Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Morn morn!

Jeg sover godt for tiden. Gutten kan gjerne finne på å sove fra sju til seks. Og det er ganske wild. Noen ganger våkner han, og får komme i senga med oss. Men han sover vanligvis ganske fredelig, så det går fint. 

Utfordringen nå er at M er begynt å komme inn hver natt. Eller kveld! Vi har ikke fått sovnet før hun kommer. "Hei, mamma!" 

Hun ligger som en L, så hun tar litt plass. Og hun sparker av seg dyna! Det er et problem når vi bare har én :fnise: Så jeg har sovet omtrent fullt påkledd nå som det er kaldt. Men i natt hentet jeg en ekstra dyne på forhånd, så nå var egentlig problemet at jeg var for varm :Knegg:

Men, men. Jeg vet ikke om så mange foreldre som ikke sover med barna om nettene, så det får gå. 

Pulsklokka sier jeg sover ganske bra uansett, og det merker jeg på energien. Det er noe helt annet å sove omtrent uavbrutt, og få sove helt til seks-halv sju, i stedet for fem. 

M er begynt å snakke om monstre på kvelden, og drar ut tiden veldig. Plutselig er klokka blitt ni. Det er for sent. Hun må vekkes on morgenen. 

Mannen jobber 12 timer nå i helga, og det er ikke noe jeg har sett frem til akkurat. Men sånn har jo han det hele veien med meg 😅 Neste uke har han fri, og det gleder jeg meg til. Da slipper jeg å levere i barnehagen når jeg kommer hjem fra nattskift 🥳

Det er januar og høysesong på treningssenteret. For å være grei og snill så bør jeg jo håpe at alle de nye som er begynt synes det er helt fantastisk å trene, og fortsetter med det livet ut. Men for min egen del er det ikke noe greit :fnise: Det er så mye folk! Det er kø på apparatene, folk sitter å venter bak deg mens du tar knebøy. Digger det ikke. Jeg vet folk bare snur i døra når de kommer inn. På formiddagen går det greit, men noen ganger må jeg trene på kvelden også, midt i kaoset. 

Som vanlig er det treningen som er easy peasy, og maten som er utfordrende. Jeg spiser bra, men har lyst til å spise minst dobbelt så mye som jeg gjør. Trippel porsjon havregrøt - null problem. Men det blir ikke vektnedgang av det! 🤭

Jeg har hatt én uke med oppfølging nå. Skal rapportere vektnedgang osv på mail i morgen. Jeg orker ikke å veie meg ellers, så det blir spennende. Jeg bestilte for fire uker. Det får holde altså. Jeg har ikke råd til mer, og jeg er en voksen dame som må lære meg å spise normale porsjoner uten hjelp 😂

Mannen er som sagt mye tjukkere enn meg (jeg er ikke tjukk-tjukk, bare sykt pæreforma 😆), og han er også begynt å skjerpe seg. Lørdag kun én dag i uka hjelper jo veldig på, i stedet for at det er partystemning fredag, lørdag og søndag 🙄

Nå er klokka snart åtte, så jeg og lillebror må gå å vekke M. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte på p-piller da jeg var 14 år fordi jeg hadde en million kviser. Det var skikkelig dritt. Ansikt, bryst og rygg. Pillene gjorde heldigvis susen. 

Nå, 20 år senere (WTF 😳), har jeg kastet de i bosset ❤️ As we speak har jeg én kvise på ryggen, én på brystet, og to langs kjeven. Fader, altså 😬 Nå er jeg litt nervøs. Jeg kan ikke både ha kviser og rynker. Det vet alle! Hva skal jeg velge da? Tilbake på piller og mensen i ukesvis? Eller tusen kviser?

Jeg går nattskift og har en jobb jeg må gjøre. Gruer meg litt fordi det blåser så sinnsykt ute. Meen klokka nærmer seg tre, så det er best å bli ferdig. Fuck 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Halla. Long time no see. 

Nå er jeg på siste uka med Kristine Weber, og jeg er fremdeles veldig fornøyd med programmet. Masse mat å velge mellom - jeg har enda ikke fått testet ut alt. 

Denne uken ba hun om nye formbilder (hvis jeg ville) siden hun ikke hadde sett meg siden dag 1. Jeg syntes ikke det var heftige endringer, til tross for at jeg har gått ned 5,5 kg og blitt sterkere i alle øvelser. Men hun var så positiv at jeg ble helt rørt. Fikk til og med beskjed om at jeg kunne spise mer mat siden jeg hadde så lav fettprosent. Da ble jeg glad, altså 😁 Mat is life 😂

Nå er det helg. Frihelgene hjemme er de verste dagene å holde seg i skinnet. Jeg har jo én spisekveld i uka, men helst kunne jeg tenke meg å knaske kjeks hele dagen, begge dagene 🤭 På jobb er det absolutt null problem. Da kan jeg gå uten mat lenge, uten å tenke på det. 

I tillegg er det ræva vær, så vi skal i butikken å handle nye aktivitetsbøker. Så blir det vel plastalina, magisk sand og slike ting. Bananlapper må vi også lage, vi har noen mistenkelige bananer liggende 🙈 

I morgen er det morsdag. Mannen jobber fra 7-19, så han er det ikke mye hjelp i. Men jeg har i alle fall planer om å lage muffins med ungene, og jeg regner med M gleder seg til å gi meg gavene som hun og lillebror har laget i barnehagen. De har hun gjemt på rommet sitt 😃

På ettermiddagen skal vi til mine foreldre med en gave, og der får vi servert komler 🤩 Jeg tror det blir en veldig fin morsdag :Nikke:

De to eldste har nettopp hatt corona. Jeg er overrasket over at det har tatt så lang tid å få det i hus. Det har jo vært corona på både fotballen, håndballen og utallige ganger i klassen deres. Begge ble dårlige med 40 i feber osv. Men nå er vi i hvert fall ferdige med det. Resten av gjengen slapp unna. Til og med mammaen deres, og han ene nøys henne rett i ansiktet mens hun tok en hjemmetest i nesen hans 😅 Kanskje vaksinen ordnet opp? 

På nettene er vi alltid tre, ofte fire, i senga. M kommer inn tidlig. Lillebror bytter litt på det. Noen ganger sover han helt til morgenen i sin egen seng. Mens noen ganger står han og roper i senga klokka tolv. Men, men. Jeg orker ikke å sloss så veldig mye. Jeg sloss ikke i det hele tatt faktisk. Bare bærer han i senga og sover videre. 

I år (seeent på året :plystre:) fyller jeg 35. Det er mye 🙈 Og det forstår jeg ikke noenting av. Husker når jeg trente i gamle dager (eller nå nettopp), så valgte jeg alltid skapet i garderoben som var samme tall som alderen min. Og jeg husker jeg tok nummer 24! Men hallo, det er lenge siden 😓

Jeg aner fremdeles ikke hvordan jeg skal kle meg. Må jeg begynne å gå i spesielle voksen dame-butikker? Må jeg kjøpe meg blomstrete bluser? For det har jeg ikke så lyst på... Jeg vil gå med hullete jeans, stramme gensere og Dr. Martens 😨 Men matcher egentlig det med rynkene mine? Føler ikke det 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Weebs said:

Jeg vil gå med hullete jeans, stramme gensere og Dr. Martens 😨 Men matcher egentlig det med rynkene mine? Føler ikke det 🤔 

Det synes jeg du skal gå med, det er fint på kvinner i alle aldre😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frogger skrev (3 timer siden):

Det synes jeg du skal gå med, det er fint på kvinner i alle aldre😃

Takk for støtten! Håper flere er enige, og ikke alle tenker at det er på tide jeg bytter stil. Jeg er på det tjuende året med Converse nå... 🤔

Albbas skrev (46 minutter siden):

Enig 😁

Så flott! Da er vi alle enige om at rynker og slitte jeans er the perfect match 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Weebs said:

Takk for støtten! Håper flere er enige, og ikke alle tenker at det er på tide jeg bytter stil. Jeg er på det tjuende året med Converse nå... 🤔

Så flott! Da er vi alle enige om at rynker og slitte jeans er the perfect match 😅

Det er en flott match😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir straks 36, synes jo akkurat jeg ble 30. Men så innser jeg at det er to barn og en haug med rynker og grå hår siden 🙈 Stemmer også for Dr. Martens og hullete jeans. Selv går jeg nesten bare med kjoler. Men nå om dagen blir det jeans og flekkete gensere og singleter. Seriøst, i dag tok jeg på en bukse som ble skikkelig nedgulpa i går. Tenkte at den flekken synes jo ikke nå likevel, så who cares 😂

Har akkurat hatt corona i hus vi også. Her fikk alle fem det i løpet av fire dager, men bare minste som ble skikkelig syk med 39,5 i 1,5 døgn. Deilig å stille i huset i dag for å si det sånn 😅

Altså, jeg kunne aldri klart å gjennomføre et sånt program. Skal begynne å jogge igjen når all den forbanna isen blir borte, men kosthold suger jeg på. Blir litt sjokolade hver dag, noen dager mer enn litt :sjenert: Finner ikke viljestyrken til å slutte selv om jeg absolutt bør. Permisjonslivet er ikke bra for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4-livet skrev (1 time siden):

Jeg blir straks 36, synes jo akkurat jeg ble 30. Men så innser jeg at det er to barn og en haug med rynker og grå hår siden 🙈 Stemmer også for Dr. Martens og hullete jeans. Selv går jeg nesten bare med kjoler. Men nå om dagen blir det jeans og flekkete gensere og singleter. Seriøst, i dag tok jeg på en bukse som ble skikkelig nedgulpa i går. Tenkte at den flekken synes jo ikke nå likevel, så who cares 😂

Har akkurat hatt corona i hus vi også. Her fikk alle fem det i løpet av fire dager, men bare minste som ble skikkelig syk med 39,5 i 1,5 døgn. Deilig å stille i huset i dag for å si det sånn 😅

Altså, jeg kunne aldri klart å gjennomføre et sånt program. Skal begynne å jogge igjen når all den forbanna isen blir borte, men kosthold suger jeg på. Blir litt sjokolade hver dag, noen dager mer enn litt :sjenert: Finner ikke viljestyrken til å slutte selv om jeg absolutt bør. Permisjonslivet er ikke bra for meg. 

Jeg går kun i kjole på julebord, så det hadde blitt rart om jeg begynte nå 😄

Jeg ble skikkelig whatever i permisjon jeg også. Kledde på ungene og glemte å se meg i speilet selv. Kom ofte hjem og oppdaget at de svarte buksene hadde gulpeflekker på lårene 😬

Greit å være ferdig med den coviden da! Vi går bare å venter. I dag vet jeg at lillebrors bestevenn kommer i barnehagen med corona, så det blir kanskje litt smitte i ballbingen 🥳

Jeg synes treningsprogrammet er "lett" å gjennomføre, det er verre med maten, som du sier. Treningen er liksom bare én time, tre ganger i uka. Kostholdet skal holdes hele dagen, hver dag! 😱 Men det hjelper på at jeg må sende en mail hver uke med vekt, mål, hvordan det går, osv. 

Jeg var på en dag på overtid forrige uke, og der var det gratis muffins. Da gikk jeg på en sinnsyk smell 😂 Så shit happens 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, A4-livet said:

Seriøst, i dag tok jeg på en bukse som ble skikkelig nedgulpa i går. Tenkte at den flekken synes jo ikke nå likevel, så who cares 😂

Er ikke så farlig det da😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Weebs said:

Jeg går kun i kjole på julebord, så det hadde blitt rart om jeg begynte nå 😄

Synes jeans er mye finere enn kjole🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det snø! Det var litt uventet å stå opp etter nattskift til winter wonderland, og kroppen fikk seg litt av et sjokk da den måtte rett ut å dra unger på akebrett 😬

Treningen min består egentlig kun av vekter som jeg løfter opp og ned mens jeg drømmer om å bli stor og sterk. Men i går fant jeg vel ut at jeg bør legge inn litt tid til kondisjon også. Måtte ha pustepause i noen oppoverbakker 😰 Jeg prøver å løpe litt i alle trappene på jobb, men det er visst ikke nok 😅 Kondisjonstrening er cirka det kjedeligste meg kan tenke meg. Har faktisk aldri, aaaaldri, forstått meg på joggere 😂 Jeg hadde en liten fase med intervalltrening på mølle. Kanskje jeg kan prøve meg på det igjen. Øhrrrr, får se 🙄

Nå må jeg sove. Ett nattskift igjen! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weebs skrev (På 20.2.2022 den 7.32):

Har faktisk aldri, aaaaldri, forstått meg på joggere 😂

Ikke jeg heller. Helt til jeg begynte å jogge med en gruppe mammaer og elsket det. Men det er utendørs, tredemølle er drepen. Og så må jeg enten jogge sammen med noen eller høre på podcast. Og intervaller en gang i uka. Guuuri, kjenner jeg gleder meg til å komme i gang igjen. Nå sover minste godt på kvelden, men har vært så jævlig glatt på Østlandet så har ikke turt å løpe (løpe med brodder er ikke noe for meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A4-livet skrev (19 minutter siden):

Ikke jeg heller. Helt til jeg begynte å jogge med en gruppe mammaer og elsket det. Men det er utendørs, tredemølle er drepen. Og så må jeg enten jogge sammen med noen eller høre på podcast. Og intervaller en gang i uka. Guuuri, kjenner jeg gleder meg til å komme i gang igjen. Nå sover minste godt på kvelden, men har vært så jævlig glatt på Østlandet så har ikke turt å løpe (løpe med brodder er ikke noe for meg).

Jeg prøvde å jogge med en venninne en periode, men hun var i så sykt bedre form enn meg at ingen av oss fikk noe særlig utbytte av det 😂 Det passer bedre at vi trener styrke sammen, for da løfter vi jo bare det vi klarer selv. Hun er typen som tar pull-ups med ekstra vekter, liksom 😳 Nok en ting jeg aldri har forstått meg på 😆

Men jeg er litt gira på bedre kondisjon, så noen grep må tas 🤓

Jeg er egentlig klar for å bli kvitt vinteren selv, så jeg krysser fingrene for at du får jogge igjen snart 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og lillebror har corona! De andre er bortreist (planlagt), så vi sliter alene uten noen som synes synd på oss 😆 Men det går greit. Dette er fjerde dagen. Han har bare hoste, og er ellers i toppform. Jeg har det ikke like amazing dessverre, så det er et jevnt inntak av paracet og ibux som holder meg gående. Vondt i halsen, deilig slimhoste, hodepine. Håper det snur snart nå. 

Heldigvis sover han helt til seks for tiden, så her får nok av søvn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alle kommet hjem, og mannen er blitt dårlig. Det første han gjorde var å måle feberen sin 😂 Jeg har aldri forstått greia med voksne folk og måling av feber. Vi er jo store nok til å kjenne etter om vi er litt syke, veldig syke, eller døden nær. Men han digger det. "Jeg fryser sånn - best å måle feberen." 

Det var null feber, og han ble tydelig skuffet. Heldigvis fikk han en positiv covid-test, så da var det rett under teppet og synes synd på seg selv 😷🤒

Jeg orker ikke mer corona nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg på dag 7 av corona, og jeg har fremdeles så vondt i halsen at hver kveld er stemmen oppbrukt, og jeg blir sur når noen snakker til meg fordi jeg må hviske tilbake 😬

Det positive er at til nå har M sluppet unna. Jeg har bare testet henne én gang, men hun er i fin form. Takk og lov, for denne uka har hun gledet seg til siden før jul. De har nemlig bading hver dag hele uka! Hun elsker det. Jeg hadde faktisk en smule panikk for at hun skulle bli smittet med en gang og gå glipp av det. 

Jeg er flau når jeg går ut av huset siden jeg fremdeles er så tydelig hes. I dag skal jeg til frisøren og jeg får ta med en maske i tilfelle hun er nervøs. De fire dagene er jo over for lengst, men dette henger tydeligvis i en god stund. 

Men siden dette er det eneste symptomet så sier Olympiatoppen at jeg kan forsøke å trene. Så det står på planen i morgen 🌈 Jeg spiste veldig tullete mat de fire dagene og lillebror var alene hjemme og syntes synd på oss selv 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er så flink med trening og mat nå! Jeg har store planer om å bli det, men skyver det foran meg 😅 Jeg var flink i fjor sommer/ tidlig høst, men når det begynte å mørkne ute gadd jeg ikke mer 🤣 Mannen driver å snakker om å kanskje investere i tredemølle, og får vi det kan jeg jo multitaske - så da er det kanskje håp 👍

Hos oss begynte eldste med korona for to uker siden, mannen min fikk det tre dager etterpå. Et par dager etter fikk minste det. Jeg synes det var så rart at jeg slapp unna, både pga smitte hjemme men også grunnet sinnsykt smittetrykk blant kollegaer og brukere på jobb. Så jeg fikk det i helgen 🙈 Og jeg fikk det skikkelig 🤒🤧😷 De andre merket så vidt de hadde noe, mens jeg er helt tappet for krefter 😓 Håper det snur snart, nå vil jeg ha vår og lyse dager!

Håper mannen din ikke ble for dårlig, det verste som er er syke menn 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkjekset skrev (23 timer siden):

Synes du er så flink med trening og mat nå! Jeg har store planer om å bli det, men skyver det foran meg 😅 Jeg var flink i fjor sommer/ tidlig høst, men når det begynte å mørkne ute gadd jeg ikke mer 🤣 Mannen driver å snakker om å kanskje investere i tredemølle, og får vi det kan jeg jo multitaske - så da er det kanskje håp 👍

Hos oss begynte eldste med korona for to uker siden, mannen min fikk det tre dager etterpå. Et par dager etter fikk minste det. Jeg synes det var så rart at jeg slapp unna, både pga smitte hjemme men også grunnet sinnsykt smittetrykk blant kollegaer og brukere på jobb. Så jeg fikk det i helgen 🙈 Og jeg fikk det skikkelig 🤒🤧😷 De andre merket så vidt de hadde noe, mens jeg er helt tappet for krefter 😓 Håper det snur snart, nå vil jeg ha vår og lyse dager!

Håper mannen din ikke ble for dårlig, det verste som er er syke menn 🤣

Jo takk 🙈 Jeg prøvde å trene to ganger den uka, og angret veldig etterpå. Corona var visst ikke helt ferdig med meg. I dag er det to uker siden positiv test, og jeg får fremdeles heftige hostekuler om natta. Eller om dagen akkurat nå, siden jeg jobber nattuke 😅 

Jeg klaget til sjefen min over hvor ekstremt skuffet jeg er over kroppen og immunforsvaret mitt som ikke klarer å bli ordentlig frisk, men han sa at to-tre uker er helt normalt 🧐 Jeg velger å tro på han, ellers kan det være jeg begynner å google long covid 😂

Nå håper jeg både min og din kropp skjerper seg sånn at vi kan trene, spise bra, og bli fit as fuck 🌈

Jeg har også lyst på tredemølle! God idé av mannen din 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg selger unna mer "babygreier" nå, og det er jo litt trist. På en måte 🤷‍♀️ Denne gangen er det barnehagevogna som har fått ny eier, og vognposene til den trenger jeg ikke lenger. Easygrow Hood 🥰 Den var så fin og prikkfri at jeg sleit egentlig litt med å gi den fra meg 😂 Easygrow Lite skal også på Finn. Greit å få ting bort. Håper jeg klarer å få ryddet litt ekstra neste uke, da har jeg fri. Ofte må jeg ta det som har bygget seg opp i arbeidsukene, og noen ganger er det nok. Men nå har jeg vært litt flink og ryddet vekk klær etterhvert som de blir vasket. Det går jo minst to maskiner daglig så det er ikke mange dagene før haugen med rene klær rekker opp til taket 😬

Boden skriker mot meg hver gang jeg går forbi. M sitt soverom trenger også en omgang. Det er så mye leker overalt 🤯

Det er ikke mange månedene igjen før sommeren er her, så jeg kan ikke slacke med treningen heller 😅

Jeg har sikkert skrevet det før, men vi er fire mann i senga hver natt nå. Og det er cirka hele natten altså. Gutten holder ut til senest 23, og M kommer inn like etter. Han ligger på min pute og hun ligger på en egen, men helt inntil mannen. Så jeg merker egentlig ikke at hun kommer engang. Jeg har nok med å finne en grei sovestilling uten å falle på gulvet. 

Men det går helt greit. Rart hva du venner deg til. Livet, ass 🤓

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...