Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kuttet ut melk på natta. Den første natta måtte jeg avbryte prosjektet fordi mamma hadde gitt pølser til kvelds og det var total refluksparty, stakkar. Natt nummer to var han våken fra ett til fire. Slitsomt. Natt nummer tre (det vil si i natt) sov han fra ni til seks. Det har aldri skjedd før. Kun på båten til Danmark, men det teller jeg ikke med siden han hadde fått reisesyketablett :fnise: 

Det kan være helt tilfeldig. Det skjer sikkert ikke igjen. Men det var veldig deilig. Jeg våknet klokka fire og LØP til senga hans for å se at alt var okei. 

Til tross for en god natt og stor frokost hadde han likevel flere meltdowns før barnehagen. Kastet vannflasker, prøvde å slå M med en sko, klikkos i bilen. Jeg prøver å holde det chill for M sin del. Vi har ei greie der vi ruller med øynene og sier "lillebror da" fordi han liksom er så tullete. 
M hadde en skikkelig klikkeperiode rett etter at hun fylte to år, så jeg får bare stålsette meg for flere sånne episoder. 

Jeg har trent og er supersterk :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok en bra natt, altså! Ikke like perfekt, men halv ni til fire. Da fikk han komme i senga sammen med meg, og sov til seks. Uten å spør om melk! 

I kveld skal jeg og mannen ut, så begge to skal sove hos foreldrene mine. Jeg pakker med morsmelkerstatning i tilfelle. Håper det går bra. Vi kan ikke ta helt av fordi mamma skal på jobb i morgen så vi må hente de klokka 11. Jeg har en tendens til å bli ekstrem fyllesyk (i alle fall i gamle dager da jeg festet vilt :Knegg:) så jeg må passe på.

Jeg synes klær er vanskelig nå som jeg er blitt trettinoe. Hva er godkjente festklær, liksom? Jeg var jo en halvveis alternativ ungdom, og sliter med å legge fra meg den stilen :fnise:

Men det blir en svart dongeribukse og en svart kort topp. Jeg skal vise magen! Jeg var veldig usikker, men mannen sa "go for it". Så nå er jeg klar for å holde magen inne hele kvelden :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både kvelden ute og natta hos foreldrene mine var helt pørfekt. Jeg ble tidlig full selvsagt. Drikker aldri alkohol, og har alltid tålt lite. Veldig billig i drift :jepp: Så da gikk jeg over til vann resten av kvelden, og var edru og trøtt til vi skulle hjem :danse:

Magetoppen fikk kommentarer. "Hvordan har du født to barn??" Det er lett. Bare hold magen inne alt du klarer :Nikke:

M hadde selvsagt sovet godt. Det hadde lillebror også! Fra halv ni til halv sju! Fy søren for en gutt. Jeg er så glad :nori:

Ferien min er slutt, men det går bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nok et søvninnlegg. Lurer på hvor stor prosent av dagboka handler om søvn. Sikkert 96 % :sFun_sleeping: Anyways.

M er ganske stabil. Den eneste utfordringen er at hun våkner om natta og kommer inn til oss. Det hender hun sover hele natta, men det er heller sjelden. 

Lillebror sover bra for tiden. Forrige helg droppet han dagsoving for første gang og det gikk veldig bra. I barnehagen denne uken har jeg gitt beskjed om han får bestemme selv. Torsdag og fredag ville han ikke sove. Så da har han lagt seg sju (:sjokkbla:) og sovet til halv seks på morgenen! Det er deilig. M er fremdeles ganske sen om kveldene. Selv om jeg legger henne tidlig sovner hun ikke før halv ni uansett. Hun sover vanligvis til sju. 

Den store interessen i huset er Kaptein Sabeltann. Lillebror har vært frelst siden vi var i Dyreparken i sommer. 

Ryggen spiller ikke helt på lag for tiden, og forrige uke måtte jeg til og med være to dager hjemme fra jobb. Nå er den ganske grei. Kunne gå på trening i går. Men nå har jeg gått så rart i et par uker at jeg føler meg låst. En massasje hadde passet ypperlig :hjerte: Men det er altfor dyrt! I går lå jeg på gulvet og rullet meg. Føler kanskje det hjalp :fnise:

Nå er det helg igjen og det skal bli deilig å slippe å legge inn soving i kalenderen. Nå som han sover så bra burde jeg kanskje kuttet litt med på koffeininntaket mitt. Jeg er litt dyr i drift akkurat der. Billig i drift på mange andre områder, men koffein - der er jeg beinhard :bond: Jeg sier til folk at jeg drikker én Monster til dagen. Meen det har økt til to. Pluss pre-workout de dagene jeg trener. Skulle gjerne likt kaffe, men jeg har gitt opp å prøve. 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå kommer det litt klaging om mensen. Du er herved advart. 

Jeg føler meg seriøst deprimert. Tidligere har jeg ikke lagt merke til at jeg sliter så veldig med PMS, men nå håper jeg at det er det som er problemet. I går fikk mannen meg til å gråte foran M, og jeg begynner nesten å gråte igjen av å tenke på det. Hun la heldigvis ikke merke til det. 

Jeg har bestilt blodprøve neste uke for å sjekke om jeg mangler noe. Kanskje jern?

Mensen er et helvete fysisk også. Tidligere har jeg nevnt de lyse arbeidsbuksene mine, og det er noe piss. I går blødde jeg gjennom tre tamponger, og måtte løse problemet med dopapir i trusa. Det var fantastisk. 

I dag har jeg kjørt på med superstor tampong og prøver å tenke positivt. Gidder faen ikke å gråte på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Weebs said:

Nå kommer det litt klaging om mensen. Du er herved advart. 

Jeg føler meg seriøst deprimert. Tidligere har jeg ikke lagt merke til at jeg sliter så veldig med PMS, men nå håper jeg at det er det som er problemet. I går fikk mannen meg til å gråte foran M, og jeg begynner nesten å gråte igjen av å tenke på det. Hun la heldigvis ikke merke til det. 

Jeg har bestilt blodprøve neste uke for å sjekke om jeg mangler noe. Kanskje jern?

Mensen er et helvete fysisk også. Tidligere har jeg nevnt de lyse arbeidsbuksene mine, og det er noe piss. I går blødde jeg gjennom tre tamponger, og måtte løse problemet med dopapir i trusa. Det var fantastisk. 

I dag har jeg kjørt på med superstor tampong og prøver å tenke positivt. Gidder faen ikke å gråte på jobb.

Er det sånn til vanlig? Jeg fikk monster-PMS etter vaksinen. Var SÅ nedfor, livet mistet helt mening. 😳 Har også fått større blødninger, men usikker på om det er vaksinerelatert 🤔 har også måttet gå for de svære tampongene, og menskopp som jeg egentlig elsker må tømmes hele tiden (og da er det stress!). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (På 3.10.2021 den 17.54):

Er det sånn til vanlig? Jeg fikk monster-PMS etter vaksinen. Var SÅ nedfor, livet mistet helt mening. 😳 Har også fått større blødninger, men usikker på om det er vaksinerelatert 🤔 har også måttet gå for de svære tampongene, og menskopp som jeg egentlig elsker må tømmes hele tiden (og da er det stress!). 

Nei, ikke i det hele tatt! Jeg har aldri merket noe sammenheng med PMS og humørsvingninger. Men nå skal jeg begynne å følge med. Jeg vet flere har opplevd uvanlige blødninger osv etter vaksinen, så det kan jo være det gjelder oss også. Håper det er en forbigående greie :ohmy:

Jeg er drittlei hele mensen så jeg tjuvstartet på pillebrettet i dag. Fuck this shit :Knegg: Jeg føler meg bedre i dag da! Har trent og allslags. Det var moro helt til en eldre fyr syntes han kunne kommentere både kroppen min og teknikken min. "Du må spise mer mat hvis du skal få kraftige armer!" Javel? :blink: Han maste i vei og tok ikke hintet da jeg tok på meg headset engang :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Weebs said:

Det var moro helt til en eldre fyr syntes han kunne kommentere både kroppen min og teknikken min. "Du må spise mer mat hvis du skal få kraftige armer!" Javel? :blink: Han maste i vei og tok ikke hintet da jeg tok på meg headset engang :fnise: 

😮😮😡

På mitt senter er det en ung fyr som alltid roper på Tristan med babystemme. Jeg vet da faen hvem Tristan er men herregud jeg har lyst til å be han la Tristan være i fred. Det er mye rare folk der ute. 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (10 timer siden):

😮😮😡

På mitt senter er det en ung fyr som alltid roper på Tristan med babystemme. Jeg vet da faen hvem Tristan er men herregud jeg har lyst til å be han la Tristan være i fred. Det er mye rare folk der ute. 🤨

Ææsj, babystemme :sulosi: Babystemme er aldri greit :sjokkbla:

Jeg møtte ei jeg kjenner som også trener der, og fortalte om weirdoen som glodde og maste på meg. "Han som trener i arbeidshansker? Han har gjort det samme med meg!" :fnise: Det er tydeligvis en fyr som kanskje prøver å være grei, men feiler litt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med søvnen til lillebror? 
 

Vi har måttet sitte med L og holde henne i hånden til hun sovner i lang tid, men hun har nå i en alder av 4,5 lært seg å sovne på egenhånd :jepp: Kommer inn til oss om natten mellom 00-03, så håper det gir seg etterhvert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkjekset skrev (4 timer siden):

Hvordan går det med søvnen til lillebror? 
 

Vi har måttet sitte med L og holde henne i hånden til hun sovner i lang tid, men hun har nå i en alder av 4,5 lært seg å sovne på egenhånd :jepp: Kommer inn til oss om natten mellom 00-03, så håper det gir seg etterhvert :ler:

Han sover veldig greit nå! Etter at han var ekstremt forkjøla med hoste og feber så har han begynt å våkne på natta. Da tar jeg han i dobbeltsenga fordi jeg er lat. Før det sov han gjerne hele natta i egen seng :blink: Våknet kanskje en gang på kvelden, men ikke noe mer. 

Da jeg var alene med lillebror og M i permisjon lærte jeg M å legge seg selv fordi hun la seg først. Det var egentlig ikke noe problem. Men pappaen ble lat og begynte å legge seg ved siden av henne til hun sovnet. Så nå er vi der igjen :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag møtte jeg på en tante og onkel som jeg ikke treffer så veldig ofte. Vi snakket om barna, at det var travelt men gøy, osv. Så ble tante veldig alvorlig og sa "er du trøtt, Weebs? Du ser trøtt ut. :unsure: " Og det er jeg jo. Jeg fortalte at jeg hadde vært hos legen og tatt blodprøve for å se om jeg manglet ting og tang, men alle verdier var innenfor. Så det er bare livet, liksom :rolleyes: Men jeg må passe på å egentlig ikke klage i det hele tatt, for de mistet et barn i en ulykke for noen år siden. Det var helt grusomt, og de sliter med det fremdeles. 

Men jeg kan ikke skjule det trøtte trynet mitt, så jeg forstår at de spør :tongue:

Jeg gikk hjem og følte meg ekstra trøtt, men kom heldigvis over det. To Monster hjalp :plystre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag jeg hadde fri denne uken så fikk jeg endelig fingen ut og begynte å legge babygreier til salgs. Jeg har spart på esker og bruksanvisninger, men ammetåka er kraftige greier, så alt ligger nødvendigvis ikke på samme plass, eller i samme etasje :Knegg: Så det ble noen runder med panikk før jeg fikk samlet sammen det viktigste. 

Klokka er 23:00 og jeg burde sovet. Gutten sovnet klokka fem i kveld, og var dønn umulig å vekke igjen. Såå. Det kan fort bety at det er morgen klokka tre. Fuck. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A4-livet skrev (18 timer siden):

Ble det morgen kl 3?

Det ble morgen halv ett! :sjokkbla: Det endte opp med å bli en ganske kjedelig natt. Han var søren meg våken til halv sju. Da sov vi begge til rundt 10 :) 

Han er litt tullete med søvn for tiden altså. Både på kvelden og natta. Men det går seg vel til :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Weebs said:

Det ble morgen halv ett! :sjokkbla: Det endte opp med å bli en ganske kjedelig natt. Han var søren meg våken til halv sju. Da sov vi begge til rundt 10 :) 

Han er litt tullete med søvn for tiden altså. Både på kvelden og natta. Men det går seg vel til :rolleyes:

Håper det ikke går fort lang tid før det snur 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Weebs skrev (1 time siden):

Det ble morgen halv ett! :sjokkbla: Det endte opp med å bli en ganske kjedelig natt. Han var søren meg våken til halv sju. Da sov vi begge til rundt 10 :) 

Han er litt tullete med søvn for tiden altså. Både på kvelden og natta. Men det går seg vel til :rolleyes:

Ånei! Håper dere får bedre netter snart, det er til å bli tullete av å få så lite søvn. Og i alle fall for deg som jobber skift 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkjekset skrev (4 timer siden):

Håper det ikke går fort lang tid før det snur 🤞

 

A4-livet skrev (3 timer siden):

Ånei! Håper dere får bedre netter snart, det er til å bli tullete av å få så lite søvn. Og i alle fall for deg som jobber skift 😳

Hvis noen hadde fortalt meg for fem år siden at jeg skulle sove såå dårlig i flere år fremover, såå... :plystre:

Neida, det er jo verdt det osv. Men veldig slitsomt! Ganske frustrerende fordi jeg var så lykkelig for at det endelig begynte å bli skikkelig bra. 

Jeg er nesten glad for at jeg jobber skift akkurat nå. De dagene jeg kommer hjem og skal sove mens alle er på jobb, skole eller barnehage er den eneste gangen jeg får sove i fred :fnise: Det er ikke super kvalitet på den søvnen da, men likevel :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt selger jeg unna babyting nå. Har allerede blitt kvitt en hel del. Noe har jeg sendt og noe er blitt hentet. Det er blitt mye lettere å selge nå som Vipps er ei greie. Jeg ble alltid stresset av kontanter. Skal jeg telle de liksom? :tongue:

Noe har jeg også lagt ut som gis bort. Selv om det kostet litt så vil jeg bare bli kvitt det. Men seriøst. Når du får ting gratis, avtaler henting og glemmer det ut?? Utrolig irriterende. I går måtte jeg purre på en to ganger. "Oisann, kommer nå." Da var det egentlig leggetid og jeg var alene hjemme. 

Personlig hadde jeg aldri glemt ut en avtale om å hente noe gratis, og komme tre timer senere. 

Hvis noen trenger en bæresele så skrik ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke tak i Monster, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt. Det er seriøst. Det er søndag, jeg har nettopp spist en skål havregrøt, og nå sitter jeg her helt apatisk :fnise: Jeg skal på jobb snart, og vet at jeg må gå gjennom byttebagene til ungene sånn at de er klare som egg da jeg kommer hjem i morgen tidlig. 

Hva skal jeg gjøre? Lage meg en preworkout? Det er kanskje litt drøyt :Knegg: Men jeg er jo litt drøy... Jo, det blir PWO. Skal tross alt på nattskift :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...