Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Høres veldig fornuftig ut! Broren min og kona var der for samtaler og det hjalp veldig for de. Gikk fra at broren min hadde flyttet ut til at de aldri har hatt det så fint før. Dette er nå 9år siden, de er godt gift enda. Jeg vurderte også å ringe i fjor da vi slet med kommunikasjonen. Greit å ha noen til å se på situasjonen utenfra 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Nå var det jammen meg lenge siden jeg har lest her. Først må jeg kondolere så mye med tapet av svigermor. ❤️
 

Og så vil jeg bare si at jeg syns det er så bra gjort av dere å oppsøke hjelp. Småbarnslivet er jo jævlig tungt innimellom, og det kan slite skikkelig på forholdet. Masse lykke til når dere starter opp om en måneds tid! ❤️🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4-livet skrev (På 4.3.2021 den 21.38):

Høres veldig fornuftig ut! Broren min og kona var der for samtaler og det hjalp veldig for de. Gikk fra at broren min hadde flyttet ut til at de aldri har hatt det så fint før. Dette er nå 9år siden, de er godt gift enda. Jeg vurderte også å ringe i fjor da vi slet med kommunikasjonen. Greit å ha noen til å se på situasjonen utenfra 😊

Så godt å høre! Jeg hadde ikke sett for meg at vi skulle havne her. Jeg har tidligere tenkt at parterapi er for krisesituasjoner, utroskap osv. 

Kanskje dette blir løsningen for oss også. Skulle gjerne fått det bedre enn vi har det nå i hvert fall :blink:

Snotra skrev (På 5.3.2021 den 8.54):

Heisann! Nå var det jammen meg lenge siden jeg har lest her. Først må jeg kondolere så mye med tapet av svigermor. ❤️
 

Og så vil jeg bare si at jeg syns det er så bra gjort av dere å oppsøke hjelp. Småbarnslivet er jo jævlig tungt innimellom, og det kan slite skikkelig på forholdet. Masse lykke til når dere starter opp om en måneds tid! ❤️🤞🏻

Takk :hjerte:

Det er tungt! Skjønner ikke hvordan folk går gjennom ørten småbarnsperioder og fortsatt har det helt amazing. Hva er trikset? :klo:

Tusen takk! Håper det blir noen givende samtaler :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på jobb og får meldinger om at tilstanden er dritt hjemme. M sover hos tanten sin, men lillebror er visst ikke i form. I går hadde han snue, men nå har det tydeligvis eskalert. Hysterisk gråt, vil ingenting, paracet... 

Det er ikke noe gøy når jeg ikke kan bidra med noe herfra. Komme med tips om hva han kan finne på for å distrahere han :vetikke:

Jeg satt akkurat å tenkte på hvor greit det er å jobbe i helgene, da blir det lite eller ingenting tullemat. Og på slanker'n er jo det perfekt. Jeg har ikke veid meg på en stund, så egentlig aner jeg ikke hvordan ståa er. Men tror det går greit. Jeg blir i alle fall ikke større. Buksene jeg kjøpte i sommer er blitt for store :jepp:

Apropos bukser. Jeg skjønner ikke dagens mote. Skal vi nå gå i løse og litt for korte bukser, og vise tennissokkene? Det er helt i orden for meg altså. Alle standardbukser er for korte for meg uansett. 

Men jeg er ikke kommet langt nok i modningen av denne moten til at jeg synes det er fint. Buksene skal fremdeles gå ned til skoene i mitt hode. Må jeg bare fortrenge denne tanken? 

Kult, nå har visst guttungen akkurat sovnet i armene til mannen. Så begynner naboen med motorsag. På en søndags formiddag. Det er vel ikke helt etter boka :opplyser: Hadde det vært en random nabo så hadde jeg ikke reagert. Men nå har vi altså en nabofeide gående, så daa.... :dany:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMI:

I morgen skal jeg operere bihulene - endelig! Har ventet siden 2015 :fnise: I 2014 opererte jeg for skjev skillevegg, tusen  kilo polypper og at selve nesen hadde grodd skjevt etter et brudd (vær så god for det bildet i hodet), men på kontroll neste år var polyppene kommet tilbake. Da var jeg midt i babymaking, så legen ville vente med ny operasjon til jeg var ferdig med det. 

Nå er jeg klar. MR viste polypper, tett drenering, heftig hovne slimhinner, og sikkert andre godsaker :tommelopp: Men legen min har satt alt på pause på grunn av corona, så han sendte meg til Stavanger. 

Jeg er ikke nervøs for selve operasjonen. Kommer sikkert til å kjenne litt sommerfugler i magen rett før narkosen kicker inn. Tiden etterpå derimot :blink: Forrige gang var jeg barnløs og kunne dope meg ned mens jeg lå på sofaen hele dagen. Nå går jo ikke det. Selv om legen lovet meg at denne blir en walk in the park i forhold til sist så blir det ikke en behagelig opplevelse, liksom :tongue:

Pappa skal kjøre meg :biggrin: I brevet jeg fikk stod det at operasjonen tok cirka 45 minutt, og jeg skulle overvåkes én time etterpå. Hva i alle dager skal pappa finne på imens? Han kan ikke akkurat vandre rundt i gatene :vetikke: Han får ta med en bok.

Håper vi finner veien. Google maps pleier å være min venn. 

Nå skal jeg sette i gang med litt klesbretting osv. Deretter må jeg kjøpe inn ting jeg trenger fremover. En sprøyte til saltvann som nesen skal druknes i fire ganger daglig i to uker, for eksempel  :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Sykehuset ligger ikke så langt unna Mosvannet, så han kan gå en tur rundt der hvis han vil svinse litt. Eller gå seg en tur opp til Vålandstårnet, det er jo også rett borti der, bak sykehuset. Eller kjøpe seg deeeeilig kake på Sirkus Renaa i Lagårdsveien, ikke lange kjøreturen unna (eller 15-20 min å gå fra sykehuset). 😎 

Lykke til med operasjon! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (10 timer siden):

Sykehuset ligger ikke så langt unna Mosvannet, så han kan gå en tur rundt der hvis han vil svinse litt. Eller gå seg en tur opp til Vålandstårnet, det er jo også rett borti der, bak sykehuset. Eller kjøpe seg deeeeilig kake på Sirkus Renaa i Lagårdsveien, ikke lange kjøreturen unna (eller 15-20 min å gå fra sykehuset). 😎 

Lykke til med operasjon! 

Takk for tips! Jeg sender de videre :biggrin: Han skulle ha med en bok og matpakke. Jeg tar med strikketøy og matpakke (til etterpå). Vi skal kjøre cirka åtti timer før vi egentlig må, just in case, så tipper strikketøy kommer godt med :fnise:

Kake hørtes godt ut. Regner med jeg også har lyst på det når jeg har fastet hele dagen :plystre: 

Takk! :danse:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er operert. Dette var en lang dag. Mye venting. Selve operasjonen var gjort på et blunk. Den ble ikke som planlagt, for legene "mine" var ikke enige. Så Stavanger-legen ordnet skilleveggen min i stedet for å ordne bihulene. De var det nemlig ikke noe galt med, mente han. Skilleveggen derimot, den var fremdeles helt på tryne :blink: 

Håper den er mer på midten nå :Nikke:

Lillebror var skeptisk og begynte å gråte da jeg kom hjem. Ikke så rart, jeg hadde en blodig bandasje under nesen. Det gikk seg til, og nå er vi venner igjen. Men den bandasjen er noe dritt. Det renner blod i et bankende kjør, og jeg må bytte når den blir for ekkel. Hele tiden :daane: Det kunne holde på sånn i opptil to døgn. Djis. 

Nå skal jeg prøve å sove. Det er jo alltid superlett når du har to tamponger i nesen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon Skillevegg dag 2 :tongue:

Natta var grei. Fikk faktisk sove noenlunde frem til fire. Da hadde effekten av Pinex Forte gitt seg, og det var vondt. Pluss lillebror sov skikkelig urolig. 

Dårlig timing med operasjon rett før helga. Det hadde vært lettere hvis jeg kunne levert ungene i barnehagen og vært alene :plystre: Men, men. Mannen er heldigvis hjemme, så da jeg ble superkvalm klokka halv sju, og var nære på å kaste opp hele veien, så vekket jeg han sånn at han fikk ta over. 

Jeg la meg og sov i fire timer :fnise: Det var deilig. Nå sover lillebror mens jeg chiller på sofaen, og mannen er på handletur med de tre andre. 

Det har stoppet å renne sårvæske konstant, så nå kan jeg gå uten den grusomme bandasjen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Skillevegg-dagbok.

Det er litt travelt dette her. Kvalmen kommer og går, jeg har ikke funnet hva som trigger den enda. Har bare kastet opp én gang. Jeg har heldigvis en helt syk egenskap når det gjelder akkurat det. TMI. Men jeg er totalt lydløs :fnise: Både M og lillebror stod rett ved siden av meg imens, og alle tre tok det kuli. Lillebror ville være med på leken, og begynte å spytte nedi do. Han er helt freak altså :hoho:

Jeg måtte legge meg midt på dagen. Sov et par timer da også. Jeg tar både Pinex Forte og Voltaren. Har på alarm når de skal tas, for jeg orker ikke å ha vondt. Pinex skal tas med mat, og Voltaren på tom mage. Skal noe til for at det klaffer akkurat :ninja: 

Ingen sa noe om hvor mange dager jeg skal trykke alle disse pillene i trynet, så jeg får google. Men akkurat nå må jeg sove. Æsj, der kom kvalmen :sjokkbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (5 timer siden):

Urk, håper du kommer deg fort! Høres slitsomt ut. 😬😬

Kjempeslitsomt! Begynner nesten å lure på om dette er omgangssyken :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3. 

Jeg har ikke tatt smertestillende siden i morges for å se om det er de som gjør meg kvalm. Men jeg har likevel kastet opp flere ganger i løpet av dagen, så jeg vet ikke. 

Det er veldig underholdende for barna, men mindre gøy for meg. De står 20 cm fra ansiktet mitt og er helt fascinert. 

Jeg er totalt ubrukelig som mamma, så jeg holder meg på soverommet. Dette var søren meg mindre gøy altså. Alle planer om plastisk kirurgi er herved avlyst. (Ikke at jeg hadde noen :tongue:)

Klokka er seks og jeg spiste nettopp mitt første måltid for dagen. Et polarbrød. Tidligere spiste jeg en halv yoghurt, men den kom i retur :rolleyes:

Lurer seriøst på om dette kan være omgangssyken. Man skal vel ikke bli helt vrak av å fjerne litt skillevegg? :sjokkbla: Det er ikke supervondt, så livet uten smertestillende går greit. Skulle kanskje tatt Voltaren da, den er jo betennelsesdempende... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas

Hm, jeg har hvertfall ikke borti at man blir så spysyk i dagene etter operasjon. Men omgangssyka burde jo gjerne gitt seg den også, eller pleier du ha den i flere dager? Løsningen viser seg vel om noen dager, på om familien blir syke... 😶🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 time siden):

Hm, jeg har hvertfall ikke borti at man blir så spysyk i dagene etter operasjon. Men omgangssyka burde jo gjerne gitt seg den også, eller pleier du ha den i flere dager? Løsningen viser seg vel om noen dager, på om familien blir syke... 😶🤞 

Jeg stod opp klokka sju, og har siden da hatt det helt greit :jepp: Det gikk kjapt i fra "kill me now" til "gi meg en dusj". Det er et par år siden jeg hadde omgangssyken sist, så jeg aner ikke hvordan den pleier å være :vetikke:

Men fytti, håper ikke resten av familien får det :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper dagen i dag blir bedre. Høres helt forjævlig ut å gå rundt sånn i flere dager. Men må jo le av lillebror som står og spytter i do sammen med deg 😂 Jeg er ganske lydløs selv, mens mannen bråker så fælt at eldstemann begynte å grine en gang han var rundt tre år. Og de var ikke på samme rom engang. Good times 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom du fikk narkose, så kan det kanskje være reaksjoner på den? Håper det blir rask bedring 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4-livet skrev (10 timer siden):

Uff, håper dagen i dag blir bedre. Høres helt forjævlig ut å gå rundt sånn i flere dager. Men må jo le av lillebror som står og spytter i do sammen med deg 😂 Jeg er ganske lydløs selv, mens mannen bråker så fælt at eldstemann begynte å grine en gang han var rundt tre år. Og de var ikke på samme rom engang. Good times 😅

I dag er formen helt topp! Det snudde sykt kjapt :jepp:

Det er samme greia her også. Når mannen er syk høres det ut som døden er rett rundt hjørnet :fnise:

Lovebird skrev (5 timer siden):

Dersom du fikk narkose, så kan det kanskje være reaksjoner på den? Håper det blir rask bedring 🤞😊

Jeg har tatt narkose uten en sånn ekstrem hangover før. Jeg vet ikke. Håper uansett det blir lenge til neste gang :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, nå er jeg lei av å puste med munnen. Jeg hater det til vanlig også, så jeg trodde egentlig at jeg skulle være døden nær med tamponger i nesen. Men det har gått overraskende bra. 

I morgen skal de ut, så det er nok derfor jeg er utålmodig nå. Lei av at mat smaker null, og ikke minst bli andpusten av å spise :tongue:

Klokka fem i morgen tidlig tar jeg sats og drar de ut. Eller det var visst lurt å ta smertestillende en time i forveien så jeg får prøve å vente til seks. Spørs om jeg klarer det :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travle(re) dager for tiden. Den rolige sykemeldingen min med tusen ryddeplaner er gått i dass, mildt sagt. 

On the bright side er livet lettere uten tamponger. Mat smaker, og jeg kan puste bedre. Det er ikke helt topp enda. Jeg er hoven, og det er mange sting inni der som holder på å gå i oppløsning. Litt ekkelt egentlig. "Du har snue", sier M. Nei, det ser bare sånn ut :daane:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...