Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

På 3.9.2020 den 11.18, Mumsy skrev:

Vi brukte en shorts med bukseseler på og en hjemmestrikket romper på bildene av Knerten (ikke romper og shorts samtidig altså 😂) Men vi tok bilder ute fordi det var sommer og varmt. 

Hadde begge vært sommerbarn ville jeg også tatt utebilder. De er ofte skikkelig fine! Men M er født på vinteren så da ble det litt uaktuelt :tongue:

Romper og shorts er vel fint :fnise: Jeg har kjøpt en langbukse med seler. Nå er spørsmålet body eller ikke body under :daane:

På 3.9.2020 den 11.27, LilleMy1989 skrev:

Ah, M har ankommet trassen 😍 Det blir heldigvis bare værre :fnise: 

Vi hadde en helt forferdelig periode da hun var 2 år. Håpte egentlig at det skulle være høydepunktet av trassen. Men ikke det nei  :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud...hjelpes.

Stakkaren har jo tre jeksler som presser på! Oppdaget den tredje i går. I tillegg har han fått deilig snue som konstant renner over smokken, så det er god stemning all around. Nettene er helt ræv, men heldigvis får jeg hvile på dagen når han sover. Det er Paracet og flere flasker melk hver natt. Og gåing. Jeg går og går og går. Aldri gått så mye før :tongue:

I går var jeg og M i svømmehallen. Det var så gøy at vi var siste mann ut av garderoben, og hun sovnet i bilen etter et halvt minutt. Vi må bli flinkere til å gå der. Jeg var der konstant da jeg var yngre, men jeg glemmer det liksom ut :vetikke:

I dag har vi to vært å klippet oss og kjøpt bunad (festdrakt for å være helt korrekt) til en konfirmasjon vi skal vi. Jeg og M er de eneste fra familien som skal. Hvis vi skulle dratt alle seks så hadde det jo ikke vært plass til noen andre :tongue: Håper corona går å legger seg snart, men det ser dessverre ikke slik ut :dry:

Egentlig var det bare jeg som skulle klippes, men M ble misunnelig :fnise: Hun ble superfin! Jeg også :goodbye:Om en uke skal det farges. Jeg vurderer å bli litt mer naturlig blond. Vet ikke. Tror det. Jeg og frisøren får ta en diskusjon :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En heftig jobbuke er nesten over. Det er mye heftigere hjemme enn på jobb, for å si det mildt. Jeg og mannen jobber om hverandre, så vi sier bare hei og snakkes hver dag. I helga har jeg fri, men han jobber 12 timer. Så det er jo kult :rolleyes:

Hundre unger betyr mye bråk, mye rot og mye klesvask. Det er ikke stille et lite sekund engang. For noen år siden hadde jeg strøket med av tanken. Men nå :bond: Rart hva en venner seg til. Selv om guttene er store så vil de jo bli hørt når de snakker. Og det er veldig lett når lillebror gråter (han har bare én type gråt uansett hva det gjelder - drithøyt) og M roper "KAN DU LESE DENNE BOKA?!?!" for å overdøve gråten. Good times :tongue:

Neste uke har jeg tatt en del fri for å ha god tid på tilvenning i barnehagen. Ser frem til det! Siden han allerede "har begynt" så får vi bilder og oppdateringer om hva de finner på, og det ser veldig koselig ut! Håper han kommer til å trives :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg på nervene med tanke på barnehagestart. Jeg er ikke forberedt! :fnise: Har ikke merket et eneste klesplass med navn, f.eks. :ohmy: 

M har vært forkjøla i halvannen uke, og hver gang hun gjør tegn til et host krysser vi av på "syk" i barnehage-appen. Men i dag har det ikke vært noe hosting, og hun løper rundt som vanlig, så da kjører vi på i morgen! Stakkars jente, hun må være drittlei :tongue:

Jeg må sette meg ned å tenke å skrive ned hva som gjøres. Det er sikkert ikke så mye. Det er vel bare å dukke opp? De første dagene er det bare å i si hei, sjekke ut lekene, og stikke?

Det kommer til å bli så sinnssykt mye gråt når vi kommer dit at han skal være alene. Han gråter når alle går. Det har jeg kanskje skrevet før. Om det er meg, pappaen, M eller mormor. Han vinker fornøyd, og plutselig kommer han på at det betyr farvel :rolleyes: Så jeg må bare stålsette meg :ninja: Og det å sove i vogn. Det blir også kult :overrasket:

Men sånn til slutt så kommer det nok til å gå bra :Knegg: Gleder meg til jeg kan levere begge to og tenke "nå får de det gøy" :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var første dag i barnehagen for lillebror, og han var så gira at han våknet halv fire :daane: Jeg fikk han til å duppe av noen ganger, men ikke nok til at han kunne legges ned. Halv seks gav jeg opp, men jeg var ved godt mot siden mannen hadde fri og jeg visste at vi kunne ta oss en lur sammen :lur: Så etter den første luren kjørte vi avgårde. 

Alt var veldig spennende. Ungene, lekene, og de voksne. Han beveget seg aldri lenger enn cirka én meter fra meg, men det er vel naturlig :) Eller, en gang klatret han på den ene barnehagelæreren og satt seg i fanget hennes. Men hun var veldig blond og kanskje litt lik meg, så han trodde sikkert at det var meg. Når han så at jeg satt ved siden av så var han kjapt nede igjen :fnise:

I dag var vi her fra klokka ni sånn at han fikk teste ut spising og soving. M ville ikke sitte i egen stol rundt bordet da hun begynte i barnehagen. Måtte sitte i fanget. Jeg var spent på hvordan lillebror reagerte, men han var heldigvis fornøyd med å sitte sammen med de andre. De fikk brødskiver. Cirka alle spiste selv, men han driver fremdeles å trykker i trynet, så jeg delte den opp i biter :plystre:

Etterpå var han supertrøtt og skulle sove i vogn. M var svært lite fornøyd med å legges i den vogna. Husker jeg gav opp den ene gangen, og den andre gangen sovnet hun midt i gråten. Æsj. Men han her. Sovnet på et blunk. Trillet kanskje ett minutt :blink:

Egentlig har de venterom for foreldrene, men alle rommene er i bruk på grunn av corona, så jeg kunne gå/kjøre meg en tur. Jeg sa at han sikkert kom til å våkne etter 30 minutter, det er liksom standarden i vogn. Så jeg kjørte bare til butikken for å kjøpe meg en iskaffe, og tilbake igjen. Men nå sitter jeg her i bilen, og det har gått over en time! What :kaklehone: Jeg blir nesten bekymret. Sjekker de at han puster, liksom? 

Selv om jeg ikke ammer lengre så fikk jeg stikninger i puppene nå :fnise:

Da jeg skulle trille han i søvn møtte vi på M som var ute å lekte. Hun hadde det gøy og var ikke interessert i å henge med meg. Sa bare at hun lekte brannmann og løp videre :biggrin:

Seriøst. Snart halvannen time.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten presterte å sove i 2,5 time :fnise: 

Til tross for den superlange luren var han sliten på kvelden og måtte legges klokka sju. Det betyr at det er morgen klokka fem, og en liten lur før barnehagen måtte til. 

Bortsett fra en liten periode der han var sulten og sur (jeg hadde med en grøtpose i backup heldigvis) var dagen like vellykket på fredagen også. Sov litt over én time :jepp: Gråter ikke når han våkner, men hylskriker når han ser meg :tongue:

Nå har det vært helg og han har hatt en liten pause. Håper det fortsetter å gå like bra videre. 

Jeg og M koste oss i konfirmasjon på lørdag. I kirken hadde hun en million spørsmål mens presten snakket. Det synes jeg er helt greit, da går tiden fortere :vetikke:

Jeg tror faktisk lillebror må få seg et par sko. Han kan ikke gå enda, men de sokkegreiene vi har nå sklir bare av når han krabber rundt. Og de er jo en del ute i barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykt bra mandag! Lillebror var trøtt, men holdt ut til etter lunsj. Da la jeg han i vogna, vugget den litt inne i et skur (det regnet :fnise:), og etter et halvt minutt sov han. 

Vi var blitt enige om at hvis han var lei seg skulle de ringe meg når han våknet, men hvis han var chill kunne han være der alene. Igjen sov han i to timer, og var superchill da han våknet. Jeg fikk bilde av at han spiste og melding om at det gikk kjempefint. 

Jeg så for meg at han skulle gråte da han så meg, men han ble bare glad. Ped.lederen var imponert over hvor trygg og rolig han er. Han hadde spist masse frukt, danset og lekt :biggrin:

Vet ikke hva planen er i morgen, det får vi se. Men dette her går jo strååålende :mynona:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jinxa det! Både gårsdagen og i dag var dritt :ohmy: Han ville verken spise eller sove i går. Hylte med en gang jeg la han i vogna. Prøvde et par ganger uten hell. Den andre gangen tok jeg han opp for å sjekke om han var sulten, og da sovnet han på skulderen min før jeg fikk sjanse til å sjekke noe som helst.

Jeg la han i vogna, og når han våknet hadde han grått. De ringte meg da han ikke sluttet. Ped.lederen var der ikke, og jeg håpte det var derfor han var lei seg. 

I dag prøvde vi på nytt, men nok en gang begynte han å gråte da han så vogna. Jeg gav opp etter noen minutt, for han er ikke sånn som gråter seg i søvn. 

Inne holdt jeg han mens han kikket på de store ungene som hørte på musikk og danset utenfor. Han var rolig og smilte når ped.leder snakket med han. 

Vi snakket med M flere ganger, og det var alltid moro. Men da vi var inne fikk hun det for seg at hun også ville være med oss. Så da begynte hun å gråte og måtte ha trøst av en voksen. Da han så at hun gråt var det selvsagt kjempetrist, og han gråt minst like heftig selv. 

Ped.leder sa at hvis jeg ville prøve så kunne hun overta. Kanskje det ble enklere da. Han hadde jo vært helt rolig den dagen han var alene med henne. Jeg sa ja, men det satt langt inne. Holdt egentlig på å gråte selv da jeg gikk ned mot bilen. Jeg forlot to unger, og begge var lei seg :grine:

Hun lovet å ringe hvis han var lei seg, og skulle sende melding om hvordan det gikk hvis alt var bra.

Nå fikk jeg melding! Han hadde grått et par minutt da jeg gikk, men etterpå ville han sitte på fanget og leke. Han hadde spist og drukket litt, og nå sov han godt i vogna. Hun sa det hadde gått kjempefint, og jeg håper det er litt sant :tongue:

Jeg ble utrolig lettet og måtte gråte en skvett. Det er arbeidsfolk i hagen, så jeg måtte sette meg ned på gulvet på kjøkkenet først :fnise:

Okei. Nå må jeg handle ting og tang. Fikk nettopp melding om at treningen til M er avlyst (det skulle endelig starte i dag etter månedsvis med coronastengt). Vi kjøpte nye treningssko i går siden de gamle var blitt for små, og hun var RÅKLAR. Testet ut om hun sprang ekstra raskt med nye sko, og det gjorde hun seff :ler:

Så det blir mindre gøy å fortelle at hun må vente en hel uke til. Da er det best å ha en is på lur :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagestart kan virkelig være grusomt for mammaer. Men godt de følger opp og sender SMS også når det går bra. Det var ikke forrige barnehagen vår spesielt gode på, førte til at jeg syntes barnehagestart var kjempevanskelig 😞 

(Jeg leser alt du skriver og håper virkelig ikke du slutter. Er bare så fryktelig dårlig på å legge igjen spor selv....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, A4-livet skrev:

Barnehagestart kan virkelig være grusomt for mammaer. Men godt de følger opp og sender SMS også når det går bra. Det var ikke forrige barnehagen vår spesielt gode på, førte til at jeg syntes barnehagestart var kjempevanskelig 😞 

(Jeg leser alt du skriver og håper virkelig ikke du slutter. Er bare så fryktelig dårlig på å legge igjen spor selv....)

Det er virkelig grusomt! Jeg gråt nesten på butikken i dag :tongue: Han klamret seg fast i meg og gråt da jeg gikk, og det er ganske dritt altså. Men på butikken fikk jeg melding om at det gikk bra, og et bilde der han smilte og spiste brødskiver. Da ble jeg så glad at det nesten kom noen tårer :fnise:

Jeg vet ikke om jeg er unik i at jeg får både meldinger og bilder (fikk bilde av at han sov i går :rodmer:), men da de spurte hvordan barnehagestart hadde gått med M fortalte jeg at når hun gråt masse så satt jeg alltid pris på meldingene jeg fikk etterpå om at nå var alt i orden. Uten de så hadde jeg sikkert vært stressa hele dagen, så jeg forstår godt at du syntes det var vanskelig! :ohmy:

Jeg skal prøve å ikke slutte helt enda. Gøy at du fremdeles leser! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sov tre timer i går! Håper det blir en vane å sove lenge, det er godt med en pause i en travel dag i barnehagen. Det er jammen meg travelt på den avdelingen deres! Ikke forstår jeg hvordan de voksne holder hodet kaldt :fnise:

I dag våknet han fem, sov kun 40 minutter i barnehagen, og holdt koken helt til sju i kveld. Herlighet. De var overrasket over hvor godt humør han var i, til tross for lite søvn. Han er ganske crazy av og til. Jeg prøvde å få han til å ta en liten lur hjemme, men han var ikke interessert. Han ville heller jobbe med den nye hobbyen sin. Gå opp og ned trappa. Vi har en grusom trapp med åpne trinn, og jeg blir ganske sliten i ryggen. Men han må jo få øve seg på ting og tang, og dessuten ble han rasende over hver minste ting :raven: Ikke så rart egentlig. Stakkar :sove:

I morgen skal vi ha familieselskap, og jeg må hente i barnehagen klokka ett for da stikker ped.leder. Det er liksom hun lillebror har knyttet seg til. Så jeg må være supereffektiv med rydding, vasking og pynting. Mannen skal bake kaker i kveld. Det er hans greie. Heldigvis :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en velykket selskapsdag. Folk kom i etapper på grunn av corona som fremdeles herjer (ikke akkurat i vår by, men best å være på den sikre siden), så festen tok liksom aldri slutt :tongue: Det var over leggetid for de minste når siste gruppa gikk hjem. 

Nå sitter jeg på badet og inntar litt koffein. Jeg skal på dagskift og mannen på kveldsskift. Han skal derfor levere M og lillebror i barnehagen. Håper det går greit med lillus i dag også. 

----

Dette var mandags morgen, nå er det blitt tirsdags kveld. 

Det er litt travelt å være alene på ettermiddag og kveld altså. Det blir ikke noen fancy middag på oss akkurat. Det har heldigvis ordnet seg med fritidsaktivitetene til de to eldste. Enten har de syklet, eller fått skyss av andre foreldre. Jeg kan jo ikke stikke fra sovende unger :tongue:

Lillebror har hatt det topp i barnehagen. Gråter når pappaen leverer, men det går over. Hver dag jeg har hentet har ped.leder sagt "det går SÅ bra!" :jepp: Spiser godt, vil henge med de andre barna, utforsker på egen hånd og sover rundt to timer. 

I natt hadde han sovet fra sju til sju i tillegg. What the fuck. Det gjør han aldri sammen med meg :blink: To små oppvåkninger bare. Det er helt utrolig.

Ett dagskift igjen så er det over på natt. Blir trøtt av tanken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et eventyr å komme hjem fra nattskift  etter at vi fikk småunger. Lillebror blir så glad når han ser meg at han tviholder seg rundt halsen min mens han gliser fra øre til øre. Når jeg endelig er kommet meg i seng kommer M inn og påstår hun er "supertrøtt" og må sove sammen med meg. Hun spør meg en million spørsmål før hun blir lei av at jeg svarer "mm" i halvsøvne og går inn i stua igjen  :kaklehone:

Jeg har sovet skikkelig dårlig og våknet hver time. Klokka ett kjente jeg tegn til migrene så da var jeg fucked. Det er en time siden, og jeg ligger her fremdeles. Mannen sa han skulle ta med ungene på handletur, så jeg venter med å stå opp til jeg er alene og kan ta en dusj uten unger :tongue: Nå må han få ræva i gir. Jeg trenger drugs og koffein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrenen gikk over og jeg kunne gå på jobb uten stress :jepp:

De to siste dagene har lillebror gitt kos til M i stedet for å dra henne i håret. Han skyver henne fremdeles bort hvis hun klatrer opp i fanget mitt mens han er der, men så lenge han er fornøyd med hvor hun befinner seg kan han altså finne på å stryke henne på hodet og legge ansiktet sitt inntil hennes. Hun blir skikkelig glad, og det blir jeg også :rodmer: 

Nå er jeg på mitt siste nattskift for denne perioden. Ungene bør helst leveres i barnehagen 09.15, for da kommer hun lillebror er mest fortrolig med. Det blir veldig lenge å holde seg våken. Jeg er egentlig trøtt som søren allerede, og klokka er bare fem :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagene flyr! Barnehage går fremdeles kjempebra. Lillebror strekker armene mot to av de jeg leverer til hver morgen. Han angrer når han forstår hva som skal skje, men det går kjapt over. 

M har gode og dårlige morgener. Det er ikke lett å vite hva som skal til for å tippe henne den ene eller andre veien egentlig :tongue: Noen dager vil hun ikke at vennene hennes skal snakke til henne når vi kommer, og andre dager løper hun i mot dem og gir klem. 

I dag var en bra dag. Hun og lillebror koste seg i sofaen hjemme. Han gav tusen kyss i håret hennes, de lekesloss og kastet seg på hverandre. 

Forrige uke hadde lillebror time hos frisøren. Tidligere har jeg klippet han selv, men denne uken skal han til fotograf så jeg ville han skulle se ekstra smashing ut. Timen gikk bra. Han fikk en slikkepinn og hadde det greit. Frisøren spurte om jeg ville ha rett lugg, men det sa jeg nei til. Vi var enige om at en rett lugg ser litt nerdete ut. 

Men hvordan ser han ut nå da? Som en supernerd! Aldri sett en så rett lugg før :fnise: Jeg aner ikke hvordan det skjedde. Og det er ikke mulig å ordne det heller, for den er så kort. Det første mannen sa var "men hvorfor har han bolleklipp?"

Jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre. Ha i voks og legge det mot siden? Vi får prøve :tongue:

Antrekket er også av utfordring. Vil ikke snakke om det :fnise:

Nå må jeg faktisk brette 3768 tonn klær. Tror ikke jeg overdriver engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, fikk du klippet han hos frisør? Her ser lillesøster ustelt ut på håret fordi det er noen lange tjafser, men jeg aner ikke hva vi skal gjøre med det. 😂 Ser ikke for meg at hun holder hodet stille hos frisør?? 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Albbas skrev:

Wow, fikk du klippet han hos frisør? Her ser lillesøster ustelt ut på håret fordi det er noen lange tjafser, men jeg aner ikke hva vi skal gjøre med det. 😂 Ser ikke for meg at hun holder hodet stille hos frisør?? 😮

Slikkepinn :jepp: Han satt/stod i fanget mitt. Begge hadde på oss kapper, og jeg satt i en stol cirka midt på gulvet sånn at frisøren kunne løpe rundt :fnise:

Han ble lei etterhvert, da satte hun på barne-TV. Et triks var også å ha de stående i den hårvaskestolen sånn at de kunne leke med vannet. Hun kommenterte at det var ikke mange som var like tålmodige som han, så jeg er litt skuffet over hvordan resultatet ble. Hvordan ser de crazy ungene ut da, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...