Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Det er offisielt nattskift når klokka er to, ass :daane: Jeg kjenner at jeg begynner å bli trøtt, og jeg kjenner at jeg er nysgjerrig på hvordan det går hjemme. Jeg gav beskjed om at jeg ville ha null meldinger. Om det går ræva så kan uansett ikke jeg gjøre noe. Bare sitte her å føle meg dritt. Og det orker jeg ikke. 

Men jeg håper virkelig det går bra. De skal tross alt klare seg sju netter uten meg nå :ohmy:

Men takk himmelen for ammefri. Det betyr at jeg "bare" jobber 10 timer, ikke 12 :tongue: 

Som ventet er jeg kommet totalt utav det meste. Å herregud. Sånn var det etter forrige permisjon også. Og nå er det kommet enda flere forandringer! Dette er hardt for sjelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde gått absolutt strålende i natt! M sov hele natta i senga si og lillebror var fornøyd med litt vann, og sov godt han også. Litt i egen seng og mest i dobbeltseng :fnise:

Jeg var hjemme halv seks og da han oppdaget at jeg også hadde lagt meg ved siden av han ble han ganske glad. Ammet og sov helt til halv åtte! Herlighet. 

Jeg sov så som så. Det er alltid vanskelig å sove etter nattskift synes jeg. Selv om jeg er kjempetrøtt og i teorien burde sovet minst åtte timer. Men det blir heller sånn fire-fem :tongue:

Da jeg stod opp halv åtte for å gi mannen ansvar for lillebror så var han stresset. "Vi har ikke snakket om hvordan vi skal gjøre det på morgenen. Hva skal de ha på seg, for eksempel?" 

Herlighet. Klær er det minste problemet :huh: M velger klær selv. Ja, noen ganger klikker hun litt fordi yndlingstrusa er til vask, men ellers går det greit. Lillebror er fornøyd med body og bukse, samme hvilken :fnise:

Jeg ønsket han lykke til og gikk å la meg igjen. 

Da jeg stod opp var jeg alene i huset, så jeg ryddet i kaoset og lagde en "tips og triks"-liste til mannen. For eksempel at en kjapp rydd på kvelden er lurt, hvor ofte lillebror trenger en lur, hva han skal spise, triks hvis han nekter å spise... 

Håper det gjør at de klarer seg bra uten meg. Han ble i hvert fall ikke fornærmet :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på nattskift 5 av 7, og det går veldig bra. Den ene dagen fikk jeg skikkelig lite søvn, det merket vi alle sammen på humøret mitt :plystre: Da jeg kom på jobb hadde jeg dårlig samvittighet hele natta for oppførselen min :rolleyes:

Hjemme klarer de seg utmerket uten meg. Mannen imponerer absolutt. Selv om huset ikke ser amazing ut så får alle fire ungene alt de trenger. M blir smørt med solkrem og får håret sitt greidd hver morgen :jepp:

Jeg var aldri borte fra M på nettene, så der ble melkeproduksjonen opprettholdt (hver time...) uten problem. Denne gangen er jeg usikker på hvor lenge den holder ut. Jeg får ikke spreng, og han drikker ikke vilt når jeg er hjemme. Han virker nesten mer fornøyd med flaske egentlig. Så vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iisj, de siste timene på nattskiftet gikk til helsike. En intens migrene som gjorde at jeg kastet opp flere ganger. Så er det en rar regel om egenmelding etter ulønnet permisjon? Har ikke satt meg inni den siden jeg sjelden er syk. 

Men jeg holdt ut. Lå litt på gulvet i garderoben sånn at ingen skulle se meg. Jeg var ferdig med det meste av jobb, det var kun et par småting igjen. Jeg kastet opp, jobbet litt, kastet opp, kjørte hjem :tongue:

Jeg vet ikke hva som har skjedd med kroppen min siden 2016, men det å sove etter nattskift gjør nå fysisk vondt. Selv om jeg ligger i den samme senga som alltid så er det vondt i hofter, rygg, ribbein og ører (?!). Våkner og må snu meg hele tiden. Akkurat som jeg har leid et billig hotellrom med altfor hard seng. (Been there, done that.)

Tipper det er alderen :dry:

Migrenen har jeg heldigvis klart å sove bort! Kun to nattskift igjen :jepp:

Når jeg kommer på jobb i dag må jeg lese meg opp på den regelen. Når har jeg liksom lov å være syk igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Hvis du har hatt ulønnet permisjon er det 8 uker til du kan ha egenmelding. Men sykemelding har du jo rett på, de første 4 ukene må i så fall krav om sykepenger rettes mot NAV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Albbas skrev:

Hvis du har hatt ulønnet permisjon er det 8 uker til du kan ha egenmelding. Men sykemelding har du jo rett på, de første 4 ukene må i så fall krav om sykepenger rettes mot NAV. 

Orakelet slår til igjen! Ærlig talt, hvem trenger google :fnise: Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas
2 minutter siden, Weebs said:

Orakelet slår til igjen! Ærlig talt, hvem trenger google :fnise: Takk!

😂😂 Er bare fordi jeg har googla sjukt masse selv. 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jammen meg første uka med nattskift og pappaperm over. Jeg synes vi har klart oss bra hele gjengen. Jeg har sovet relativt bra om dagene, egentlig bedre enn jeg gjorde før jeg fikk barn. Tusen oppvåkninger der jeg ser på klokka og håper den er to, helst tre. Men ofte er den 11, 12 osv :fnise: Men det fantastiske er jo at jeg har sovnet igjen! Det var den delen jeg sleit med før. Mannens teori er at jeg har fått så god trening i oppvåkninger de siste årene. Og det kan jo stemme :vetikke:

M sover godt alene i egen seng hele natta, og lillebror sover godt sammen med pappaen. I natt hadde han ikke våknet i det hele tatt! Jeg er spent på hvordan det blir nå når jeg er tilbake. 

I dag har jeg sovet fra 8-12. Håper det er lite nok til at jeg klarer å sovne igjen i kveld. Det er ofte den største utfordringen med nattskift. Å snu døgnet igjen. 

Akkurat nå hviler jeg sammen med lillebror i senga, men jeg har jo ikke lov til å sovne. Kanskje jeg kan shoppe litt imens :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser jo i dagboka fra babytiden med M, og da var jeg sykt morsom i forhold til nå! Søren, så kjedelig jeg er blitt. Beklager til alle de anonyme og kjente leserne som holder ut :tongue:

Jeg har sovet 4,5 time i natt, og det er jo ikke maks akkurat. Det ble litt sent i går fordi det måtte ryddes til vaskehjelpen. Og lillebror ville ikke sove igjen da han våknet på kvelden. Han var våken i over en time. Sånn cirka 12 sovnet han endelig. Han sovner mye lettere når mannen er alene. Men når vi er der begge to foretrekker han meg. Og da ender det opp med at han er mer våken :rolleyes: Men samme det. 

Nå tar han den første luren sin og jeg har et dilemma. Holde meg våken og være sykt trøtt, eller sove litt og tulle med døgnsnuing. Jeg vet søren ikke. En liten halvtime hadde jo vært godt... Han er i et skikkelig masete humør og tålmodigheten er ikke på topp når jeg har sovet så lite flere dager/netter. Jeg kompenserer med å være SYKT GLAD. Tuller høylytt med han i stedet for å rope "hva er det du vil egentlig?!?!" Så da ler han i noen sekunder i stedet for å klage. Funker litt.

Jeg setter alarm på 30 minutt. Det er herved bestemt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattskiftene sitter fremdeles i, og jeg har nettopp drukket min andre energidrikk. Føler meg ganske harry. Men mest trøtt. 

M sin favorittlek er "skole". Jeg er læreren, og hun heter Storesøster. Hun blir aldri lei, det skal lekes morgen og kveld. Vi har gym, engelsk, norsk og matte. Jeg prøvde meg på samfunnsfag en gang, men det ble litt for avansert :tongue:

Hun er ganske morsom fordi selv om alt er på liksom så lager hun likevel problemer. Dette var gårsdagens:

Lærer: Nå skal vi ha matte, så da kan alle finne mattebøkene sine. 

M: Jeg har glemt den hjemme!

Lærer: Det går bra, du kan låne min. *gir henne en liksombok*

M: Men dette er jo en norskbok!

Jeg skjønner ikke greia, men hun gjør det samme når hun leker butikk. Hun vil kjøpe en stor gravemaskin, men de selger bare små! Noen dager er de tomme for små også, da ender hun opp med en spade :fnise:

Om en liten uke blir lillebror 11 måneder. Jeg håper han lærer seg å krabbe snart. Og sitte! Han åler seg rundt i en farlig fart, og blir helt grå på bodyen :rolleyes: Håper også han slutter å dra folk i håret. De kommer jo til å hate han i barnehagen :sjokkbla: Ellers er han grei da. Han har endelig fått fortennene sine, så nå ser han ikke ut som en vampyr lenger heller :fnise:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh hvor skjønn er ikke M! :hoho: :hjerte: Fantastisk fantasi!

Forstår ikke hvordan folk klarer å jobbe natt, jeg. Jeg hadde aldri klart å snu opp-ned på døgnet på den måten 😳 Forstår godt at du er trøtt, for å si det sånn 😅 Men det virker jo som det går veldig bra med alle mann :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Leviora skrev:

Åååh hvor skjønn er ikke M! :hoho: :hjerte: Fantastisk fantasi!

Forstår ikke hvordan folk klarer å jobbe natt, jeg. Jeg hadde aldri klart å snu opp-ned på døgnet på den måten 😳 Forstår godt at du er trøtt, for å si det sånn 😅 Men det virker jo som det går veldig bra med alle mann :jepp: 

Ja, ikke sant? Lurer på hvor hun får det fra :fnise:

I natt fikk jeg endelig til å sove skikkelig så nå håper jeg at jeg er snudd tilbake igjen. Det tok noen dager :ohmy: Nå husker jeg hvorfor jeg alltid sovnet på sofaen når jeg var på besøk hos venner :blink:

Alle er positivt overrasket over hvor bra dette går :jepp: Mannen har gruet seg litt, så det var jammen meg flaks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt imponert over mannens slanking. Da han veide seg hos legen forrige uke hadde han gått ned 7 kg på tre uker. Dette har jeg kanskje skrevet? Legen var uansett imponert, og sa at han behøvde slettes ikke å få resept på noen medisiner han hadde snakket om forrige gang. Piller som demper appetitten? Det visste jeg ikke fantes engang. Hvorfor går ikke alle på det? :fnise: 

Når M legger seg vil hun at pappaen skal lese storebrødrene sine Kaptein Supertruse-bøker for henne. De er jo egentlig beregnet for eldre barn, så hun har mange spørsmål underveis. Jeg måtte le høyt av gårsdagens. 

M: Hvorfor er de i hytta?

Mannen: Det er litt vanskelig å forklare, men det er to dimensjoner, eller tidsepoker, og...

Weebs: HAHAHAHA! Dimensjoner!

Hun ble sikkert mye klokere etter en forklaring om tidsepoker som har krysset hverandre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som ventet ble det tull i soverutiner når mannen tok over. Det var akkurat likt med M. Lillebror bytter på å sove mye lengre enn vanlig og mye kortere. Helst kortere. De siste nettene har han også vært våken fra to til tre. Tror han er forvirret når vi sover sammen alle tre. I forgårs sov han i egen seng fra 19 til 2. Det er jo noe å feire til tross for litt generell søvnmangel. 

Jeg skulle ta igjen litt søvn i går og tok en lur sammen med lillebror. Han sover som regel i halvannen time, men i går slo han til og sov i tre :tongue: Plutselig var jeg tilbake i nattskiftmodus. Passer ypperlig det siden jeg begynner på dagtid i morgen :rolleyes:

Vet ikke om jeg tør å hvile nå i tilfelle han kjører på med en ny tretimers.

I natt skal jeg sove på rommet til M. Jeg har alarm på 05.30, og hun sover sannsynligvis så dypt at hun ikke våkner :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M hadde en utrolig dårlig natt, så jeg fikk fikk faktisk mindre søvn enn vanlig :fnise: Det var jo typisk, hun som vanligvis (endelig!) sover natta gjennom. Men, men. Koffein er gøy. 

Det ble ikke mengder i natt heller. Det skylder jeg på mannen. Han er veldig brukende på dagen. Alle ungene får rene klær og mat. Men huset ser jo helt bomba ut når han sier seg ferdig for kvelden.

Jeg var midt i en tv-serie da han la seg. Så kikket jeg rundt meg og oppdaget raskt at ingenting var klart for verken natta eller neste morgen. Han har med seg vann og ferdigblanda mme hvis det blir behov for det. Noen netter sluker han en flaske melk, andre netter vil han verken ha vann eller melk. 

Så jeg kokte flaske og gikk inn med alt utstyret. Han våknet og sa at det kunne han jo ordnet selv på natta. Akkurat som om det tar ett minutt liksom :rolleyes: 

Jeg gikk i bilen (der stod døra på vidt gap) og fant ryggsekken til M med vannflaska som skal vaskes hver dag. Ryddet leker, tallerkner, tørket opp all den magiske sanden M hadde mistet på gulvet... Plutselig var klokka 12 og jeg begynte å grue meg til alarmen som ringer 05.30 :tongue:

Det er ikke jeg som må leve oppi rotet i dag. Jeg er tross alt borte i 12 timer. Men jeg vil jo at de skal ha det greit mens jeg er på jobb. Ting går lettere på morgenen når alt er rent og ryddig. Så jeg angrer ikke selv om jeg snart må sprette en liten energidrikk :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På rolige nattskift er det lov å strikke litt, og det setter jeg ekstremt stor pris på. Jeg har hatt ganske sterke abstinenser til tider. I over et halvt år har jeg strikket på Noragenseren til lillebror og en Setesdal-kofte til meg selv. Nå er jeg straks ferdig med Nora, og ganske sent i prosessen kom jeg på at det ikke er maks heldig med masse mønster på ermene. Det er mange tråder å henge fingrene i for en som ikke liker å kle seg :fnise: 

Derfor ville jeg finne en genser med ensfargede ermer, og jeg har endt opp med Monkey Boy fra Sandnes Garn. M trenger også en ny, så hun skal få Wild Horses. Den likte hun :Nikke:

Tenk at jeg er blitt en crazy strikker :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillebror er forresten begynt å reise seg opp. Han står med stoler, sofaen og lekekjøkken. Han er mest aktiv når mannen er alene med han. Når jeg er hjemme vil han helst bare klatre på meg :tongue: Ingen krabbing enda, men i dag prøvde han i hvert fall! Stod på alle fire og skjøv beina litt frem. Men så sklei han bakover. 

I går var han 11 måneder! Heeerregud, snart 1 år :nordvesta:

Det er fader meg helt utrolig. Husker fødselen som det var i går. Hadde lett gjort det der igjen :hjerte:

Nå ble jeg sen til sengs igjen! Vi fant brutalt ut at pølser ikke var konge for lillebror å få på kvelden. Han har skreket og svelget. Det var bare noen små biter før den egentlige kveldsmaten, men det var visst nok. 

Nå sover han med pappaen, og jeg har lagt meg inne hos M. Angrer ikke på at hun fikk stor seng som kan dras ut til 160 cm :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster ble aldri en krabber og lærte å gå så og si samtidig som hun knekte krabbekoden. Ble superstressa av alt maset fra helsesøster den gangen, samtidig som det tikket inn varsler på apper hver måned med ting som «nå er hun x uker og nå lærer hun å gjøre ditt og datt» :bond: 

Åå så artig at han har begynt å reise seg opp! Uttrykkene deres i den fasen er priceless :ler: «Se mamma jeg er VOKSEN! :biggrin:»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Leviora skrev:

Storesøster ble aldri en krabber og lærte å gå så og si samtidig som hun knekte krabbekoden. Ble superstressa av alt maset fra helsesøster den gangen, samtidig som det tikket inn varsler på apper hver måned med ting som «nå er hun x uker og nå lærer hun å gjøre ditt og datt» :bond: 

Åå så artig at han har begynt å reise seg opp! Uttrykkene deres i den fasen er priceless :ler: «Se mamma jeg er VOKSEN! :biggrin:»

Ingen i vår familie har krabbet, så jeg ble skikkelig stolt da M var den første :fnise: Skulle gjerne sett at lillebror også lærte det, selv om han kommer seg frem superfort med åling :biggrin: Men det er den bodyen som blir grå da :rolleyes:

De appene med ting de liksom skal ha lært er bare irriterende. Med M leste jeg de religiøst, men denne gangen har jeg nesten ikke vært innpå. Tror det er like greit :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt flere innlegg nå som jeg er på jobb og det er feriemodus med rolige dager :tongue:

I natt hadde ikke lillebror våknet en eneste gang! Sov fra cirka 22.30 til 06.00 (i dobbeltsenga :plystre:) Det er faktisk helt vilt. Tenk at det var så enkelt å droppe nattmaten. Nå vet jeg jo ikke hvordan det blir når jeg overtar igjen, men de nettene han var mye våken forrige uke var han likevel ikke interessert i å amme. Ville bare bli bært i tusen år :rolleyes: 
Jeg husker ikke når jeg sluttet å amme M på natta, men det var lenge etter at jeg var begynt på jobb, og hun var såpass stor at hun forstod "det er tomt" :fnise: Husker også at jeg satt i garderoben og ammet under tilvenning i barnehagen. Tror ikke det blir tilfelle denne gangen. Nå har vi kanskje én amming på dagen, og hvis vi har tatt en lur sammen så vil han ha når han våkner. 

Nå er jeg på fjerde uka med vanlige p-piller, og det er liksom nå jeg skal ha mensen. Og det har jeg! Det var kanskje en liten uke uten blødninger, så det er ikke noe nytt akkurat. Håper det ordner seg på neste brett. Jeg har jo tidenes forbruk av bind og tamponger. Jeg kjører dobbelt opp på jobb på grunn av de teite buksene våre. Har angst for lekkasje. Spesielt siden jeg kun jobber med menn akkurat nå. Da hadde det  vært ekstra flaut med lekkasje :daane:

M sin favoritt er pappa, og det har det vært en god stund nå. Hele uka har hun sagt "jeg er ikke glad i deg" når jeg sier "god natt, glad i deg". Jeg vet ikke hva jeg gjør galt. Vi har det jo gøy på dagen. Mistenker at det har med lillebror å gjøre. At han er super mammadalt og hun skyver meg litt vekk. Må innrømme at det er litt sårt selv om jeg vet jo at det sikkert går over. Jeg er ikke spesielt ond, liksom :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...