så jeg er ikke så ofte innom 😄

Her var det jo masse gode råd ❤️

Jeg skal lese svarene en ekstra gang og svare.

Men i dag ville jeg bare si at jeg pierca puppen i går 😂 Det var like impulsivt som tatoveringene jeg tok i sommer. Jeg tok diverse piercinger i ungdommen. Noen ganger planlagt, men oftest ikke. Anyways. Dette var absolutt den verste til nå. Men etterpå har det vært null prosent smerte. Lurer å om hun ødela en nerve 😂

Og i dag fikk jeg lesebriller. Fordi jeg har visstnok hatt skjeve hornhinner all my life. Optikeren trodde kanskje briller kunne hjelpe mot migreneanfall, så vi krysser fingrene for det. 

Livet er greit akkurat nå. 

Ungene er sykt greie. M går på piano og pianolæreren sa i dag at hun lærer superkjapt. Jeg har alltid drømt om å spille piano, så det var veldig gøy å høre 🥰

Kult med puppepiercing! 

Jeg hang meg likevel opp i brillene. Jeg fikk samme dom hos optikeren for et år siden. Hjalp dessverre ikke en dritt på å redusere antall migreneanfall 🙄 Men kanskje det fungerer bedre hos deg😊🤞🏻
 

Så gøy at M har pianotalent🤩 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk briller pga. skjeve hornhinner før sommeren. Jeg tok en spontan tur innom optikeren for å sjekke ståa og han sa jeg hadde 66% syn og ekstremt skjev hornhinne på høyre øye. Det var som natt og dag å få briller 😂 Det hjalp litt mot migrenen, men vi som har migrene vet jo hvor kompleks denne sykdommen er og at det er mange andre ting enn syn som trigger. Jeg kjenner noen ganger hvorfor migrenen oppstår og de gangene hvor jeg har følt press bak øynene og følt meg sliten i hodet er fullstendig borte etter jeg fikk briller. Det er altså håp om litt bedring :jepp: 

Så gøy at M lærer å spille piano! Å lære å spille et instrument, eller en ny låt/melodi for den del gir en så utrolig god mestringsfølelse ❤️ Og å spille er en super aktivitet for koble av og regulere nervesystemet!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...