Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Leviora skrev (På 16.12.2020 den 18.35):

Uff, så trist :( Kondolerer :hjerte: Godt å se at du «sparer» sorgen til der du kan få utslipp og ikke fortrenger den helt, det er fryktelig lett å gjøre det i en tid som dette og med to små barn oppi det hele. 

:klem: 

Takk :hjerte: 

Det er lett å være en mammarobot hjemme der dagene går i ett, men når jeg kommer hjem til foreldrene mine og de spør "går det bra?" - da bryter jeg helt sammen :grine:Det er sikkert sunt, som du sier. Heldigvis blir det bedre for hver dag som går :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen skal jeg tilbake på jobb. Håper det går bra. Regner det blir en del spørsmål, og jeg nekter å gråte. Jeg har ikke jobbet sammen med de så kjempelenge, og jeg vil ikke de skal se meg med snørr og tårer overalt :tongue:

Tirsdag er begravelsen, og den ser jeg ikke frem til. Som nevnt er jeg dårlig på sånn. Forrige begravelse jeg var i vurderte jeg sterkt å gå ut, for jeg var sikker på at jeg distraherte alle med hulkingen min. Jeg har ingen rolig respektabel gråt. Jeg har alt eller ingenting. Veldig hendig :rolleyes:

Men M skal være med, og da kan jeg ikke være helt ubrukelig. Hun syntes dåpen til lillebror var superinteressant, og i høst var vi i konfirmasjon til en nevø, og hun var like gira da også. Hadde tusen spørsmål underveis. Det er ikke godt å si hvordan dette går. Håper nesten hun kommer til å kjede seg litt, sånn at vi kan gå til tegnebordet de har helt bakerst. Der står jeg gjerne. 

Lillebror har endelig begynt å like pappaen, og han eeeelsker han virkelig. Det snudde over natta, og det passet jo perfekt. Han trenger litt ekstra kjærleik nå. Det går i "pappa!" hele dagen. Han har sagt mamma totalt fem ganger. 

Det går i pappa, mer, lys, der, wow, bø, nam og yes. Han har heldigvis et tydelig kroppsspråk. Liker å danse, hoppe, klappe og gå/løpe. Han er så travel! Sitter aldri i ro, kun hvis han finner roen med en iPad. Ellers har han konstant en plan. Det er deilig at han endelig er begynt å gå skikkelig selv. Nå går han ut på eventyr alene. Litt dumt at de eventyrene ofte handler om å åpne alle skuffer på kjøkkenet og kaste ting på gulvet.

Jeg trodde vi var kommet over den "klokka fire er det morgen", men nå har vi hatt et par sånne. Det er beinhardt altså. Spesielt når alt han vil er å leke med M og pappa. Hyler og vil inn på rommet til M, og roper på pappa. Men vi holder ut til sju, da står M opp. De timene flyr ikke akkurat :fnise:

Fy søren, hvor høyt han elsker M. Hun får mye mer kos enn meg. Han følger etter henne hvor enn hun går. Helt til hun ikke vil gi han en leke. Da slår han :ninja: Hvis de leker og han blir supergira kan han også finne på å bite plutselig. Hun har en blåveis på armen as we speak. 

Han liker å skremme oss. Det er noe av det søteste jeg ser. Han gjemmer seg bak en dør og sier "bø" når han stikker hodet frem. M har en dinosaur som han også skremmer oss med. Vifter med den og hyler. Ler når vi liksom blir redde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres så herlig ut 🥰 Og så fint at pappaen får masse ekstra kjærlighet av han nå, ganske god timing på lille gutten. Bortsett fra de morgenene da, de høres slitsomme ut. 
 

Husker begravelsen til farmor, ha hadde eldstemann (da 3,5) så masse spørsmål at jeg liksom ikke rakk å gråte så mye. Ble heller litt flere tårer ved urnenedsettelsen, for da var han ikke med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4-livet skrev (På 22.12.2020 den 14.21):

Han høres så herlig ut 🥰 Og så fint at pappaen får masse ekstra kjærlighet av han nå, ganske god timing på lille gutten. Bortsett fra de morgenene da, de høres slitsomme ut. 
 

Husker begravelsen til farmor, ha hadde eldstemann (da 3,5) så masse spørsmål at jeg liksom ikke rakk å gråte så mye. Ble heller litt flere tårer ved urnenedsettelsen, for da var han ikke med 😊

I dag sov han nesten til fem! :jepp: Jeg trøster meg med at M må vekkes sju, og om et par år er han kanskje akkurat lik :fnise:

Det var akkurat likt her. Tusen spørsmål og ingen tid til gråt. Gråt litt i bilen da jeg kjørte rundt og leverte gaver senere på dagen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det julaften! God jul alle snille følgesvenner :nisse:

Begravelsen gikk fint, og nå har alle fått litt lavere skuldre. M var M, og etterpå fikk jeg kommentarer på at det var så godt med barn som gjorde at det ikke ble superdark stemning. Hun gikk bak til foreldrene mine et par ganger, lurte på cirka 3649 ting som presten snakket om, og ville gå ut på gangen når det var altfor høy musikk. 

Det var selvsagt trist, og folk hulket høylytt rundt meg. Hadde jeg ikke hatt M der ville jeg nok vært helt lik. De gangene jeg var nær gråten var da jeg kikket bak på foreldrene mine og pappa nikket støttende til meg. Det hadde liksom omvendt effekt :tongue:

Vi var tidlig ute av dørene i dag, for vaskehjelpen kom klokka åtte :fnise: Jeg spurte om de hadde tid å komme en dag før julaften, for to uker siden, og i dag var eneste dagen :vetikke: Etter nyttår tenker vi å bytte firma, for hun faste vi har hatt er sluttet, og nå er det så travelt at de ikke kan komme på de faste tidene. Jeg tok kontakt med et jeg ble anbefalt på Facebook i går, men de har sikkert tatt juleferie :tre:

Jeg aner ikke når julekvelden starter hos oss i dag. Det var snakk om at de ville komme klokka ett. Det er helt greit det, men da må de leve med at vi dusjer, steller i stand og lager mat :tongue: De har vært hos oss flere ganger de siste dagene så de vet hvordan det ser ut når det ikke er julaften, for å si det sånn :fnise:

Mannen og M er på besøk hos farfar, så nå skal jeg og lillebror ta en lur :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (På 24.12.2020 den 11.48):

God jul, weebs! 🎄 🤶 Håper du får sove godt, jeg og lillesøster skal også ta oss en lur nå. 😅

Vi sov i timesvis :fnise: Det er luksus med de  lurene altså :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå julaften gikk knirkefritt. Maten var god, stemningen var god (noen ganger rar), jeg har ikke helt kontroll over hva ungene fikk av hvem, men alle virket fornøyde. 

Mannen har piggene ute om dagen, så det måtte vi snakke om i går. Når vi går gjennom perioder som ikke kun er rosa skyer, så har han en tendens til å analysere alt jeg gjør og sier, og kommer alltid frem til at jeg har en skjult agenda. 

Han har det tungt for tiden, og er da begynt å tro at ting jeg sier betyr noe helt annet. Det er gått enda lengre enn vanlig. Nå er det nesten samme hva jeg sier, fordi tonefallet lever sitt eget liv (i hodet hans). Lys stemme betyr visst at jeg er nedlatende. 

Det kommer helt ut av det blå. Her en dag spurte han om han skulle henge kjolen til M i skapet. "Ja, hvis den er ren."

:kjempesinna:

Uten forvarsel fikk jeg en skyllebøtte om at nå klarte han nesten ikke å være i huset her lenger fordi jeg trodde han var helt idiot som ikke visste om en kjole var ren eller ei. 

Jeg tåler litt kjeft, og tar gjerne litt igjen også :plystre: Men nå er jo ungene hjemme. Og det er ikke greit. M satt med store øyne mens jeg prøvde å få han til å stoppe. 

I går troor jeg at han fikk inn i hodet at jeg ikke er en fiende, og han må slutte å vri om vanlige ting til noe negativt. Dagene er supertravle, og jeg glemmer ofte at jeg liksom må trå så veldig varsomt. I går følte jeg meg som en skikkelig dårlig kone som får han til å føle det sånn, men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. 

Nå skal jeg stå opp (har gått nattskift) og krysse fingrene for at dagen blir grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (På 28.12.2020 den 19.43):

Ouch! Stakkars dere begge. 😬 Han må jo være ganske kjørt i hodet for å tolke deg sånn. Håper dagen har gått greit! 

Jepp :pinar: Den siste alvorspraten funket visst, for nå er det mye hyggeligere her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen har jeg hjemmekontor, og da passer det jo ypperlig med planleggingsdag :jepp:

Nå blir det strengere her, og jeg er meget spent på hva barnehagen planlegger i morgen. Det kommer vel et langt nyhetsbrev i løpet av dagen. 

Før helga kastet mannen treet ut på terrassen (der ligger det enda), og i dag ryddet jeg og M bort resten av julepynten. Dette (pluss masse klesbretting og generell rydding) måtte jeg få unna mens mannen og lillebror tok seg en lur. Og til tross for at jeg gjentatte ganger fortalte M at jeg måtte skyndte meg å rydde sånn at vi kunne leke etterpå, så kom hun opp med minst  17 forskjellige ting vi måtte gjøre mens vi ryddet. For eksempel leke ninja, ta "julebilder" med den nye joggedressen hennes, bade... Hun blir fort distrahert den jenta der :tongue: Jeg følte meg slem som måtte si nei hele tiden, men etterpå var vi veldig fornøyd med arbeidet vårt. Nå er det så mye bedre her! Ikke perfekt, men bra nok :fnise:

Her en natt sov lillebror hele natta i sin egen seng! Det har aldri skjedd før. Han fikk melk rundt elleve, men sovnet igjen. Og sov helt til fem! Det er tidlig, men vanlig. Så egentlig er det veldig bra :nori: Jeg prøvde å få han til å sove sammen med meg, men jeg visste det var håpløst. Han ropte på lyset og var klar til å starte dagen. 

Nå ble det sent her. Best jeg sovner ASAP. Ser ikke for meg at det blir en chill dag i morgen :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg prøvd å skrive et innlegg i flere dager (i praksis netter), men noe kommer alltid i veien. Så nå skal jeg prøve å skvise inn mest mulig info i et innlegg mens jeg har tid. Dette blir en wild ride :tog:

Ålreit. Gutten nærmer seg halvannet år, og det er totalt crazy. På en måte føler jeg at han kom i går, men det føles også som om han alltid har vært her. 

M er en skikkelig god storesøster, og jeg er så glad for at de har hverandre. De leker sammen, ler høylytt og gir hverandre gode klemmer. Jeg er en etterpåklatt deluxe, så jeg har aldri hatt at sånt søskenforhold. Jeg var så misunnelig på venninner som hadde søsken å krangle med. Jeg kranglet ikke med mine. Jeg husker såvidt at de bodde hjemme :huh: 

Anyways. Han vokser til. Han er supertravel. Liker helst å leke med ting som ikke skal lekes med. Nettene er ikke max. Vil ha melk (mme) helst to ganger. Dårlig vane, ass. Før var vann greit nok. Nå er vann katastrofe. Gidder ikke å prøve lenger. 

For å få han til å sove på kvelden vandrer jeg rundt og synger en egenkomponert sang. Har kanskje nevnt den før. Jeg har en fast melodi, og teksten er tall. "En, to tre, fir, fem, seks..." M kan den hun også, for når jeg er alene på kvelden så ligger hun i senga vår og slapper av (sovner) mens jeg prøver å legge han. 

Jeg begynte med telling i fjor sommer, tror jeg. Det er for å holde motivasjonen oppe når han bruker fem tusen år. Vanligvis sovner han på 100-200. Noen ganger 400. Etter 400 blir jeg litt lei :fnise: 

Mellom ti og elleve takker han ja til en flaske melk. Når han har drukket opp den får han smokken og sovner momentant. Noen timer senere vil han i dobbeltsenga med nok en flaske. Den holder han selv og gir til meg når han er ferdig. Ofte har jeg sovnet mens han drikker, så da dunker han borti meg med flaska til jeg våkner og tar den :tongue:

Det er morgen cirka fem. Hvis vi er sykt heldige - seks. 

På dagene løper han rundt omkring nå. Og siden M er helten så vil han gjøre alt hun gjør. Det er ganske morsomt. 

Han sier ikke ja eller nei, men han svarer oss med å nikke eller riste på hodet. Han mener mange dyr sier "vov vov", ikke kun hunder. Fugler for eksempel. Men løve, elefant og ku har han kontroll på :Nikke: Han liker dans og sang. Hvis han ser bilder av Peppa Gris eller Paw Patrol begynner han å danse. Det betyr at vi må synge sangen. "Peeppa Gris, dudududu..." 

Han er en racer på YouTube. Hvis han sier "bø" vil han høre på Olle Bolle. Klapping betyr Alle barna klapper, og  når han tar seg til ørene mener han Hode skulder kne og tå. Helst den satanistiske versjonen. Seriøst :blink:

Han trives supergodt i barnehagen. Vil gå til de voksne om morgenen og vinker til meg. Sover et par timer i vogna. 

M har også stabilt gode leveringer. Etter at vi begynte å levere tidlig, det vil si åtte, så har det blitt mye bedre. Hvis vi kommer senere så må hun rett ut, og det gikk ofte til helsike. Hun liker best å starte dagen inne, og påkledning var et mareritt. Men nå er det bra! Vi har fine rutiner om morgenen, alle mann. 

Jeg selv har det også greit. Trives med å jobbe på alle døgnets tider. Livet hjemme er veldig intenst da. Jeg får aldri gjort ting i dybden, på en måte. Alt er overfladisk. Vi får det akkurat til å gå rundt. Vaske og brette klær til seks personer tar veldig tid. Rydde etter alle mann. Det er mye masing for å få de eldste til å rydde pittelitt etter seg selv. Men jeg snakker med foreldre som har barn/ungdommer på samme alder, og det er likt over hele linja. 

Jeg har en liste over ting som skulle vært gjort, blant annet selge babygreier eller å sortere klær som er for små. Men det er jo aldri tid! Her en dag brukte jeg mange timer på bretting av klær, og vaske bad. Jeg vasker klær hver dag, og målet mitt er å brette klær hver dag også. For veldig ofte bygger det seg opp et tårn. Men nå har jeg kjøpt en ny plante på vaskerommet, som forhåpentligvis skal motivere meg til å holde det pent og ryddig :jepp:

Jeg vet ikke hva i hverdagen som må endres for at alt det andre på to do-listen min skal bli gjort. En ny plante i alle rom kanskje :rolleyes:

Jeg har nylig tatt et stort steg i livet. Kjøpt mom jeans. Jeg har ikke turt å bruke den enda for jeg vet ikke hvilke sko som skal brukes til :vetikke: Jeg går vanligvis i sånne skinny jeans, men fant ut at jeg har den "perfekte" kroppen til mom jeans. Smal midje, men brei over ræva :fnise: Lurer på når jeg tør å ta neste steg. Å faktisk bruke den. Mannen synes den ser teit ut :rolleyes:

Nå får det holde. Jeg har tatt mange pauser (blir distrahert av jobb - kan du tenke deg), så dette er nok det mest rotete innlegget i historien.

Vær så god :daane:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte innlegget ditt jeg :) 

Så flink lillebror er! Alle dyrene het vov-vov her og ganske lenge, men nå har de fått andre navn. Rart hvor fort det går.. 

Jeg har og tårn på vaskerommet. Har ikke varme på vaskerommet, og med -15 ute og omtrent det samme inne der så frister det ikke å brette dem heller. Jeg kunne jo ha båret dem ut av vaskerommet og inn på et varmere rom.. Det skal vurderes en dag 😛

Mom jeans er faktisk et nytt konsept for meg. Jeg ser for meg sånne tøybukser med dongerifarge og strikk i livet og på beina. Passer overhodet ikke med bildet av Weebs i skinny jeans. Satser på at det er noe annet 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gurimalla. Nå sa nettopp en kollega til meg:
Weebs, du er litt sånn rocka. Jeg har noen skikkelige bra låter du må høre! 

Så nå sitter jeg å hører på rare MGP-låter :forvirra: Hva skal jeg si? "Ja, disse var virkelig superkule." :klo:

Jeg oppdaget tilfeldigvis filmen The Greatest Showman forrige uke (eller noe sånn), så jeg hører egentlig bare på det soundtracket for tiden. Jeg har ikke sett filmen skikkelig, kun spolt til sangene :fnise: Vet ikke om han hadde syntes jeg var så rocka hvis han hadde visst det :skya:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (2 timer siden):

Jeg likte innlegget ditt jeg :) 

Så flink lillebror er! Alle dyrene het vov-vov her og ganske lenge, men nå har de fått andre navn. Rart hvor fort det går.. 

Jeg har og tårn på vaskerommet. Har ikke varme på vaskerommet, og med -15 ute og omtrent det samme inne der så frister det ikke å brette dem heller. Jeg kunne jo ha båret dem ut av vaskerommet og inn på et varmere rom.. Det skal vurderes en dag 😛

Mom jeans er faktisk et nytt konsept for meg. Jeg ser for meg sånne tøybukser med dongerifarge og strikk i livet og på beina. Passer overhodet ikke med bildet av Weebs i skinny jeans. Satser på at det er noe annet 😂 

Så bra! :fnise:

Kjære vene, -15 grader synes jeg er hårreisende. Her er det -5, og jeg må ha flere lag med ull for å gå ut :plystre: Du må ta på deg dunjakka, løpe inn, og bære tårnet ditt inn i stua. Spesielt hvis du har en plante der inne :lur:

Mom jeans er all the rage her. Alle de kule mammaene går med det. Det er ikke helt sånn som du ser for deg :Knegg: Hvis du googler bilder så kommer det opp :jepp: Jeg er ikke blitt komfortabel med de enda. Det ble skinny jeans i dag også :Hehe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også attpåklatt og hadde det HELT likt som liten. Så sykt misunnelig på de som hadde noen å krangle med. Rommet til broren min var vis-a-vis mitt, men tomt siden han ikke bodde hjemme, og jeg drømte om å ha et søsken som bodde der sånn at vi kunne krangle om badet på morgenen. 🤭 

Mom jeans er virkelig ikke min kopp te, da blir jeg hvertfall en brei låvedør. 🥴 Men ser for meg at det kan funke på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Albbas skrev (13 timer siden):

Jeg er også attpåklatt og hadde det HELT likt som liten. Så sykt misunnelig på de som hadde noen å krangle med. Rommet til broren min var vis-a-vis mitt, men tomt siden han ikke bodde hjemme, og jeg drømte om å ha et søsken som bodde der sånn at vi kunne krangle om badet på morgenen. 🤭 

Mom jeans er virkelig ikke min kopp te, da blir jeg hvertfall en brei låvedør. 🥴 Men ser for meg at det kan funke på deg! 

Digger at vi har tatt tiltak slik at våre barn sikkert får kranglet en hel haug :tommelopp:

Jeg er sykt usikker på de buksene, altså. Nå har jeg googlet "mom jeans sko", og det er visst flere som har lurt på hvordan i hekkan de skal brukes :kari:Tror jeg må google "mom jeans genser" også. Skinny jeans er mye lettere! Angrer på kjøpet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og lillebror er hjemme alene i helgen. De andre er på fjellet sammen med svigerfar. Gutten synes fremdeles bilkjøring er drit, så vi dropper timesvis med gråt. M var akkurat lik. Der var DVD-spiller svaret, men det har ikke funket med han enda. Det ordner seg vel en gang :vetikke:

Det er fredag, og det betyr vanligvis Nugatti-party. Men vekten er (fremdeles) stigende, og det må vi stoppe :sjokkbla: Så Nugatti ble ikke kjøpt inn forrige helg, og heller ikke i dag. Sjokolade er fremdeles lov på lørdager da :plystre: Søren altså, det var mye lettere å være tynn når jeg ammet M hele natta :fnise: Men nettene er jo mye bedre nå, så det er vel verdt det. Selv om vi har voldsomt tidlige morgener... 

Men slanking er noe herk, og jeg har allerede vært på kjøkkenet på jakt etter noe snacks flere ganger i kveld. Hvordan skal dette gå, liksom :dry:

I går fikk jeg tips om å droppe ost, og jeg bare "WTF" :jolie:

Motivasjonen min er å tenke på hvor sinnsykt digg det var å kunne gå i alle slags klær uten å tenke på om ting og tang stakk ut. Love handles - hva var det? De er kommet tilbake :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, god dag! :essen2:

Alenehelgen til jeg og lillebror er over for lengst, og jeg husker egentlig ikke hvordan den gikk. Sikkert bra? :vetikke: Må det ha gjort :fnise: Jeg husker at jeg så en film på lørdagskvelden. Det er lenge siden sist! Valget falt på Knives Out. Den var absolutt grei :Nikke: 

Men du store min så glad han ble da resten av familien kom hjem! Han ble mer og mer glad for hver person som kom ut av bilen, og det var totalt klikk da M kom. Å herrefred, jeg har ikke sett på maken. Han hylte av fryd og ville ikke slippe taket. De rullet rundt på sofaen i sikkert en halvtime. M synes det er veldig stas at lillebror er så glad i henne. "Han elsker meg! Han liker meg best!" Det gjør han søren meg altså :rodmer:

Prosjekt Slanking fortsetter, og det går sånn noenlunde :ler: Kan ikke klage på de store utskeielsene. Jeg blir liiittt lei av all slankepraten på jobb. Her er cirka alle på slank, og det blir mye mas om kalorier.
Skulle ønske at jeg hadde en tydelig last. For eksempel at jeg drakk brus hver dag. Da kunne jeg bare kuttet ut brusen, og gått ned i vekt :vetikke: Men jeg drikker ingen kalorier, og det er liksom bare maaat som er min last. Og maaat må man jo ha :fnise: Bare litt mindre av det...

jeg trenger ikke å gå ned så mye for å være fornøyd. 5 kg tenker jeg holder. Men det er de siste kiloene som er de verste, er det ikke det de sier? Tror det. Det er i hvert fall det jeg sier :hoho:

Jeg har nettopp bestilt bukser for 2400 kroner. Det var åtte stykk. Er jeg heldig så passer to :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanking (eller Prosjekt Bedre Kosthold) er virkelig i fokus. Tights.no har hatt masse tilbud og fri frakt, så jeg har gått tilbake til perioden i livet mitt der trening og kosthold var numbah one, og kjøpt matvarer og greier jeg likte før.

I går hadde jeg en gammel klassiker til frokost - kesamlapper. Mmm! Jeg bestilte kokosmel, det er godt! Og proteinpudding :hjerte: Og proteinbarer. Det likte jeg egentlig aldri, men håpet de hadde funnet opp en måte der de smakte ordentlig snop. Det hadde de ikke :rolleyes: Men jeg er allerede begynt å føle meg tynn og hot as balls :fnise: 

Frokosten i dag var nystekte rundstykker (har en plan om å steke proteinrundstykker i morgen) med ost, skinke, spirer og paprika. Nå skal jeg rulle ut yogamatten og bevege litt på meg mens jeg ser siste episode av Euphoria. 

Meny har tilbud på Monster. Værsågod for tipset :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...