Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

On 7/8/2020 at 12:04 PM, Weebs said:

På rolige nattskift er det lov å strikke litt, og det setter jeg ekstremt stor pris på. Jeg har hatt ganske sterke abstinenser til tider. I over et halvt år har jeg strikket på Noragenseren til lillebror og en Setesdal-kofte til meg selv. Nå er jeg straks ferdig med Nora, og ganske sent i prosessen kom jeg på at det ikke er maks heldig med masse mønster på ermene. Det er mange tråder å henge fingrene i for en som ikke liker å kle seg :fnise: 

Derfor ville jeg finne en genser med ensfargede ermer, og jeg har endt opp med Monkey Boy fra Sandnes Garn. M trenger også en ny, så hun skal få Wild Horses. Den likte hun :Nikke:

Tenk at jeg er blitt en crazy strikker :ninja:

Det er så gøy å følge strikkingen din! :jepp:

Her har eldste lyst på engjørninggenser, Miss Unicorn fra Sandnes garn. Jeg er ikke så begeistret for maskesting, så får se hva det blir til :ler:

Enn så lenge går det i egostrikk av Nancykofte :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Småkjekset skrev:

Det er så gøy å følge strikkingen din! :jepp:

Her har eldste lyst på engjørninggenser, Miss Unicorn fra Sandnes garn. Jeg er ikke så begeistret for maskesting, så får se hva det blir til :ler:

Enn så lenge går det i egostrikk av Nancykofte :Nikke:

Så bra at det er noen som bryr seg om strikkinga :fnise:

Miss Unicorn har jeg også sett på, men jeg har aldri drevet med maskesting, og vet ikke om jeg gidder å lære det :ler: 

Nancy er fin! Den er egentlig på lista mi også, men jeg kommer nok til å holde på i evigheter med Setesdal. Pinne 3, og jeg skal strikke den ekstra lang :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, bare tanken på å ikke amme om natta.. Det er for vilt til å engang tenke på 😛

Mini sover forsåvidt godt, gjerne 12 timer, så lenge jeg (hvertfall puppene mine, men jeg er jo som regel ikke langt unna..) er i umiddelbar nærhet. Jeg ser ikke for meg at vi noensinne kommer til å slutte med crazy amming hver halvtime mellom 5 og 8 😛

Etter at jeg begynte å jobbe (på hjemmekontor 🙄) har det blitt enda verre, nå skal han ha på dagtid og! Vi har ikke stor nok bolig til at han unngår å se meg i løpet av dagen 😛 

Strikking ja... Jeg har vel strikket noe sånt som fem omganger på en bukse siden Mini ble født (og han blir 1 år om et par uker!), den buksa er for lita nå uansett så ser ikke for meg at den blir gjort ferdig 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ginny skrev:

Åh, bare tanken på å ikke amme om natta.. Det er for vilt til å engang tenke på 😛

Mini sover forsåvidt godt, gjerne 12 timer, så lenge jeg (hvertfall puppene mine, men jeg er jo som regel ikke langt unna..) er i umiddelbar nærhet. Jeg ser ikke for meg at vi noensinne kommer til å slutte med crazy amming hver halvtime mellom 5 og 8 😛

Etter at jeg begynte å jobbe (på hjemmekontor 🙄) har det blitt enda verre, nå skal han ha på dagtid og! Vi har ikke stor nok bolig til at han unngår å se meg i løpet av dagen 😛 

Strikking ja... Jeg har vel strikket noe sånt som fem omganger på en bukse siden Mini ble født (og han blir 1 år om et par uker!), den buksa er for lita nå uansett så ser ikke for meg at den blir gjort ferdig 🤣

Jeg vet! Hadde aldri sett for meg at dette gikk an. Da M var mindre fortalte en venninne at hun hadde tatt kampen når ungen var 18 mnd. Jeg tenkte "okei, sikkert  overkommelig". Men så ble M 18 mnd og det var uaktuelt! :fnise:

De er søren meg forskjellige disse ungene. Jeg lå også med puppene ute fra grytidlig om morgenen med lillebror, men nå vet jeg ikke hvordan det kommer til å bli. I dag er siste arbeidsdag, så jeg skal sjekke i natt :Nikke:  

Du får rekke opp buksa og begynne på en ny som han kan ha i barnehagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag to av ferien min og det føles ut som jeg har vært på fylla I dagevis. Så sliten! Pluss kvalm og sur :tongue:

Da blir det ikke bedre at folk faen ikke kan kjøre bil i denne byen. Hver gang jeg triller tur eller går i lekeparken med M så må vi over et gangfelt. M vet hva det betyr. Når vi står å venter så må bilene stoppe. Men vet sjåførene det? Nei. Hver dag er det minst én som ikke har peiling. I dag var det to. Jeg tok med meg lillebror og M i lekeparken. M på sparkesykkel. Da vi stod der kjørte en gammel dame rett forbi. Hun så rett på meg og smilte sånn "åå, så søte barn".
Som du vil drepe? :huh:

Da vi skulle hjem skjedde akkurat det samme. Én bil stoppet, men jeg ventet for å være sikker på at den fra motsatt side også stoppet. Det gjorde den altså ikke. Nok en gang en gammel dame. Hun smilte ikke, men så på meg forskrekket mens jeg gjorde sånn typisk "hva feiler det deg"-bevegelse med armen :glare: 

Vi er ikke akkurat usynlige. En superblondi på 1,80 med barnevogn og en treåring med sjokkrosa sparkesykkel. 

Jeg begynner nesten å lure på om det er jeg som gjør feil. Man skal bare stå der og glo fra side til side, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen idiotiske bilsjåfører!

Tror du gjør det rett, men mulig du må begynne å dirigere trafikken med tydelig "stopp" og "nå kan du kjøre videre" bevegelser 🙄😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh, den er lei. Men kanskje en mulighet for å lære M tidlig at folk er idioter oftere enn man kan ønske? Neida.

Jeg tror kanskje at den bilen lengst unna kjører fordi dere ikke har startet å gå over enda, og dermed vil dere ikke ha rukket å komme til den delen av fotgjengerfeltet før de hadde måtte bremse ned? Uansett helt dust når man ser noen stå der med barn og se seg for, da er det ganske tydelig synes jeg at man prøver å lære barnet hvordan man skal gå over.


Og hei forresten 🖐️ Jeg fulgte dagboken din da du var gravid med M og kom tilfeldigivis over den for noen uker siden. Så hyggelig å følge med igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Du gjør helt rett ved gangoverfeltet altså. Trøste deg med at de hadde strøket hadde de hatt oppkjøring. 😒 Har ikke fått prøvd oss på noen gangoverfelt på miniferien vi, men har aldri opplevd det som et problem hjemme hvertfall, at bilene ikke stopper i god tid. 

Til gjengjeld er folk i "min" by idioter i rundkjøringer da. 😤 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en hel del i uttrykket «it takes a village»! Folk klager på hvor hensynsløse ungdommen er i dag, og tror de ikke har noe som helst påvirkning på noen andre enn sine egne barn. :kari:Kanskje det er derfor mange eldre mennesker er helt whatever. «Mission accomplished, nå får jeg være drittsekk så mye jeg vil» :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mumsy skrev:

For noen idiotiske bilsjåfører!

Tror du gjør det rett, men mulig du må begynne å dirigere trafikken med tydelig "stopp" og "nå kan du kjøre videre" bevegelser 🙄😂

Gul vest og fløyte neste gang! :opplyser::fnise:

10 timer siden, Pottah skrev:

Åhh, den er lei. Men kanskje en mulighet for å lære M tidlig at folk er idioter oftere enn man kan ønske? Neida.

Jeg tror kanskje at den bilen lengst unna kjører fordi dere ikke har startet å gå over enda, og dermed vil dere ikke ha rukket å komme til den delen av fotgjengerfeltet før de hadde måtte bremse ned? Uansett helt dust når man ser noen stå der med barn og se seg for, da er det ganske tydelig synes jeg at man prøver å lære barnet hvordan man skal gå over.


Og hei forresten 🖐️ Jeg fulgte dagboken din da du var gravid med M og kom tilfeldigivis over den for noen uker siden. Så hyggelig å følge med igjen

M er ganske engasjert i gangfelt siden vi går over der så ofte, så senest i dag snakket hun om at hun vil være en ninja som roper "stopp!" til bilene :ler: Hun har nok misforstått det konseptet litt, men jeg bare oppmuntrer henne :danse:

Det kan godt være du har rett, men jeg synes uansett det er helt idioti :fnise: Jeg er ekstra forsiktig når jeg ser det er barn langs veien. Vet jo aldri hva de finner på! Det var en liten gutt som plutselig syklet ut på veien foran bilen min en gang. Jeg klarte heldigvis å stoppe, men jeg har aldri sett en så redd mamma før. Jeg synes hun også var litt tulling da. Dette var over en bro, og det står et skilt om at du helst skal leie sykkelen :nei: Nå hørtes jeg ut som en skikkelig trafikknerd :tongue:

Hallo, ja! Det var jo koselig :jepp: Det begynner å bli noen år siden sist. Håper ikke du har tenkt å lese deg opp på alt det tapte :fnise: Eller kanskje du trenger å få tiden til å gå på et rolig nattskift. Da anbefaler jeg litt dagboklesing. Det var sånn jeg havnet her :vetikke:

10 timer siden, Albbas skrev:

Du gjør helt rett ved gangoverfeltet altså. Trøste deg med at de hadde strøket hadde de hatt oppkjøring. 😒 Har ikke fått prøvd oss på noen gangoverfelt på miniferien vi, men har aldri opplevd det som et problem hjemme hvertfall, at bilene ikke stopper i god tid. 

Til gjengjeld er folk i "min" by idioter i rundkjøringer da. 😤 

Her er vi proffe på rundkjøringer! :fnise: Neida, aner ikke. Har ikke merket noe spesielt med de. Det er helst det forbanna gangfeltet :bond:

9 timer siden, Leviora skrev:

Det ligger en hel del i uttrykket «it takes a village»! Folk klager på hvor hensynsløse ungdommen er i dag, og tror de ikke har noe som helst påvirkning på noen andre enn sine egne barn. :kari:Kanskje det er derfor mange eldre mennesker er helt whatever. «Mission accomplished, nå får jeg være drittsekk så mye jeg vil» :klaske:

Gleder meg til jeg også kan være drittsekk og drite i alle trafikkregler :glare: Åhr! Jeg må bare ha sykt uflaks akkurat der. 

----

Det gangfeltet ja :tongue: Det har vært en snakkis mellom meg og mannen ganske lenge. Han sier jeg må bare KJØRE PÅ og begynne å gå selv om bilene kommer kjørende. Det skulle jeg gjerne gjort hvis jeg ikke hadde hatt én eller flere unger med meg. Så jeg står der og venter. For et par uker siden stod jeg der og ble vitne til en biljakt. Noen ungdommer kjørte en råkul bil i full fart, og så viste det seg plutselig at bilen bak var politi i sivil. Needless to say, ingen av de stoppet for meg :fnise: Leste faktisk i avisen senere på dagen at det hadde foregått en biljakt i det området, men at politiet måtte gi opp fordi det ble for farlig. Folk er crazy :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
8 minutter siden, Weebs said:

Gul vest og fløyte neste gang! :opplyser::fnise:

M er ganske engasjert i gangfelt siden vi går over der så ofte, så senest i dag snakket hun om at hun vil være en ninja som roper "stopp!" til bilene :ler: Hun har nok misforstått det konseptet litt, men jeg bare oppmuntrer henne :danse:

Det kan godt være du har rett, men jeg synes uansett det er helt idioti :fnise: Jeg er ekstra forsiktig når jeg ser det er barn langs veien. Vet jo aldri hva de finner på! Det var en liten gutt som plutselig syklet ut på veien foran bilen min en gang. Jeg klarte heldigvis å stoppe, men jeg har aldri sett en så redd mamma før. Jeg synes hun også var litt tulling da. Dette var over en bro, og det står et skilt om at du helst skal leie sykkelen :nei: Nå hørtes jeg ut som en skikkelig trafikknerd :tongue:

Hallo, ja! Det var jo koselig :jepp: Det begynner å bli noen år siden sist. Håper ikke du har tenkt å lese deg opp på alt det tapte :fnise: Eller kanskje du trenger å få tiden til å gå på et rolig nattskift. Da anbefaler jeg litt dagboklesing. Det var sånn jeg havnet her :vetikke:

Her er vi proffe på rundkjøringer! :fnise: Neida, aner ikke. Har ikke merket noe spesielt med de. Det er helst det forbanna gangfeltet :bond:

Gleder meg til jeg også kan være drittsekk og drite i alle trafikkregler :glare: Åhr! Jeg må bare ha sykt uflaks akkurat der. 

----

Det gangfeltet ja :tongue: Det har vært en snakkis mellom meg og mannen ganske lenge. Han sier jeg må bare KJØRE PÅ og begynne å gå selv om bilene kommer kjørende. Det skulle jeg gjerne gjort hvis jeg ikke hadde hatt én eller flere unger med meg. Så jeg står der og venter. For et par uker siden stod jeg der og ble vitne til en biljakt. Noen ungdommer kjørte en råkul bil i full fart, og så viste det seg plutselig at bilen bak var politi i sivil. Needless to say, ingen av de stoppet for meg :fnise: Leste faktisk i avisen senere på dagen at det hadde foregått en biljakt i det området, men at politiet måtte gi opp fordi det ble for farlig. Folk er crazy :vetikke:

Så skal man jo helst være et forbilde for ungene og lære dem at man skal vente til bilene har stoppet... Lettere å være uten barn ja. 😂

Jeg bodde i et land en stund der man bare måtte gå rett ut i trafikken, ellers stoppet de aldri (gjelder vel nesten over alt untatt Norden? 😂). Funka greit det men er glad jeg ikke hadde unger med. 😬 

Etter den grusomme drukningsulykka i Geiranger i går har jeg egentlig mest lyst til å tviholde på ungene uansett hva vi skal finne på. 😭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Albbas skrev:

Så skal man jo helst være et forbilde for ungene og lære dem at man skal vente til bilene har stoppet... Lettere å være uten barn ja. 😂

Jeg bodde i et land en stund der man bare måtte gå rett ut i trafikken, ellers stoppet de aldri (gjelder vel nesten over alt untatt Norden? 😂). Funka greit det men er glad jeg ikke hadde unger med. 😬 

Etter den grusomme drukningsulykka i Geiranger i går har jeg egentlig mest lyst til å tviholde på ungene uansett hva vi skal finne på. 😭 

Takker nei til å bo i det landet :fnise:

Jeg vet! Jeg blir stresset hver sommer fordi jeg vet det er så mange som drukner. Det ble mye verre etter at jeg fikk barn selv :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått låne hytta til broren min! Det er jeg veldig takknemlig for. Mannen holder på å bygge terrasse hjemme, så han ser vi ikke om dagene uansett. Derfor har jeg tatt med meg M og lillebror (de to eldste er hos mammaen) på hytta. Den er rett i nærheten av foreldrene mine sin hytte, så det passer veeeldig bra :fnise:

M bestemte seg for å overnatte hos dem i går, så det var faktisk bare jeg og lillebror som sov hos broren min :tongue: Jeg hadde med reiseseng, og der hadde lillebror ny soverekord. Helt til tre! Da la jeg han inne hos meg, og der sov han til halv fem :rolleyes: 

Vi har flere slektninger her, så M har lekt med unger fra morgen til kveld. Før sju i kveld satt hun å glippet med øynene :biggrin:

As we speak ser jeg film (The Old Guard på Netflix - anbefales), og venter på at mamma skal komme bort med lasagne :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om dere har en flott sommer med hyttetur! Og bonus når det er innafor med overnatting hos besteforeldre :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2020 den 19.48, Småkjekset skrev:

Høres ut som om dere har en flott sommer med hyttetur! Og bonus når det er innafor med overnatting hos besteforeldre :Nikke:

Det hadde vi absolutt! Jeg endte opp med personlig rekord når det gjelder antall frivillige netter på hyttetur :fnise: M ville ikke hjem, så etter fem netter måtte jeg lyve pittelitt å si at nå skulle alle hjem :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien vår i år ble altså hyttetur! Ganske fornøyd med det :Nikke: Lillebror er veldig travel for tiden, så det hadde blitt et helsike med Syden eller noe mer avansert. 

Han vil så mye! Og får til så lite! :fnise: Neida, stakkar. Han kommer seg. Det er fremdeles åling. Krabber to steg før lårene sklir ut i spagat, og åler seg resten. I dag satt han seg opp for første gang! :jepp: På knærne. Det begynte M også med. Kanskje det er vanlig? Hvem vet. (Sikkert noen som leser.) Han reiser seg opp når han finner noe å holde seg fast i, men kommer seg ikke så langt etter det. Et par ganger har han øvd seg på å sette seg ned og reise seg opp igjen, men det glemmer han alltid ut når det trengs, så da ligger han der flat :hoho:

Han er smilende og glad, men plutselig forbanna og sur. Han vil så mye at han ikke vet selv. Han er ekstremt bøllete. Ikke med vilje, men alle tingene han liker er vonde. Dra og bite i hår. Klype. Klore. Stakkars M :rolleyes: Og meg. Jeg er snart skalla. 

Alle de tingene M ikke gjorde, det gjør han. Kaster alt i gulvet, putter alt i munnen, prøver å klatre ut av tripp trappen. Må seriøst vurdere sele i den. Så han er med andre ord blitt litt utfordrende å ha i hus :ler:

Sover vanligvis greit på nettene da :vetikke: På hytta ble han verre og verre for hver natt. Våknet hele kvelden, var våken 1-2 timer i strekk. Men hjemme har han vanligvis kun én oppvåkning, og da blir han flyttet til dobbeltsenga. Vil sjelden ha pupp, selv om jeg tilbyr. Den eneste gangen jeg egentlig ammer nå er om morgenen. Helt greit. Han foretrekker visst Hipp :ninja: Snart blir han jo 1 år, da kan vi gå over til kumelk? Eller? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag satt jeg skikkelig pris på at lillebror kun ammer én gang i døgnet (cirka). Det betydde nemlig at da jeg våknet søkkvåt av svette (typisk at jeg byttet sengetøy i går) og med en så heftig migrene at jeg kastet opp, så kunne jeg ta migrenemedisin! Den er forbudt når du ammer eller er gravid, så den har jeg ikke tatt siden jeg ble gravid i 2016. 
 

Nå er amming forbudt til klokka seks i morgen tidlig, men det skal vi takle :Nikke:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ta en graviditetstest. Og for første gang håpe at den er negativ! Den er helt sikkert det. Det er som nevnt ikke hopping i høyet hver dag :fnise: Eller hver uke :blink: Men jeg hadde flere dager der jeg var supertrøtt og kvalm, selv om jeg sov når lillebror sov, både natt og dag. Da fikk jeg litt panikk en kveld for at jeg kunne være gravid. Men så gikk kvalmen bort, og jeg glemte det ut. Men i dag var jeg så sulten før middagen var klar at jeg spiste alt jeg kom over i skuffer og skap. Ostepop, hvitost, brunost, fårepølse... Så mannen kommenterte det. "Gravid eller? Hehe!" 

"Hehe... :sjokkbla:"

Det hadde faktisk vært krise. Vil ikke tenke på det. Må bare ta en test og bli ferdig. Trodde jeg hadde liggende, men tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...