Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Albbas skrev:

Jeg gikk på p-ringen for noen år siden, funka bra lenge, men så fikk jeg soppinfeksjon av den. Kobla først ikke hvorfor, så var plaga av og på lenge før jeg slutta på ringen fordi jeg drømte om baby, og vips var problemene borte! 

 

2 timer siden, Albbas skrev:

Mannen din har ikke vurdert å sterilisere seg da? 

Jeg googlet og fant ut at det er slettes ikke alle kropper som trives med den ringen. Men da har jeg i hvert fall prøvd :tongue: Jeg tok en Diflucan jeg hadde liggende så nå håper jeg det blir bra igjen snart. En irritert høne er skikkelig irriterende :fnise:

Han er ikke veldig interessert :rolleyes: Jeg må uansett ta p-piller for å fikse kvisene som aldri gir meg fred. Men det hadde jo vært greit å slippe den panikken. 
Kommer til å ta Yasmin på gamlehjemmet :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemmekontor er interessant. Jeg har fått gjort et par nyttige ting mens jeg har hørt på et kurs som ikke hadde noe med min jobb å gjøre. Greit nok det :tongue:

Byttet forsikring på bilen, funnet frem juleputer, og prøvd å velge noen bilder fra fotografen. Det var dønn umulig :vetikke: Nesten alle bildene er jo perfekte :fnise:

På torsdag må jeg forlate hjemmekontoret tidlig fordi jeg har time hos en ØNH-lege. Jeg opererte skjev neseskillevegg i 2014, og på kontrollen neste år var han ikke fornøyd med arbeidet sitt. Men da var jeg midt i "bli gravid"-tåka, så vi ville utsette det til jeg var ferdig med det. Nå er jeg jo superferdig, og jeg er klar for ny operasjon. 

Det var ikke veldig gøy etter operasjonen. Fikk ikke sove fordi det var så mye greier inni nesen. På dagen kunne jeg chille på sofaen. Denne gangen blir det jo litt annerledes.

Vet ikke hva legen sier på torsdag, og jeg vet ikke hvor raskt han kan operere. Snart, håper jeg! 

På fredag skal M på kontroll. Da er det syn, hørsel og språk. Håper det går bra. Hun blir sjenert noen ganger. Noen ganger ikke i det hele tatt. Da kan hun begynne å snakke med tilfeldige folk. Jeg har sagt at det trenger hun ikke å gjøre :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror har sin første feber. Litt over en uke siden vaksine, så han følger bruksanvisningen til helsesykepleier. Akkurat i dag passet det litt dårlig, for etter en natt med ekstremt lite søvn skulle jeg faktisk ha et veldig nyttig og relevant kurs! Jeg hadde heldigvis skikkelig, skikkelig flaks. Mamma hadde nemlig fri i dag, så hun hentet lillebror. Jeg gikk bare glipp av den første timen av kurset :Nikke:

Det var også såpass interessant at jeg ikke kjente på hvor trøtt jeg var. Det hjalp med litt Nugatti underveis også da :plystre: Vi kunne velge om vi ville ha mange pauser eller om vi ville kjøre på litt intenst. Vi valgte intenst. Trenger jo ikke mange pauser når det bare er å ta med seg iPaden på kjøkkenet når du er sulten? :vetikke: Da ble vi raskere ferdig, og jeg fikk meg en time på øyet før jeg hentet ungene :danse:

Jeg hadde legging alene i kveld, og feberen nektet å legge seg. Endte opp med å legge han i M sin seng sånn at jeg fikk stelle henne også. Dét var ingen problem! Der sov han som søren :huh:

Men M var ikke interessert i å ha han der når hun skulle sove, så han måtte flyttes :fnise:

Gleder meg til at han begynner å sove mer om natta altså. Det er kanskje litt tidlig å begynne nå, med tanke på at M ikke sov rundt før hun ble tre år :blink:

Han ville ikke sove så veldig lenge i senga si, så jeg har lagt meg med han. Like greit, jeg er jo egentlig stuptrøtt. Man blir gjerne det når man ikke får legge seg til å sove før tre på natta. Shit, altså. Vær så snill å sov mer i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØNH-legen kjente meg igjen i går. Seks år senere - det er imponerende. Han glodde meg helt ekstremt inn i trynet og sa at nesen fremdeles ser litt skeiv ut. Han ordnet den etter at den knakk og ble fucked både innvendig og utvendig.  Jeg er egentlig skikkelig fornøyd med nesen min, og akkurat nå er den kun fucked innvendig :vetikke: Det var han jo enig i, og han sa vi måtte operere sånn at jeg fikk puste igjen. 

Hans klinikk hadde satt alt på pause på grunn av corona, så jeg må til Stavanger. Han tippet det ble i januar en gang. Yes! :danse:

Det blir jo nesten som en ferie det kanskje? Han sa denne operasjonen ble piece of cake i forhold til den forrige. Puh :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag (egentlig i går, men jeg går nattuke) er det 1. desember, og ungene fikk sjokoladekalender. Jeg har fått 2647 snapper om rampenissen, men jeg har ikke klart å bli forelska. Livet er travelt nok, så jeg tenkte å vente til neste år med å introdusere denne nissen. Det viste seg å være en tabbe. 

Da jeg leverte ungene i barnehagen etter nattens vakt var rampenissen en skikkelig snakkis i garderoben. Tre supergira unger snakket i munnen på hverandre om hva rampenissen deres hadde funnet på. Jeg vet ikke om M ikke helt forstod konseptet eller om hun ville være med i gjengen, men hun sa at hennes rampenisse hadde kommet med sjokoladekalender. Jeg følte meg som en elendig mor, og kjørte rett til butikken og kjøpte en nisse. Hvis dette skal fortsette hver dag må hun jo få bli med i samtalen hun også. 

Så da de kom hjem fra barnehagen hadde rampenissen kommet med litt sjokolade :tongue: Før jeg gikk på jobb laget han en snøengel i hvetemel, og nå må jeg google etter flere tips. Sukk :fnise:

Lillebror er tidenes mammadalt og mannen er totalt ubrukelig når jeg er hjemme. Han blir supersinna når han ikke får det som han vil, og prøver å bryte seg gjennom trappegrinda flere ganger i timen fordi han vil ned på vaskerommet å trykke på knapper og vaske klær. Han bryr seg ikke om at jeg er sulten, trøtt og svimmel etter en dose migrenemedisin :tongue: Det er litt travelt :bond:

Vi er ganske sikre på at han har refluks han også. Det er samme greia som med M. Han svelger og svelger (ser det faktisk på babycallen), og har en grusom ånde på natta. Hun har jo sluttet med medisiner, men vi har liggende. Så nå tester vi med lillebror. Skal prøve i 8-10 dager om det har effekt. 

Jeg sa til mannen i går at jeg vil ikke at han skal sende meldinger om hvor dårlig nettene går. Han begynte å sende halv elleve :roll: Jeg kan ikke gjøre noe med det uansett, og hvorfor skal han holde på med telefonen egentlig? Jeg vil ikke sitte her å tenke på hvor dritt de har det hjemme. 

Nei, nå må jeg jobbe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med ukens nattarbeid. Det var ganske enkelt å snu døgnet igjen (innebærer å ha på tidlig alarm sånn at jeg blir zombie og sovner som en stein i kveld), fordi jeg er så sur at jeg ikke får sove :tongue: Vi er havnet i en nabofeide. Og det er med verdens verste person å ha en feide med. En sånn som lyver og forandrer mening hele tiden. Sier noe er greit, tenker seg om etterpå, forandrer mening neste dag uten å gi beskjed, løper rundt som en vaktbikkje å kjefter og smeller. 

Jeg ble faktisk bannet og ropt til foran ungene. Noen timer senere gråt hun og angret, men neste dag hadde hun bestemt seg for at alt var min feil igjen :bond: Det kunne nesten vært morsomt. Men det er egentlig ikke det. 

Vi har liksom blitt enige om ting tre ganger nå, men alle gangene har hun endret mening. Så nå har vi funnet ut at det nytter ikke å diskutere mer. De har en feide med naboen på andre siden også, så vi to er blitt venner da :fnise: Alltid greit med en felles fiende. 

Mannen har vært hos advokat i tilfelle ting eskalerer, og det tror jeg det kommer til å gjøre. Han sa han kunne ta saken gratis. Det var en gledelig overraskelse :Nikke:

Jeg fikk et supert kompliment av en kollega her en dag. Vi skal på kurs til nyåret, og på grunn av corona må fem stykk dele oss i to. Hun spurte om vi kunne velge grupper selv, for "da bør vi to gå sammen med Per, så kan Lars og Fredrik gå for seg selv." Tingen er at hun og Per er superhjernene på jobb! Det at hun inkluderte meg gjorde meg helt varm innvendig :hjerte: Måtte fortelle det til mannen med en gang, fordi jeg har jo snakket om hvordan jeg ser opp til dem til han. 

Så fikk jeg en litt annen tilbakemelding neste dag :fnise: En halvveis kollega som jeg snakker med cirka ukentlig spurte hvordan det gikk hjemme. "Aldri kjedelig og aldri ryddig", sa jeg, siden det er sant :vetikke: Han sa at det kunne han se for seg, for jeg og Mannen hadde sikkert laget noen ville unger! Han og mannen har samme interesser, så de har hatt litt med hverandre å gjøre på grunn av dette. 

Jeg lo og sa at jeg er jo rolig, snill og grei? "Njaa, ser for meg du var en liten jævelunge. Hoho."

What! Jeg har seriøst trodd at signalene jeg sender ut i verden er "snill og rolig", men tydeligvis er det "tidligere jævelunge" :icon_lol: Kanskje jeg må endre væremåte på jobb :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, nå kan jeg slappe av og forhåpentligvis sove i natt. Eller - lillebror har visstnok vært mye våken disse nettene. Men i forhold til nabo og hvordan det vil gå fremover så fikk vi i dag beskjed om at det kommer omtrent garantert til å gå vår vei. Så det var digg!

Lurer på om de kommer til å synes det var verdt det, in the end. Det naboforholdet vi hadde, med at M lekte med ungene deres, og at vi gjorde tjenester for hverandre, det kommer jo aldri tilbake. Jeg kommer ikke til å slippe M inn til en dame som roper "jævla kuk" foran både mine og sine egne unger :vetikke: Hva i alle dager, liksom? Jeg har aldri blitt snakket sånn til før :fnise:

Nå er prosessen i gang, og vi kan ikke gjøre noe annet enn å vente. Kanskje det går smertefritt. Kanskje de da forventer at alt er tilgitt og vi kan gå tilbake til normalt. Eller kanskje de synes det er like greit å fortsette som fiender :tongue: Personlig vil jeg bare glemme at de eksisterer :tommelopp: Typisk jævelunge :rulle:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en nabo 😳 Det kommer jo til å gå utover ungen deres til slutt fordi ingen orker å forholde seg til foreldrene. Bra dere har støtte i andre naboer og advokat da. 
 

Lillebror høres herlig og slitsom ut 🥰 Det ER jo veldig slitsomt med en som er såpass mammadalt, for begge foreldrene. Men helt enig i at mannen ikke bør sende meldinger om hvor dårlig det går på kveldene, det er bare dårlig gjort. Jeg hadde klikka 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4-livet skrev (På 5.12.2020 den 18.05):

Herregud, for en nabo 😳 Det kommer jo til å gå utover ungen deres til slutt fordi ingen orker å forholde seg til foreldrene. Bra dere har støtte i andre naboer og advokat da. 
 

Lillebror høres herlig og slitsom ut 🥰 Det ER jo veldig slitsomt med en som er såpass mammadalt, for begge foreldrene. Men helt enig i at mannen ikke bør sende meldinger om hvor dårlig det går på kveldene, det er bare dårlig gjort. Jeg hadde klikka 😅

Hun var suuperhyggelig helt til hun ikke var det lenger. Det gikk til full klikkings :fnise:  Så de som ikke har "konflikt" med henne kan nesten ikke tro det de hører når vi forteller om alle sprellene hennes :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag, god dag. Her er det triste tilstander. På mandag døde svigermor uventet, og det er mye som må ordnes. Mannen tar det naturligvis svært tungt, og corona hjelper ikke akkurat på. Familie som har flyttet utenlands må komme hjem, og de har heldigvis fått lov til å være i karantene hjemme. Begravelsen blir derfor utsatt, og vi sliter også med å holde oss til 50 stykk i kirken. Hvem skal velges bort, liksom? Her er det både familie, gode venner og kolleger som har lyst til å komme. 

Jeg har tatt på meg rollen som den kalde og logiske sørgeren. Naturlig nok. Jeg har holdt gråten til bilturer og hjemme hos foreldrene mine. Hjemme med ungene er jeg vanlig mamma. Vi kan ikke være to knuste foreldre. Da hadde nok M blitt lei seg. Når hun ser at pappaen blir lei seg gir hun han en klem og spør om han er superglad etterpå :hjerte:

Hun forstår døden ganske godt, synes jeg. Vi går ofte forbi en kirkegård, og vi har snakket om at der ligger de døde. I barnehagen har de også hatt om døden. Vi holder det helt enkelt. Ikke noe opp til himmelen-greier. Jeg husker at jeg trodde skjelettet fløy opp til himmelen da jeg var liten. Jeg hadde nok forvekslet det med sjelen :tongue: Like greit at død betyr død, tenker jeg. Flyvende skjeletter var faktisk ikke så moro å forestille seg :opplyser:

Dagene må gå som normalt med unger. M glemmer det ut, og vil leke som vanlig, og ha med pappaen på trening som vanlig. Lillebror skjønner selvsagt nada, og er ikke travel som vanlig. Jeg synes det er godt. 

Jeg hadde kjøpt en elektrisk hårklipper på mandag som jeg fikk testet ut på han i dag. Ting ble gjort litt i feil rekkefølge. Først klippe, deretter se film på YouTube om hvordan klippe :rolleyes: Jeg klippet bare sidene og bak i full fart mens han spiste en pepperkake. Det ble litt hakkete :fnise: Men det var uansett mye bedre enn å ta hele håret med saks.

Vi har enda ikke klart å ta bilde til julekort, og nå føles det feil. Men jeg har lyst til å ta et julebilde av ungene likevel. Jeg har spart på alle julekortene våre, og det er så gøy å se hvordan de forandrer seg hvert år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, det var veldig trist. Kondolerer ❤️ Man får ikke like mye tid til sorgen i en sånn setting, som du sier trenger barna at én prøver å holde ting så normalt som mulig og så får man finne andre arenaer å få ut gråten på. Fint at du har funnet dine arenaer du også kan sørge på. 
 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer! Så utrolig leit. :(

God virtuell klem til deg. Håper ting ordner seg greit logistikkmessig, så synd å ha koronaen å forholde seg til i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lovebird skrev (På 9.12.2020 den 21.10):

Kondolerer ❤️ 

Takk :hjerte:

A4-livet skrev (På 10.12.2020 den 7.53):

Ånei, det var veldig trist. Kondolerer ❤️ Man får ikke like mye tid til sorgen i en sånn setting, som du sier trenger barna at én prøver å holde ting så normalt som mulig og så får man finne andre arenaer å få ut gråten på. Fint at du har funnet dine arenaer du også kan sørge på. 
 

Stor klem!

Takk :hjerte:

Ja, jeg synes dette har fungert veldig bra. Det er litt deilig at det er så travelt også. 

Albbas skrev (På 10.12.2020 den 8.45):

Kondolerer! Så utrolig leit. :(

God virtuell klem til deg. Håper ting ordner seg greit logistikkmessig, så synd å ha koronaen å forholde seg til i tillegg.

Takk :hjerte:

Det ser ut som om alt ordner seg greit. Både karantene og antall folk i begravelsen. Noen ektefeller måtte kuttes, men det forstår de. 

Pottah skrev (På 10.12.2020 den 8.47):

Så utrolig trist, og samtidig imponerende at du håndterer det så godt. Kondolerer ❤️ 

Takk :hjerte:

Hverdagen er bra, men jeg er litt spent på begravelsen. Jeg har ikke taklet begravelser særlig bra tidligere. Uff, vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kondolerer :hjerte:

Det er ikke bie enkelt når det er et plutselig dødsfall, og det blir bare forsterket i denne rare tiden vi er i nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkjekset skrev (På 12.12.2020 den 23.09):

Kondolerer :hjerte:

Det er ikke bie enkelt når det er et plutselig dødsfall, og det blir bare forsterket i denne rare tiden vi er i nå! :klem:

Takk :hjerte:

Absolutt! Så lenge det bare går i hverdager så er corona "helt greit". Antibac og ekstra håndvask er helt i orden det. Men når det skjer noe ekstra, som nå, så er det skikkelig ræva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fikk sikkert med seg innlegget som jeg slettet. Det ble skrevet i en slags rus, så når jeg leste det neste dag og ikke kjente ting igjen så fikk jeg angst og slettet :tongue:

Vi venner oss mer og mer til at hun faktisk er borte. Men noen ganger er det et slag i trynet når jeg tenker på det. Jeg kan jo fortsatt huske stemmen hennes og tingene hun sa forrige gang vi var på besøk. Og hun var veldig festlig, ofte uten at hun kunne for det. For eksempel, omtrent det første hun spurte om da jeg kom hjem fra sykehuset med lillebror var om jeg måtte sy :fnise: Hun var i sjokk da jeg fortalte at jeg ikke måtte det med M, så hun lurte nok på om jeg var like heldig denne gangen også. Og det var jeg :Nikke:

Det er forferdelig mye som må ordnes når en person dør. Alt det de etterlatte må gå gjennom. Klær, økonomi, forsikringer, eiendommer. Det er tungt! Jeg får lyst til å ta en skikkelig opprydding selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist :( Kondolerer :hjerte: Godt å se at du «sparer» sorgen til der du kan få utslipp og ikke fortrenger den helt, det er fryktelig lett å gjøre det i en tid som dette og med to små barn oppi det hele. 

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...