Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Må skrive litt mens lillebror sover!

De to tennene oppe må være skikkelig irriterende for han har vært ræva sur i flere dager nå. Åherreminhatt. 

I går ringte jeg legen. Jeg hadde egentlig time til han tidligere, men det var akkurat da corona tok helt av, så jeg avlyste den. Han har flere røde flekker rundt på kroppen. De forandrer seg ikke, så jeg er ikke redd. Men en han har på ryggen stikker ut, så den vil jeg legen skal se på. Jeg nevnte også at han de siste dagene har fått utslett på ryggen og magen. Hun spurte om han holdt på å få tenner, for da var det vanlig. Det hadde jeg aldri hørt om før, men okei :vetikke:

Jeg har tatt med meg M og lillebror på hytta til foreldrene mine. Vi skal bare være her for dagen. Mannen hadde litt jobb å gjøre i huset, så han var fornøyd med litt arbeidsro :tongue: Turen tok 45 minutt, lillebror skreik i 20 :rolleyes: Det var ikke noe å gjøre med det, men det er selvsagt ikke gøy. Jeg tok opp en gammel stresshobby imens - neglebiting. Dreiv med det i barndommen :ninja: Så det er jo greit hvis jeg glemmer veien hjem. Kan bare følge sporene av negler jeg kastet ut av vinduet langs veien :haar:

Heldigvis sovnet han til slutt og M fikk se på film i fred. 

Han hadde akkurat vendt seg til å sove i det nye setet sitt da corona kom til lands. Nå har han jo omtrent ikke kjørt bil på ukevis. Gleder meg ikke vilt til turen hjem.

Nå sover han i vogna igjen og M er på tur med morfar. Jeg slapper av på sofaen :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.4.2020 den 10.45, Porcelain skrev:

Det der er helt krise. Ting blir _aldri_ 100% fullført. Det som hjelper litt for min del er å gi alt ansvaret til mannen. Kjøkkenet er hans ansvar, er det rotete er det hans problem. Det er ikke lett ,men for min del er det iallfall en måte å overleve litt på. 

 

Håper kiropraktor var digg! 

Jeg dauer av rotete kjøkken! Jeg og lillebror er alltid førstemann oppe, da bør kjøkkenet være prikkfritt når jeg skal lage frokost til oss :fnise: Men det er ei typisk mannegreie altså. Skikkelig merkelig. 

Det var digg! Vondt, men godt :Nikke:

20 timer siden, Chandra skrev:

Jeg har bare gitt opp å be mannen ta kjøkkenet jeg. 😬 han mener han har ryddet om han har samlet det oppå benken over maskinen. 🙈 

Jeg bestemte meg for å bare sende mini i barnehagen 3 dager denne uka. Som jeg angrer. I dag har hun vært et mareritt (er det lov å si?) fra hun stod opp til hun la seg. 😂 Jeg er utslitt! 

Det hørtes veldig ryddig ut :fnise:

Vi kjørte full uke, det anbefales! Du får prøve det neste uke :jepp:

19 timer siden, Mumsy skrev:

Det har gått over all forventning med både oss voksne og barna :fnise: Knerten er storfornøyd med å være på plass igjen, men på grunn av den korte åpningstiden må mannen ta seg av både henting og levering siden jeg er i en annen bhg.. Tror det er ganske forskjellig hvordan barnehager løser kabalen, men alle er vel enige om at situasjonen ikke er gunstig i lengden :P Jeg har sovnet med det samme jeg kommer inn døra hver eneste dag, jeg er alene som voksen til 6 skolestartere, 8 timer om dagen uten pasue :daane:Får så dårlig samvittighet ovenfor knerten som knapt ser meg om ettermiddagen, men det går seg vel til etter hvert :)

Mindre gunstig ja, enig i det. Forstår godt at du er sliten! Å herrefred. Du må nesten hvile etter så heftige dager. Kvalitetstid med Knerten tar du igjen litt senere :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M er begynt å stamme igjen. Hun gjorde det i ein periode i fjor sommer. 
Jeg prøver å berolige meg med at det er en merkelig tid nå, og det er mye som skjer med henne. 
Det begynte noen dager etter at barnehagen åpnet igjen, og det er til tider veldig intenst. Bokstaven E er spesielt vanskelig, og det passer dårlig siden vi sier "eg" her. Hun sier jo "eg" hundre ganger til dagen. 

I kveld var hun lei seg og gråt. "Åhh, jeg klarer ikke å snakke!" Da hadde hun prøvd å fortelle en ting flere ganger, men gav opp. 
 

Jeg får så ekstremt vondt av henne. Jeg stammet selv på barneskolen og vet hvor vanskelig det er når det henger seg opp. 
 

Hun har snakket så bra disse ukene hjemme. Vi har faktisk diskutert hvor voksen hun er blitt i måten hun prater på nå. Så kommer dette og kødder det til for henne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok gå seg til :hjerte: Det viktigste er at dere ikke stresser med det! Og selv om det kan være vanskelig å ikke vise at du/dere blir frustrerte eller trist på hennes vegne er det viktig å ikke gjøre en greie ut av det. Men det må absolutt anerkjennes. Vi har det sånn med Storesøster også, ikke med stamming, men uttale. Det har hjulpet veldig å snakke om det, og si at vi ikke forventer at hun skal få det til hver gang, for det er jo vanskelig! Da jeg spurte om hun ble lei seg for å ikke klare å si ting brast hun ut i sår gråt :( Så det er tydelig at det lå mye nedtrykte, ubearbeidede følelser inne. Kanskje hun føler seg bedre hvis du sier at du slet med det samme? Og ikke minst at det vil bli bedre etterhvert. For det gjør det! :klem: 

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2020 den 13.32, Leviora skrev:

Det vil nok gå seg til :hjerte: Det viktigste er at dere ikke stresser med det! Og selv om det kan være vanskelig å ikke vise at du/dere blir frustrerte eller trist på hennes vegne er det viktig å ikke gjøre en greie ut av det. Men det må absolutt anerkjennes. Vi har det sånn med Storesøster også, ikke med stamming, men uttale. Det har hjulpet veldig å snakke om det, og si at vi ikke forventer at hun skal få det til hver gang, for det er jo vanskelig! Da jeg spurte om hun ble lei seg for å ikke klare å si ting brast hun ut i sår gråt :( Så det er tydelig at det lå mye nedtrykte, ubearbeidede følelser inne. Kanskje hun føler seg bedre hvis du sier at du slet med det samme? Og ikke minst at det vil bli bedre etterhvert. For det gjør det! :klem: 

:hjerte:

Vi har fått et ark fra barnehagen med tips når barn stammer. At vi selv snakker sent og tydelig, at vi har øyekontakt osv. Så det er godt at de også tar det seriøst. Ped.leder ringte meg en dag og vi snakket om det. Det virker som det blir mer intenst når hun er trøtt, for på kvelden gir hun ofte opp og blir lei seg, men i barnehagen og midt på dagen hjemme bryr hun seg ikke så mye. Heldigvis!

Jeg forteller henne at jeg også synes ord er vanskelige av og til :) Vet ikke om det hjelper, men jeg håper det. Hun er i hvert fall enig og sier at ordene er dårlige :fnise:

Håper det går seg til med Storesøster. Det er så vondt når de blir lei seg for ting de ikke kan kontrollere. Han ene gutten i hus her kunne ikke si bokstaven R før rett før skolestart, men plutselig kom den. Det er fremdeles ord han tuller med, men ikke så mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er R’en Storesøster sliter mest med også. «Men mamma, alle vennene mine kan å si æjjj» :( Hun har vært farlig nære noen ganger, og vi trener ved å si ord med T og D først, da er det visst lettere :jepp: De sier at det forventes at de kan det rundt 6-årsalderen, så det er ikke noe stress enda. 

Så fint dere har en god dialog med barnehagen om det! Godt å ha de på lag når noe er litt vanskelig :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Leviora skrev:

Det er R’en Storesøster sliter mest med også. «Men mamma, alle vennene mine kan å si æjjj» :( Hun har vært farlig nære noen ganger, og vi trener ved å si ord med T og D først, da er det visst lettere :jepp: De sier at det forventes at de kan det rundt 6-årsalderen, så det er ikke noe stress enda. 

Så fint dere har en god dialog med barnehagen om det! Godt å ha de på lag når noe er litt vanskelig :hjerte: 

Åh, jeg forstår det er sårt for henne. En dag sitter den! Han var veeeldig stolt da han endelig fikk det til her. Alt med R ble ekstra tydelig uttalt. "Skal vi ha rrrrribbe på julaften?" (Æsj, nei :kvalm::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I dag er ikke ord vanskelige!" 

Åh, jenta mi :hjerte: I dag har hun nesten ikke stammet i det hele tatt. Noen dager har vokaler vært hennes største fiende, men i dag var det kun den hersens "eg" som hang seg litt opp. 

Neste uke skal jeg fikse vipper og bryn, og neste måned skal jeg fikse håret :fnise: Håper frisøren tør å fjerne etterveksten denne gangen. Nå er den nesten en meter :opplyser:

Jeg er fremdeles litt tjukkere enn jeg trives med (skylder på corona), men i går merket jeg at buksa jeg gikk i var for stor. Det er en jeg har spart på fra lubben-perioden min. Så da prøvde jeg en av de vanlige, og den passet! Den er suuuper stretchy så det er litt juks da :ler: Men uansett! Fremgang er fremgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig som har fått time til frisør! Blir sikkert digg å få freshet opp her og der. Jeg kan bare drømme om å få time i nær fremtid hos min faste frisør siden de hadde uendelig lang ventetid allerede før shut down. Hårtuppene mine føles som stålull. Skikkelig digg :rolleyes: 

Generelt alt for lite aktiv-kroppen har fått kjenne ekstra på det her også :sjenert: Men jeg merker at buksene jeg har spart fra min lubben-periode begynner å bli for små. Lucky you :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2020 den 23.09, Leviora skrev:

Heldig som har fått time til frisør! Blir sikkert digg å få freshet opp her og der. Jeg kan bare drømme om å få time i nær fremtid hos min faste frisør siden de hadde uendelig lang ventetid allerede før shut down. Hårtuppene mine føles som stålull. Skikkelig digg :rolleyes: 

Generelt alt for lite aktiv-kroppen har fått kjenne ekstra på det her også :sjenert: Men jeg merker at buksene jeg har spart fra min lubben-periode begynner å bli for små. Lucky you :fnise: 

Så lang ventetid sliter vi ikke med her heldigvis :sjokkbla::fnise:

Det er søren så kjedelig å måtte kjøpe nye klær fordi kroppen forandrer seg, og ikke sånn som du vil den skal forandre seg. Hvis jeg hadde blitt tjukkere så hadde jeg sikkert begynt å bruke gravidbuksene mine. Jeg SKAL ned i vekt :Knegg:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lite tålmodighet når det gjelder legging :daane: Med M så var det amming i søvn, og sånn var det bare. Men han her sovner jo supert i sprinkelsenga si. Én gang hver tredje uke. Så jeg må jo prøve hver kveld, i tilfelle dette er kvelden det skal skje!

Og når det ikke skjer så blir jeg så lei :fnise: Han er sta som søren. Insisterer på å ta smokken selv, selv om han aldri treffer riktig. Kniper igjen munnen hvis jeg prøver meg. Jeg må time og tilrettelegge presis når jeg skal trø den inni munnen hans. For han vil jo ha den, sånn egentlig. Han bare vet det ikke selv. Så han tar den ut nesten hver gang :rolleyes:

Det er en svært frustrerende prosess og jeg må sette meg ned på gulvet og banne lavt for meg selv cirka tre ganger hver kveld. 

Men til slutt går det! Tar ofte en liten time, men det er uansett bedre enn amming. Selv om det var mer chill :plystre: 

Når jeg begynner på jobb igjen er jeg nødt til å jobbe både kveldsskift og nattskift. Så vi må en teknikk som funker for begge kjønn :tongue:

M er lett som en plett å legge. I to uker har mannen lagt henne hver kveld. De leser en bok, så går han ut på gangen og henger der til hun sovner. Denne teknikken var det jo jeg som begynte med den uken han jobbet kveld. Den siste kvelden måtte jeg helt inn i stua fordi lillebror gråt og ville inn på rommet hennes. Han elsker å rulle rundt i senga der inne. Han er en weirdo :vetikke:

Neste uke er det min tur igjen. Håper på like stor suksess :) 

Jeg føler meg helt teit som tenker og snakker så mye om soving :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Haha, lillesøster her elsker også å rulle i storebrors seng. I kveld krøp hun ned av senga vår, krabbet til storebrors rom og opp i senga hans mens han var på badet. Det syns han var sååå morsomt at hun hadde gjort . 😂

Jeg prøver forsiktig å slutte å amme lillesøster i søvn. Metoden består i å ikke amme i to minutter og se om hun klikker eller viser tegn til å roe seg uten pupp. Har funka to ganger på et par uker, blant annet i kveld. Har funka TO ganger i kveld da. 😂 Så tålmodig er jeg! :sjenert: i denne farta er vi verdig til hun er konfirmant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Albbas skrev:

Haha, lillesøster her elsker også å rulle i storebrors seng. I kveld krøp hun ned av senga vår, krabbet til storebrors rom og opp i senga hans mens han var på badet. Det syns han var sååå morsomt at hun hadde gjort . 😂

Jeg prøver forsiktig å slutte å amme lillesøster i søvn. Metoden består i å ikke amme i to minutter og se om hun klikker eller viser tegn til å roe seg uten pupp. Har funka to ganger på et par uker, blant annet i kveld. Har funka TO ganger i kveld da. 😂 Så tålmodig er jeg! :sjenert: i denne farta er vi verdig til hun er konfirmant! 

Åå, lillesøster :rodmer: Forstår godt at han syntes det var morsomt!

Husker ikke når jeg sluttet å amme M i søvn, men hun var ganske stor :fnise: Jeg er ikke så veldig god på sånne kamper :rolleyes: En periode gadd jeg ikke å kneppe opp amme-BHen fordi jeg skulle uansett inn 14 ganger i løpet av kvelden. Ah, good times :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukens første ettermiddag/kveld alene har gått veldig bra! Lillebror våknet fem i dag, så har jeg inntatt litt ekstra koffein. Men det går fint! Ammer jo ikke på dagtid likevel :vetikke:

Vi har hatt eiendomsmegler på besøk for å få takst på huset. Må jo ta lån for å fikse hagen. Det er drittdyrt :blink: Vi har tjuvstartet litt. Graveren kom i dag :fnise: Det var selvsagt veldig stas, synes M. Men det går fint (det også). Før megleren gikk gav han oss en cirka takst, og den var høyere enn hva vi hadde håpet på. Puh :danse:

Og nå til det interessante temaet søvn :briller2:

M var førstemann i seng. Vi leste en bok mens lillebror rullet rundt i senga hennes. Så sa vi god natt, og jeg gikk på badet for å  bytte bleie på han. Mens jeg var der snakket M litt med meg. Noe om at "pappa jobber lenge, lenge, lenge!". Og det er jo sant. Cirka 23.30 er han hjemme. 

Jeg gikk på kjøkkenet for å drikke litt vann, og da jeg kikket inn til henne etterpå så sov hun! Supert altså :Nikke:

Lillebror var litt tregere, men egentlig helt super han også. Han turnet i senga i 20 minutter før han la seg på siden for å sove :fnise:

Så i dag var jeg skikkelig heldig altså :biggrin:

Nå gjenstår bare de to eldste, og de er et heeelsike å legge! Neida, de legger seg selv. De trenger bare en påminnelse om å spise kveldsmat :)

Nå skal jeg søren meg strikke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært så trøtt at jeg sovnet litt da jeg lå på gulvet sammen med lillebror. Han våknet egentlig fem i dag også, men sovnet heldigvis etter amming. Da turte ikke jeg å bevege en eneste muskel den neste timen, for babysøvn må prioriteres :vetikke:

Legging gikk akkurat like perfekt i dag også. Den eneste forskjellen var at M ikke ville jeg skulle lese eventyr, det skulle nemlig pappa gjøre mens hun sov. Så da slapp jeg den :fnise: Hun sovnet mens lillebror fikk på seg pysjamas, og han turnet i 30 minutter før han sovnet helt av seg selv. Dette er helt fantastisk. Null problem at mannen sannsynligvis skal jobbe sånn rar turnusordning ut året :danse: Han skal ha permisjon da. Håper han får det like greit når jeg er vekke på kvelder og netter. 

Alle ungene er i seng. Nå skal jeg legge meg selv. Håper ikke jeg må synge til så sykt mange elefanter før jeg sovner. Gidder ikke mer enn 19 uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er lillebror ni måneder! Like lenge utpå som inni :danse: Cirka :vetikke:

Han er en stor og fin gutt. Ligner mer og mer på storesøster :Nikke: Én dag før M ble ni måneder begynte hun å åle seg fremover. Så i går sa jeg til lillebror at han burde ta seg sammen og åle seg litt han også. Og jammen hørte han på meg! Han brukte den ene armen og drog seg fremover to ganger. Jeg jublet så høyt at han ble skremt, så nå kommer han sikkert aldri til å gjøre det igjen :rolleyes:

Han er skikkelig grei, bortsett fra at han drar i alle sitt hår og helst vil spise det. Det har han holdt på med så lenge jeg kan huske egentlig. Og det ser ikke ut som han har tenkt å slutte med det. Det høres ikke ut som et ekte problem, men sånn i hverdagen er det faktisk det. Jeg må holde armene hans hver gang M er i nærheten. Han skjelver (ja) etter å dra i håret hennes. Og jeg kan sjelden holde han innover mot meg, da angriper han med en gang. Og jeg kan i hvert fall ikke ha håret løst. Da klikker det helt for han :hakeslepp:  Jeg har alltid trodd svigermor overdrev når hun forteller at hun klippet håret sitt kort da mannen var baby fordi han alltid ville dra i det. Men nå skjønner jeg. Vurderer det nesten. Ikke egentlig. Han må vel komme over det snart? 

Sånn ellers er han ganske god på å klappe. Hvis vi spør om han vil klappe så gjør han som oftest det :Nikke:

Jeg ammer omtrent ikke på dagtid lenger. Kun på morgenen eller hvis vi tar en lur sammen. Han får en flaske mme til dagen sånn at vi opprettholder den vanen. Ammer på nettene da :sove: Og jeg har ærlig talt ikke peiling på hvor ofte han våkner. Åhr :rolleyes:  Om halvannen måned begynner jeg rett på sju nattskift. Spent på hvordan DET går, for å si det sånn. M vil fremdeles ha pappaen der om natta, men vi skal begynne å øve på at hun sover alene. Så får han heller gå inn til henne hvis hun våkner. 

For å være helt ærlig vet jeg ikke om jeg er så gira på å ha mannen inne hos meg igjen :fnise: Det høres veldig fælt ut. Men han snorker så forbaska mye! Tenk om han vekker både meg og lillebror. 

For et ekteskap :plystre:

M har funnet en løsning på problemet med "eg". Hun sier "jeg", eller navnet sitt. "M vil ha leverpostei." Det er jo bra, for da får hun bedre flyt i setningen. Men ikke så gøy at hun må forandre dialekten sin for å kunne snakke med oss. 

Mannen jobber jo kveld nå. Skal egentlig komme hjem 23.30. Men nå måtte han gjøre en jobb som hastet, og som sannsynligvis tok hele natta. Såå. M sover på rommet sitt og lillebror sover på rommet "vårt". Jeg får ha babycall på M sitt rom og håpe hun har tenkt å sove hele natta :duskedame: Håper først og fremst den jobben er easy peasy :tongue:

Nå vil jeg se litt Good Girls før leggetid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobben ble gjort på null komma niks, så mannen kom hjem til vanlig tid :biggrin: Lillebror hadde en ræva natt og jeg måtte bære og synge. Det er kjedelig, men de nettene er heldigvis sjeldne nå. Vanligvis er det amming som er svaret :rolleyes: Gleder meg ikke til å avvenne det akkurat. 

I helga jobber mannen 12 timer, og det er jo kult. I dag har M avtalt å være med en venn, så da slipper hun å bare henge med meg og lillebror. Det er den samme vennen hun har vært med hele coronaperioden. 

Det er sjelden jeg er innom Rema, men i går måtte jeg innom å kjøpe Nescafé sin pulver-iskaffe. Og det var flaks, for nå har Rema startet sitt årlige tilbud av Tine iskaffe! 10 kr per boks! Jeg kjøpte alle de sukkerfrie cappuccinoene, så jeg håper de fyller på straks. Jeg snappet niesen min fordi hun jobber på lageret der :fnise: Egentlig har jeg lyst på de vanlige, men jeg er jo på slanker'n, så det går ikke :grine:

Jeg fikk ordnet vipper og bryn her en dag. Min faste hudpleier var opptatt, så jeg måtte prøve en ny. Hun var veldig koselig og jeg ble fornøyd med resultatet, men hun gjorde ting på en annen måte, så jeg fikk ikke ta min faste lur :fnise: Vanligvis får jeg ligge å slappe av med dempet belysning mens fargen får virke, og da sovner jeg selvsagt. Hun her styrte på hele tiden, så jeg fikk aldri tatt den planlagte duppen min. Men egentlig ble jeg mer fornøyd enn vanlig, så det var verdt det 

-------
Mange timer senere:
Verdt det, ja :tongue: Da jeg kom hjem sa mannen at jeg så ut som en ung influencer med tjukke bryn. Jeg hørte bare "ung", så den lever jeg på enda. Da jeg hentet M i barnehagen sa hun at jeg så sint ut, og måtte vaske alt vekk :fnise: 

Nå er det kveld og mannen er kommet hjem. Praise the lord. Det har vært en litt hard dag. Dårlig timing av dagsoving, sint baby, M som er lei av lillebror som bare gråter. Håper ting går lettere i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen ble mye lettere, da utnyttet vi både besteforeldre og tanter :plystre:

I kveld skal mannen og jeg prøve å dele seng for første gang på lenge :fnise: Det har jo skjedd innimellom når M har vært på overnatting. Men ikke siden lillebror kom til verden. Det kan jo gå greit. Jeg må bare prøve å huske at han er en grei fyr når snorkingen tar helt fuckings av. Og det gir meg kanskje et ekstra push til å ikke legge lillebror i dobbeltsenga første gang han våkner liksom :ninja:

I dag var jeg på kontroll med lillebror. Det var midt i sovetida, så jeg tenkte at her kunne alt skje. Men han var i strålende humør. Smilte til hs og var helt rolig da han ble målt og veid. Han fulgte kurven sin på en prikk, så det var greit. 8,6 kg og 72 cm. 

Nå er det mange som er gravide, og jeg er helt sykt misunnelig. Noe som er ganske teit, for vi kan jo IKKE ha flere barn. Det hadde vært helt på tryne. Jeg blir egentlig dårlig av tanken. Tenk om jeg hadde blitt gravid. Å herregud, hva skulle vi gjort? Men, ÅH, graviditet og fødsel. Elsker det. 

M nekter å sove. Jeg sitter i sofaen å spiser ostepop. Egentlig skal jeg rydde, men da vil hun bare bli med :tongue:

Mannen kom nettopp inn i stua. "Det er jo ikke SÅ rotete her. Det er bare det at det ligger leker overalt." 
Jeg er sikker på at de formerer seg :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg er også misunnelig på gravide. :P Skal jo ikke ha flere barn og er egentlig fornøyd med to, men åååh... Det er noe eget med graviditet og fødsel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Synes det er veldig trist at jeg ikke skal være gravid og gå gjennom en fødsel igjen. Samtidig veldig godt å tenke på at man har gjort seg ferdig med verste småbarnsperioden, det frister ikke å starte på nytt :plystre: En tredje unge er uaktuelt. Noen lenger oppe i bygda har 8 under 10 år. Hva er sånne laga av?? :pls: 

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...