Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere må ikke være så spente, da blir jeg nervøs :tongue: Jeg tok med meg de to yngste ungene ut og kjøpte graviditetstest i dag. Eg var sikker på at M skulle spørre hva det var, men hun ble i stedet opptatt av en fin eske med plaster. Så det var jo flaks da :fnise:

Tenkte å teste i morgen tidlig, siden reglene sier man skal det :Nikke::fnise:

Lillebror er levert til sin første overnatting hos moren min. Håper det går bra! I morgen skal vi nemlig på en liten road trip med resten av gjengen. Han liker ikke å kjøre bil, og han får ingen glede av aktivitetene vi har planlagt. Så da får han søren ikke bli med heller. Han får det sikkert gøy hos mormor, og vi får det sikkert gøy på den lille ferien vår som varer eksakt én dag :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt test, og dere tre som var interessert har fått snap av resultatet. Dere andre får vente i spenning. I cirka ni måneder, give or take :vetikke:

Anyways, lillebror hadde sovet godt hos mormor i natt! Akkurat nå burde jeg laget matpakker og pakket litt, men M sliter veeeldig med å spise for tiden så jeg må i stedet for sitte å mase. "Spiser du? Litt til. Snart ferdig nå. Det er lang kjøretur, vet du." :rolleyes: 

Oi, jeg må spise litt selv også! :overrasket: Testen viste "ikke gravid" forresten. Hurra :nigo:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 sider da, gitt. Hvem skulle trodd det. Alle :vetikke:

Jeg er på nattskift 1/7 og jeg er ganske trøtt. De første seks timene var beinharde. Jeg måtte løpe rundt for å bli ferdig innen tidsfristen. Jeg håper resten av natta går knirkefritt.

Lillebror er begynt med noe kult, nemlig å være våken i en time-halvannen hver natt. Og han som egentlig har sluttet med nattmat sluker en flaske melk som om han aldri har drukket før. 

Ikke fikk jeg til å sove på dagen i dag heller, så jeg er i ganske heftig manko på søvn fra før. Og nå skal jeg holde meg våken på natta i tillegg. Livet, ass :tongue:

Jeg gleder meg intenst til å legge meg, og helt alene i tillegg. Det blir digg!

Ferien vår på en hel dag var bra! Jeg er glad lillebror hadde barnevakt, for det hadde ikke vært noe gøy for han. Men resten av familien hadde det topp :Nikke: Nå er hverdagen her igjen. M er begynt i barnehagen (det var hun glad for), jeg er begynt på jobb (det er jeg også glad for, til tross for trøtthet) og mannen er i permisjon med lillebror :hoppe:

Om cirka en måned begynner han også i barnehagen. Vet ikke helt dato enda siden jeg ikke har peiling på hvordan jeg jobber etter august. Sjefer er på ferie, så ingen har noen svar å gi meg. Jeg synes egentlig at han er aaaltfor liten. Kan jo ikke krabbe engang :jolie: Men sånn er livet. Har ikke råd til mer ulønnet permisjon :vetikke: Forhåpentligvis synes han barnehage er gøy. Han liker jo leker, bråk og action. Men helst hvis mamma sitter rett ved siden av :rolleyes: Så deeet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2/7 :danse:

Jeg er egentlig ganske fornøyd med å gå nattskift igjen. Men jeg merker at kroppen ikke henger helt med på hva som skjer. Når jeg sover på dagen så våkner jeg cirka hver time. Ganske plagsomt i seg selv, men i tillegg har jeg så vondt! I dag våknet jeg med en begynnende migrene også. Men no worries - jeg tok bare migrenemedisin så ordna det seg :bolledeig:

Om et par dager har lillebror bursdag. Med M hadde vi time hos fotograf dagen før hun ble ett år. Jeg har ikke bestilt til lillebror enda, siden han ikke gjør så mye utav seg :fnise: Kjedelig å betale tusenvis for noen bilder der han bare ligger på magen. Han er jo begynt å sitte på knærne nå da, men ellers er det mageligging og åling det går i. Hvis han har noe stabilt å holde i så reiser han seg opp. 
Så vi venter litt med den photoshooten :tongue: ikke vet jeg hva "fint" jeg skal kle han i heller. Dress? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4/7 :Nikke:

Nå er det over midnatt, så i dag har faktisk lillebror bursdag! 1 år! Det er wiiiild. Han er jo fremdeles helt ny? :blink: 

Jeg måtte bla bak i dagboka til tiden før fødsel, og gurimalla så søt og uskyldig jeg var. Visste ingenting om noenting :Knegg: Åh, så fantastisk spennende det var i slutten der! Og for en fin fødsel. Og for en fin gutt! M som var så glad for å endelig møte babyen :rodmer: Så begynte hverdagen med søvnmangel, sjalusi og travle(re) dager :ler:

Lillebror må vente noen dager før vi tar en feiring. Det passer litt dårlig denne uka :rolleyes:

Åh, lillebror. Tenk at jeg skulle få lov til å oppleve dette her på nytt. Det er jeg seriøst så glad for! Snakk om å være ønsket, altså. M bytter litt på hva hun synes om han. I et øyeblikk kan hun snakke om hvor søt han er mens hun stryker han på kinnet, og deretter være sinnssykt irritert for at han vil klatre oppi stolen der hun sitter. "Jeg vil være i fred! Her satt JEG!" Jeg forteller at han vil bare være i nærheten av henne fordi han liker henne så godt, men det driter hun i :fnise:

Nå er han plutselig ikke baby lenger. Nå fikk jeg litt vondt i magen kjente jeg.
Sånn fysisk veier han 9,6 kg (var på kontroll i går), lengde vet jeg ikke, det hadde mannen glemt ut, klesstørrelse 80/86 og bleiestørrelse 5/6 (han og M bruker de samme "nattbleiene" - veldig hendig!).

Personligheten hans er supersøt. Han ler når vi ler, smiler masse, babler i vei, sier "mamma" uten at han vet hva det betyr, er veeldig glad i mammaen sin, bryr seg ikke så veldig mye om amming lengre (den så jeg ikke komme!) og spiser allslags mat.

Det at han egentlig klarer seg bra uten pupp synes jeg er greit. Jeg hadde et lite øyeblikk jeg syntes det var trist, men så kom jeg på at jeg har tatt migrenemedisin to ganger denne uka :ninja: Jeg hadde planer om å amme til han begynte i barnehagen og fikk alle slags sykdommer. Det husker jeg så godt med M da hun var syk og nektet å spise. Amming var gull verdt. Men corona-reglene gjør kanskje at han ikke blir så syk når han begynner i september? :vetikke: M er i hvert fall superfrisk for tiden. 

Dette innlegget burde vært mer party, men jeg har fremdeles en trykkende hodeverk så jeg klarer ikke å tenke klart.
Poenget er i hvert fall HURRA FOR LILLEBROR :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjoner og hurrarop, snillinger :biggrin:

Ettåringen fikk pizza og sjokoladekake til bursdagen sin, og etterpå slo han til med krabbing! :mynona:

I en rasende fart i tillegg :fnise: Dette må han seriøst ha øvd på i skjul :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7/7 :yvonne:

Da jeg våknet i dag leste jeg litt fra "gamle dager" i dagboka fra da M var blitt 1 år. Jeg var trist for at jeg ikke skulle få flere barn, og for at M skulle være en etterpåklatt som meg, og tok dette opp med mannen. Han kom med mange gode argumenter om hvorfor tre barn er mer enn nok (det er jo egentlig det :fnise:), så han var ganske bestemt på at "sorry, det skjer ikke". 

Men jeg fikk trøst herfra om at nå var han klar over hva jeg følte, og senere når guttene ble mindre krevende og M litt større så kom han kanskje på andre tanker. Og jammen meg fikk dere rett :fnise:

Han er fremdeles fotballtrener, og det tror jeg han vil fortsette med så lenge det er mulig. Men de er ikke interessert i å henge med oss i det hele tatt. Det er kompiser og gaming som er livet, naturlig nok. Den eneste gangen de sitter i stua er hvis vi foreslår en film som de egentlig er for små til å se :tongue: Dette synes mannen er litt vemodig, så det er jo flaks han har begynt på nytt og har mange år igjen før M og lillebror synes han er teit :nigo:

Livet med fire barn er ganske travelt. De to eldste er ikke selvstendige på noen som helst måte. Det er til tider sjokkerende hvor lite de får med seg av beskjeder og informasjon som blir gitt. På visse ting klarer M seg bedre enn dem. Så det lover jo godt for fremtiden da. Hun vet for eksempel hvor jakkene skal henge :rolleyes: Forhåpentligvis er det lettere å være konsekvent på sånne ting når barna har ett hus å forholde seg til. Mannen og guttenes mor er gode venner og samarbeider godt, men det er jo ting som blir gjort annerledes likevel. Noe er strengere der, og andre ting er strengere her. 

Akkurat nå er bil en utfordring. Det er ikke ofte vi trenger plass til alle seks, og min bil har i teorien sju seter. Men de to ekstra er ikke akkurat luksus å sitte i, så det går ikke på langtur. Så skal vi kjøpe ny dyr bil for de få gangene i året det er behov? :tongue: Og hvor mange år fremover vil de egentlig være med oss på road trip? Han ene har begynt å droppe litt ut allerede. Sist mammaen skulle på tur ville han heller være hjemme med oss.

Verden er laget for to voksne og to barn. Ferie vil jeg ikke snakke om engang. Det var litt av et prishopp fra to til tre barn. Hvor rik må man være for å ha fire? Superrik er svaret på det spørsmålet  :ohmy:

Lillebror har sin første forkjølelse så her er det snørrfest. Gudhjelpes. Mannen har hatt en tøff uke hjemme. Det har ikke blitt tonnevis med søvn på noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så heftig permisjonsslutt (borte 12 timer 7 dager i uka) gjorde ikke underverker med en allerede uinteressert puppegutt. M var helt gal da jeg kom hjem fra jobb. Jeg husker at jeg snakket om det å helsestasjonen. "Jeg vet ikke om hun er mest glad i meg eller puppen."

De to første ukene var det amming med en gang jeg kom hjem, men nå har han vært whatever. Og når jeg har prøvd så har han har hengt på i ett sekund før han er lei. Flaske med mme er han derimot ganske glad i. Tror rett og slett at han ikke gidder å jobbe for maten :tongue:

Men det er greit. Nå er jeg ferdig å amme. Det er ganske crazy. Jeg har enten ammet eller vært gravid siden februar 2016. Nå kan jeg gjøre hva jeg vil. Drikke litervis med koffein. Ta Ibux. Ta migrenemedisin. Ta narkotika (neida). Det er koffein og migrenemedisin som er høydepunktet :biggrin: Og retinol! Nå kan jeg teste ut om huden min liker retinol. Takker ja til finere hud. Jeg hadde tusenvis med kviser på Cerazette, men etter at jeg byttet til Yasmin forsvant de heldigvis. 30+ og full av kviser var mindre gøy :dry:

As we speak venter jeg på levering fra Meny. De har nemlig tilbud på Monster, og jeg slo til. Sukkerfri selvsagt, jeg er fortsatt på slank.

Når lillebror begynner i barnehagen skal jeg søren meg begynne å trene igjen. Jeg har vondt i hofter og rygg, og jeg håper det er fordi jeg er en svaking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er søndag og siste fridag. I morgen er det sju nye dager på jobb, dagtid denne gangen. Jeg har klart å snu døgnet ganske bra, mest fordi migrene har gjort at det er ikke så mye å gjøre bortsett fra å ligge i senga. 

Men lillebror har fremdeles ei greie med å være våken minst én time på natta. Han vil sove, men våkner hver gang han legges ned. Samme om det er egen seng eller dobbeltseng. Noen dager er jeg sår i lårene av all knebøyen :rolleyes: Det er utrolig frustrerende og jeg ender ofte opp med å lage mine egne nattasanger med masse banning. Tenker noen ganger om naboene hører meg... :plystre:

Men nå er det mannens tur i ei uke, så det blir godt :fnise:

For å få bedre netter, mer "kveld", og rutiner til barnehagen så prøver vi (jeg) å holde oss til én lur på dagen. Hvis han sover tidlig og/eller lite så må han selvsagt ha to. Det går greit å dra ut tiden hvis vi finner på ulike ting. Mannen synes det er veldig vanskelig da :dry:

Dagens kjedelige eksempel: 
Han sov til 06.30 og det er veldig bra til å være han. Jeg var likevel helt utslitt (M har hatt snue og vært hjemme hele uka) så jeg benyttet sjansen til å ta meg en lur da mannen stod opp. Han er forresten begynt å jobbe igjen de dagene jeg er hjemme. Uansett. 
Jeg sa i fra at dagens mål er én lur, så han måtte ikke legges før jeg stod opp. Nå høres jeg veldig streng ut, men han er helt enig altså :fnise: Jeg la meg og hadde alarm på to timer. Da alarmen ringte hørte jeg at han prøvde å få lillebror til å sove. Jeg spratt opp.

Har han vært trøtt lenge? Nei. Har han fått mat? Nei, kun en stor flaske melk. 

Akkurat ja :klaske:

Det var tre timer siden frokost så han måtte få mat. Men med litervis med melk i magen var han ikke sulten akkurat. Vi fikk tiden til å gå. M var i godt humør og lekte fint med han på rommet sitt. Jeg må være der og holde hendene hans borte når han får kick og bare vil dra henne i håret :tongue:

Etter en stund fikk han en brødskive, og nå har han en perfekt timet lur :nori: Jeg triller med barnehagevogna og han har allerede sovet én time. Håper på en halvtime til.

Jeg har ikke satt meg inn i denne Simovogna. Må Google hvordan ryggen justeres :vetikke:

M skal bytte avdeling i barnehagen nå. "Når jeg er Ekorn vil jeg ikke bruke bleie på natta lenger." sa hun i går. Helt supert det. Vi har mistenkt at hun egentlig bare tisser på morgenen. Men jeg vet ikke hvordan vi skal slutte med det. Bleie over truse fungerte i alle fall ikke :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mine kalkulasjoner er riktige så klarer vi faktisk å dra ut barnehagestart helt til 16. september! Da er han 13 måneder og ei uke. M var 13 måneder og to uker :Nikke: Greit å slippe å starte samme dag som de andre 15 (eller noe sånt), så jeg er fornøyd. 

Denne uken går jeg dagtid og mannen kveld, så vi møtes bare kjapt i døra. "Ingen har spist, alle er sure. Snakkes." 

Neida, det er ikke så fælt. De klarer seg fremdeles bra uten meg. Lillebror har til og med klart seg med én lur til nå. Mannen er litt lost med maten, så i dag skreiv jeg en liste og la på kjøkkenbenken med forslag til hva han kan få. 

M er endelig kvitt snuen så hun er begynt i barnehagen igjen. Det var gøy. Ny avdeling er stas :jepp: Hun er blitt en tøffing i bassenget de siste dagene. Hopper uti med armringer, holder pusten og dukker under. Storebrødrene er med å passer på. Lillebror får sitte på kanten og plaske :fnise:

Jeg har fått vite hvordan jeg skal jobbe fremover, og jeg er fornøyd med sjefens avgjørelse  :Nikke: Håper det blir like bra som jeg forestiller meg. 
 

Nå må jeg sove. Skal stå opp om noen få timer :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sene kvelder og tidlige morgener denne uka :blink: Jeg står opp halv seks, går på jobb, kommer hjem og sier "snakkes" til mannen, så er jeg våken til han kommer hjem halv tolv. 

Skulle gjerne lagt meg, men lillebror går gjennom noe søvngreier og våkner 14 ganger hver kveld. Det tar timesvis å rydde/vaske. Han er alene med fire unger på ettermiddagen så jeg forventer ikke en dritt. Bare det å lage middag er en bragd :blink: I tillegg er treninger og kamper begynt igjen, så nå er hverdagen her for fullt. 

I teorien skulle jeg sovet godt hele natta inne hos M, men hun sparker, og to netter har hun vært på vei ut døra. Vet ikke hvor hun har tenkt seg, men hun legger seg igjen når jeg snakker til henne. 

Jeg går fremdeles ned i vekt og det er jeg fornøyd med. Har til og med klart å gå ned 2 kg i ferien! Det hadde jeg ikke ventet. Har sånn cirka 3 kg igjen før jeg er fornøyd. Tror jeg  :phaedra:

På mandag skal M til tannlegen. Heldigvis var jeg der forrige uke, så jeg kan forberede henne på hvordan det foregår nå. Tannlegen har både munnbind og visir, og vi må gurgle noe greier som smakte mindre godt i 1 minutt. Sønnen til en kollega er 6 år gammel, og han sleit veldig med det. Så hvordan skal M på 3,5 klare det :ohmy: Vi har øvd oss med vann. Håper det hjelper litt. 

Bare en halvtime til mannen kommer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg overlevde uka, og nå har jeg to dager fri før det er hardkjør igjen :fnise: Bare et pittelite hardkjør på tre dager, deretter ni dager med "mammapermisjon". Det er den siste perioden med fri før barnehagestart, så den må vi nyte :hjerte:

Jeg har nettopp trillet tur, og det angrer jeg på. Jeg er jo såå trøtt, så hvorfor sov vi bare ikke sammen? Idiot... Jeg tenkte heller på at jeg skulle presse inn en liten treningsøkt med mange oppoverbakker. Her var det morgen 04.45 og det kjennes. M var hos tannlegen før barnehagen. Det gikk fint. Det var verken gurgling eller visir, så det gjelder visst ikke de minste barna. Heldigvis, for M hadde ikke en topp dag. Hun syntes ikke det var så gøy denne gangen, og ikke hadde de flere ringer igjen heller :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Siste uke i liksom-permisjon er i gang. Den begynte klokka fem i dag, men vi fikk oss heldigvis en lur midt på dagen :Nikke: Jeg har endelig fått fingen ut og bestilt fotograf. Nå kan han jo både sitte, krabbe og cruise rundt langs møblene. Siden jeg er så treig var det litt venting, så jeg har god tid til å finne antrekk. Med M var det lett. Fin body og bukse fra Newbie, en enkel kjole, og bleie. Men gutter? Aner ikke. Ser snekkerbukse og lue er in. Lue gidder jeg ikke. Åhr :rolleyes:

Han har hatt noen dårlige netter og sikler helt vilt. Under tannpussen i dag hadde han to jeksler på gang, så det forklarer jo det meste.

Han og M har perioder der de leker fint sammen, og det gir meg så mye glede at jeg kan ikke beskrive det med ord. Når de begge ler høyt mens de klatrer fra stol til stol :nordvesta:

-----

Et par dager senere: 
Gurimalla. I natt var han våken fra 22.00 til 01.30. Det er søren ikke greit. Jeg tok to timer og mannen halvannen. Egentlig spurte jeg om han kunne ta en halvtime sånn at jeg ikke skulle klikke. Han skulle jo på jobb neste morgen. Men jeg var absolutt takknemlig :jepp:
Han sovnet heldigvis halv to, men våknet uansett halv sju. Burde jo sovet til cirka tusen, men men. 
 

Jeg drakk to iskaffe på rappen, noe jeg angrer på nå. Han har dagens lur, og jeg er lys våken. Jeg må lukke øynene og late som jeg sover. 

----

Flere timer senere. Lillebror sov to timer, jeg sov cirka fem minutt :rolleyes: Klokka er ni og jeg har lagt meg. Han er like urolig i kveld, og jeg har nettopp fått han til å sovne i dobbeltsenga. Jada, her er det fremdeles dobbeltseng for alle penga. Han sover vanligvis flere timer i sin egen seng, men etter et visst punkt er det uaktuelt. Det er helt greit så lenge han faktisk sover. Men jeg får vel stålsette meg for nok en kjedelig natt. Begge tennene han har på vei er sånn halvveis ute. Det ser egentlig ganske fælt ut. Deler av tanna er synlig, med litt tannkjøtt innimellom. Sikkert veldig behagelig. 

Men utenom lite søvn er det greit. Han er fremdeles god på å spise. Nå er han begynte å spise havregrøten jeg har spist selv i mange år. Havregryn, linfrø, vann og cottage cheese. Mmm. Han digger den! Jeg også. Blir aldri lei. Jeg pleier å ha rosiner og tørket aprikos i, han spiser den plain.

M går gjennom noe greier der hun blir skikkelig sint hvis vi gjør "feil". Alt kan gjøres feil. Hvordan du trykker på en leke, for eksempel. Det klarte jeg å gjøre feil i morges. Det var en leke som spiller musikk. Jeg startet den for lillebror. Han elsker å danse etter musikk. Men jeg gjorde feil. Da er det meltdown og hun roper at jeg ikke får lov til å snakke eller å se på henne. Gutdhjelpes altså. Det krever så mye av meg å ikke rope tilbake :pinar: Jeg spør hvorfor hun blir så sint. Hun svarer at det er jeg som er sint, ikke hun. Hun er bare litt sint. Jasså :huh:

Håper det går over snart, og at hun blir til den vanlige M igjen. Hvis dette er den nye vanlige M så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :blink:

Men akkurat nå må jeg sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte en shorts med bukseseler på og en hjemmestrikket romper på bildene av Knerten (ikke romper og shorts samtidig altså 😂) Men vi tok bilder ute fordi det var sommer og varmt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...